Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Lexus RX 300  Vytlačiť stránku

Nový Lexus RX300 sa od svojho predchodcu odlišuje novým vzhľadom s radikálnou kombináciou štýlu SUV a športovo-dynamického imidžu. Tento jedinečný vzorec otvorí v segmente SUV celkom nové odvetvie.

Dynamický imidž
Nový Lexus RX300 zmení všetky doterajšie názory na to, ako by malo vyzerať športovo-úžitkové vozidlo (SUV). Odlišuje sa od svojho predchodcu novým odvážnym vzhľadom, ktorý spája najpokrokovejšie prvky štýlu SUV so športovým a dynamickým imidžom. RX300 má podobné štylistické prvky ako ostatné modely Lexus – napríklad IS SportCross. Ide najmä o dizajn zadného stĺpika karosérie. Maska chladiča a svetlomety tiež upevňujú rodinné puto a príslušnosť nového modelu.

Kombinácia inteligentného zovňajšku a moderného, charakteristického tvaru vyústila do väčšieho a priestrannejšieho priestoru pre cestujúcich, než dokážu ponúknuť konkurenti v segmente. Pri dĺžke 4 740 mm je Lexus RX300 o 160 mm dlhší než jeho predchodca. Šírkou ho prekonáva o 35 mm. Rázvor sa predĺžil o 100 mm a tým sa zväčšila plocha batožinového priestoru. Napriek väčšej dĺžke zostal polomer otáčania nezmenený: 5,7 m.

Známa maska vozidiel Lexus je doplnená o ďalšie charakteristické prvky štýlu Lexus vrátane moderných predných aj zadných svetiel s čírym sklom, mohutných oblúkov blatníkov a stúpajúcej krivky bočných okien. Veľké, 18-palcové zliatinové kolesá dodávajú autu vizuálne mohutnejší vzhľad, zatiaľ čo tenké predné stĺpiky a zadné stĺpiky sklonené dopredu vytvárajú dojem naliehavosti, posilňujúc dynamický charakter modelu RX300. Predná časť novej generácie RX300 sa vyznačuje mohutne vydutou prednou kapotou klesajúcou do dvoch „krídiel“ okolo masky až k spojenému prednému nárazníku a aerodynamickému spojleru.

Štýl zadnej časti upúta šesťuholníkovým tvarom zadného okna s integrálnym spojlerom a zadnými svetlami. Tie využívajú technológiu svietivých diód LED namiesto obvyklých žiaroviek s vláknom. Diódy sú úspornejšie (znižujú spotrebu paliva o 1 percento) a zároveň bezpečnejšie. Prvky LED sa dokážu rozsvietiť približne za 2 až 15 milisekúnd, čo je desaťkrát rýchlejšie než bežná žiarovka, ktorej rozsvietenie trvá od 150 do 200 ms. Rozdiel predstavuje pri rýchlosti 100 km/h reakčnú vzdialenosť asi 6 m.

Originálny a atraktívny dizajn interiéru
Okrem štandardnej úrovne komfortu, príjemného prostredia, praktického rozloženia a luxusu interiéru značky Lexus sa najmodernejší dizajn súčasnosti snúbi v modeli RX300 s materiálmi najvyššej kvality. Interiér je športový, no zároveň priestranný, solídny, no pritom luxusný. Presvetlená a priestranná kabína je obložená materiálmi v troch farbách, ktoré sú zladené s čalúnením sedadiel v slonovinovej, čiernej alebo bledosivej koži.

Hlavný prístrojový panel pred vodičom pozostáva z troch oblúkových prvkov. Uprostred sa nachádza rýchlomer, na jednej strane otáčkomer a na druhej multifunkčný displej zobrazujúci množstvo paliva, teplotu motora a zvolený prevodový stupeň.

Stredový panel palubnej dosky je po oboch stranách obložený materiálom s povrchovou úpravou brúseného kovu „cool metal“. V stredovom paneli sa nachádza ovládanie klimatizácie, zvukového systému, voliteľná 7-palcová obrazovka satelitného navigačného systému a obrazovka prenášajúca obraz zadnej kamery pri cúvaní. Pre tých, ktorí sa chcú odlíšiť, je v ponuke špičkový 11-reproduktorový audiosystém od najexkluzívnejšieho výrobcu domácich zvukových aparatúr Mark Levinson® s 8-kanálovým zosilňovačom a výkonom 240 W.

