Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Mitsubishi Outlander  Vytlačiť stránku

Novým modelom, ktorý spoločnosť Mitsubishi Motors uvedie na domáci japonský trh je Outlander. Outlander bude určený pre trh Japonska, Severnej Ameriky, Európy a ďalšie časti svetového trhu. Vďaka novému motoru, podvozku a platforme je úplne nový Outlander predurčený k tomu, aby zohral významnú strategickú úlohu pri revitalizácii značky Mitsubishi Motors. Outlander využíva novú pohonnú jednotku tejto značky, ktorá je spojením 16ventilového agregátu DOHC - MIVEC s hliníkovým blokom valcov s objemom 2.4 litra a novej 6-stupňovej prevodovky CVT s režimom športového radenia. Spoločne s hliníkovým strešným panelom a jednoplášťovými tlmičmi pérovania si Outlander vypožičiava aj technológiu vyladenú v modeloch série Lancer Evolution a prináša za srdce chytajúci výkon, ktorý zvyšuje latku všetkým vozidlám kategórie SUV. V súlade so súčasným trendom SUV je Outlander vybavený 5 sedadlami a ponúka aj dočasné miesto na sedenie pre ďalších 2 cestujúcich.

Design
Výsledkom vývoja exteriéru bolo vytvorenie designu novodobého vozidla presahujúceho hranice existujúcich kategórií, ktoré uspokojuje požiadavky kladené na výkon a všestrannú využiteľnosť vozidla určeného pre jazdu na ceste i v teréne. Pri realizácii tohto cieľa prisúdil vývojový tým tomuto vozidlu značnú dávku moderného štýlu SUV a vytvoril tak design, ktorý uspokojuje oči náročných dospelých túžiacich po originalite. Celá silueta je založená na skalopevnom postoji, ktorého základom je široký rozchod a mohutné kolesá s pneumatikami. Smerom vpred skláňajúci sa postoj Outlanderu naznačuje vyrovnanú silu tvrdo trénovaného atléta a je príjemnou predzvesťou ľahko dostupného vzrušujúceho výkonu.

Pohonná jednotka
Aby bola dosiahnutá nová úroveň výkonu, vybavil vývojový tým model Outlander novou pohonnou jednotkou tejto značky. 16ventilový agregát DOHC s objemom 2,4 litra využíva hliníkový blok valcov a pri ventilovom rozvode nasávania i výfuku využíva systém premenného časovania ventilov MIVEC. Pohonný agregát je osadený novou 6stupňovou prevodovkou so športovým režimom riadenia, ktorá môže byť ovládaná tlačítkami inštalovanými na stĺpiku riadenia. Plodom tohto šťastného manželstva je vynikajúca hnacia sila s okamžitou reakciou na pokyn plynového pedálu, prinášajúca plynulú akceleráciu, a zároveň skromná spotreba paliva.

All Wheel Control (riadenie dynamiky vozidla s pohonom všetkých štyroch kolies) (AWC)
Cieľom bolo vyvinutie moderného vozidla SUV, ktoré by ponúkalo jazdné vlastnosti pre všetky typy jazdného povrchu. Aby bolo dosiahnuté predvídateľné ovládanie a vodičovi umožnené bezpečné nasledovanie zvoleného jazdného pruhu, spojil Outlander technológiu aktívneho riadenia stability (ASC) so spoločnosťou Mitsubishi prevereným elektricky ovládaným systémom 4WD, čím bola vytvorená dokonale integrovaná regulácia výkonu motora, a rovnako tak i krútiaceho momentu a brzdnej sily aplikovaných na jednotlivé kolesá. Nová platforma priniesla zvýšenie pevnosti karosérie i podvozku, strešný panel vyrobený z hliníku má za následok zníženie ťažiska vozidla a jednoplášťové tlmiče prispievajú k dosiahnutiu špičkovej úrovne ovládania a stability vozidla.

Celkové prevedenie & praktická využiteľnosť Vývoj celkového prevedenia nebol procesom prijímania kompromisov, keďže tým konštruktérov usiloval o to, aby dal vozidlu Outlander do vienka všestrannú funkčnosť, variabilitu a využiteľnosť. Štandardné funkcie všetkých modelov umožňuje zväčšiť objem batožinového priestoru sklopením sedadiel druhej rady smerom vpred, a to iba jedným pohybom. Stlačením spínača na stene batožinového priestoru dôjde ku sklopeniu tohto sedadla vpred. Tretia rada sedadiel určená pre príležitostné použitie, ktorá je zložená pod podlahou vozidla, umožňuje Outlanderu prepraviť v prípade potreby až sedem cestujúcich. Medzi ďalšie prvky prispievajúce k pohodlnému využitiu batožinového priestoru patria koľajnice na podlahe batožinového priestoru, ktoré uľahčujú nakladanie a vykladanie nákladu, a praktické konzoly pre inštaláciu rozmanitého príslušenstva. Outlander využíva delené zadné dvere, čo umocňuje výhody nízko uloženej podlahy batožinového priestoru a zlepšuje jeho prístupnosť. Nízko uložená spodná časť tohto dverného otvoru vo výške 600 mm nad zemou a horná časť umiestnená vo výške 935 mm umožňujú ľahké naloženie objemných predmetov.

Špičkový audio-systém Rockford Fosgate
Outlander využíva zábavný systém vyvinutý v spolupráci s firmou Rockford Fosgate, jednou z popredných značiek zaoberajúcich sa automobilovými audio-systémami v Spojených štátoch. Dokonale odladený pre reprodukciu ťažkých basových tónov produkuje prostredníctvom 650wattového zosilňovača, 25cm subwooferu, 7 prednastavených režimov equalizéru, deviatimi reproduktormi a systému Digital Signal Processor (DSP) karosériou otriasajúci zvuk, čo dokazuje jeho skutočnú originalitu, čistotu a hĺbku. Aby bol z reproduktorov vyťažený každý decibel, boli dvere modelu Outlander premenené v “repro bedne”, a to vďaka použitiu špeciálnych vnútorných výplní, ABS krytov a vďaka utesneniu všetkých otvorov zvukovo izolačným materiálom.

Konštrukčná kvalita
Outlander je produktom systému vývoja spoločnosti Mitsubishi Motors, ktorý využíva prísnej kontroly kvality, aby podporil celý proces od konceptu vozidla až k jeho sériovej výrobe a zaistil najvyššiu úroveň celkovej kvality vozidiel. V maximálnej miere bola využitá technológia digitálneho grafického zobrazenia, kde sú všetky údaje o hlavných častiach vozidla digitalizované, aby tak mohli byť vytvorené digitálne simulácie vozidla už v počiatočnej fázy jeho vývoja. To vývojovému týmu umožnilo koordinovať alebo úplne eliminovať akékoľvek nežiaduce vzájomné pôsobenia jednotlivých častí alebo i iné kvalitatívne nedostatky už dlhú dobu pred zahájením sériovej výroby vozidla. Vo fáze riadenia kvality (Stage Quality Creation (ISQC)) využíva spoločnosť Mitsubishi Motors systém viacúrovňovej kontroly kvality, ktorý je kľúčom k zvýšeniu kvality výroby. Skúsení pracovníci ISQC rozmiestnení na všetkých kritických operáciách výrobnej linky zaisťujú, aby vozidlo postúpilo do ďalšej výrobnej fázy iba v prípade, že spĺňa prísne normy kvality. ISQC nezabezpečuje iba odstavenie chybných vozidiel schádzajúcich z výrobnej linky.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]