Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Opel Mokka X, Zafira a systém OnStar (11/2016)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 11.11.2016;

Nemecká automobilka s bleskom v znaku dorazila s pestrou jesennou nádielkou noviniek. Na náš trh oficiálne uviedla modernizovaný malý crossover Mokka X, rodinné mpv Zafira a čerstvo spojazdnenú službu OnStar.

Predstavenie pre slovenských novinárov sa konalo len pár kilometrov od našich hraníc, v Českej Břeclavi, kam sme sa presunuli na pripravených nových Zafirách a Mokkách X. Mne túto cestu robila príjemnú spoločnosť nová Mokka X poháňaná moderným naftovým agregátom 1.6 CDTI s výkonom 100 kW (136 koní) v kombinácii s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a pohonom 4x4. K samotným dojmom z jazdy sa dostaneme neskôr, najprv si ju poďme pekne predstaviť.

Nový malý mestský crossover Mokka, po novom nesúci prívlastok X, ktorým sa mimochodom budú pýšiť aj budúce crossovery a suv značky, prichádza s omladeným imidžom. Bude sa tak snažiť nadviazať na výnimočné úspechy svojho predchodcu, keď od uvedenia prvej Mokky na trh v roku 2012 Opel doteraz zaevidoval vyše 600 000 objednávok.

zväčšiť obrázok

Napriek výrazným vizuálnym zmenám najmä v prednej časti, ktoré sa štylisticky zladili s aktuálnym dizajnovým smerom Opelu, zahŕňajúcim horizontálnu prednú masku v profile krídla a ostro rezaný charakteristický profil dvojitého krídla denných svetiel z LED, nejde o novú generáciu postavenú na novom základe, ale len o facelift. Vonkajšie, vyvážene pôsobiace proporcie sa tak takmer vôbec nezmenili. Nová Mokka X je dlhá 4275 mm (-3 mm), široká 1781 mm (+4 mm), vysoká 1658 mm a rovnako ako výška zostal nezmenený aj rázvor - 2555 mm. Príjemné oživenie priniesli aj nové nápadné farebné odtiene laku karosérie ako oranžový Amber Orange, červený Absolute Red či modrý Boracay Blue a nepochybne aj zliatinové kolesá v nových atraktívnych dizajnoch.

Jedným z lákadiel novej Mokky X sú nové predné adaptívne reflektory využívajúce LED diódy, ktoré vytvárajú prirodzenejšie belšie svetlo v porovnaní s klasickými reflektormi či xenónami. Na rozdiel od "Matrixových" svetiel s 8-mimi diódami v každom reflektore použitých v novej Astre, ide o jednoduchšie riešenie. Nie sú vybavené pohyblivými časťami, no disponujú deviatimi individuálnymi režimami rozloženia svetla ako napríklad mestské svetlá, mimomestské svetlá, odobočovacie/zákrutové svetlá a režim osvetlenia stop (Stop Mode Light) šetriaci energiu. Nechýba ani automatický asistent prepínania diaľkových svetiel. Nové LED AFL svetlá úzko spolupracujú s kamerou Opel Eye za čelným sklom, ktorá monitoruje pohyb pred vozidlom.

Kamera Opel Eye však rovnako slúži aj pre bezpečnostných asistentov ako rozpoznávanie dopravných značiek (zobrazujú sa na centrálnom displeji), varovanie pred nechceným opustením jazdného pruhu (zvuková a vizuálna signalizácia na centrálnom displeji) a varovanie pred čelnou kolíziou vr. systému na udržiavanie bezpečného odstupu od vozidla idúceho vpredu a funkciou automatického brzdenia v nebezpečnej situácii Forward Collision Alert. Ten upozorňuje vodiča na potenciálne nebezpečenstvo, okrem zvukovej a vizuálnej signalizácie na prístrojovom paneli, aj pomocou svetla LED odrážaného čelným sklom. Všetky tieto systémy sú súčasťou príplatkového balíka Opel Eye, ktorý je dostupný pre výbavové stupne Enjoy a Innovation (700 €) a bolo nimi vybavené aj testované vozidlo. Pri našej ceste fungovali na jednotku, takže nemám výhrady.

