Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Renault Trafic a Master (09/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 22.09.2014;

Vo štvrtok, 18.9.2014, sa na slovenskom trhu predstavil výrazne inovovaný model Renault Trafic, o ktorom bola hlavná reč a vidieť bolo aj mierne vylepšený model Master, ktorý len prevzal zopár inovácii Traficu a prevzal korporátnu identitu, ktorú nasadil aktuálny šéfdizajnér Renaultu. Pozreli sme si ich zblízka.

Predaje

zväčšiť obrázok Podľa údajov importéra v kategórii ľahkých úžitkových vozidiel Renault do celkovej hmotnosti 4,5 t predalo od roku 1998 celosvetovo 335 500 kusov a toto číslo značku Renault radí medzi najlepších. Modelu Trafic sa na slovenskom trhu od roku 1994 predalo 2400 kusov, modelu Master 4400 kusov.

Dizajn

Kým Master dostal len veľké logo na masku chladiča a pár drobností v interiéri, Trafic prešiel rozsiahlejšími zmenami. Predĺžila sa mu kapota (teraz je z plastu), nárazník aj svetlomety a celkovo sa predĺžil o 21 cm. Z toho pripadlo 10 cm na kabínu a zlepšenie bezpečnosti chodcov (predĺžený predný nárazník) a o 11 cm sa predĺžil nákladový priestor.

Interiér

zväčšiť obrázok Ako aj doterajší Trafic, aj tento berie inšpiráciu z osobných vozidiel a pridáva praktické doplnky pre vykonávanie vodičského/kuriérskeho povolania. To značí, že interiér Traficu je uspôsobený ako pojazdná kancelára a má možnosť inštalovania multimédií s navigáciou. K dispozícii je MediaNAV, R-Link alebo aplikácia R&GO pre smartfóny a tablety, ktorá funguje na OS Android a Apple OS, OS Microsoftu sa ešte len rieši. Vodič teda môže zobrazovať informácie o navigácii (mapy Copilot), palubnom počítači, resp. internetové rádio, či otáčkomer v ručičkovej grafike... V palubnej doske sú úchyty pre smartfón, tablet, prenosný počítač (sklopný stolček), ponúka sa aj možnosť úchytu podložky pre písanie a teda aj držanie papierov s adresami, faktúrami a pod.

Dokopy sa v kabíne dá využiť 90 litrov v 14-tich odkladacích priestoroch. Komfort sa zmenil s použitím výplne sedadiel z hustejšej peny a lepším tvarovaním spolu s 3 smermi nastavenia (pozdĺžne, výškovo a v oblasti bedier). K výškovo nastaviteľnému volantu pribudla možnosť pozdĺžneho posuvu.

Dokúpiť sa dá aj hands-free odomykanie/štartovanie s funkciou ovládania buď len priestoru pre vodiča alebo pre náklad. K dispozícii je aj parkovacia kamera inštalovaná v spätnom zrkadle, ale aj tzv. „wideview“ zrkadlo v slnečnej clone spolujazdca, ktoré si možno nastaviť na vykrytie mŕtveho uhla vonkajšieho zrkadla.

zväčšiť obrázok Nákladový priestor si s predĺžením rázvoru taktiež polepšil, konkrétne +200 litrov pri verzii 5,2 m3 a +300 litrov pri 8,6 m3 verzii (L2H2). Verzia Master má na výber zo 4 hmotností, 3 výšok, rôzne verzie ako furgon, valník, skriňa, plošina a sklápač, dokopy teda vyše 370 verzií. Nákladový priestor sa dočkal aj možnosti dokúpenia podstrešnej galérie pre ľavú aj pravú stranu (pre dlhšie verzie L2), ktorá unesie 13 kg a hodí sa na ukladanie dlhých predmetov pri potrebe ukryť ich pred zrakmi okoloidúcich. Ďalšia vychytávka je otvor v deliacej stene v mieste nôh spolujazdca, ktorej využitím možno prepravovať až 2,95 metra dlhé predmety. Kto chce dlhšie, môže nechať otvorené pravé krídlo dverí a až po jeho koniec odvezie 3,75 m dlhé štíhle bremeno. Ľavé krídlo sa dá aretovať vlastným hákom, obsahuje tretie brzdové svetlo a evidenčné číslo vozidla. A 4,15 metra sa dá previezť vtedy, keď sa bremeno posunie až do priestoru nôh spolujazdca. Plocha nákladového priestoru Traficu vie odviezť 3 europalety.

Motory

Motor bude len jeden 1.6 dCi s viacerými výkonovými stupňami: 66, 84, 88, 103 a 103 kW. Posledné verzie sa odlišujú tým, že jedna má jedno turbodúchadlo a druhá dvojité preplňovanie, spolu s verziou 88 kW. S biturbom sa dosahuje krútiaci moment pri nižších otáčkach (80% od 1250 min-1), spotreba nižšia, menej vibrácii a v dôsledku menej časté radenie.

Pri modeli Master sú k dispozícii výkony 81, 92, 100, 110, 120 kW. Stop-štart systém je u verzií 100 a 120 kW automaticky a verzia 110 kW je len v spojení s robotizovanou prevodovkou. Prevodovky sú len 6°. Verzie 100 a 120 kW majú dvojité preplňovanie a zaujímavosťou v porovnaní s doteraz ponúkaným 2,3-litrovým motorom je pokles spotreby o zhruba 1 liter/100 km, takže by Master mohol jazdiť za 7 litrov (aj keď záleží od jazdného štýlu a vyťaženia). Nové motory sú testované na životnosť 500.000 km.

Podvozok

zväčšiť obrázok Ponúka protiblokovací (ABS), protiprešmykový (ASR) a stabilizačný systém (ESC) spolu asistentom brzdenia (EBA). ESC pritom sleduje aj správanie prívesu, teda jeho kmitanie zo strany na stranu v jazdnom pruhu a pribrzďovaním predných kolies dodávky toto kmitanie narúša. Do výbavy sa dostal aj Hill Start Assist, teda systém pre rozjazd do kopca, ktorý vo svahu väčšom ako 3% podrží brzdu ešte tri sekundy a umožní hladký rozjazd. Riadenie dostalo nový elektrohydraulický posilovač riadenia.

Najväčšia zaujímavosť je však systém Extended Grip, ktorý pri prešmykovaní jedného z kolies hnacej nápravy vie jeho pribrzďovaním poslať ¼ krútiaceho momentu (max.) na koleso s väčšou priľnavosťou. Je to teda stará známa elektronická uzávierka diferenciálu. Master má aj naďalej k dispozícii zadný náhon, ktorý však od uvedenia súčasnej generácie zaznamenal v predajoch zhruba 5%-ný podiel.

Asistencia

Renault pri kúpe auta ponúka dva benefity a to 103% financovanie a Longlife Assistance. 103% financovanie znamená, že z celej kúpy auta sa za 3 roky preplatia navyše 3% a to je všetko, t. zn. žiadne poplatky za zmluvu a pod., nič. Longlife Assistance je podpora na 8 rokov a 500.000 km, ktorá kryje nasledovné udalosti: porucha, defekt pneumatiky, vybitá batéria, zámena paliva, nedostatok paliva, zamrznuté palivo, strata/zamknutie kľúčov a zamrznutá ručná brzda.

Výroba

Prebieha vo francúzskych závodoch, Trafic spolu Opel Vivaro v závode v Sandouville a Master spolu s Nissan NV400 a Opel Movano v závode v Batilly.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.
  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]