Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Audi A4 Cabriolet  Vytlačiť stránku

Dizajn: dynamický a exkluzívny
Individualita modelu Audi A4 Cabriolet je výrazná už na prvý pohľad. Aj predná aj zadná časť karosérie majú výrazne dynamické línie, línia bokov je decentne klinovitá.
Otváracia strecha sa po otvorení celkom zapustí do karosérie a neruší ladnú líniu bokov. Ak je zavretá, pomáha dotvárať harmóniu celej siluety. Celý dizajn je čistý a harmonický, vyžaruje zároveň pokoj aj búrlivú dynamiku, je geometricky precízny a zároveň citeľne emotívny. V tom je jeho čaro.

Karoséria: etalón kvality aj tuhosti
Od počiatku vývoja vozidla sa konštruktéri snažili o takú štruktúru karosérie, ktorá by po stránke statickej aj dynamickej tuhosti bola optimálna a porovnateľná s karosériou limuzíny. Cieľ znel: aj po stránke jazdnej dynamiky aj po stránke komfortu a obmedzenia vibrácií na minimum musí Audi A4 Cabriolet postaviť novú latku vo svojej kategórii.
Prvé výrazné efekty priniesli už simulácie správania sa karosérie pomocou počítačovej techniky, kde sa konštruktéri zaoberali nielen pohybmi samotnej karosérie, ale aj vplyvom pohybu v nej namontovaných mechanických agregátov.
Druhým dôležitým kritériom tuhosti karosérie je jej bezpečnosť – schopnosť ochrániť posádku v prípade nárazu, či prevrátenia sa.
Špeciálne výstuže, množstvo plechových dielcov karosérie z vysokopevného plechu a nové progresívne spôsoby zvárania dielcov karosérie - to boli recepty, akými konštruktéri dosiahli, že nárazová tuhosť modelu Audi A4 Cabriolet je na úrovni karosérie limuzíny A4. Potvrdilo to aj veľmi úspešné absolvovanie crashtestu Euro NCAP, kde Audi A4 Cabriolet dosiahlo ohodnotenie štyrmi hviezdičkami z piatich možných, teda je na úrovni dnes najlepších limuzín. Pochopiteľne tento výsledok bolo možné dosiahnuť aj vďaka výbave čelnými i bočnými airbagmi, pričom oba bočné airbagy sú konštruované tak, aby chránili aj hlavu aj hrudník.
V prípade karosérie kabrioletu je ešte jedno dôležité bezpečnostné kritérium – ako automobil ochráni posádku pri prevrátení. Preto konštruktéri značky Audi vyvinuli extrémne tuhý rám predného okna, ako súčasť ochrany posádky pri prevrátení. Druhým významným prvkom, ktorý v takomto prípade pomáha zachovať posádke priestor na prežitie, je zadný ochranný rám. V prípade Audi A4 Cabriolet ide o dva ochranné rámy, ktoré sa vďaka senzorom počas niekoľkých milisekúnd vysunú.
Výsostne dôležitú úlohu však dnes hrá aj elektronika, ktoré pomáha – ako prvok aktívnej bezpečnosti – hroziace nebezpečenstvo odvrátiť – Audi A4 Cabriolet je sériovo vybavený najdokonalejším z týchto systémov, elektronickým stabilizačným programom ESP.

Sklápacia strecha: viac než ochrana pred dažďom
V sériovej výbave kabrioletu Audi A4 Cabriolet je elektrohydraulicky ovládaná sklápacia strecha. Po stlačení tlačidla celý priebeh jej sklopenia trvá menej, než 30 sekúnd. Rovnako strecha funguje pri jej opätovnom vyklopení. Nič okrem stlačenia tlačidla nie je potrebné.
Schránka, do ktorej sa sklápacia strecha po sklopení poskladá, na každom kabriolete zaberá časť batožinového priestoru. V prípade Audi A4 Cabriolet nemusí posádka o túto časť kufra prísť: ak je strecha vyklopená nahor, teda zavretá, môže vodič túto schránku veľmi jednoducho zmenšiť a zväčšiť tak priestor pre batožiny.
Samotná sklápacia strecha je vyrobená z trojvrstvovej textilnej konštrukcie a má vzadu sklenené zadné okno s vyhrievaním. Je vynikajúco zvukovo aj tepelne izolovaná a preto možno toto vozidlo bez obmedzenia používať po celý rok, teda j v tuhej zime. K tomu prispieva aj vysoká presnosť, s akou na seba priliehajú strecha a ostatné časti karosérie.

Aerodynamika: špičkové hodnoty
Jedným z problémov otvorených automobilov je ich aerodynamika. Značka Audi však považuje dobrú aerodynamiku za významnú devízu moderného automobilu, takže aj po tejto stránke sa konštruktéri a dizajnéri dostali na špičku kritérií. Audi A4 Cabriolet dosiahlo hodnotu koeficientu odporu vzduchu pri otvorenej streche cw = 0,33, pri zatvorenej dokonca cw = 0,30. Tým svojho predchodcu prekonalo o 15% a dostalo sa na úroveň limuzín. A to najdôležitejšie: v porovnaní s konkurenciou má i s otvorenou strechou lepšiu aerodynamiku, než konkurenčné modely so zatvorenou!
Tieto vynikajúce výsledky dosiahli dizajnéri tiež pomocou výpočtovej techniky – od práce s modelom v mierke 1:4 až po vyhodnocovanie hotového funkčného prototypu.
Výsledkom sú detaily, ako napríklad aerodynamicky optimalizovaná podlaha, či otvory pre chladiaci vzduch. Dobrá aerodynamika automobilu, najmä otvoreného, sa potom odzrkadľuje v priaznivej spotrebe paliva, vysokej maximálnej rýchlosti, ale aj vo výraznom znížení aerodynamického hluku.
Oproti predchodcovi sa podarilo znížiť hladinu hluku v kabíne o hodnotu 5 dB(A), alebo ak chcete – o 45%!
A ešte jedno dôležité kritérium pre kabriolety – veterný tieň v kabíne. Tu optimalizovaná aerodynamika modelu Audi A4 Cabriolet pustí do kabíny iba toľko vzduchu, že možno hovoriť o „vetre vo vlasoch“ a možno o ňom hovoriť polohlasno aj pri maximálnej rýchlosti...

