Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
motoršport: Súťažný truck Buggyra MK001 s kabínou AVIA  Vytlačiť stránku

V priebehu pomerne krátkej doby firma Buggyra Truck Racing postavila pretekárske vozidlo označené Buggyra MK001, ktoré bolo nasadené do pretekov FIA Európskeho pohára ťahačov na okruhoch v prestížnej triede Super Race Truck. Čo je však nemenej zaujímavé, extravagantnému vzhľadu vozidla dominuje kabína použitá z novej Avie D75.

„Pôvodnou myšlienkou bolo postaviť nové auto na báze starej kabíny Avia, a to len z jediného dôvodu – že tá kabína je malá a pomerne ľahká,“ vysvetľuje Martin Koloc a pokračuje: „Pri jednaní v DAEWOO AVIA prejavili predstavitelia firmy záujem participovať na projekte Buggyra a zároveň nám ponúkli možnosť použiť pre auto novú kabínu AVIA „déčkového“ radu. To pre nás bolo zaujímavé z hľadiska estetického, ale menej už z hľadiska technického, nakoľko táto kabína je rádovo o 120 kg ťažšia vo svojom základe a naviac je rozmerovo väčšia. Po zvážení všetkých hľadísk sme sa s vedením letňanskej automobilky predsa len dohodli na použití novej kabíny s tým, že DAEWOO AVIA sa bude podieľať na tomto projekte a že nový pretekársky truck budeme používať ako komunikačný a marketingový nástroj pre celú skupinu zákazníkov a užívateľov vozidiel AVIA. Dnes som veľmi rád, že sme sa dohodli na použití tejto esteticky vydarenej kabíny, ktorá výborne korešponduje s celým výtvarným poňatím trucku a je relatívne dostupná.“

Novú kabínu bolo treba maximálne odľahčiť. Teraz sú v kabíne použité obvodové plechy, súčastne je v kabíne podľa predpisov FIA ochranný rám, skrátené sú dvere, ktoré sú väčšinou z karbónových kompozitov takisto ako rada ďalších dielov a výstuh, čím sa kabína stala oproti svojmu základu ľahšia o 140 kilogramov. V najbližšej dobe dôjde aj k odľahčeniu čelného okna, ktoré bude z polykarbonátu, čo ušetrí ďalších sedemnásť kilogramov. Samozrejme veľkými zmenami prešli aj ovládacie prvky a kabína tohto pretekárskeho špeciálu je plná elektroniky.
Podvozok pretekárskeho trucku s označením MK001 je dielom tohto týmu rovnako ako aj motor GYRTECH MK12-001/T7a – radový šesťvalec, preplňovaný dvomi turbodúchadlami Schwitzer/GT, o objeme 12 litrov s aktuálnym výkonom cca 1520 koní a maximálnym krútiacim momentom 4900 Nm. Vozidlo používa päťstupňovú, sekvenčnú prevodovku ZF HP600 s radením pod volantom. Pretekársky truck s celkovou hmotnosťou 4800 kg dosahuje limitovanú rýchlosť 160 km/h. A čo je celkom unikátne, jedná sa o jediný súkromný tým v štartovacom poli, ktorý sa môže pochváliť svojou technológiou vrátane elektroniky vlastnej konštrukcie.

Zhruba desať rokov spolupracuje Martin Koloc so známym automobilovým designerom Václavom Králom a ovocím ich vzájomnej kooperácie je aj tento vydarený pretekársky automobil. „V 70. rokoch Václav Král vyrábal pretekárske autá Baghira, ktoré nosili v znaku siluetu skákajúceho pantera. Nedávno mi túto siluetu pantera vrátane uvedenej značky venoval, aby som v tradícii pokračoval. Aby sme oddelili jednotlivé historické etapy, skákajúceho pantera sme trochu pozmenili a auto dostalo názov Buggyra,“ zdôrazňuje Martin Koloc a dodáva: „Ako jazdca sme angažovali výborného nemeckého pilota Gerda Körbera, ktorý je nielen výborným profesionálom, ale aj skvelým človekom. Ja osobne za volant tohto pretekárskeho trucku sadám jedine pri testovaní, aby sme mali k dispozícii ako porovnávacie časy tak aj spôsoby poňatia jazdy.“

V minuloročnej sezóne po 9. pretekoch bol tým Buggyra Truck Racing s celkovým umiestnením zhruba v polovičke štartového poľa. A to nie je vôbec špatné keď uvážime, že tým vlastne len začínal. Spočiatku bolo nutné riešiť množstvo technických problémov, predovšetkým na motore. „Očakávali sme ich, lebo ak zoberieme do úvahy, že renomované automobilky, ako napríklad MAN alebo Mercedes-Benz, vyvíjajú svoj pretekársky motor desať rokov, bol by takmer zázrak, aby sme ich v priebehu roka dostihli spoľahlivosťou a výkonom vlastného motora. V tejto chvíli sme schopný konkurovať výkonom ale zatiaľ máme ešte určité rezervy v jeho spoľahlivosti,“ doplňuje Martin Koloc. Spoločnosť má však vlastné špičkové technické zázemie vrátane modernej motorovej skúšobne a preto sa určite podarí doladiť motor do skvelej formy, tak ako je to u ostatných partií tohto špeciálneho pretekárskeho trucku. V plných prípravách je nové auto so zmeneným designom pre sezónu 2002, ktoré bude používať kabínu AVIA. Nakoniec, ako Martin Koloc tvrdí, v zahraničí sa kabína pretekárskeho ťahača Buggyra teší veľkej pozornosti, všeobecne sa veľmi páči a záujemcovia túžia vedieť, ako vyzerá štandardné nákladné vozidlo AVIA.

V novej stajni Buggyra Truck Racing pôsobí profesionálny tým nadšencov, preto nie je pochýb, že sa mu čoskoro podarí presadiť sa na špici štartovného poľa v týchto populárnych európskych súťažiach, kde bude úspešne propagovať aj značku DAEWOO AVIA.
  

[ Späť na motoršport | Zoznam sekcií ]