Opel Mokka X 1.6 CDTI
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Výrazné zmeny sa udiali aj v priestrannom interiéri, ktorý dostal novú architektúru inšpirovanú novou Astrou. Modernizáciou prešiel prístrojový panel, po novom vybavený väčším (3,5" monochromatickým alebo ako v testovanom prípade farebným 4,2") a prehľadnejším displejom s jemným rozlíšením. Zmeny k lepšiemu sa udiali aj na stredovej konzole. Záplava tlačidiel sa značne zredukovala a vo veľkej miere sa presunuli do veľkej (7" alebo ako v testovanom prípade 8 ") farebnej obrazovky s citlivým dotykovým ovládaním a výborným grafickým spracovaním, ktorý oceníte napr. pri vstavanej navigácii alebo parkovacej kamere. Modernejšiemu infotainmentu IntelliLink pribudla integrácia smartfónu prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto, dokáže predčítavať prichádzajúce textové správy SMS, disponuje hlasovým ovládaním a môže byť vybavený aj novým telematickým systémom OnStar, o ktorom píšem v článku nižšie. Oceňujem, ale že nie všetky, pod obrazovkou zostalo iba zopár základných tlačidiel a rovnako tak tlačidlový panel klimatizácie nižšie. Kožený multifunkčný volant zostal nezmenený, no po novom disponuje vyhrievaním. Musím uznať, že modernizovaný interiér vyzerá naozaj dobre, použité materiály pôsobia kvalitne a aj dielenské spracovanie dosahuje vysokú úroveň.

Chválou Oplu sú aj mimoriadne komfortné (príplatkové) ergonomické predné sedadlá s certifikátom AGR od nezávislej asociácie medicínskych expertov, vybavené elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou či možnosť manuálneho predĺženia sedákov a nechýba ani vyhrievanie. Môžem potvrdiť, že vďaka nim je cestovanie aj na dlhšie vzdialenosti menej únavné. Plusom je aj vyšší posed s lepším výhľadom na vozovku. Za príplatok bolo testované vozidlo vybavené aj komfortným bezkľúčovým odomykaním a zamykaním. Zaujímavosťou je, že tlačidlami sú vybavené okrem predných aj zadné kľučky.

Dostatok priestoru vo všetkých smerom nájdu pasažieri priemerného vzrastu aj vzadu. Kým vpredu nájdete iba užšiu lakťovú opierku, ktorá s určitosťou neulahodí každému, vzadu poteší pohodlná široká opierka s integrovaným držiakom na poháre. V celom vozidle nechýba množstvo úložných priestorov, do predných aj zadných dverí bez problémov umiestnite fľaše, v spodnej časti stredovej konzoly zasa pribudli k úložnej schránke výklopné dvierka. Oproti predchodcovi však ubudla horná zatváracia schránka pred spolujazdcom vpredu.

V základnom usporiadaní dokážete do batožinového priestoru s pravidelnými tvarmi naložiť až 356 litrov batožiny. Ak by ste potrebovali previezť väčší náklad, po vyklopení sedákov a sklopení operadiel až 1305 litrov. Ja som sem bez problémov naložil horský bicykel s veľkými 29" kolesami (s demontovaným predným kolesom). Vášniví cyklisti si ale môžu dovybaviť Mokku X vynikajúcim unikátnym integrovaným nosičom bicyklov v zadnom nárazníku FlexFix (750 €). Plusom je takmer žiadna nakladacia hrana a žiadny odskok sedadiel od podlahy. Nakoľko v sériovej výbave nájdete iba set na opravu defektu, pod krytom podlahy nájdete celkom veľký priestor pripravený na plnohodnotné príplatkové koleso.

Opel Mokka X 1.6 CDTI
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Ponuku agregátov otvára atmosférická benzínová 1.6-tka (85 kW), nasleduje preplňovaný štvorvalec 1.4 Turbo (103 kW) dostupný aj v prevedení s LPG. V prípade pohonu 4x4 v kombinácii s automatickou prevodovkou disponuje benzínová 1.4 Turbo vyšším výkonom (112 kW). Priaznivci nafty majú k dispozícii moderný a tichý štvorvalec 1.6 CDTI v dvoch výkonových verziách (81 a 100 kW), 6-stupňový automat a "štvorkolka" sa však dodáva iba so silnejšou verziou.