V niektorých balíkoch doplnkových výbav sa nachádza aj systém inteligentnej kontroly osvetlenia interiéru (Intelligent Illuminated Entry System), ktorý kontroluje a zapína svetelné zdroje vo vnútri vozidla tak, aby cestujúcim poskytol vysoký komfort a ľahkú obsluhu vozidla. Systém riadi interiérové lampy pod strechou vozidla, osvetlenie spínacej skrinky zapaľovania, osvetlenie kľučiek na dverách, stredového panelu, priestoru na nohy a prahových líšt, čím interiéru dodáva ráz exkluzívnosti.

Povrch stredového panelu „cool metal“ dopĺňa v spodnej časti ohýbané svetlé drevo okolo voliacej páky automatickej prevodovky. Drevom sú vykladané aj časti volantu, dverových výplní a stredovej konzoly medzi prednými sedadlami. Nastaviteľný box v konzole možno posunúť dopredu a vytvoriť tak súvislú líniu so stredovým panelom, alebo dozadu, čím vznikne medzi prednými sedadlami voľný priestor.

Nové poňatie pohodlia
Zadné sedadlá sú rovnaké ako predné, pretože boli navrhované ako samostatné jednotky. Priestor medzi nimi je vyplnený tak, aby sa zdôraznila koncepcia štyroch nezávislých sedadiel (na niektorých modeloch). Obidve zadné sedadlá sú posuvné vpred aj vzad o 120 mm. Možno ich sklopiť, vďaka čomu získajú všetci cestujúci možnosť cestovať luxusnou triedou bez ohľadu na okolité podmienky. Stredový priestor medzi sedadlami možno sklopiť, čím vznikne opierka na ruky s úložným priestorom a dvoma veľkými držiakmi na nápoje. Cestujúci na predných sedadlách majú k dispozícii tri takéto držiaky. Stredová opierka zároveň slúži ako prístup k otvoru na lyže, ktorým možno pomedzi zadné sedadlá uložiť dlhšie predmety. Obe zadné sedadlá sú sklopné dopredu, čo dodáva štýlovosti Lexusu RX300 aj praktický rozmer.

Najdokonalejší klimatizačný systém – Neural Network Control System
V obvyklých automatických klimatizačných systémoch určuje riadiaca jednotka požadovanú teplotu vzduchu vypúšťaného do priestoru kabíny a jeho objem prechádzajúci cez výduchy podľa schémy závislej od informácií z rozličných senzorov.

Zmysly človeka však pracujú omnoho zložitejšie, takže automatická klimatizácia niekedy nezvolí pre cestujúcich najvhodnejší režim. Určitá úroveň slnečného žiarenia napríklad pôsobí príjemne v studenom podnebí, no veľmi nepríjemne v horúcej klíme.

Riešením na zaistenie lepšieho tepelného pohodlia cestujúcich je klimatizačná jednotka, ktorá dokáže napodobniť komplikovaný systém zmyslov človeka regulujúci tepelné funkcie tela a dosiahnuť tak vyššiu úroveň tepelnej pohody.

Na začiatku vývoja sa do riadiacej jednotky vložili informácie o tom, ako niekoľko rôznych osôb reaguje na zmeny parametrov súvisiace s tepelnou pohodou. Tieto informácie sa následne použili na vytvorenie riadiacej neurónovej siete, ktorá pozostáva z troch úrovní virtuálnych neurónov.

Vstupná vrstva neurónov prijíma údaje, napríklad vonkajšiu teplotu, množstvo slnečného svetla a teplotu vzduchu v kabíne. Odovzdáva tieto dáta prostrednej vrstve neurónov, ktorá na ich základe upraví prepojenia medzi neurónmi. Výstupná vrstva neurónov vypočíta súčet týchto prepojení a prevedie ho na parametre požadovanej teploty vzduchu vo výduchoch, mieru korekcie slnečného žiarenia, objem vypúšťaného vzduchu a objem rozdelený na jednotlivé výduchy. Riadiaca jednotka klimatizácie na základe týchto údajov ovláda servomotory a ventilátor.

Palubný informačný systém
Špičková elektronická výbava modelu RX300 obsahuje množstvo funkcií, ktoré zvyšujú pohodlie a kvalitu jazdy v RX300. Parkovací monitor Lexus pozostáva z TV kamery umiestnenej v zadnej časti automobilu. Pri zaradení spiatočnej rýchlosti sa na navigačnej obrazovke uprostred palubnej dosky RX300 automaticky premieta priestor za automobilom. Uľahčuje manévrovanie a znižuje riziko kolízie s nízko položenými predmetmi.

