Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Chevrolet Trax (06/2013)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 26.06.2013;

Pondelok 24. júna sa niesol v znamení nového Chevroletu Trax, ktorý sa v tento deň predstavil slovenským novinárom. Trax je moderné a praktické SUV, ktoré poskytuje jazdné vlastnosti osobného automobilu a pohon všetkých kolies. Samozrejme je v ponuke aj s pohonom iba predných kolies.

zväčšiť obrázok Novinka Chevrolet Trax je úplne nový prírastok v čoraz viac obľúbenom segmente kompaktných SUV. V rámci značky sa pripája k obľúbenému väčšiemu SUV modelu Captiva. Znalcom určite netreba pripomínať, že značka Chevrolet má v SUV modeloch dávnu históriu. V roku 1935 Chevrolet vytvoril prvý automobil kategórie SUV modelom Caryall Suburban. V tom čase sotva niekto predpokladal, že Chevrolet Suburban sa neskôr stane držiteľom rekordu najdlhšie vyrábaného automobilového modelového radu na svete. Modelové rady SUV značky Chevrolet sú známe ako výkonné, praktické a dostupné vozidlá, ktoré boli často priekopníkmi v oblasti bezpečnosti a technických inovácií. Pri najstarších modeloch to bolo zavedenie hydraulických bŕzd, bezpečnostného skla a nezávislého zavesenia predných kolies v roku 1937, pri neskorších modeloch debutovali prvky ako energiu absorbujúci stĺpik riadenia (1967) a protiblokovací systém ABS (1988).

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Aj keď Trax vychádza z rovnakej výrobnej linky v Kórei ako sesterský model Opel Mokka, vonkajší dizajn aj prevedenie interiéru sú odlišné. Zvonku pôsobí Trax mohutnejšie a dospelejšie a je nezameniteľný vďaka delenej prednej maske chladiča s ikonickým motýlikom loga Chevrolet, ktorú používajú aj ostatné modely značky.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Interiér je dostatočne priestranný pre posádku vpredu aj vzadu a oproti Mokke je prehľadnejší. V Traxe ma síce nepresvedčil „motocyklový“ prístrojový panel s multifunkčným diplejom s digitálnym rýchlomerom a chromovaným orámovaním, ktorý na mňa pôsobil trochu lacno až hračkársky. Za to však stredová konzola je na rozdiel Mokky lepšie vyriešená. Namiesto množstva tlačítok sa tu nachádzajú tri kruhové ovládače klimatizácie a nad nimi je umiestnený veľký farebný displej s dotykovým ovládaním, ktorý je súčasťou unikátneho systému Chevrolet MyLink. Ten umožňuje zobrazovanie a ovládanie obsahu pripojeného smartfónu na spomínanom farebnom dotykovom displeji. Poskytuje tak pohodlný prístup ku kontaktom v mobilnom telefóne, hudobnému záznamu, fotogalériám (v kľúči USB alebo telefónu iPhone) a videám (v kľúči USB alebo cez externý vstup aux-in), ako aj k iným uloženým médiám. Systém MyLink je pružný a umožňuje sťahovať rozličné aplikácie pre smartfóny a s nimi vo vozidle využívať rôzne funkcie. Príkladom je aplikácia BringGo využívajúca navigáciu zo smartfónu, ktorá poskytuje plnohodnotný navigačný systém, a to iba za zlomok nákladov integrovanej navigácie. Navyše mapy sú inštalované priamo v smartfóne, takže nie je potrebné pripojenie na internet. Navigáciu sme mali možnosť odskúšať na testovacom okruhu a fungovala bez problémov. Rozlíšenie je na slušnej úrovni a rovnako dobrá je aj rýchlosť reakcie na dotyk.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Ponuku benzínových motorov otvára atmosférická 1.6-tka s výkonom 85 kW (115 koní) s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou vo výbave LS za cenu 13.990 Eur. Dodáva sa však iba s pohonom predných kolies, takže zákazníci hľadajúci pohon 4x4 musia siahnuť po preplňovanom agregáte 1.4 Turbo s výkonom 103 kW (140 koní) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou vo výbave LS+ s cenou od 18.090 Eur. Druhú spomínanú motorizáciu sme mali možnosť vyskúšať a môžem povedať, že sa Traxu hodila a poskytovala mu dostatočnú dynamiku a komfort. Cestou z prezentácie sme siahli po naftovej 1.7 D s výkonom 96 kW (130 koní), ktorá je síce úspornejšia, ale na dnešnú dobu horšie odhlučnená. Údajne však išlo o predsériové kusy a finálne Traxy s naftovými agregátmi by mali mať tento nedostatok lepšie vyriešený. Podvozky na oboch verziách zvládali veľmi dobre filtrovať nerovnosti na našich cestách a oproti Mokke sa mi zdal Trax komfortnejšie naladený. Podrobnejšie sa na nový Chevrolet Trax pozrieme keď sa k nám dostaví na redakčný test.

Tu je kompletný cenník na stiahnutie.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Text a foto: Jaroslav Čík

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]