Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Audi A6 (nové)  Vytlačiť stránku

Audi po novom definuje štandard vo vyššej strednej triede. Najnovšou generáciou A6 debutuje limuzína, ktorá výraznou jazdnou dynamikou a technologickým potenciálom, komfortom a bezpríkladným vybavením mieri na poprednú pozíciu vo svojom segmente trhu.

Nová tvár v biznis-triede

Už koncepciou svojej karosérie dlhej 4,92 m, širokej 1,86 m a vysokej 1,46 m nové Audi A6 dáva dobre viditeľný signál. Línie karosérie spájajú jasnú, typickú architektúru Audi a ťažiskové elementy dizajnu značky so štyrmi kruhmi.

Jednodielny tvar masky chladiča klasifikuje A6 za reprezentanta najnovšej generácie modelov Audi. Za čírymi krycími sklami predných reflektorov vidno prvky najnovšej osvetľovacej techniky: A6 novej generácie môže mať na želanie ako prvé Audi dynamické svetlá adaptive light svietiace do zákruty, kombinované s výkonnými bi-xenónovými reflektormi Xenon plus.

Znamená to, že v závislosti od uhla natočenia kolies a rýchlosti jazdy sa reflektory definovaným spôsobom natáčajú do zákruty a tým poskytujú výrazne lepšie osvetlenie cesty. Vodič lepšie vidí priebeh zákruty a môže cestu i eventuálne prekážky skôr a presnejšie rozoznať. To je výrazný príspevok k aktívnej bezpečnosti.

Novinkou v A6 a súčasne aj svetovou premiérou v sériových automobiloch sú denné svetlá v kombinácii s reflektormi Xenon plus a takisto novými dynamickými reflektormi Xenon plus adaptive light. Vďaka nízkej spotrebe energie denné svetlá na báze výkonných svietiacich diód LED na rozdiel od bežných tlmených svetiel nespôsobujú zvýšenie spotreby paliva a následne zvýšenú emisiu CO2. Tým táto progresívna technika zlepšuje viditeľnosť vozidla cez deň a aj bezpečnosť bez zaťaženia životného prostredia, či peňaženky majiteľa.

Pre zadnú časť karosérie sú charakteristické ploché pásy nízko položených koncových svetiel, pretiahnutých ďaleko do stredu. Chrómovaná okrasná lišta opticky horizontálne delí veko batožinového priestoru a vytvára markantné spojenie medzi zadnými svetlami.

Vrchné ukončenie veka batožinového priestoru tvorí výrazne dynamická odtrhová hrana, ktorá pri vysokých rýchlostiach zvyšuje aerodynamický prítlak zadnej časti vozidla a tým prispieva k bezpečným jazdným vlastnostiam.

Interiér

Aj v interiéri je na prvý pohľad jasné, že sa uskutočnila generačná zmena. Vysoká a široká stredová konzola s optimálne dosiahnuteľnými ovládacími prvkami zvýrazňuje športovú architektúru, integrujúcu vodiča do kokpitu.

Jasná športovosť a ergonomická perfekcia – tieto zásady určujú usporiadanie prístrojového panelu. Spoločný tieniaci štítok spája združené prístroje a hornú časť stredovej konzoly, zľahka natočenej k vodičovi.

Vo vnútornom uhle rámčekov kvapkovitého tvaru, obopínajúcich veľký kruhový otáčkomer a rýchlomer, sa našlo miesto pre kruhové stupnice teplomera chladiacej kvapaliny a palivomera.

V Audi A6 má sériový debut aj nová generácia volantov. Dobre viditeľným znakom troj- a štvorcípeho volantu je optický citát lichobežníkového tvaru jednodielnej masky chladiča v podobe lesklého rámčeka so štyrmi kruhmi. Aj oválny tvar čalúnenia stredu volantu s airbagom predstavuje variáciu na tému prednej masky.

