Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily nákladné: DAF XF95  Vytlačiť stránku

DAF 95XF si od uvedenia na trh v roku 1997 vybudoval veľmi dobrú reputáciu, dá sa to ľahko dokázať vysokými zostatkovými hodnotami ojazdených vozidiel, vysokou vernosťou medzi zákazníkmi a v superlatívoch vyjadrovanou spokojnosťou vodičov. Na tento úspech bolo nadviazané pri vývoji nástupca tohto vozidla. Styling trucku bol zladený so sériami vozidiel LF a CF, určenými pre distribúciu a prepravu na stredné vzdialenosti. Nové čelo vozidla s novými reflektormi s čírou optikou a s novou mriežkou chladiča, ako aj elegantné a atraktívne spojlery a novo navrhnutý a podstatne ľahší bočný plášť dodávajú vozidlu XF95 ultramoderný vzhľad.

Nový podvozok
Podvozok nového nákladného vozidla XF95 bol vyvinutý celkom nanovo. Vďaka novej konštrukcii podvozku s prídavnou bočnou výstuhou a s uplatnením vysoko kvalitných ocelí bolo dosiahnuté vynikajúcej tuhosti pri nižšej hmotnosti. Okrem toho je podvozok úplne plochý a väčšina dielov je skrytá v obrysových rozmeroch podvozku. Nové vozidlo XF95 je vybavené kotúčovými brzdami na prednej aj zadnej náprave (s výnimkou náprav s redukciou v kolesách). Tieto brzdy boli skonštruované vlastnými silami firmy DAF, vyznačujú sa plochým kotúčom, osadeným na náboji pomocou špeciálneho zverného skrutkového spojenia, ktoré je výhodné hlavne z pohľadu vysokej životnosti. Brzdový systém je kompletne riadený elektronikou, ako voliteľná nadstavba je k dispozícii DAF Engine Brake – DEB, v ktorej sa retardér aktivuje automaticky pri stlačení brzdového pedálu.

Motory s vyšším krútiacim momentom
Nový XF95 prichádza s novo navrhnutým šesťvalcovým preplňovaným motorom s chladením plniaceho vzduchu, so zdvihovým objemom 12,6 litra, štvorventilovou technikou pre každý valec. K dispozícii sú štyri výkonnostné verzie, 280 kW (381 k) s krútiacim momentom 1750 Nm, ďalej 315 kW (428 k) s krútiacim momentom 1950 Nm, 355 kW (483 k) s krútiacim momentom 2100 Nm a verzia s výkonom 390 kW (530 k) s maximálnym krútiacim momentom 2350 Nm. Vďaka použitiu liatiny špičkovej kvality pre blok motora a hlavu valcov bolo možné zvýšiť kompresný pomer zo 16,4 na 17,4:1. V kombinácii s úpravami turbodúchadla a elektronického systému riadenia motora je nové XF-ko o 1.5 až 2 percentá úspornejšie ako jeho predchodca. Okrem toho sa zlepšil aj priebeh a maximálne hodnoty krútiaceho momentu.
Vďaka využitiu komponentov s minimálnou údržbou sa servisný interval predĺžil až na 120 000 km. Štandardne sú tieto tiché motory spojené s manuálnou, 16-násť rýchlostnou prevodovkou s výkonným posilňovačom radenia „Servo Shift“, ktorý výrazne obmedzuje silu potrebnú k preraďovaniu prevodových stupňov a skracuje dráhu radiacej páky.

AS-Tronic
Pre väčšie pohodlie a výkon je vo verziách 4x2 a 6x2 k dispozícii ako voliteľný doplnok prevodovka najnovšej generácie ZF typu AS-Tronic. Táto automatická prevodovka je štandardne vybavená dvanástimi rýchlostnými stupňami, ale pre náročné aplikácie je k dispozícii verzia so šestnástimi prevodovými stupňami. Pretože zaradenie správneho prevodového stupňa prebieha automaticky presne podľa situácie, umožňuje AS-Tronic optimálne pohodlie a ešte nižšiu spotrebu paliva. Okrem toho sa vodič môže plne sústrediť na jazdu, čím sa zvyšuje bezpečnosť vozidla. Ak dáva vodič prednosť tomu, aby mal vedenie vozidla kompletne pod svojou kontrolou, môže AS-Tronic pohodlne radený aj ručne, bez potreby spojky, ako sekvenčná prevodovka.

