Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Fiat Panda 4x4  Vytlačiť stránku

Inovatívny, príťažlivý dizajn a najnovšia technológia prístupná pre všetkých. Inteligentné riešenia, ktoré život na palube vozu zlepšujú a zjednodušujú. Tieto hodnoty sú zapísané do DNA značky Fiat a Model Panda 4x4 kombinuje všetko predtým uvedené do jedinečnej osobnosti svojho druhu. Nové auto okamžite vyvolá túžbu cestovať v úplnej slobode, a to aj na miesta, ktoré sú pre konvenčné vozidlá nedostupné. Táto skutočnosť však v žiadnom prípade neuberá na spokojnosti z jazdy, ktorú toto auto ponúka pri ceste úzkymi uličkami mestského centra. Keď to zhrnieme, je tento voz ideálny pre zákazníkov, ktorí oceňujú ovládateľnosť a elegantný exteriér navyše k terénnym schopnostiam.

Panda 4x4 je skrz naskrz teréniak alebo auto pre zábavu, ktorý hravo zvládne aj mestskú premávku. Vo svojej podstate, má tento voz dvojakú osobnosť, ktorá prenáša okamžitý dojem sviežosti a zábavy, ktorý je podopretý pevnosťou a solídnosťou (masívnosťou). Celý balík sa okrem toho vyznačuje istým "Pizza" štýlom, ktorý z neho jeho jednoznačne robí model tohto roku.

Pri určovaní tvarov, ktoré by tento nový voz mal mať, konštruktéri automobilky Fiat načreli do bohatého technického a dizajnérskeho dedičstva, ktoré táto spoločnosť vybudovala za celé tie roky a využila tiež zručnosti, ktoré má len spoločnosť, ktorá trh kompaktných vozidiel viedla po viac ako 70 rokov. Zohľadňujúc meniace sa profily zákazníkov v rámci každého sektoru a dobré vyhliadky potenciálneho rastu sme prišli na trh s modelom Panda 4x4.

Nový model je k dispozícii osvedčeným, preskúšaným a živým motorom 1.2 s výkonom 60 koní (44 kW), ku ktorému čoskoro pribudne revolučná pohonná jednotka 1.3 multijet s výkonom 70 koní; dve vyhotovenia (Panda 4x4 a Panda 4x4 Climbing), dve interiérové vyhotovenia a 11 farieb karosérie. Na jednej strane sa Panda 4x4 Climbing prezentuje ako malý, štýlový "teréniak", ktorý zvládne každú situáciu s extra dávkou sofistikovanosti vo vnútri ako aj zvonku, ideálny pre extrovertov v neustálom pohybe.

Na druhej strane, tento rad ponúka tiež druhú špecifikáciu (Panda 4x4), ktorá nemá štýlový interiér typu Climbing, ale prestavuje v celku praktickejšie a triezvejšie vozidlo. Medzi vlastnosti patrí mimoriadna schopnosť jazdy v teréne, viskózna spojka ako aj pneumatiky s vysokou priľnavosťou.

Obom vyhotoveniam sú spoločné malé rozmery (napr. verzia Climbing je 357 cm dlhá, 160 cm široká a 163 cm vysoká) a vysokú mieru ovládateľnosti dodatočne k vyššej výške oproti konvenčnému modelu: Týchto 5 cm navyše predstavuje celý rozdiel, ktoré zvyšujú už beztak výbornú viditeľnosť a umožňujú vysoký stupeň majstrovstva v teréne, a to na problematických cestách. Priemer otáčania je takisto iba 9,6 m.

Nesmieme zabudnúť tiež na skutočnosť, že autentický vzhľad terénneho vozu zabezpečuje minimálnu svetlú výšku (štandard A) 165 milimetrov v prípade Pandy 4x4 Climbing (160 mm u základnej verzie). Tento dojem je len umocnený niektorými prvkami exteriéru, ktoré tiež plnia svoju funkciu v teréne: napríklad nárazníky (predné aj zadné) sú kompletne vybavené ochrannými štítmi, bočné lišty sú veľké, zosúladené so špeciálnymi pásmi na blatníkoch a ochranným krytom pod motorom. K dispozícii sú tiež dva rôzne typy pneumatík: verzia Climbing je vybavená pneumatikami 185/65-14 (M+S), ktoré sú vhodné pre všetky aplikácie; a prvé vyhotovenie má zase pneumatiky 165/70-14 (M+S), špeciálne vystužené a s dezénom vhodným na povrchy s nízkou priľnavosťou. Vo vnútri Panda 4x4 ponúka exkluzívny a sofistikovaný interiér, ktorý je založený na špeciálnych vyhotoveniach tkanín, ktoré sú k dispozícii v 2 farebných kombináciách: sivá/červená a sivá/žltá. Nová verzia 4x4 si tiež zachovala veľký batožinový priestor, ktorý vždy patril medzi najväčšie prednosti tohto modelu. So sklopenou jednou časťou delených zadných sedadiel, sa priestor zväčší z minima 200 na maximálne 855 dm3 (merané až po strechu). Ak je zadné sedadlo delené a aj posunuté, tak tieto čísla predstavujú 230 dm3 (so sedadlom posunutým maximálne dopredu) respektíve 780 dm3.