Ako som písal v úvode, pošťastilo sa mi, dokonca na viac dní, testovať Mokku X so silnejším naftovým agregátom 1.6 CDTI s výkonom 100 kW (136 koní) a pohonom 4x4. Po naštartovaní ma milo prekvapil kultivovaný prejav so slušným utlmením s minimálnym prenosom vibrácií do kabíny, ktorý nemizne ani vo vyšších rýchlostiach. Vďaka mohutnému krútiacemu momentu 320 Nm nastupuje slušný záťah aj pri plne obsadenom aute už od cca 1800 otáčok a jeho maximum končí na hranici 2250. Zrýchliť z 0 na 100 km/h zvládne za 9,7 sekundy a "maximálka" činí 187 km/h. Obiehacie manévre mimo mesta, ale aj na diaľnici tak zvládnete s prehľadom.

Agregát bol spriahnutý s manuálnou 6-stupňovou prevodovku, ktorá odo mňa dostáva takisto pochvalu za presné a primerane krátke dráhy s citeľným, ale príjemným odporom. Zároveň prispieva aj celkom úspornej prevádzke. Pri 130-tke na tachometri sa ručička otáčkomeru ustálila na hodnote 2100 ot./min, v meste pri 50-tke na 4-tom prevodovom stupni na 1250 a pri 60-tke na 5-tom stupni na 1250 o./min. Počas zopár dní, čo mi nová Mokka X robila spoločnosť, som odjazdil vyše 600 km s priemernou spotrebou 6,2 l/100 km. K udávanej tabuľkovej spotrebe 4,5 som sa síce nedostal, no značnú časť cesty som si užíval v kopcovitých a kľukatých cestách v okolí Štiavnice a na diaľnici, kde sa spotreba pri rýchlosti 130 km/h pohybovala okolo 5,5 l/100 km. Moju tradičnú cestu do práce z Pezinka na okraj Bratislavy však podľa palubného počítača zvládla za 4,9 l/100 km, čo je veľmi slušný údaj.

Naladenie podvozku je pre naše cesty trochu tvrdšie, čomu dopomohli aj veľké 18" kolesá. Nie je to však žiadny extrém, bežné nerovnosti Mokka X príjemne odfiltruje, ale tie väčšie pred vami nezatají. Na druhej strane však netrpí prílišnými náklonmi a nestráca sebaistotu ani pri ostrejších prejazdoch zákrutami. V týchto situáciach dopomôže aj pohon 4x4, ktorý v tomto segmente nie je vždy samozrejmosťou, alebo len v určitých obmedzených variantoch. K dispozícii je ako s benzínovou tak aj naftovou jednotkou a v prípade benzínového motoru aj s automatickou prevodovkou. Zabezpečovaný je elektro-magnetickou multilamelovou spojkou, ktorá dokáže plynulo meniť pomer krútiaceho momentu prenášaného na jednotlivé nápravy od 100:0 do 50:50. Za normálnych podmienok však Mokka X pre zníženie spotreby paliva jazdí s pohonom iba predných kolies. Prerozdelenie krútiaceho momentu na zadné kolesá sa aktivuje vždy pri rozjazde aby nedochádzalo k prešmykovaniu kolies, alebo ak si jazdná situácia vyžaduje zlepšenie trakcie, najmä na mokrom a šmykľavom povrchu. Mokka sa však nezlakne ani nespevnených povrchov či ľahšieho terénu, limitovať ju bude však svetlá výška 143 mm (pri prednokolke 131 mm). Pri zdolávaní prudkých zjazdov oceníte systém HDC (Hill Descent Control), ktorý automaticky udržiava konštantnú rýchlosť a zabraňuje, aby v tejto situácii vozidlo prekročilo rýchlosť 20 km/h.

A koľko si Opel za novú Mokku X pýta? Za základnú verziu Selection s benzínovým atmosférickým štvorvalcom 1.6 (85 kW) zaplatíte len niečo cez 15 tisíc, presnejšie 15.090 €. V sériovej výbave dostane ESP, asistent rozjazdu do kopca, 6 airbagov, LED denné svietenie, manuálnu klimatizáciu, tempomat, audiosystém R300 so 6-timi reproduktormi, Bluetooth handsfree, USB port, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný multifunkčný volant, elektrické ovládanie predných okien, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá vo farbe karosérie, delené zadné sedadlá 40/60, alarm a diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, 16“ oceľové disky s krytmi a sadu na opravu pneumatík, strešné ližiny a mnoho ďalšieho.

