Najlepšie komponenty zo súčasnej rady Scania tvoria základ novej série, ďalšie predstavujú úplne nové, alebo inovované komponenty a systémy. Výsledkom sú mimoriadne konkurencieschopné ťahače a podvozky s označením R-séria.
Spotreba paliva je nižšia až o 3 percentá, okrem iného aj vďaka lepšej aerodynamike a zdokonalenému elektronického riadeniu pomocných systémov motora.
Od septembra 2004 si zákazníci budú môcť vybrať vozidlo Scania s novým motorom 420 k Euro 4, ktorého emisie oxidov dusíka sú nižšie o 30 percent a emisie pevných častíc až o 80 percent.
R-séria je rozšírením globálnej produktovej rady spoločnosti Scania. Aké produkty sa budú dodávať na daný trh určia predovšetkým požiadavky zákazníka a miestne predpisy. Aj preto Scania nahradila súčasné označenie vozidiel novým, celosvetovým systémom. Identitu nových vozidiel určuje typ kabíny a výkon motora.
„So svojou globálnou produktovou radou, flexibilným systémom výroby a silnou celosvetovou organizáciou je Scania plne pripravená na ďalšiu expanziu. Posiľňujeme svoju pozíciu najlepšieho partnera pre každého, kto chce byť úspešný v oblasti nákladnej dopravy“, hovorí Leif Östling, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Scania.
Inovácie R-série
nový design masky posiľňuje identitu značky Scania
nový interiér kabíny s mnohými prvkami, ktoré podporujú bezpečné riadenie a zároveň poskytujú pohodlie a potešenie z jazdy
spacie kabíny R s tromi výškami, nová verzia kabíny so zvýšenou strechou je medzičlánkom medzi štandardnou kabínou a luxusnou kabínou Topline
takmer rovná podlaha poskytuje viac miesta v kabíne
kombinovaná páka Scania retardér a systému Scania Opticruise umiestnená v stĺpiku riadenia
v doplnkovej výbave xenónové svetlá pri modeloch s motorom V8
plne integrovaná čelná ochrana proti podbehnutiu
Hnacia sústava
motory V8 Euro 3 s výkonom 500 k
nová verzia dvanásťlitrového motora s výkonom 420 k spĺňajúca normu Euro 4
zdokonalený systém Scania Opticruise
tempomat s integrovaným brzdením pri jazde z kopca (s retardérom Scania)
elektronická ochrana spojky
elektronicky riadený ventilátor chladenia
elektronicky riadený zdroj stlačeného vzduchu
Rám
úspora hmotnosti v niektorých aplikáciách až 270 kg
odľahčená výbava ťahača
odľahčená točnica
tenší rám z pevnejšej ocele s hrúbkou 7 mm
ľahšie štvorpružinové pneumatické pruženie
lepšie jazdné vlastnosti a stabilita
pohodlnejšia a efektívnejšia manipulácia s nákladom
Brzdová sústava
brzdy s protiblokovacím systémom (ABS) novej generácie
elektronicky ovládané kotúčové brzdy novej generácie
(EBS) s automatickým rozdeľovaním brzdiacej sily medzi vozidlo a náves
upravený brzdový pedál s lepšou spätnou väzbou
program elektronickej stability (ESP), voliteľný pri ťahačoch 4×2
Elektrická sústava
elektrická sústava založená na zbernici CAN-bus
jednoduchá diagnostika všetkých elektronických riadiacich jednotiek
elektroinštalácia pre nadstavby vyvedená na vonkajšej strane kabíny
Palubné počítače
informačný displej v združenom prístrojovom paneli, ktorý slúži i pre diagnostiku
voliteľný denný počítač najazdených kilometrov
služby fleet managementu