Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Mazda MPV  Vytlačiť stránku

Model Mazda MPV bol predstavený v roku 1999. Nový model MPV prešiel radou zmien, hlavne v interiéri. Tie zdôrazňujú jeho funkčnosť a jazdnú dynamiku. Mnoho zo svojich najlepších vlastností si však nový model MPV zachoval. Naďalej disponuje jedným z najpriestrannejších interiérov v danej triede. Najvýznamnejšou inováciou je nový vznetový motor common-rail s výkonom 100 kW.

Nový model MPV sa môže pochváliť vo svojej triede najdlhším zoznamom výbavy: štvorica bezpečnostných vzduchových vakov, ABS, klimatizácia, výškovo nastaviteľný volant a strešné ližiny, ktoré sú štandardnou výbavou vozidla rovnako ako elektricky ovládané predné i zadné okná, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá a centrálne uzamykanie.

Dizajn
Model Mazda MPV je so svojou nápadnou päťuholníkovou mriežkou prednej masky nepochybne identifikovateľný ako člen rodiny Mazda. Mriežka je navyše zvýraznená chrómovanou lištou na jej hornej hrane a rovnako tak chrómovaným znakom Mazda. V prednom nárazníku sú integrované tri otvory pre nasávanie vzduchu a úzky spodný spoiler spoločne s dvoma kruhovými hmlovými svetlometmi. Výsledkom týchto prvkov je výrazne atletický vzhľad vozidla, ktorý symbolizuje čulú povahu MPV. Predné svetlomety sú tvorené multi-reflekčným telesom, v ktorom sú integrované diaľkové a stretávacie svetlomety. Zmeny zasiahli aj zadné svetlomety, ktorých kruhovité prvky vzbudzujú rafinovaný vzhľad. To všetko umocňuje elegantný vzhľad celého vozidla.

Dynamické kontúry modelu MPV sú zdôraznené úplne novým metalickým lakom vyvinutým spoločnými silami spoločnosťou Mazda a Nippon Paint. Vďaka novej technológii, v ktorej sú hliníkové častice prítomné vo všetkých odtieňoch metalického laku a súčasne rovnomerne usporiadané, má tento lak výrazne vyšší lesk poskytujúci väčší kontrast.

Interiér
Mazda MPV ponúka športovú jazdu a tento dojem je vo vnútri kabíny modelu v prevedení Exclusive umocnený použitím prístrojovej dosky s karbónovou povrchovou úpravou a novým športovým čalúnením v tmavošedej farbe.

Miera praktickej využiteľnosti modelu MPV 2002 bola zvýšená použitím mnohých užitočných detailov. Masívne prídržné madlá na zadnej časti operadiel predných sedadiel neslúžia len na uľahčenie nástupu cestujúcich na druhej rade sedadiel, ale zároveň poskytujú praktické vešiaky. V batožinovom priestore je k dispozícii šestica úchytov pre zaistenie drobnejších batožín, a tým je zabránené ich posúvaniu v priebehu jazdy.

Svoj podiel na zvýšení pohodlia má taktiež minimálna námaha potrebná pre ovládanie poistného mechanizmu posuvných dverí na oboch stranách vozidla: dômyselné poistky bezpečne udržia dvere otvorené, umožňujú však aj ich výrazne ľahšie zatváranie. Zvýšená pozornosť spoločnosti Mazda venovaná detailu bola sústredená i na kľučky dverí, ktorých ovládanie vyžaduje výrazne menšie úsilie, a dokonca i pre deti sa tak stávajú ľahko manipulovateľnými – samozrejme po predchádzajúcom odblokovaní detských bezpečnostných poistiek.

Nový model MPV môže byť vybavený navigačným systémom, ktorý je integrovaný spolu s rádioprijímačom, prehrávačom magnetofónových kaziet a kompaktných diskov. Vďaka kvalitnému prepojeniu je využitie tohto systému jednoduché, přičom informácie týkajúce sa audio-navigačného systému sú zobrazované na rozmernom displeji o veľkosti 5,8“. Hlavné funkcie audiosystému sú samozrejme ovládané priamo na volante.

Rovnako ako predchodca, nové MPV disponuje najdlhším interiérom v danej triede s dostatkom priestoru v oblasti hláv cestujúcich, dokonca i cestujúcich na druhej a tretej rade sedadiel. Okrem štandardného usporiadania sedadiel s piatimi miestami pre cestujúcich a s objemným batožinovým priestorom, poskytujú samostatné sedadlá možnosť mnohých variantov od sedemiestneho minibusu po dvojmiestnu dodávku s kapacitou úložného priestoru viac ako 2.500 litrov.

Bezpečnosť cestujúcich zaisťujú airbagy vodiča a spolujazdca a taktiež bočné airbagy spoločne s úchytmi systému Isofix na oboch vonkajších sedadlách druhej rady, ktoré slúži pre zaistenie detskej bezpečnostnej sedačky.

Pohonná jednotka
Najvýznamnejšie zmeny môžete nájsť pod kapotou motora. Pôvodný zážihový motor s obsahom 2.0 litra bol nahradený novým štvorvalcom typu MZR o obsahu 2.3 litra a súčasne so zážihovým motorom je v ponuke nový vznetový agregát o obsahu 2.0 litra typu MZR-CD so systémom common-rail.