Prehľadne usporiadaná stredová konzola je viditeľne inšpirovaná dizajnom interiéru nového Audi A8.

Rovnako ako v tejto športovej luxusnej limuzíne sa technici rozhodli pre použitie elektromechanickej parkovacej brzdy – pre dizajnérov to predstavuje predpoklad pre výrazné zväčšenie ich kreatívneho priestoru. Absencia klasickej páky parkovacej brzdy umožnila veľkorysé a ergonomicky zvlášť funkčné tvarovanie stredového tunela i lakťovej opierky.

Všetci členovia posádky profitujú z výrazne zväčšeného priestorového komfortu. Rázvor nového Audi A6 vzrástol oproti predchodcovi o 89 milimetrov na celkovo 2.843 milimetrov. To znamená prírastok komfortu i bezpečnosti v priestore pre nohy predných pasažierov, ale aj zväčšenie priestoru pre nohy vzadu. Vnútorná šírka kabíny v priestore pliec je väčšia o 23 milimetrov, vzadu je väčšia o 6 milimetrov. Všetky modely – s pohonom predných kolies i quattro – disponujú batožinovým priestorom s objemom 546 litrov.

Pohon

Spočiatku je pre nové Audi A6 k dispozícii celkovo päť pozdĺžne uložených motorov – tri benzínové motory a dva turbodiesle TDI. Všetky svojim výkonom a krútiacim momentom predstavujú vo vyššej strednej triede veľmi presvedčivú ponuku. Paleta motorov obsahuje nasledovné agregáty:

- V6 2.4 s výkonom 130 kW (177 k), 230 Nm
- V6 3.2 FSI s výkonom 188 kW (255 k), 330 Nm
- V8 4.2 s výkonom 246 kW (335 k), 420 Nm
- štvorvalec 2.0 TDI so 103 kW (140 k), 320 Nm
- V6 3.0 TDI s výkonom 165 kW (225 k), 450 Nm

Všetky motory sú v aktuálnej podobe použité po prvý raz práve v Audi A6 a spĺňajú emisnú normu Euro 4.

Šesťvalcové a osemvalcové motory pochádzajú z novej rodiny V - motorov Audi. Ich typickými konštrukčnými znakmi je uhol rozovretia valcov 90 stupňov a osová vzdialenosť valcov 90 milimetrov, kompaktný tvar, pohon ventilového rozvodu reťazou, nevyžadujúci údržbu a vahadlá ventilov s valčekovými ložiskami s minimálnym trecím odporom.

Benzínové motory

Nový motor V6 2.4 hrá rolu základnej motorizácie v palete benzínových motorov pre Audi A6. Motor s nepriamym vstrekovaním paliva príkladným spôsobom spája jazdné výkony, kultúru behu a výhodnú spotrebu paliva.

Motor V6 3.2 FSI sa vyznačuje všetkými znakmi moderného benzínového motora. Priame vstrekovanie paliva, štvorventilová technika, variabilné nasávacie potrubie a kontinuálne variabilné časovanie ventilov prinášajú vodičovi mnohé benefity – dynamické a energické reakcie na pohyb plynového pedálu, široký využiteľný rozsah otáčok až do 7200 za minútu, k tomu výrazný krútiaci moment a nízku spotrebu paliva.

Motory TDI

Štvorvalec 2.0 TDI, vybavený systémom priameho vstrekovania so združenými vstrekovacími jednotkami (čerpadlo/dýza), je jedným z najmodernejších agregátov svojho druhu. Vyznačuje sa vysokým výkonom a energickým krútiacim momentom v spojení s výraznou prevádzkovou ekonómiou. Vďaka tomu umožňuje novému Audi A6 dojazd vyše 1.100 km na jednu palivovú nádrž. (Tento motor bude zavedený do výroby v 2. polroku 2004)

Novým motorom V6 3.0 TDI sa do športovej biznis-triedy dostáva neobyčajný pohonný agregát. Tento motor poskytuje veľmi pôsobivý potenciál výkonu a krútiaceho momentu: 165 kW (225 k) a 450 Newtonmetrov. Maximálny krútiaci moment je k dispozícii už tesne nad voľnobežnými otáčkami od 1.400 za minútu. Pre vodiča to znamená veľkú ťažnú silu vo všetkých oblastiach. Súčasne motor presviedča svojim príkladným akustickým komfortom a splnením prísnych emisných štandardov Euro 4.

