Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Toyota Avensis  Vytlačiť stránku

Už pôvodný model Toyoty Avensis bol veľmi výrazne ovplyvnený snahou výrobcu vytvoriť európsky automobil, pretože väčšina vývojových a testovacích prác sa uskutočnila v Európe. Nový Avensis bude od počiatku k dispozícii v troch typoch karosérie – sedan, liftback a kombi a všetky tieto verzie sa budú vyrábať v závode Toyoty v Burnastone vo Veľkej Británii.

Avensis bol od samého počiatku automobilom, ktorý do svojho segmentu prinášal mnoho inovácií. Ponúkal veľmi výkonné pohonné jednotky s nízkou spotrebou paliva (motor 1.8 VVT-i pre spaľovanie chudobnej zmesi), priniesol do tejto triedy prvý japonský dieselový motor s technológiou common-rail v roku 1999 (motor D-4D) a ako jeden z prvých ponúkal aj špičkový benzínový motor s priamym vstrekom paliva v roku 2000 (motor D4).

Počas uplynulých 4 rokov si Avensis v Európe vydobyl pevnú pozíciu na trhu, čo v praxi znamenalo predaj viac ako 450.000 kusov týchto vozidiel. Nová Toyota Avensis chce na tieto úspechy nadviazať. Automobilka Toyota plánuje predať v Európe 130.000 Avensisov ročne, čím má Avensis veľmi významne prispieť k splneniu strednodobého cieľa Toyoty predať v roku 2005 v Európe celkovo 800.000 vozidiel ročne.

Nový Avensis sa stane veľmi vážnym konkurentom vozidiel v segmente D. Je charakteristický mimoriadne priestranným interiérom a to najmä vďaka svojej dĺžke 4630 mm (4700 mm kombi) a rázvoru 2700 mm. Šírka vozidla je 1760 mm a výška 1480 mm (kombi 1485 mm alebo 1525 mm so strešnými nosičmi). Cieľom konštruktérov bolo vyvinúť vozidlo ktoré bude svojou kvalitou prevyšovať ostatných konkurentov v tejto triede. Všetky komponenty karosérie do seba perfektne zapadajú a obrovská pozornosť bola venovaná kvalite materiálov použitých v interiéri. Ďalším príkladom výnimočnej kvality sú vynikajúce jazdné vlastnosti a výborná ovládateľnosť vozidla, ktorú navyše umocňuje skutočnosť, že nový Avensis je lídrom vo svojej triede v oblasti odhlučnenia kabíny a potlačenia vibrácií. Toyota na to použila nový koncept a materiál s názvom ULTRA LIGHT, ktorý je mimoriadne účinný pri potláčaní vysokofrekvenčných zvukov. Tento materiál je navyše o 50% ľahší ako doteraz používané materiály, napriek tomu má vyššiu účinnosť.

Nový Avensis je prvým autom v Európe, ktoré je v sériovej výbave vybavené kolenným airbagom. Má objem 18 litrov, je umiestnený pod volantom a jeho úlohou je chrániť pri čelnom náraze kolená a lýtka vodiča. Tento druh poranení je pri čelnom náraze veľmi častý. Kolenný vzduchový vankúš je samozrejme iba jedným z mnohých bezpečnostných prvkov, ktorými je Avensis vybavený. O bezpečnosť posádky sa okrem toho starajú čelné, bočné a hlavové vzduchové vankúše, predpínače pásov, senzor obsadenia sedadla spolujazdca a nárazový senzor, ktorý reguluje silu naplnenie airbagov v závislosti na intenzite nárazu.

Absolútnou novinkou je použitie dieselovej pohonnej jednotky s označením D-CAT. Toyota tak po prvýkrát komerčne využíva svoj najnovší systém čistenia výfukových plynov u dieselových motorov. Vďaka tomu je obsah oxidov dusíka a pevných častíc vo výfukových plynoch nižší o 50 % a 80 % v porovnaní s emisnou normou Euro IV, čo je absolútne unikátny výsledok. Táto pohonná jednotka bude v predaji od septembra 2003 a to v tých krajinách, kde je dostupná nafta s nízkym obsahom síry.

Štandardne bude dieselové motory zastupovať motor 2.0 D-4D (85kW), ktorý poháňa súčasnú generáciu vozidiel Avensis, je však obohatený o turbodúchadlo s variabilným nastavením lopatiek, čím motor získal na výkone i krútiacom momente. Benzínové pohonné jednotky budú zastúpené motormi 1.6 VVT-i (81kW), 1,8 VVT-i (95kW) a 2.0 VVT-i s priamym vstrekom (108 kW). Pohonné jednotky 2.0 VVT-i budú k dispozícii aj s automatickou prevodovkou, vybrané modely aj so sekvenčnou prevodovkou.

Na dosiahnutie výbornej ovládateľnosti vozidla sa konštruktéri rozhodli použiť zadnú nápravu s dvojitým uchytením, ktorá je použitá aj v modeli Celica, ktorú odborníci považujú za jedno z najlepšie ovládateľných automobilov vo svojej triede. Pre Toyotu Avensis bola samozrejme modifikovaná, aby popri výbornej ovládateľnosti poskytla posádke aj komfort požadovaný v tejto triede automobilov.

Toyota Avensis je sériovo vybavená špičkovou audiosústavou pozostávajúcou z rádia, kazetového prehrávača a CD prehrávača so schopnosťou zobrazovať CD textové dáta. O kvalitu ozvučenia celej kabíny sa stará 8 reproduktorov a digitálny procesor spracovania signálu. Ďalšími prvkami luxusnej výbavy je duálna klimatizácia, elektrické ovládanie sedadiel, dažďový senzor, palubný počítač, kožené čalúnenie sedadiel či automatický ostrekovač predného skla, ktorý pomocou infračerveného senzora dokáže detekovať znečistenie predného skla a automaticky ho odstrániť pomocou ostrekovača a stieračov. Popri prvkoch pasívnej bezpečnosti sa o bezpečnosť posádky stará aj systém kontroly stability VSC a systém kontroly trakcie TRC.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]