Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Download

Sociálne siete
 

testy
Test: Kia Optima SW 2.0 T-GDi GT (10/2017)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.neumann, 20.11.2017;

Skrýva v sebe to, čo z nej vyžaruje? To sa dozviete v nasledujúcich riadkoch. Reč je o Kia Optima SW GT, ktorú sme do redakcie dostali na test. Kolesá prednej nápravy poháňal benzínový motor 2.0 T-GDi s výkonom 180 kW (245 k).

testoval Vladimír Neumann



Pohodlie so športovým nádychom

Vyrába sa v juhokórejskej prevádzke Hwasung a po prvýkrát sa predstavila na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom v roku 2015. Kombi verzia Sportwagon prišla na trh o rok neskôr.

Exteriér
Optima SW vzbudzuje elegantnosť hneď na prvý pohľad a keďže ide o verziu GT, tak pocítite z nej aj športového ducha. Vyznačuje sa chrómovou lištou, ktorá lemuje prednú časť karosérie, pod ktorou je veľká mriežka chladiča, na ktorú sú napojené LED svetlomety po oboch stranách. Dynamickosť jej pridáva bočné lemovanie okien, ktoré stúpa od prednej časti auta. Najšportovejšie vyzerá zadná časť auta, vďaka dvom elipsovitým výfukom a masívnym difúzorom, vďaka, ktorému hneď zistíte, že sa jedná o GT verziu. Prichádza na špecifických 18-palcových diskoch, za ktorými sú červené brzdové strmene. Rozmery auta sú 4855 mm na dĺžku, 1860 mm na šírku, 1470 mm na výšku a 2805 mm má rázvor.

Interiér
Nastupovanie do auta je veľmi pohodlné vďaka posuvnému mechanizmu sedadla, ktoré vás pri zavretí dverí prisunie do prednastavenej polohy. Športové kožené sedadlá prešívané červenou niťou a s nápismi GT sú pohodlné a naozaj dobre sa v nich sedí, či už na krátku trasu, alebo na dlhšiu. Predné sedenie je vyhrievané aj s možnosťou ventilácie, zadné sedenie je iba vyhrievané. Jemne sploštený, kožený, vyhrievaný, multifunkčný volant s páčkami na radenie vám padne do ruky ako uliaty. Celkovo sa po nasadnutí do auta cítite veľmi dobre. Je naozaj priestranné, či už sedíte vpredu, alebo vzadu. Miesta na nohy aj na hlavu je neúrekom aj pre vysokých ľudí.

8-palcová dotyková obrazovka reaguje na dotyky veľmi dobre a rýchlo. Súčasťou je navigačný systém, zadná parkovacia kamera a za príplatok aj 360-stupňová parkovacia kamera, obe tieto kamery fungujú super, akurát na triedu vozidla by mohli mať väčšie rozlíšenie. Vyskúšal som aj asistent parkovania. Máte na výber pozdĺžne parkovanie, ktoré fungovalo bezchybne a potom priečne parkovanie, s ktorým už boli troška problémy a vždy auto zaparkovalo veľmi na tesno zo spolujazdcovej strany. Táto športová verzia obsahuje sound systém Harman Kardon s desiatimi reproduktormi, ktoré zároveň slúžia aj na malé oklamanie pasažierov auta, keďže z nich vychádza falošný zvuk motora. Priznám sa, že som bol najprv prekvapený, ako auto úžasne znie, no po pár zrýchleniach som si uvedomil, že som bol oklamaný a ten zvuk naozaj vychádza z reproduktorov. Ale aj napriek tomu ma to bavilo a mal som lepší pocit, keď som zošliapol plyn. Batožinový priestor tohto sportwagonu disponuje objemom 552 litrov a po sklopení zadných sedadiel až 1686 litrami.

Bezpečnosť a systémy
Optima sa pýši ziskom piatich hviezdičiek v hodnotení bezpečnosti Euro NCAP. Testovacia verzia obsahuje asi všetky bezpečnostné prvky, ktoré má Kia k dispozícii. Kontrola mŕtveho uhla, akustické aj aktívne udržiavanie auta v jazdnom pruhu, pri ktorom mi vadilo, že aj keď som volant jemne držal, systém vyhodnotil, že ho nedržím a začal vozidlo udržiavať v pruhu a akusticky ma upozorňovať. Taktiež disponuje adaptívnym tempomatom. Ďalej obsahuje systém sledovania dopravných značiek (rýchlostné obmedzenia, zákaz predbiehania) a systém upozorňujúci na auto blížiace sa zboku pri cúvaní. Výhodou je, že hlasitosť upozornení všetkých týchto systémov si môžete regulovať.