Prevodovky

Nízka spotreba paliva a vysoká jazdná dynamika nového Audi A6 profitujú z manuálnej 6-stupňovej, respektíve 6-stupňovej automatickej prevodovky so širokým odstupňovaním prevodov.

Pri manuálnych prevodovkách sa používa nová generácia prevodoviek ML. Skratka v označení charakterizuje konštrukciu prevodovky „Manuell/Längseinbau“ (manuálna/pozdĺžna montáž). Prednosťou je zlepšená účinnosť v spojení s veľmi krátkymi, precízne definovanými dráhami radenia.

Aj prevodovka multitronic, po tom čo absolvovala svoj úspešný debut v roku 2000 v Audi A6 2.8 predchádzajúcej generácie, sa aj v novom Audi A6 vynikajúco uplatní vďaka svojim špecifickým kvalitám. Táto prevodovka spája prednosti manuálnej prevodovky a klasickej automatickej prevodovky. Novinkou je, že pri móde tiptronic má prevodovka po prvý raz 7 virtuálne definovaných stupňov.

Ovládací komfort prevodovky multitronic prekonáva dokonca aj klasickú automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu, pritom jej dynamika a prevádzková ekonómia sa môžu merať s manuálnou prevodovkou. Ak vodič chce aktívne ovplyvniť voľbu prevodového pomeru, môže to urobiť – v siedmich predvolených stupňoch – prostredníctvom radiacich kolískových tlačidiel na volante.

Pre motory s veľkým krútiacim momentom ako V8 4.2, V6 3.2 FSI a V6 3.0 TDI je k dispozícii 6-stupňová automatická prevodovka tiptronic, ktorá dokáže využiť potenciál motora v ideálnej syntéze ovládacieho komfortu a dynamiky.

Pre výkonné automobily Audi je typická ponuka permanentného pohonu všetkých kolies quattro. Aj pri novom A6 sú motory uložené pozdĺžne, takže pohon všetkých kolies využíva medzinápravový diferenciál systému Torsen. Tento medzinápravový diferenciál jednoduchým, no nanajvýš účinným spôsobom rozdeľuje krútiaci moment podľa potreby na predné a zadné kolesá a výrazne prispieva k typickej jazdnej dynamike a k bezpečným jazdným vlastnostiam aj v extrémnych situáciách.

Sériovo sa systém pohonu quattro používa pri modeloch 4.2 a 3.0 TDI, na želanie sa dá objednať pri motore 3.2 FSI.

Výkonný motor V8 4.2 s pohonom ventilového rozvodu reťazou debutoval koncom roka 2002 v Audi S4. Pre Audi A6 novej generácie bol nanovo vyladený. Charakteristikami tohto motora je sýty priebeh krútiaceho momentu až po maximálne otáčky a agilná reakcia pri súčasne výhodnej spotrebe paliva.

Jazdná dynamika a komfort

Kvality nového Audi A6 najvýraznejšie dokumentuje torzná tuhosť karosérie zvýšená o vyše 34 percent oproti veľmi solídnej karosérii predchodcu.

Tieto kvality sa prejavujú v oblasti hlukového a vibračného komfortu ako aj pri jazdnej dynamike. Ako jasný indikátor výraznej solídnosti sa dajú registrovať amplitúdy vibrácií, redukované na minimum. Fyzikálne predstavujú jeden z rozhodujúcich predpokladov pre vynikajúcu akustiku vnútorného priestoru kabíny.