Displej dokáže fungovať aj v tzv. kompozitnom móde, pri ktorom sa kombinuje obraz z kamery a grafické parkovacie pomôcky. Situácia za vozidlom je tak pre vodiča pri parkovaní omnoho prehľadnejšia. Medzi pomôckami je napríklad projekcia šírky vozidla do obrazu a generovanie pravdepodobnej trasy vozidla v závislosti od aktuálneho pootočenia volantu. Parkovací asistent Lexus uľahčuje cúvanie a znižuje nebezpečenstvo nárazu.

Voliteľný displej s uhlopriečkou 7 palcov, ktorý je zároveň citlivý na dotyk, zobrazuje tiež informácie z Navigačného systému Lexus, prejdenú vzdialenosť, ovládacie prvky klimatizácie, kalendár s možnosťou vytvárania poznámok a združené informačné údaje.

Navigačný systém Lexus používa polohovanie GPS a elektronickú mapu z DVD na určenie polohy vozidla. Na obrazovke premietne mapu a zobrazí miesto, kde sa vozidlo práve nachádza. Systém dokáže vodiča viesť k požadovanému cieľu aj hlasovými inštrukciami.

Elektricky ovládané zadné dvere
Prvkom, ktorý nový model odlišuje od iných luxusných vozidiel SUV, sú elektricky otvárané zadné výklopné dvere, ktoré sa otvárajú a zatvárajú automaticky po stlačení tlačidla. Funkciu možno aktivovať aj diaľkovým ovládaním v kľúči od vozidla. Bezpečnosť je zabezpečená výstražným bzučiakom a dotykovými senzormi, ktoré zastavia zatváranie dverí, ak sa v nich nachádza prekážka.

Pohodlie obsluhy ďalej zvyšuje kryt batožinového priestoru, ktorý sa automaticky zasúva pri otvorení zadných výklopných dverí. Skryté úložné priestory pod podlahou batožinového priestoru sú prístupné jednoducho zatlačením ich výsuvných krytov.

Bezpečnosť - rapídna zmena v segmente SUV
Nový Lexus RX300 bude mať tiež pozitívny vplyv na úroveň bezpečnosti budúcich športovo-úžitkových vozidiel vďaka svojmu integrálnemu prístupu k aktívnym, ako aj pasívnym bezpečnostným prvkom. Najdôležitejšia je výnimočná jazdná dynamika, ktorú ďalej zlepšuje systém kontroly stability vozidla (Vehicle Stability Control), kontroly trakcie (Traction Control) a technológia brzdového asistenta (Brake Assist). Základnou vlastnosťou tohto systému je, že načasovanie a sila brzdového asistenta je nastavená na maximalizáciu brzdného účinku, no zároveň tak, aby vodič pri brzdení nepozoroval nič nezvyčajné. Brzdový asistent pracuje spoločne so systémom riadenia stability vozidla VSC, ktorý sleduje správanie vozidla počas prejazdu zákrut a udržiava ho v rovnováhe korekciou pretáčania a nedotáčania.

Inteligentný systém nastavovania predných svetiel (AFS) je jednou z niekoľkých bezpečnostných funkcií nového Lexusu RX300. Ide o systém, ktorý rapídne zlepšuje viditeľnosť v noci pri prejazde zákrut. Po prvýkrát sa vo vozidle SUV používa mikročip na výpočet správneho natočenia svetlometov v závislosti od rýchlosti vozidla a uhla pootočenia volantu. Výsledkom je lepšie osvetlenie priestoru pri zatáčaní. Na rozdiel od starších systémov, ktoré záviseli len od polohy volantu, inteligentná jednotka AFS nastavuje smer natočenia svetiel celkom nezávisle. Xenónové svetlomety sa zároveň nastavujú v horizontálnej rovine (Automatic Leveling System). Nový RX300 je vybavený aj systémom automatického zapnutia svetlometov v prípade zníženej viditeľnosti.

Automatická aktivácia stieračov podľa dažďového senzora a časovač ostrekovania predného skla zabezpečujú maximálnu viditeľnosť za zlého počasia. Viditeľnosť zlepšuje aj predné sklo a bočné predné okná s povrchovou úpravou odpudzujúcou vodu.