Druhý stupeň Enjoy, ktorý je dostupný už aj s inými motorizáciami, za cenové navýšenie 1 600 € pridáva kožený volant, elektrické okná vzadu, predné hmlovky 17" zliatinové disky a asistent pre zjazd z kopca (v prípade 4x4). Tretí a najvyšší stupeň Innovation za navýšenie 2.700 € ponúka ďalšiu nemalú porciu výbavy navyše. Napr. automatickú dvojzónovú klimatizáciu, audiosystém IntelliLink, dažďový senzor, automatické diaľkové svetlá, parkovacie senzory vpredu a vzadu, elektricky sklápateľné vonkajšie zrkadlá, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, zatmavené bočné a zadné okná, elektrickú zásuvku 230V v stredovej konzole, čalúnenie s kombináciou kože a látka, lakťovú opierku na strane vodiča, 18“ disky či službu OnStar. Keby vás zaujímala cenovka dosť "naloženého" testovaného vozidla, tá sa vyšplhala na 29.780 €.

Kompletný cenník nový Opel Mokka X


OnStar na palube
Opel s príchodom modelového roku 2017 sprístupnila pre všetky osobné modely značky službu OnStar. Ide o špičkový telematický asistenčný systém, ktorý už zopár rokov úspešne funguje vo vozidlách GM v Spojených štátoch a od jesene je funkčný už aj u nás. Opel OnStar v automobile poskytuje prístup k širokému portfóliu služieb ako záchranné služby, cestná asistenčná služba a diaľkové ovládanie určitých funkcií vozidla prostredníctvom aplikácie MyOpel App. Základným princípom Opel OnStar je, že zákazníci sú spojení s reálnymi ľuďmi v centrálnom dispečingu, ktorý je situovaný v high-tech kontaktnom centre v Anglickom Lutone. Multilingválny personál je schopný reagovať na požiadavky zákazníka v jeho jazyku (automaticky podľa nastavenia jazyka vo vozidle) a je k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 365 dní v roku.

Tri tlačidlá na strope kabíny nad predným oknom v blízkosti vnútorného spätného zrkadla umožňujú priame spojenie s centrálou OnStar. Modré servisné tlačidlo poskytuje prístup ku komfortným službám ako diagnostika vozidla a nahranie cieľa. Napríklad zákazník OnStar hľadá určitý cieľ ako reštauráciu alebo najbližšiu čerpaciu stanicu. Stlačí servisné tlačidlo na nadviazanie spojenia s operátorom Opel OnStar, ktorý mu cieľ pošle priamo do navigačného systému zabudovanému do vozidle. Túto funkciu som si počas spiatočnej cesty z predstavenia vyskúšal aj ja a môžem potvrdiť, že fungovala bezproblémovo a odbremenila ma od pracného zadávania cieľa do navigácie.

Stlačením červeného tlačidla SOS si môže užívateľ Opel OnStar vyžiadať pomoc kedykoľvek to potrebuje – napríklad ak sa stal svedkom dopravnej nehody. No OnStar je k dispozícii aj keď si zákazník nemôže vyžiadať pomoc osobne. Napríklad ak sa aktivujú airbag,y strážny anjel Opel OnStar je upovedomený automaticky. Operátor v záchrannom dispečingu sa spojí s posádkou vozidla aby zistil, akú pomoc potrebuje. Ak posádka na volanie neodpovedá, dispečing okamžite vyšle záchranárov k vozidlu.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Oproti Spojeným štátom je európsky systém OnStar vybavený aj tlačidlom Privacy, ktoré umožňuje užívateľovi maskovať polohu vozidla, čím sa stáva neviditeľným pre systém. Vďaka tomu majú zákazníci Opel OnStar úplnú kontrolu nad svojim súkromím. Jedinou výnimkou je, že keď sa nafúkne airbag, Opel OnStar automaticky potlačí povel na zabezpečenie súkromia aby bolo možné bezodkladne vyslať záchranné služby na miesto nehody.