Motor a jazdné vlastnosti
Benzínový štvorvalec s objemom 1998 cm3 a spomínaným výkonom 180 kW (245 k) pri 6000 ot./min a maximálnym krútiacim momentom 353 Nm pri 1350 – 4000 ot./min vám naozaj dá to, čo od neho očakávate. Motor je spojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Auto dokáže naozaj dobre zrýchliť a čo ma naozaj milo prekvapilo, že hneď po stlačení plynu reaguje. Z čoho som bol troška sklamaný, tak keď som chcel pridať v zákrute respektíve pri výjazde z nej, tak tam bola dosť dlhá odmlka, ako keby auto nevedelo, aký rýchlostný stupeň má zaradiť. V zákrutách sedí tiež celkom dobre, no na šialené jazdy určite nie je Optima stavaná. Taktiež príjemne kopíruje cestu a jej nerovnosti, k čomu dopomáha elektronicky riadené pruženie. Môžete si nastaviť tri druhy jazdného režimu (Eco, Sport a Normal). V režime Eco na diaľnici som sa pohyboval v spotrebe okolo 7,9 litra/100 km a prevodovka preraďuje do 2000 ot./min V meste v režime Normal prevodovka preraďuje približne pri 3500 ot./min a spotreba bola niečo cez 12 litrov/100 km. Oficiálne spotreby sú 11,8 mesto/6,1 mimo mesta/8,2 kombinovaná.

Obstarávacia cena (spracované dňa 10.11.2017)

Najnižšia cena:
Optima SW 2.0 CVVL Silver
24.390 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Optima SW 2.0 T-GDi GT
37.490 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Optima SW 2.0 T-GDi GT
38.980 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS (protiblokovací systém) + BAS (brzdový asistent) + ESS (signalizácia v prípade núdzového brzdenia) ESC (elekt. stabilizačný systém) + HAC (asistent pre rozjazd do kopca) + VSM (ovládanie stability vozidla) 7x airbag (vodič, spolujazdec, bočné a hlavové airbagy, kolenný airbag vodiča), Imobilizér, alarm, ISOFIX uchytenie detskej sedačky, kontrola tlaku v pneumatikách (TPMS), el. parkovacia brzda, LKAS (Aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu), systém monitorovania dopravných značiek (SLIF), systém monitorovania mŕtveho uhla (BSD), systém upozorňujúci na pohyblivé prekážky pri cúvaní (RCTA), elektronická kontrola podvozku
Exteriér:
Pneumatiky 235/45 R18 + disky z ľahkej zliatiny, predné svetlomety projektorového typu s funkciou Escort (zhasínanie s oneskorením), svetlomety s funkciou prisvecovania do zákrut, LED denné svietenie, full LED stretávacie a diaľkové svetlá s dynamickým natáčaním do zákrut (Dynamic Bending Light), LED zadné kombinované svetlá, automatické diaľkové svetlá, svetelný senzor, dažďový senzor, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, elektricky sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá s integrovanými ukazovateľmi smeru jazdy, vonkajšie spätné zrkadlá v kombinácii farby karosérie a čiernej lesklej + kľučky dverí v kombinácii farby karosérie a chrómu, solárne sklá (predné bočné hydrofóbne), vyhrievanie predného skla (v oblasti stieračov), výstražná kontrolka nedostatku kvapaliny v ostrekovači, predné a zadné parkovacie senzory, parkovací asistent pre pozdĺžne a priečne parkovanie, zatmavené sklá od B-stĺpika
Interiér:
Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, predná a zadná lakťová opierka (predná s odkladacím priestorom), kožou potiahnutý volant a hlavica radiacej páky, palubný počítač, dvojzónová automatická klimatizácia s funkciou automatického odhmlievania skiel, klimatizovaná schránka pred spolujazdcom, zadné výduchy ventilácie, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných a zadných okien (GOLD, PLATINUM s ovládaním na kľúči a funkciou Safety), tempomat, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, ovládanie rádia na volante, delené a sklápateľné zadné sedadlá (40:20:40), slnečné rolety na zadných oknách, obmedzovač rýchlosti, zásuvka 12V vpredu a vzadu, USB nabíjací port vzadu, kožené čalúnenie sedadiel, elektricky nastaviteľné predné sedadlá (vodič v 10-smeroch s pamäťou, spolujazdec v 8-smeroch), vyhrievané predné sedadlá a volant, vyhrievané zadné sedadlá, ventilované predné sedadlá, športové sedadlá, bezkľúčový prístup a štartovanie vozidla Smart Key, elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru
Multimédia:
zadná parkovacia kamera, bluetooth handsfree sada, RDS MP3 audio, AUX, USB, prístrojová doska s farebným TFT 4,3" LCD displejom, bezdrôtové nabíjanie smartfónu (WPC standardQI), navigačný systém s 8" dotykovou obrazovkou (so 7-ročnou aktualizáciou máp a službou ”TomTom® Services“), prémiový zvukový systém ”harman/kardon®“, 10 reproduktorov (RDS MP3 audio, AUX, USB, Clari-Fi™)
Výbava za príplatok k základnej cene: GT Pack (adaptívny tempomat, 360' parkovacia kamera, autonomny systém núdzového zastavenia vozidla) = 1490 €