Panda 4x4 je auto s veľkou osobnosťou, ktoré uspokojí zákazníkov s rôznymi potrebami a rôznym vkusom, vrátane stále rastúceho počtu vodičov – ktorí vyhľadávajú dobrodružstvo aj život v prírode. Nová verzia ponúka takýmto zákazníkom permanentný náhon všetkých štyroch kolies s viskóznou spojkou a dvoma diferenciálmi, ktoré sa aktivujú automaticky podľa potreby, aby ľahko zvládli akúkoľvek situáciu. Tento nevšedný prieskumník sa cíti ako doma na drsnom a obtiažnom teréne, čo umožňujú rampové uhly štandardu A.

Za prvé, predný uhol predného previsu, čo je hodnota čelného uhlu, ktorý dokáže prekonať terénne vozidlo bez toho aby sa karoséria dotkla zeme. Druhou hodnotou je "zadný" zjazdový uhol t.j. maximálny svah, ktorý možno zvládnuť v spiatočke, ak sa štartuje na rovnom horizontálnom povrchu.

Posledným uhlom je svahový uhol (prechodový uhol), t.j. maximálny možný uhol na základni trojuholníkového svahu, ktorý je možno vozom vyjsť bez toho aby sa voz dotkol zeme. Vyhotovenie Climbing nového modelu vykazuje nasledujúce hodnoty: 24° (vpredu), 42° (vzadu) and 24° (svah) a tieto hodnoty sa u verzie 4x4 menia na 26°, 44° a 23°. Najvyšší svahový gradient čiže svahovitosť terénu, ktorú tento voz zvládne je viac ako 50%.

Supermini 4x4 sa vyznačuje výborným jazdným komfortom, ktoré je dané overeným a odskúšaným závesným systémom so špecifickým nastavením. Zavesenie kolies je vpredu nezávislé, typu MacPherson s dolnými priečnymi ramenami prepojený s rámom a priečnym stabilizátorom, ktorý je pripojený na tlmič. Zadné zavesenie je takisto nezávislé so spojovacou tyčou a priečnym ramenom.

Ako už bolo spomenuté, k dispozícii sú dva motory vyhotovené podľa normy Euro-4: v čase uvedenia modelu si zákazníci budú môcť zakúpiť odskúšaný a osvedčený motor 1.2 s maximálnym výkonom 60 koní (44 kW) pri 5000 ot./min a s krútiacim momentom 10.4 kgm (102 Nm) pri 2500 ot./min. Od jesene 2005 bude k dispozícii tiež jednotka s výkonom 70 koní (51 kW) 1.3 Multijet s 4000 ot./min a krútiacim momentom 14.8 kgm (145 Nm) pri 1500 ot./min . Panda 4x4 vybavená tou prvou pohonnou jednotkou zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 20 sekúnd a dosahuje najvyššiu rýchlosť 145 km/h. Ak je voz vybavený turbodieselom druhej generácie, tak tieto hodnoty dosahujú 16 sekúnd a 155 km/h. Vzhľadom na to, že naša automobilka je prvá, ktorá zaviedla jednotky Multijet do segmentu mini, s radosťou oznamuje, že sprístupnila tento technický výdobytok aj pre vozidlá 4x4 mini. Balíček vybavenia tejto špecifickej verzie dopĺňa infotelematický systém CONNECT Nav Plus, ostrekovače čelných svetiel a elektrický posilovač riadenia Dualdrive (posledný patrí k štandardnému vybaveniu celého radu).

Tomuto vozu sa nič nevyrovná pokiaľ ide o bezpečnosť. Počnúc vynikajúcim brzdným systémom: verzie vybavené pohonnou jednotkou 1.2 Fire, sú všetky kolesá vybavené 240 mm kotúčovými brzdami (predné sú dokonca odľahčené), ktorých veľkosť skúpa na 257 mm u verzii Multijet. Panda 4x4 ponúka štandardne ABS s EBD, kompletne s protiprešmykovou funkciou počas spomaľovania (MSR).

Verzia 4x4 predstavuje čerešničku na torte radu Panda. Model zvolený za 'Auto roku 2004' vyhral ďalších šesť prestížnych medzinárodných cien. Toto kritické hodnotenie je len umocňované jeho prevratne úspešným predajom; stačí snáď len povedať, že Panda je jedničkou vo svojej vlastnej kategórii. Na upevnenie tejto vedúcej pozície, je rad Panda pripravený časom tiež rásť: v júni napríklad uvedieme model Fiat Panda s revolučným motorom 1.3 16v Multijet s výkonom 70 koní, ktorý predstavuje najmenšiu a najpokročilejšiu generáciu dieselových pohonných jednotiek common rail. Panda 4x4 sa v Taliansku začala predávať v septembri a koncom októbra aj u nás. Zo začiatku bude vybavená motorom 1.2 Fire a revolučný 1.3 Multijet do tohto radu v priebehu roka 2005.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]