Spoločnosť Mazda vyvinula nový štvorvalcový motor s obsahom 2.3 litra splňujúci emisné kritériá Euro IV., ktorý ponúka výkon 104 kW (141 k). V čele zoznamu priorít si výrobca stanovil požiadavok na dosiahnutie nízkej hladiny hluku. Blok a hlava valce, piesty i olejová vaňa boli preto vyrobené z vysoko pevnej ľahkej zliatiny, čo prispieva ako k zníženiu hmotnosti, tak i k utlmeniu hluku a vibrácií.

Snaha o dosiahnutie vynikajúceho výkonu bola zavŕšená použitím systému premennej dĺžky sacieho potrubia. Tento systém, integrovaný v saní otvára alebo uzatvára prídavné škrtiace klapky tak, aby nasávaný vzduch bol pri nízkych otáčkach motoru privádzaný do spaľovacieho priestoru dlhšou cestou, avšak pri vyšších otáčkach kratšou cestou priamo.

Tlakové vlny tvoriace sa v sacom potrubí sú tak využívané k optimalizácii plnení spaľovacieho priestoru v každom cykle. V prípade potreby je motor schopný poskytovať v rozpätí celého spektra otáčok viac ako 80% maxima krútiaceho momentu – 19,9 kg.m (195 Nm) pri 4 000 ot/min. V praxi to znamená, že táto technológia nie je základom len pre dynamický spôsob jazdy, ale taktiež poskytuje uvoľnenú, ekonomickú jazdu s minimálnou potrebou zmien rýchlostných stupňov.

Nový vznetový motor Mazda so systémom vstrekovania common-rail otvára novú kapitolu vznetových motorov. So svojou plochou krivkou krútiaceho momentu, schopnosťou poskytovať vyššie hodnoty krútiaceho momentu v širšom spektre otáčok, so svojou kľudnou a tichou povahou a s výkonom 136 k je tento motor skutočnou špičkou v danej triede.

Flexibilný zotrvačník je využitý k tomu, aby prispel k už tak dokonale hladkému chodu. Plynulému a hladkému chodu ďalej prispelo využitie ultra moderného systému vstrekovania common-rail druhej generácie, ktorý dosahuje pracovného tlaku 1 800 barov, a jeho pilotné vstreky a dostreky sú základom pomerne hladkého a tým akusticky nenápadného procesu spaľovania.

Ďalšieho zdokonalenia, ktorého výrobca dosiahol, je systém EVVC (Expansive Vertical Vortex Combustion), v ktorom špeciálne tvarované piesty vytvárajú vortexnú rotáciu pozdĺž vertikálnej osi spaľovacej komory, čím je zaistené lepšie rozprášenie a tým i dokonalejšie spaľovanie paliva a vzduchu. Výsledok: výrazné zvýšenie krútiaceho momentu, ekonomické využitie paliva a minimálne emisie oxidov dusíka.

Turbodúchadlo poháňané výfukovými plynmi s premennou geometriou rozvádzacích lopatiek prispieva k zvýšeniu krútiaceho momentu na 31,6 kg.m, pričom 90% maxima krútiaceho momentu je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok od 1 750 do 3 500 ot/min.

Vďaka priemernej spotrebe paliva 7,1 litra na 100 km a plnenia kritérií emisnej normy Euro III. sa stáva jedným z najekonomickejších a najčistejších predstaviteľov tohoto typu pohonných jednotiek.

Podvozok
Zpevnené úchyty podvozku a masívne nápravnice zvyšujú pevnosť prednej nápravy, čo prináša precízne riadenie a ovládanie vozidla. Zadná náprava spojená so stabilizátorom so zvýšenou tuhosťou a vyšší stupeň odpruženia zaisťuje dokonalejšiu stabilitu vozidla pri jazde na kľukatých cestách.

Na vozidle sú použité tlmiče s vyššou účinnosťou a mäkšie pryžové púzdra všetkých spojovacích prvkov. Veľa času i úsilia bolo venované zníženiu hladiny hluku. Do krytu vznetového motoru bol zakomponovaný zvukovo izolačný materiál. Súčasne bola použitá silnejšia vrstva izolačného materiálu na spodnej strane kapoty motora, na vnútorných podbehoch kolies a rovnako tak i na spodnom kryte motora. Ďalšie úpravy vedúce k zníženiu hladiny hluku boli prevedené v kabíne vozidla. Patria medzi ne silnejšie sklá bočných okien, starostlivo navrhnutý tvar vonkajších spätných zrkadiel s lepšími aerodynamickými vlastnosťami a použitím nového typu izolačného materiálu, ktorým sú vyplnené predné stĺpiky vozidla.

Zdokonalené predné brzdové kotúče s vnútorným chladením s väčším priemerom zvyšujú kvalitu brzdenia. Dokonalejší posilovač bŕzd zároveň reaguje už na minimálny pohyb brzdového pedálu v rozpätí niekoľko milimetrov a zaisťuje lineárne a takmer okamžité zvýšenie tlaku v brzdovom systéme. Ako štandardná výbava modelov so zážihovými motormi je k dispozícii protipreklzový systém TCS.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]