Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Opel HydroGen 1  Vytlačiť stránku

Opel HydroGen 1 Palivovými článkami poháňaný prototyp HydroGen 1, držiteľ celej rady rekordov, bude významným členom tejto flotily predvádzacích vozidiel. Projekt prezentácie ekologických vozidiel poháňaných palivovými článkami organizuje spoločnosť California Fuel Cell Partnership, ktorú v roku 1999 založil guvernér štátu Kalifornie Grey Davis spolu s niekoľkými výrobcami automobilov a energetickými spoločnosťami.

Prototyp HydroGen 1 má za sebou náročné testy po celom svete, v priebehu ktorých prešiel viac ako 32 000 km. Súčasťou týchto skúšok bolo i minuloročné overovanie jeho prevádzkovej spoľahlivosti a jazdných výkonov v arizonskej púšti.

Míľniky prototypu HydroGen 1

  • HydroGen 1 vytvoril v lete minulého roku v priebehu testov v arizonskej púšti celkom pätnásť medzinárodných rýchlostných a vytrvalostných rekordov. Vôbec poprvý krát napr. prešiel palivovými článkami poháňaný automobil v priebehu jediného dňa viac ako 1000 km a ako prvý automobil svojej kategórie tiež demonštroval svoje schopnosti pri teplote cez 40 stupňov Celzia.

  • U najširšej verejnosti sa HydroGen 1 výborne uviedol v roku 2000, keď na letných olympijských hrách v austrálskom Sydney fungoval ako zavádzacie vozidlo pri mužskom i ženskom maratóne.

  • Prototyp HydroGen 1 ako jediný osobný automobil poháňaný palivovými článkami dokázal prejsť celú 350 km dlhú trasu z Los Angeles do Las Vegas v priebehu minuloročného medzinárodného stretnutia ekologických vozidiel Michelin Challenge Bibendum, ktoré je zároveň akousi "výkladnou skriňou" firiem, zaoberajúcich sa vývojom alternatívnych pohonov.
  • Na minuloročnom stretnutí Michelin Challenge Bibendum získal prototyp HydroGen 1 zvláštnu cenu za výborné začlenenie technológie pohonu palivovými článkami do automobilu, ktorý je konštrukčne prakticky rovnako identický so sériovo vyrábaným modelom.
  • Až doposiaľ si schopnosti a jazdné vlastnosti prototypu HydroGen 1 vyskúšalo viac ako šesť stoviek novinárov, vedcov a politikov z celého sveta.

  • Opel a General Motors už investovali stovky miliónov dolárov do výskumu, vývoja a komercionalizácie palivových článkov. Obe spoločnosti urobili v nedávnom období mimoriadny pokrok na ceste praktického využitia palivových článkov ako pre pohon automobilov, tak i pre ich použitie ako stacionárnych zdrojov energie. Špecialisti spoločnosti GM zostavili ako prvý na svete prakticky využiteľné zariadenie na získavanie vodíku z benzínu a taktiež ich palivové články patria k tým svetovo najúčinnejším.

    Opel HydroGen 1 Začiatkom tohto roku spoločnosť GM na medzinárodnom autosalóne v Ženeve predstavila revolučný koncept AUTOnomy. Ide o prvý automobil konštruovaný už od počiatku ako vozidlo poháňané palivovými článkami. Prototyp AUTOnomy ako prvý kombinuje pohon s palivovými článkami s kompletným elektronickým ovládaním ("drive-by-wire") všetkých zásadných funkcií, ako sú napr. riadenie, brzdy atď.

    Za vývojom prototypu HydroGen 1 i jeho nástupcu HydroGen 3 stojí Globálne centrum alternatívnych pohonov GAPC, spoločná výskumná a vývojová platforma automobilky Opel a spoločnosti GM. Centrum GAPC má svoje hlavné pracovisko v nemeckom Mainz-Kastele, v USA vo Warrene, štát Michigan, a v Rochesteri, štát New York. General Motors uzavrel dohody o partnerstve a spoločnom postupe pri vývoji palivových článkov tiež s ďalšími svetovo proslulými firmami a spoločnosťami, pôsobiacimi v tomto obore, ako sú napr. firmy General Hydrogen, Quantum Technologies Worldwide, Inc., Hydrogenics Corp., Giner Electrochemical Systems, L.L.C., Suzuki Motor Corp., Toyota Motor Corp., BPAmoco, ExxonMobil a ChevronTexaco.

    j.čík

      

    [ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]