Fleet Management Standard (FMS) – Štandard riadenia vozidlových parkov
Ako voliteľný doplnok je každý DAF XF95 vybavený prípojkou k odčítaniu mnohých údajov o motore z palubného počítača. Táto štandardná prípojka umožňuje prístup k informáciách o jazdných rýchlostiach, spotrebe paliva, polohe plynového pedálu, otáčkach motora, vrátane využitia systému udržovania rýchlosti jazdy (tempomatu) a odčítanie hodnôt o spojke a PTO (odber energie). Informácie, poskytované týmto systémom, umožní prepravcovi jednoduchšie optimalizovať výkony a nasadenia vozidiel.

Absolútne pohodlie
DAF XF95 je synonymom pohodlia pre vodiča, a to vďaka optimálnej polohe pri sedení ako pre malé, tak aj vysoké osoby, jednoducho prehľadnému prístrojovému panelu a mnohým úložným priestorom. Nový plynový pedál zohľadňuje požiadavky ergonómie a má dostatok miesta pre chodidlo, čo je obzvlášť dôležité pri použití tempomatu. Nový elektronický tachograf je umiestnený v konzole nad predným sklom, takže rádio môže byť zabudované do prístrojovej dosky, kde ho má vodič na dosah. Najvýznamnejším rysom prístrojovej dosky je nový prístrojový panel s jantárovým posvietením a centrálne umiestneným displejom, ktorý poskytuje informácie o „životne“ dôležitých funkciách motora a vozidla.
Okrem toho bolo predĺžené horné lôžko vo verziách Space Cab a Super Space Cab z 1,88 na 2,05 metra. Štandardne je inštalované diaľkové ovládanie centrálneho uzamykania. Zmenila sa aj farebné odtiene interiéru kabíny. Okrem štandardnej čiernej je možné dodať prístrojový panel aj s úpravou dreva alebo s moderným vzhľadom hliníka.

Vývoj technológie XF
Nový truck DAF XF95 si zakladá na solídnej reputácii svojho predchodcu. Nižšia pohotovostná hmotnosť voči 95XF, znížená minimálne o 200 kg, je dôležitá z pohľadu zaťaženia a tým aj výkonnosti.
K nižším prevádzkovým nákladom prispievajú aj kotúčové brzdy, dlhšie intervaly údržby vďaka veľkému počtu komponentov, vyžadujúcich minimálnu alebo vôbec žiadnu údržbu, a úspornejšie motory.
A ruka v ruke s týmito všetkými technickými novinkami ide aj vyššia úroveň pohodlia a komfortu pre vodiča.

Výroba verzií 4x2 nového vozidla DAF XF95, ako ťažnej jednotky tak aj modelu s tuhým podvozkom, bude zahájená na začiatku októbra, podobne ako ťahača 6x2 s riadenou prednou nápravou FTG a FTP, čo je špeciálna verzia ťahača s mimoriadne ľahkou 4,4 tonovou nápravou a kolesami s rozmerom 17,5 palca. Takisto budú nasledovať ťahače 6x2 FAR a FAS, verzie 6x2 s riadenou vodiacou zadnou nápravou (FAN) a ťahače 6x2 (FTR a FTS). Do výroby budú zavedené verzie 6x4 a 8x4 rovnako ako FTM, čo je ťahač 8x4 s tandemovými hnanými nápravami a riadenou prednou nápravou pre prepravu mimoriadne ťažkých nákladov.

  

[ Späť na automobily nákladné | Zoznam sekcií ]