Ďalšou výbornou funkciou systému OnStar je schopnosť premeniť automobil na výkonný mobilný hotspot Wi-Fi 4G/LTE, ktorý umožňuje súčasné pripojenie až 7 mobilných koncových zariadení. Zabudovaná štruktúra 4G LTE je špeciálne konštruovaná pre použitie v automobile: Je integrovaná do elektrickej sústavy vozidla a vybavená vonkajšou anténou na dosiahnutie stabilného mobilného dátového spojenia. Pretože OnStar má vlastnú SIM kartu vloženú v jeho module, zákazník nemusí na využívanie internetových služieb používať svoj smartfón.

Službu OnStar však môžete mať pri sebe aj ak nie ste práve vo vozidle vďaka aplikácii MyOpel pre smartfóny. Umožňuje vám kontaktovať OnStar z ktoréhokoľvek miesta pomocou jeho smartfónu, napríklad ak bol jeho automobil odcudzený, potrebuje ho lokalizovať a na určitom mieste ho imobilizovať (po vypnutí motora). Aplikácia tiež umožňuje majiteľovi na diaľku odčítať dôležité prevádzkové údaje vozidla ako životnosť motorového oleja alebo tlak v pneumatikách, ako aj na diaľku odomknúť a zamknúť automobil.

Prvý rok prevádzky služby OnStar je zadarmo, následne ak sa rozhodnete službu využívať aj naďalej, ročná prevádzka vás bude stáť 99,50 € ročne, alebo 9,95 € mesačne. Za dátové pripojenie WiFi sa platí zvlášť, no nakoľko túto službu zabezpečuje globálne spoločnosť Vodafone (na Slovensku nie je zastúpená), v úvode zatiaľ nie je dostupná. Je to však len otázka krátkeho času, kým bude vďaka dohode s niektorým z domácich mobilných operátorov spojazdnená aj na Slovensku. Pri prepočte z českého trhu vychádza denný tarif a 1 GB na 7€, mesačný 5 GB za 15 € a 10 GB za 22€ a ročný tarif so 100 GB na 148 €.


Opäť iba Zafira
Ďalšou horúcou novinkou je vynovený rodinný model Zafira. Priaznivci priestranných mpv-čiek sa tak napriek ich ústupu nemusia obávať. Opel vyslal jasný signál, že napriek neustálemu rastu predajov crossoverov a suv-čiek, neplánuje tento segment opustiť. Zafira patrí medzi kľúčové modely značky a doteraz sa ho predalo približne 2,7 milióna kusov.

Na úvod treba povedať, že rovnako ako v prípade Mokky X, ani Zafira neprešla generačnou obmenou, ale len výraznejšou modernizáciou. A ani ona sa nevyhla zmene názvu, prívlastok Tourer je nenávratne preč. Základné proporcie (4666 x 1884 x 1660 mm) teda zostali nezmenené, no z prednej časti zmizli bumerangy a vďaka novému tvaru svetlometov s LED AFL technológiou pôsobí nová Zafira sviežejšie a dospelejšie, no bez straty dynamiky. Zmeny exteriéru reflektuje aj interiér s kompletne prepracovaným prístrojovým panelom s väčším palubným displejom a novou palubnou doskou s vylepšenou ergonómiou s menším počtom tlačidiel. Zväčšil sa aj displej systému infotainmentu (7"/17,8 cm), ktorý sa premiestnil trochu nižšie a po novom disponuje aj dotykovým ovládaním s bleskovými reakciami a výborným rozlíšením. Novinkou sú aj funkcie konektivity so smartfónmy Apple CarPlay, Android Auto a OnStar.

