Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Opel Eco-Speedster  Vytlačiť stránku

Prísne aerodynamicky riešený koncept Eco-Speedster, charakteristický nízkou stavbou a dlhou štíhlou zadnou časťou, názorne demonštruje výkonový potenciál chystaného vznetového motora ECOTEC CDTI s objemom 1.3 l. Počas prvej série testov dokázal tento prototyp s výkonom 112 konských síl dosiahnuť rýchlosť vyše 250 km/h, pričom priemerná spotreba (podľa metodiky MVEG) je iba 2.5 l/100 km!

Opel Eco Speedster Nový prototyp vychádza zo sériovo vyrábaného roadsteru Speedster s motorom umiestneným uprostred, má však novo riešenú karbonovú karosériu, ktorá prešla dôkladnou aerodynamickou optimalizáciou. Vďaka tomu sa podarilo výrazne znížiť koeficient aerodynamického odporu vzduchu na cD = 0.20 a klesla aj pohotovostná hmotnosť - 660 kg.

Koncept Eco-Speedster nadväzuje na unikátny prototyp značky Opel, ktorý pred tridsiatimi rokmi zapĺňal titulné stránky veľkých denníkov: 1. 6. 1972 dosiahol upravený model Opel GT, poháňaný turbodieselom s objemom 2.1 l a výkonom 95 k, množstvo svetových rýchlostných a vytrvalostných rekordov v kategórii áut poháňaných vznetovým motorom. Modifikovaný Opel GT dosiahol napr. rýchlosť 197.5 km/h. Neskôr sa na trhu objavil Opel Rekord so vznetovým motorom 2.1 D, čo bol vôbec prvý sériovo vyrábaný osobný model značky Opel so vznetovým motorom.

Koncept Eco-Speedster demonštruje pokrok, ktorý Opel v uplynulých tridsiatich rokoch dosiahol na poli vývoja technológie vznetových motorov a ich zavádzania do osobných automobilov. Rekordný prototyp Opel GT z roku 1972 sa zaslúžil o to, že v súvislosti so vznetovým motorom sa vôbec poprvýkrát mohlo začať hovoriť o „športovej a dynamickej jazde“.

Opel Eco Speedster Výkonové parametre kompaktného vznetového motora prototypu Eco-Speedster sú viac ako pôsobivé, a to napriek tomu, že jeho zdvihový objem je iba 1.3 l. Kompaktný diesel je však vybavený modernými technológiami, ako napr. systém priameho vstrekovania paliva do valcov „common-rail“ poslednej generácie, turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek rozvádzacieho kolesa, alebo štvorventilová technika.

Štvorvalcový turbodiesel, ktorý je prvým agregátom od počiatku vyvinutým v spoločnom podniku FIAT-GM Powertrain, by sa mal do sériovej výroby dostať už v roku 2003. Turbodiesel, vyhovujúci emisným limitom normy Euro 4, prenáša v prototype Eco-Speedster svoju silu prostredníctvom automatizovanej manuálnej prevodovky Easytronic.

„Eco-Speedster je vyjadrením našej mohutnej vznetovej ofenzívy a zároveň názorne demonštruje skúsenosti a kompetencie našich konštruktérov a návrhárov vo vývoji výkonných, ľahkých a výrazne aerodynamických automobilov,“ hovorí Carl-Peter Forster, šéf automobilky Opel. „Do konca roka 2003 uvedieme celkovo štyri úplne nové vznetové motory, ktoré budú vynikať vysokými výkonmi, nízkou hmotnosťou a nízkou spotrebou paliva!“

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]