Tuhosť oceľovej karosérie je výsledkom dôslednej evolúcie viacerých technológií spájania dielcov karosérie a optimalizovaného priebehu profilov. Súčasne tvorí základ pre harmonické a napriek tomu športové vyladenie podvozka. Spolu s priamym, extrémne stabilným pripojením stĺpika riadenia na priečny nosník modulov takéto vyladenie karosérie vytvára predpoklady pre precíznu ovládateľnosť limuzíny Audi A6.

Dynamický podvozok nového Audi A6 stavia na techniku, osvedčenú v športe: na typickú štvorprvkovú prednú nápravu Audi a na zadnú nápravu s lichobežníkovými ramenami, prevzatú z limuzíny A8. Takáto kombinácia sa používa rovnako pri modeloch s pohonom predných kolies ako aj pri verziách quattro.

Vďaka konštrukcii náprav bolo možné dosiahnuť jazdné vlastnosti, ktoré sa v oblasti dynamiky nemusia báť nijakého porovnania a v oblasti ľahkej ovládateľnosti zatieňuje konkurenciu. To sú vlastnosti, ktorými sa nové Audi A6 dostáva na úroveň limuzíny A8, jednomyseľne chválenej odbornou tlačou. Rovnako ako väčší súrodenec, aj A6 sa profiluje ako najšportovejšie vozidlo svojej triedy. K tomu prispieva aj sériový posilňovač riadenia servotronic s účinkom závislým na rýchlosti jazdy, ktorý precíznu ovládateľnosť nového A6 dopĺňa o jemnú presnosť riadenia.

Ako alternatíva ku konvenčnému pruženiu s oceľovými pružinami sa bude od začiatku roka 2005 dodávať aj pruženie adaptive air suspension s pneumatickými pružiacimi jednotkami a adaptívnym tlmením na obidvoch nápravách. Jednotlivé stupne vyladenia - voliteľné prostredníctvom systému MMI – umožnia pri pružení adaptive air suspension vždy voľbu optimálnej charakteristiky podvozka pre rozličné jazdné podmienky a individuálne nároky vodiča.

Bez ohľadu na to, či je vybavený oceľovými pružinami alebo pneumatickým pružením, vyznačuje sa podvozok Audi A6 základnou charakteristikou: má dynamické vyladenie s precízne definovanými vlastnosťami a výraznou agilitou. Súčasne v oblasti komfortu pruženia a prenosu vibrácií z podvozka na karosériu Audi A6 dokonale spĺňa náročné požiadavky, kladené na limuzínu vyššej strednej triedy.

Výbava

Už úroveň sériovej výbavy v novom Audi A6 poskytuje štandard, ktorý nie je samozrejmosťou ani v luxusnej triede. Táto úroveň sa aj viditeľne prejavuje v kvalite použitých materiálov a vypracovania – súčasťou sériového vybavenia sú napríklad hliníkové dekoračné obklady v interiéri a disky kolies z hliníkovej zliatiny.

Jedinečnú ponuku predstavuje aj systém Multi Media Interface „MMI basic“, ktorý okrem monochromatického displeja s uhlopriečkou 6,5 palca zahŕňa aj integrované rádio s CD-prehrávačom a štyri reproduktory. Takisto sériovým prvkom je pri všetkých verziách Audi A6 automatická klimatizácia so zvýšeným výkonom a optimalizovanou akustikou.

K prvkom sériového vybavenia patrí aj elektromechanická parkovacia brzda a kombinovaný dažďový/svetelný senzor.

Príkladné je aj sériové bezpečnostné vybavenie novej generácie A6. Aktívna bezpečnosť profituje z ESP najnovšej generácie, zahŕňajúceho aj asistenčný systém pre núdzové brzdenie a elektronické rozdeľovanie brzdnej sily EBV.