Porovnanie s konkurenciou (spracované: 10.11.2017 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Kia Optima SW Škoda Superb Combi Ford Mondeo Kombi
Značka a model Kia Optima SW Škoda Superb Combi Ford Mondeo Kombi
Motor 2.0 T-GDi 2.0 TSI 2.0 EcoBoost
Stupeň výbavy GT SportLine Manager
Zdvihový objem motora 1998 1984 1999
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 180/6000 162/4500-6200 176/5400
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 353/1350-4000 350/1500-4400 345/2300-4900
Prevodovka automatická 6-stupňová 6-stupňová DSG 6-stupňová
Pohon predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 232 243 235
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 7,6 7,1 8,0
Priemerná spotreba (l/100 km) 8,2 6,5 7,5
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1720 1550 1584
Dĺžka (mm) 4855 4856 4867
Šírka (mm) 1860 1864 1852
Výška (mm) 1460 1477 1501
Rázvor (mm) 2805 2841 2850
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 552/1686 660/1950 500/1584
Záruka 7 rokov / 150.000 km 5 rokov / 100.000 km 5 rokov / 120.000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 39.490 37.290 35.990
Akčná cena (€) 37.490 - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 38.980 39.583 43.750

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Škoda Superb combi SportLine
  • má navyše: xenónové svetlomety
    nemá: elektronicky riadený podvozok, automatický parkovací systém, 360' kameru, full LED svetlomety, vyhrievaný volant

  • Ford Mondeo kombi Manager
  • nemá: elektronicky riadený podvozok, aktívne svetlomety, parkovaciu kameru, sledovanie okolitej premávky priečne za vozidlom


    Záver
    Jednoducho povedané, ak potrebujete väčšie auto so slušným výkonom, rád/a občas zošliapnete plyn, no chcete aj pohodlie, tak Kia Optima SW GT je pre vás ideálnou voľbou. Veľmi živé, priestranné a pohodlné kombi. Elegantný, no zároveň športový dizajn, vám taktiež umožní využiť obe svoje „osobnosti“. GT verzia vás určite bude baviť a na jazdu v nej sa budete vždy tešiť. Kia napreduje míľovými krokmi a testované vozidlo je naozaj toho dôkazom. Či už sa jedná o dizajn, komfort, bezpečnosť, alebo výkon, určite nebudete ľutovať, že ste si vybrali práve Kia Optima SW 2.0 T-GDi GT.


    Fotogaléria



    Sportage 1.7 CRDi Platinum
    Optima 1.7 CRDi DTC Platinum
    Sorento 2.2 CRDi EX
    Sportage 1.7 CRDi 4x2 Gold
    Sportage 2.0 CRDi 4x4 EX
    Soul 1.6 CVVT EX
    pro_cee'd 1.6 CRDi EX


    Dňa: 20.11.2017
    Redaktor: Vladimír Neumann
    Foto: Vladimír Neumann
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]