Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Hyundai XG  Vytlačiť stránku

Nový vidlicový šesťvalec 3.5 V6 24V s najvyšším výkonom 145 kW nahrádza pôvodný trojlitrový motor s výkonom 138 kW a v spojení s päťstupňovou elektronicky riadenou prevodovkou s možnosťou sekvenčného radenia poskytuje luxusnému sedanu športové zrýchlenie z kľudu na 100 km/h za 8,6 sekundy. Okrem novej pohonnej jednotky bude zákazníkov lákať taktiež mimoriadne bohatá štandardná výbava, v ktorej nechýbajú ani prvky, ktoré sú u konkurentov vždy za príplatok. Ide mapr. o kožené čalúnenie sedačiek, stierače ovládané dažďovým senzorom či priečne i pozdĺžne elektricky nastaviteľný drevom obkladaný volant.

Pohon
Nový 3.5 litrový vidlicový šesťvalec má oproti predchádzajúcej pohonnej jednotke väčší nielen zdvih (85,8 oproti 76,0 mm), ale i vŕtanie valcov (93,0 oproti 91,1). Vďaka dvadsaťštryriventilovému rozvodu a flexibilnému systému radenia je nový agregát značne pružný a okrem najvyššieho výkonu 145 kW pri otáčkach 5500 min-1 dosahuje i vynikajúceho vrcholu krútiaceho momentu 292 N.m pri 3500 min-1. Päťstupňová automatická prevodovka má prvé štyri stupně relatívne krátke podporujúce akceleráciu a športovú odozvu vozidla, piaty rýchlostný stupeň je zasa dlhým rýchlobehom znižujúci hlučnosť a spotrebu paliva pri dlhých ďialničných cestách.

Prevodové ústrojenstvo je elektronicky riadené a jeho hydraulický menič sa pri vyrovnanej jazde vyššou rýchlosťou uzamyká, aby sa zamedzilo stratám daným jeho preklzom. Prevodovka je vybavená spínačom, ktorým je možné zvoliť športový mód radenia viac využívajúci vyšších otáčok motora. Práve v športovom móde automobil dosahuje spomínané zrýchlenie z kľudu na 100 km/h za 8,6 sekundy rovnako ako maximálnu rýchlosť 230 km/h. V porovnaní s predchádzajúcim modelom XG to znamená akceleráciu lepšiu o 0,9 sekundy a maximálnu rýchlosť vyššiu o 5 km/h.

Design
Medzi najvýraznejšie odlišnosti nového modelu XG 3,5i V6 patria bočné smerová svetlá zafarbené na strieborno namiesto predchádajúcej žltej farby. Rovnako tak predné hmlové svetlomety už nemajú žlté krycie sklo, ale sú číre. Štylisticky prepracované boli rovnako aj zadné združené svetlomety. Okolo vozidla sa rovnako ako u predchodcu tiahnu chromované ochranné lišty, ktoré sú vpredu umietsnené na úplne prepracovanom nárazníku. Súčasťou štandardnej výbavy sú aj nové šestnásťpalcové liate kolesá obuté do pneumatík Michelin s rozmerom 205/60 VR16. Automobil je možné objednať v dvoch pastelových farbách a v ôsmich metalických.

Interiér
Po zapnutí zapalovania uvíta vodiča vo vozidle Hyundai XG 3,5i V6 elektroluminiscenčná prístrojová doska, ktorej jasne svietiace ukazovateľe sú zárukou bezkonkurenčnej prehľadnosti. Rovnako ako u predchádzajúceho modelu, i u nového XG sú cestujúci rozmaznávaní samočinnou klimatizáciou či napríklad vyhrievaním predných sedačiek. Prepracovaný bol aj displej palubného počítača umiestnený na stredovom paneli a niektoré komfortné prvky boli doplnené úplne nanovo. Ide hlavne o automatické stierače ovládané dažďovým senzorom či priečne i pozdĺžne elektricky nastaviteľný drevom obkladaný volant. Bezpečnostná výbava zahŕňa 4 airbagy včetne bočných a čidlo zaťaženia sedadla spolujazdca. Pokiaľ na ňom nikto nesedí, tak pri prípadnom náraze dôjde iba k aktivácii vzduchových vakov na strane vodiča, čím sa znižujú náklady na opravu vozidla. Okrem spomínaných prvkov je súčasťou štandardnej výbavy ešte systém ABS s elektronickým rozdelovaním brzdnej sily na nápravy EBD, protipreklzový systém TCS a ďalej napr. elektricky nastaviteľné sedadlá vodiča i spolujazdca s pamäťou (zahŕňajúce taktiež nastavenie vonkajších spätných zrkadiel), tempomat, príprava pre autorádio so šiestimi reproduktormi, ďiaľkovo ovládané centrálne zamykanie, automatická klimatizácia s čidlom znečistenia vzduchu prepínajúcim samočinne na jeho vnútornú cirkuláciu a mnoho ďalších prvkov.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]