Aktívnu bezpečnosť ďalej posilňuje parkovací monitor Lexus, využívajúci kameru v zadnej časti vozidla. Táto funkcia sa zatiaľ v inom luxusnom automobile SUV neobjavila. Pri voľbe spiatočnej rýchlosti sa na 7-palcovom navigačnom displeji, ktorý je umiestnený v palubnej doske modelu RX300, zobrazuje obraz snímaný kamerou. Parkovanie navyše zjednodušujú vodiace čiary, generované špeciálnym softvérom, ktoré sa na displeji v prípade želania vodiča objavia. Tento systém tak umožňuje presné manévrovanie a minimálne riziko kolízie s nízko ležiacimi predmetmi.

Televízna kamera je vybavená širokouhlou šošovkou, vďaka ktorej zachytáva aj predmety takmer priamo pod zadným nárazníkom.

Parkovací monitor Lexus dokáže fungovať v troch rozličných režimoch:
• Vypnuté pomocné čiary: vodič vidí len obraz z kamery, systém ho nedopĺňa žiadnymi pomocnými čiarami.
• Manuálna asistencia: vodič môže využiť pomocné čiary pri bežnom cúvaní.
• Parkovanie do radu: režim premieta pomocné čiary, ktoré vodičovi pomáhajú pri parkovaní do radu vozidiel.

Pomocné čiary generuje elektronická riadiaca jednotka (ECU) kamery. Získava informácie zo senzora na hriadeli riadenia a zo snímača rýchlosti pohybu vozidla, na základe ktorých prispôsobuje pomocné čiary rôznym fázam parkovacieho manévru.

Konštruktéri Lexusu dosiahli v novom modeli ešte lepšiu ochranu cestujúcich. K štandardnej výbave patria dvojstupňové vzduchové vankúše pred vodičom aj spolujazdcom. Tlak ich napúšťania sa mení v závislosti od senzorov polohy sedadiel, sily nárazu a použitia bezpečnostných pásov. Štandardné hlavové vzduchové vankúše pre cestujúcich na predných aj zadných sedadlách poskytujú dodatočnú ochranu hlavy pri nárazoch zboku.

Ochranu pri bočnom náraze zvyšujú aj veľké bočné airbagy pre hrudník, brucho a panvu. Vzduchový vankúš má teraz kapacitu až 13 litrov oproti 10 litrom bežného bočného airbagu, vďaka čomu dokáže rozptýliť silu nárazu na väčšiu plochu a znížiť tak riziko poranenia hrudného koša a brucha.

Pri silnom prednom náraze je obvyklé poranenie nôh, ktoré v modeli RX300 podstatne znižuje kolenný airbag pred vodičom. Jeho účelom je redukovať možnosť poranenia pri kontakte so stĺpikom riadenia a spodnou časťou palubnej dosky, no podľa testov sa obmedzili tiež poranenia hlavy a hrudníka vďaka lepšej fixácii panvy a zabráneniu otočenia tela pri vážnej havárii.

Dynamický výkon za akýchkoľvek podmienok
Nový RX300 pridáva k očakávanej rafinovanosti značky Lexus neodolateľnú dynamiku za akýchkoľvek podmienok. Prostriedkom na jej dosiahnutie je výnimočná pevnosť novej konštrukcie karosérie, ako aj nová geometria pružín predného zavesenia typu McPherson s lepšou laterálnou ovládateľnosťou a hladšou jazdnou charakteristikou. Prepracované upevňovacie body zavesenia spolu s vylepšeným posilňovaním riadenia dosahujú lineárny pohyb vozidla podľa polohy volantu, čím sa zlepšuje prejazdnosť zákrut aj citlivosť riadenia.

V zadnej náprave sú použité vzpery s dvoma ramenami, pričom bola vylepšená a zosilnená aj konštrukcia zadnej nápravy ako celku. Zmenilo sa rozloženie pružín a tlmičov, ktoré zabezpečujú plochejšiu jazdu. V predných aj zadných závesoch sa používajú tlmiče s rýchlou odozvou, produkujúce vysoký tlmiaci účinok už pri malej amplitúde výchylky.