Pri náraze posádku účinne chráni robustná štruktúra karosérie s programovanou deformovateľnosťou a neobyčajne stabilnou kabínou posádky. Úroveň ochrany vodiča a spolujazdcov zvyšujú dva frontálne a dva bočné airbagy, ako aj bočné hlavové airbagy sideguard v kombinácii s bezpečnostnými pásmi.

Obidva plnoobjemové frontálne airbagy sa nafukujú dvojstupňovo, v závislosti od intenzity nárazu. Sériovo montované aktívne opierky hlavy vpredu zvyšujú ochranu posádky pri náraze zozadu.

Aj najnáročnejšie požiadavky uspokojí ponuka príplatkového vybavenia pre nové Audi A6. Na výber je až 15 odtieňov laku karosérie – z toho štyri úplne nové v ponuke značky Audi.

Kľúčiky od vozidla musia vodiči nového Audi A6 brať do ruky iba zriedka: na želanie dodávaný systém „advanced key“ funguje – rovnako ako v Audi A8 – ako elektronický systém pre odomykanie a štartovanie vozidla. V kľúčiku je umiestnený elektronický impulzný vysielač, ktorého signál registruje a overuje senzor priblíženia vo dverách vozidla. Pri pozitívnom zhodnotení systém odomkne dvere, len čo sa pasažier dotkne kľučky dverí.

Aj zapnutie zapaľovania a odomknutie zámky volantu sa dá so systémom advanced key absolvovať elektronicky a bezdrôtovo. Motor sa štartuje tlačidlom na stredovom tuneli.

Pre interiér sú k dispozícii rozličné verzie výbavy. Nanajvýš originálne verzie kože a poťahového textilu, ako aj dekoračné obklady z dreva alebo hliníka poskytujú dostatok možností, aby sa z každého Audi A6 dal vytvoriť nezameniteľný unikát.

Systém MMI sa dá ďalej rozšíriť o farebný displej s uhlopriečkou 7 palcov a navigačný systém na báze DVD. Audiosústava BOSE Surround Sound System vytvára v kabíne akustickú kvalitu koncertnej sály.

Vodiča v novom Audi A6 účinne podporuje radarový tempomat adaptive cruise control. Tento systém, rozširujúci sériový tempomat, výrazne zvyšuje komfort jazdy, pretože automaticky udržiava zvolený odstup od predchádzajúceho vozidla.

Tým adaptive cruise control odbremeňuje vodiča od neustálych zásahov prostredníctvom bŕzd alebo akcelerátora. To predstavuje citeľné odľahčenie vodiča, najmä počas dlhých jázd na diaľnici v hustých kolónach.
Klimatický komfort všetkých členov posádky sa dá zvýšiť komfortnou automatickou klimatizáciou plus. Okrem oddelenej regulácie rozvodu vzduchu a teploty pre vodiča a spolujazdca poskytuje aj nepriame vetranie a senzor vlhkosti vzduchu v kabíne. Ďalšími funkciami je využitie zvyškového tepla, automatické prepínanie na uzavretú cirkuláciu vzduchu v kabíne a prídavná ventiláciu zadnej časti kabíny prostredníctvom výduchov v stredných stĺpikoch karosérie.

Volanty novej generácie s tromi, resp. štyrmi priečkami sa dajú objednať s koženým poťahom alebo dreveným vencom a na želanie môžu byť vybavené multifunkčnými tlačidlami na ovládanie systému MMI a kolískovými tlačidlami pre manuálne ovládanie automatickej prevodovky.

Pôžitok z jazdy v novom Audi A6 možno zvýšiť objednaním pneumatického pruženia alebo športového podvozka, ktorý znižuje karosériu o 20 milimetrov. K tomu sa hodia rozličné disky kolies z ľahkej zliatiny až do formátu 18 palcov, umocňujúce jazdnú dynamiku a športový vzhľad vozidla.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]