zväčšiť obrázok

Rovnako ako v predchádzajúcich generáciách modelu Zafira si vodič a spolujazdec môžu vychutnávať komfortné cestovanie vďaka príplatkovým ergonomickým sedadlám s certifikátom AGR. Nechýba ani multifunkčná stredová konzola FlexRail® s hliníkovými koľajničkami. Vďaka inteligentnému mechanizmu sklápania sa operadlo stredného sedadla v druhom rade dá sklopiť a otočiť tak, že sa vytvorí pohodlné lakťová opierka pre cestujúcich na vonkajších miestach. Ich sedadlá sa navyše dajú posunúť dozadu a do stredu vozidla, čím sa vytvorí zvlášť veľký priestor na nohy a zväčší bočná šírka. Pri tejto konfigurácii priestor na sedenie zodpovedá luxusnej limuzíne. Sedadlá v treťom rade sa dajú úplne zaklopiť do podlahy, čím sa vytvorí rovná plocha v zväčšenom batožinovom priestore. Ak by ste ich napriek tomu nepotrebovali, všetky verzie si môžete objednať aj ako 5-miestne. V 5-sedadlovej konfigurácii má Zafira základný objem batožinového priestoru 710 litrov, ktorý sa dá sklopením sedadiel v druhom rade zväčšiť až na 1860 litrov. Okrem toho má posádka k dispozícii vyše 30 odkladacích možností.

Ponuka modernizovanej Zafiry sa okresala iba na dva, no zato bohato vybavené výbavové stupne. Prvá výbava Edition zahŕňa šesticu airbagov, stabilizačný systém ESP, manuálnu klimatizáciu, elektricky ovládané predné a zadné okná, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe karosérie, diaľkové centrálne uzamykanie a sklopný kľúč, tempomat, audiosystém IntelliLink s Bluetooth, multifunkčný výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, sklopné zadné sedadlá delené v pomere 35/30/35, 17“ štruktúrované oceľové disky a mnoho ďalšieho.

Druhý a teda najvyšší stupeň Innovation ponúka za cenové navýšenie 2.700 € navyše 7 sedadiel, asistent pre rozjazd do kopca, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, parkovacie senzory vpredu a vzadu, LED predné svetlomety AFL (okrem LPG, CNG), LED zadné svetlá (okrem LPG, CNG), automatické diaľkové svetlá, dažďový a svetelný senzor, predné hmlovky, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, prednú lakťovú opierku, kožený volant, čalúnenie kombináciou kože a látky, zatmavené zadné okná , 17" zliatinové disky a aj novú, vyššie spomínanú službu OnStar, ktorou si však môžete dovybaviť aj prvý stupeň Edition (390 €).

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


V ponuke modernizovanej Zafiry nájdete výhradne preplňované benzínové (1.4 Turbo 88 a 103 kW) a naftové motory (2.0 CDTI 96 a 125 kW) ako aj agregáty na skvapalnený ropný plyn LPG (1.4 Turbo 103 kW) a stlačený zemný plyn CNG (1.6 Turbo 110 kW). Vrchol benzínovej, ale aj celej motorovej ponuky tvorí štvorvalec 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 147 kW (200 k). Pri vybraných motorizáciach môžete 6-stupňovú manuálnu prevodovku nahradiť 6-stupňovou automatickou. Pohon 4x4 sa však v mpv-čku od Opelu neobjaví, to prenecháva svojim SUV modelom.

Štartovacia cena modelu začína na sume 16.790 €, za ktorú dostanete Zafiru Edition vybavenú preplňovaným benzínovým agregátom 1.4 Turbo s výkonom 88 kW (120 koní) v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Naopak, vrchol ponuky tvorí naftový dvojliter s výkonom 125 kW (170 koní) s automatickou prevodovkou, pochopiteľne vo výbave Innovation, za ktorú zaplatíte 24.690 €. Ako sme však pri značke Opel zvyknutí, vďaka bohatej ponuke príplatkovej výbavy sa v prípade potreby hravo môžete dostať aj cez 30-tisícovú hranicu. Za zmienku určite stojí unikátny integrovaný nosič bicyklov FlexFix pre 2 bicykle (po dokúpení adaptéru dokonca až pre 4), široká ponuka moderných bezpečnostných asistentov vr. adaptívneho tempomatu, navigačný systém, adaptívny podvozok a mnoho iného.

Kompletný cenník nový Opel Zafira

S novou Zafirou som bohužiaľ pri predstavení nemal možnosť jazdiť, tak verím, že čoskoro vám budem môcť priniesť moje dojmy v plnohodnotnom teste.

Text: Jaroslav Čík
Foto: autor, Opel

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]