Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily nákladné: Mercedes Axor / Mercedes Actros  Vytlačiť stránku

AXOR

Motor: 6-valcový radový vznetový motor s 12-timi litrami zdvihového objemu, stláčaním a chladením nasávaného vzduchu v troch výkonových nastaveniach 260kW, 295 kW a 315 kW (túto variantu sme mali na testovanie) pri 1800 ot./min., poskytujúcich 1850, 2000 a 2100 Nm pri 1100 ot/min.
Riadenie motora vykonáva systém Telligent. Ten vezme zo svojich snímačov vstupné dáta ako napríklad atmosférický tlak, teplotu a tlak stlačeného plniaceho vzduchu, teplotu chladiacej kvapaliny a paliva, polohu a otáčky kľukového hriadeľa, množstvo nasatého vzduchu a viaceré ďalšie, vypočíta inštrukcie a vyšle ich k výkonovým členom, predstavujúcim vstrekovacie čerpadlá, ventil regulácie tlaku plniaceho vzduchu, ventil spätného vedenia výfukových plynov, žeraviace elementy, uzatvorenie prívodu paliva, prípadne k iným.
Prívod paliva do valca sa v konečnej vysokotlakovej fáze realizuje 6-timi samostatnými solenoidom kontrolovanými vstrekovacími čerpadlami a v hlave valca stredovo umiestnenými vstrekovačmi so 6-otvorovými tryskami. Tieto zariadenia sa volajú PLD – Pumpe-Leitung-Düse (čerpadlo-potrubie-tryska) a ich pracovný tlak dosahuje maximálne 1800 bar. Takto vybavený motor spĺňa emisný limit Euro 3 a minimálnu mernú efektívnu spotrebu 190 g/kWh (čo je teoretická hodnota, ktorú si treba predstaviť ako množstvo paliva, ktoré sa pri ustálenej jazde 1 hod. spotrebuje na 1 kW motorom dodaného výkonu) pri 1100 až 1400 ot./min a plnom zaťažení.
Prenos výkonu: v našom vozidle pokračoval od motora cez jednolamelovú spojku s hydraulickým ovládaním k štandardne dodávanej 9-rýchlostnej synchronizovanej prevodovke (8 rýchlostí + crawler) s manuálno-pneumatickým ovládaním. Na výber je tiež 16-stupňová prevodovka radená za pomoci Telligent shift system. Výkonový výstup z prevodovky smeroval kardanový hriadeľ do diferenciálu s uzávierkou tuhej zadnej nápravy, z neho poloosami do nízkostratových jednostupňových redukčných prevodoviek HL6 v nábojoch kolies a odtiaľ na kolesá v dvojmontáži. Nižšie trecie straty v redukčných prevodoch týchto náprav sa prejavujú znížením intenzity víru v palivovej nádrži. Podvozok bol v usporiadaní 4x2, obidve nápravy tuhé so stabilizátormi s pružením prednej nápravy listovými pružinami, zadnej nápravy vzduchovými vakmi.
Kabína nami skúšaného vozidla mala zvýšenú strechu a vyššie popísanú výbavu.

Ako by podnikatelia určite tvrdili, ideálne servisné prehliadky sú žiadne servisné prehliadky pri súčasnom zachovaní parametrov vozidla. K tomuto prianiu vychádza Axor v ústrety s vynechaním prvého servisného intervalu, ktorý normálne u nákladiakov podkračuje 5000 km a pokračuje počas životnosti servisnými intervalmi 80.000 až 120.000 km. Ako možnosť je k dispozícii Telligent servisný systém, ktorý umožňuje individuálne servisné intervaly, najmä čo sa výmeny oleja týka, vďaka stanoveniu jeho aktuálneho stavu a nie vychádzajúc z kilometrového priebehu.


ACTROS

Motor: 6-valcový vidlicový vznetový s 12-timi litrami zdvihového objemu, stláčaním a chladením nasávaného vzduchu v piatich výkonových nastaveniach 235 kW, 265 kW, 300 kW (túto variantu sme mali na testovanie), 320 kW a 335 kW pri 1800 ot./min., poskytujúcich 1650 Nm, 1850 Nm, 2000 Nm, 2100Nm a 2200 Nm pri 1800 ot/min. K dispozícii sú tiež vidlicové 16 litrové 8-valce v troch vyšších výkonových variantách. Riadenie motora vykonáva systém Telligent úplne rovnako ako pri Axore. Zaujímavosťou je zníženie výkonu motora v prípade priveľmi zaneseného chladiča, aby sa predišlo tepelným poškodeniam. Vodič je o tom informovaný na obrazovke palubného počítača.
Prívod paliva do valcov zaisťuje systém PLD s totožným maximálnym pracovným tlakom 1800 bar. Motor spĺňa emisný limit Euro 3 a dosahuje minimálnu mernú efektívnu spotrebu 190 g/kWh pri 1100 až 1400 ot./min a plnom zaťažení.
Prenos výkonu: v Actrose pokračoval od motora k 16-rýchlostnej synchronizovanej sekvenčne radenej prevodovke. Na výber je tiež 16-stupňová prevodovka radená hydraulicko-pneumaticky v kulise 2xH. Výkonový výstup z prevodovky smerovali kardanové hriadele do oboch zadných a k prvej prednej náprave a z nich do planétových redukčných prevodoviek v nábojoch kolies.
Podvozok bol v usporiadaní 8x6, všetky nápravy tuhé so stabilizátormi s pružením parabolickými listovými pružinami s koncami uloženými na tlačných gumených lôžkach. Tieto sú zamontované v predpätom stave, sú odolné proti opotrebeniu a preto bezúdržbové. Na prianie je možné nápravy dovybaviť vysokozaťažiteľnými stabilizátormi.
Kabína Actrosa sa dodáva v štyroch prevedeniach – krátka, stredná, dlhá a dlhá so zvýšenou strechou.

  

[ Späť na automobily nákladné | Zoznam sekcií ]