Pneumatické odpruženie
Nové vzduchové odpruženie pre všetky 4 kolesá dosahuje ešte lepšie parametre aj pohodlie. Tento voliteľný doplnok vodičovi umožňuje väčšiu kontrolu nad vozidlom, obsahuje funkciu automatického vyrovnávania a štyri režimy nastavenia svetlej výšky vozidla v rozsahu 55 mm.

Režim nízkeho nastavenia „Lo“ umožňuje znížiť svetlú výšku vozidla o 15 mm a zvýšiť tak jeho ovládateľnosť, vysoký režim „High“ zvýši svetlú výšku o 30 mm pri terénnej jazde v núdzových prípadoch. Pri rýchlostiach nad 100 km/h systém automaticky zníži svetlú výšku o 7,5 mm, aby sa dosiahla lepšia stabilita. Pri vypnutom zapaľovaní možno stlačením tlačidla vozidlo uviesť do režimu „Access“. Vtedy sa nový RX300 zníži o 25 mm a umožní vodičovi aj cestujúcim ľahšie nastupovanie a vystupovanie.

Účinné brzdy
Špičkové pneumatiky rozmeru 235/55R18 sú na všetkých modeloch štandardom, pričom sú obuté na príťažlivých päťlúčových diskoch zo zliatiny s priemerom 18 palcov. Okrem lepšieho pocitu z jazdy a lepších vlastností pri prejazde zákrut dovoľujú tieto väčšie kolesá zväčšiť priemer predných brzdových kotúčov na 319 mm. Spolu s väčšími prednými brzdovými piestikmi a nižšou silou potrebnou na stlačenie brzdového pedála sa dosahuje rovnomernejší a vyšší brzdný výkon. Nový RX300 je štandardne vybavený systémami ABS, EBD (elektronický rozdeľovač brzdnej sily), BA (brzdový asistent) a systémom kontroly stability (VSC).

Pohonná jednotka: Viac radosti z jazdy pri nižšej spotrebe paliva
Priečne uložený výkonný motor V6 s objemom troch litrov a stály pohon všetkých štyroch kolies z predchádzajúceho modelu RX300 sa zásadne zdokonalili. Nová generácia RX300 má nižšiu spotrebu vďaka úplne novej päťstupňovej automatickej prevodovke s možnosťou sekvenčného radenia a elektronicky ovládanému rozdeľovaču krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá.

Lexus RX300 poháňa najdokonalejší benzínový motor montovaný do športovo-úžitkových vozidiel (SUV). Celohliníkový agregát typu V6 so štyrmi vačkovými hriadeľmi a zdvihovým objemom 2 995 cm3 si drží technické prvenstvo v segmente luxusných SUV okrem iných technických lahôdok aj svojím trojúrovňovým systémom variabilnej indukcie a aktívnemu uloženiu motora. Výkon nového RX300 sa zvýšil z 148 kW (201 k) na 150 kW (204 k) najmä v dôsledku zdokonalenej konštrukcie nasávacieho a výfukového systému.

Systém inteligentného variabilného časovania ventilov Lexus VVT-i (Variable Valve Timing, intelligent) optimalizuje chod ventilov v celom otáčkovom spektre motora a eliminuje nutnosť voľby obvyklého kompromisu medzi záberom v nízkych otáčkach a výkonom vo vysokých. Výsledkom je pohonná jednotka, ktorá dosahuje osemdesiat percent svojho špičkového krútiaceho momentu už pri 1 600 ot.min-1. Produkuje tak optimálnu ťažnú silu a umožňuje razantný štart.

Trojúrovňový systém ACIS (Acoustic Control Induction System) je variabilný indukčný systém s tromi úrovňami premenlivosti oproti dvom pri bežných systémoch. Vďaka ACIS-u sa zvyšuje krútiaci moment v celom rozsahu otáčok a motor má zároveň badateľne pokojnejší chod.

Presnejšie elektronické riadenie vstrekovania paliva v spojení s vyššími prevodovými pomermi zlepšilo spotrebu pri jazde po diaľnici z 13,0 l/100 km pri pôvodnom modeli RX na 12,2 l/100 km pri novom modeli.

Nový Lexus RX300 už teraz spĺňa prísne emisné pravidlá EURO IV 2005, a to aj bez použitia rôznych opatrení znižujúcich výkon, akým je napríklad recirkulácia výfukových plynov používaná v iných podobných vozidlách.

