Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Renault Kadjar - predstavenie (06/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 17.06.2015;

Dňa 16.6.2015 sme využili pozvanie importéra vozidiel Renault na Slovensko, spoločnosti Renault Slovensko, s.r.o. a prišli sa pozrieť na uvedenie úplne nového crossoveru Kadjar na trh. Prečo Renault uvádza na trh crossovery (Captur, Espace), sme sa dozvedeli hneď v úvode.

Renault Kadjar

Na svetovom trhu s automobilmi v segmente C sa ročne predá okolo 9.130.000 crossoverov, čo je 27,3 % z celého C segmentu. Čo sa týka európskeho trhu, v roku 2014 sa predalo 1.498.000 crossoverov v segmente C, čo je 27,7% podiel ne trhu. Čo sa týka Slovenska, 9078 C-crossoverov a 30% podiel na trhu.

Podobné čísla viedli skupinu Renault k zaradeniu ďalšieho crossoveru do svojej ponuky, tento krát v segmente C a s názvom Kadjar. Pod jeho konkurenciou si Renault predstavuje Kia Sportage, Hyundai Tucson, VW Tiguan, Nissan Quashqai a Peugeot 3008.

Dizajn

zväčšiť obrázok Ako importér deklaruje, v novom Kadjari sa podarilo zachovať esenciu kreativity, ktorú model dostal počas jeho prvých dizajnérskych návrhov. A rovnako ako nedávno predstavený Espace, aj on dostal dizajnové svetelné línie svetlometov nadväzujúce na ladné krivky celej prednej masky. Na diznajnovej vlne sa vezie aj celá bočná silueta auta, svaly zvlnených blatníkov, paraboloidná spodná bočná lišta a vyrysované nadkolia rozprávajú mäkkou rečou a oslovujú pocitmi sa riadiacich zákazníkov (teda takmer všetkých). Zadné partie s 3D koncovými svetlami preväzujú všetky línie a svojou svetlosťou potvrdzujú možnosti auta mimo spevnených ciest.

Interiér

Prístrojový panel vo forme displeja, madlo pre spolujazdca na stredovej konzole, či novokonštruované dvojpenové sedadlá s mäkkou časťou v strede a tvrdými okrajmi by mohli zaujať komfortom a bočným vedením tela. Celkovo sa Kadjar vydal cestou decentne prémiovejšieho prístupu a ponúka:
  • R-Link multimediálny a navigačný systém 2. generácie s kapacitným 7“ displejom kombinovaný s palubným počítačom,
  • Bose sound systém s 8 reproduktormi vrátane subwoofera,
  • senzor kvality vzduchu,
  • hands-free prístup do auta a bezkľúčový štart,
  • automatický parkovací systém pre pozdĺžne, kolmé a šikmé parkovanie s možnosťou automatického vyparkovania, 360° parkovacími senzormi a zadnou kamerou,
  • rozpoznávanie dopravných značiek s automatickou ponukou úpravy rýchlosti na tempomate a varovaním pri prekračovaní rýchlosti,
  • automatické prepínanie medzi diaľkovými a tlmenými svetlami,
  • klasický crossvoer pohon 4x4 s medzinápravovou spojkou a názvom ALL MODE 4X4-I®,
  • plnoledkové svetlomety,
  • panoramatickú strechu,
  • stmavovacie vnútorné spätné zrkadlo,
  • dažďový a svetelný senzor,
  • hands-free prístup a štart a k tomu tzv. Welcome Scenario,
  • active emergency braking system – samočinne dobrzďuje, funguje nad 30 km/h
  • a ďalšie...

Rozmery

Vonkajšie Rozmery
šírka (mm) 1836
dĺžka (mm) 4449
výška (mm) 1607
svetlá výška (mm) 200
nájazdový a zjazdový uhol (°) 18, 28
Na výšku od sedadiel po strop: vpredu 905 a vzadu 910 mm. Na šírku: vpredu 1480 a vzadu 1455 mm. Batožinový priestor metódou VDA 472 litrov, inak cez 500 litrov, s možnosťou priestor predeľovať a posklopení operadiel zväčšiť na 1478 litrov. Pre prevoz dlhých predmetov možno sklopiť predné operadlo a vytvoriť 2563 mm ložnej dĺžky.

Motory a prevodovky

V ponuke sú tri motorizácie, všetky preplňované. Benzínová jednotka 1.2 TCe (96 kW, 205 Nm, 5.6 l/100km), a dva naftové agregáty 1.5 dCi (81 kW, 260 Nm, 3.8 l/100km), 1.6 dCi (96kW, 320 Nm, 4.3 l/100km). Všetky motory sa kombinujú s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a k 1.5 dCi sa dá zakúpiť dvojspojková automatická prevodovka EDC (6°).

Pohon 4x4

ALL MODE 4X4-I® je prevzatý od Nissanu. Štandardne v AUTO móde dodáva 100% krútiaceho momentu na prednú nápravu, v prípade potreby vie rozdeliť energiu 50:50. Ďalšie dva módy sú 2WD, kedy je hnaná len predná náprava a zadná je natrvalo odpojená a LOCK mód, kedy je medzinápravová spojka trvalo uzamknutá a rozdelenie energie je napevno 50:50 s podmienkou dodržania max. rýchlosti 40 km/h a využitia na nespevnených povrchoch. Redukcia nie je. 4x4 sa dodáva len v spojení s motorom 1.6 dCi.

Platforma

Využíva sa nová CMF platforma (Common Module Family), kde sa za jednotlivé celky považujú:
  • Kokpit,
  • Uloženie pohonnej jednotky,
  • Elektronické systémy,
  • Predná náprava,
  • Zadná náprava.

Príslušenstvo

Zaujímavým doplnkom je sklopné ťažné zariadenie, ktoré sa ovláda od batožinového priestoru a odtiane až 1800 kg. Nemontuje vo výrobe, ale po objednaní u obchodníka. K dispozícii je však oveľa viac.

Výbavové stupne a ceny

Life, Zen, Intens a Bose. Začína sa prekvapivo na Zen na cene 18.990 eur s DPH a končí na výbave Bose za 28.690 eur s DPH. Do konca mesiaca jún je v ponuke limitovaná edícia 50 kusov výbavy Premiere Edition s motorom 1.6 dCi, pohonom 4x4 v najvyššej výbave ešte obohatenej o zopár príplatkov (automatický parkovací asistent, 19“ kolesá, metalíza, panoramatické strešné okno,...). V septembri sa objaví aj základná verzia Life, oficiálne kvôli logistickým problémom.

Výroba

Prebieha v španielskom závode Palencia, ktorý je v prevádzke už niekoľko desaťročí.

Ambasádori Renaultu

Slovenský importér sa zamyslel nad svojou propagáciou a povedal si, že rozdá nový modely Kadjar trom známym slovenským športovcom. Prvým je vodný slalomár Martin Halčin (http://www.halcin.sk), nasleduje automobilový pretekár Richard Gonda (http://www.richardgonda.sk) a snoubordérka Klaudia Medlová (https://www.facebook.com/klaudia.medlova).


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Zdroj: Tlačová konferencia Renault Slovensko zo dňa 16.6.2015
  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]