Priestor: pre štyroch!
Všetci štyria pasažieri budú v Audi A4 Cabriolet cestovať komfortne aj po stránke priestoru. Rázvor náprav narástol oproti predchádzajúcej generácii o 100 mm a to je rozdiel tried. A4 Cabriolet je plnohodnotným štvorsedadlovým automobilom. Priestor pre nohy vzadu narástol o 66 mm, vo výške ramien je kabína širšia vpredu o 33 mm a vzadu dokonca o 52 mm!
Rovnako väčší priestor je k dispozícii aj na batožinu. Ak je strecha zatvorená, možno do batožinového priestoru naložiť až 315 dm3 batožín, aj pri otvorenej a poskladanej streche ostáva stále ešte k dispozícii 246 dm3. To je v kategórii kabrioletov tiež špičková hodnota. Okrem toho je k dispozícii aj zariadenie na transport dlhších predmetov, takže do kufra možno vložiť a vďaka zariadeniu preložiť až do kabíny napríklad tri páry lyží, alebo dva snowboardy.
Palivová nádrž má objem 70 litrov.

Motory: výkon a kultúra chodu
Hneď pri rozbehu výroby nového modelu sú k dispozícii dva motory V6, ktoré sa starajú o patričnú úroveň - kultúru aj dynamiku pohonu.
Nový hliníkový motor V6 s objemom 3,0 l má výkon 162 kW (220 k) pri 6300 ot/min a krútiaci moment 300 Nm pri 3200 ot/min. Tieto parametre stačia modelu Audi A4 Cabriolet s manuálnou päťstupňovou prevodovkou na maximálnu rýchlosť 243 km/h a z pokoja na stokilometrovú rýchlosť zrýchli nový kabriolet za 7,8 s. Priemerná spotreba pritom neprekročí 9,7 l/100 km. Tento motor disponuje progresívnou technikou premenlivej dĺžky sacieho potrubia a premenlivého časovania sacích aj výfukových ventilov, ktorá mu dáva dostatok sily už od nízkych otáčok a dovoľuje využívať výkonový potenciál vysokých otáčok. Takže vodič si sám môže zvoliť štýl: komfortné – plážové jazdenie s kabrioletom alebo razantnú športovú jazdu.
Rovnako ideálnu motorizáciu predstavuje aj druhý motor V6 s objemom 2,4 l. Najvyšší výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 230 Nm tiež stačia na dynamickú športovú jazdu, okrem toho sa tento motor vyznačuje príkladnou kultúrou chodu.
Z pokoja na rýchlosť 100 km/h zrýchli Audi A4 Cabriolet s týmto motorom a päťstupňovou manuálnou prevodovkou za 9,7 s dosiahne maximálnu rýchlosť 224 km/h. Priemerná spotreba paliva má hodnotu 9,7 l/100 km.

Svetová premiéra: multitronic
Vo svete kabrioletov po prvý raz prichádza na scénu nová kultúra pohonu – bezstupňová automatická prevodovka multitronic. Táto prevodovka v sebe spája dynamické a ekonomické pozitíva manuálnej prevodovky s komfortom automatickej prevodovky. Táto prevodovka sa môže kombinovať so všetkými pohonnými jednotkami pre Audi A4 Cabriolet. Ponúka nekonečne veľa prevodových stupňov, to znamená – v každej situácii ten optimálny!

Podvozok: ľahký a agilný
Športový talent dostalo Audi A4 Cabriolet do svojich génov aj vďaka veľmi ľahkému hliníkovému podvozku, ktorý vychádza z konštrukcie podvozka najnovšej generácia Audi A4. Konštruktéri však tentoraz naladili podvozok ešte precíznejšie a športovejšie, zároveň oproti limuzíne znížili svetlú výšku vozidla o 20 mm. Aj predná štvorprvková náprava aj zadná náprava s trapézoidnými ramenami zabezpečujú automobilu prvotriedny jazdný komfort a zároveň vysoký dynamický potenciál. Pritom vďaka novému uloženiu v karosérii je podvozok vozidla aj príkladne tichý. Pritom vďaka použitiu hliníkových prvkov sa podarilo znížiť hmotnosť podvozka o 40%.
Výsledkom je precízne držanie stopy a neutrálne jazdné vlastnosti pri prejazde zákrut.

Sériová výbava
Plnoautomatická sklápacia strecha, automatické výsuvné ochranné oblúky, ABS a ESP, dvojzónová elektronická klimatizácia, dva predné a dva bočné airbagy – to je len prierez najdôležitejšími prvkami, ktoré charakterizujú sériovú výbavu nového Audi A4 Cabriolet. Ešte aj sklápaciu strechu si môžete zvoliť v jednej z troch farieb: čiernu, modrú alebo červenú! V sériovej výbave sú hliníkové disky kolies s priemerom 16“. K atraktívnym prvkom sériovej výbavy patrí aj kvalitná audio sústava s 10 reproduktormi. Vďaka bohatej ponuke príplatkovej výbavy si navyše každý zákazník môže svoje Audi A4 Cabriolet ešte zušľachtiť podľa vlastného vkusu a individuálnych želaní.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]