Ku hladkému chodu motora V6 prispieva aj systém jeho aktívneho uloženia, ktorý je priamo ovládaný každým spaľovacím taktom. Technológia sa stala v predchádzajúcom modeli RX300 svetovou novinkou. Používa solenoidom ovládanú membránu na vytváranie impulzov rovnakej sily, no opačnej orientácie ako pohyby motora. Dosahuje sa tým zníženie vibrácií pohonnej jednotky.

Prevodovka
Nový Lexus RX300 je vybavený novou 5-stupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou sekvenčného radenia.

Pohon 4x4
Nová päťstupňová automatická prevodovka je spojená s úplne novým elektronickým systémom rozdelenia krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá. Systém permanentného pohonu 4x4 rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 50:50. Na rozdiel od predchádzajúceho modelu nový RX300 už nepoužíva medzinápravový diferenciál so zvýšenou svornosťou LSD ani viskóznu spojku. V dôsledku toho je celý systém ľahší a technicky menej náročný, vďaka čomu je aj menej náchylný na poruchy. O rozdeľovanie sily trakcie sa teda namiesto LSD a viskospojky stará úplne nový systém kontroly trakcie (TRC), ktorý je oveľa účinnejší. Napríklad v prípade, že sa ľavé kolesá oboch náprav prešmykujú, nedokáže systém LSD a viskózna spojka trakciu obnoviť. Ale elektronický systém TRC to dokáže, a to selektívnym pribrzďovaním prešmykujúcich kolies a prenosom krútiaceho momentu na tie dve kolesá, ktoré majú lepšiu priľnavosť. Ďalšou výhodou systému TRC je to, že dokáže reagovať oveľa rýchlejšie ako LSD.

Redukcia hluku a vibrácií
Zdokonalená pohonná jednotka a časti prevodového ústrojenstva stanovujú nový štandard, ktorý prevyšuje dokonca aj špičkový pôvodný model RX300. Jedným z dôvodov je optimalizácia výfukových a prevodových ciest pod automobilom, vďaka ktorej klesla hlučnosť a vibrácie. Pretože vibrácie vznikajú najmä pri rýchlej akcelerácii, predná časť pohonného ústrojenstva je naklonená o 2° dopredu, aby pri vyššej záťaži dosiahla optimálnu vodorovnú polohu.

RX300 novej generácie bol vyvinutý v aerodynamickom tuneli Maibara, ktorý sa používal aj pri návrhu rýchlovlaku Šinkanzen a dokáže vyvinúť prúdenie s rýchlosťou až 400 km/h. Veľmi nízky hluk v aerodynamickom tuneli umožnil konštruktérom spoločnosti Lexus zamerať sa na zníženie aerodynamického hluku v kabíne na rekordne nízku hodnotu. Výpočtové modely obtekania sa použili napríklad na určenie správnej pokojovej polohy stieračov a tvaru prvých stĺpikov tak, aby sa aerodynamický hluk znížil priemerne o 5 dB vo všetkých frekvenciách. Koeficient odporu vzduchu Cd dosiahol hodnotu 0,34 (v modeli s pneumatickým odpružením 0,33), čo je najlepší výsledok v tejto triede automobilov.

„Konštrukčný tím sa snažil vylepšiť nový model RX300 a jeho parametre v oblasti vysokofrekvenčného hluku, hluku pri voľnobehu, vibrácií a aerodynamického hluku. Vďaka tejto snahe si môžu cestujúci vychutnať pokojnú jazdu pri bežných rýchlostiach, ako aj bezhlučné a pokojné státie s bežiacim motorom.

Verzia s hybridným pohonom bude znamenať revolúciu v segmente SUV
Po prvýkrát vo svete luxusných vozidiel zaradí do svojej ponuky Lexus vozidlo s hybridným pohonom. Znamená to počiatok úplne nového prístupu na tomto trhu.

Nový systém bude pozostávať z extrémne úsporného motora V6 vpredu a dvoch elektromotorov poháňajúcich predné a zadné kolesá, takže dosiahne oproti existujúcim hybridným systémom výhodu v špičkovom výkone a mimoriadnej úspornosti.

Systém bude dosahovať výkon šesťvalcového motora a krútiaci moment motora V8, ale emisie a spotreba sa budú blížiť skôr vozidlu nižšej triedy než SUV. Systém je modulárny a umožňuje použitie rôznych benzínových a elektrických motorov podľa toho, či sa bude klásť dôraz na úspornosť, výkon alebo oba parametre.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]