Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Mitsubishi "i"  Vytlačiť stránku

Vyvinutý v súlade s mottom “inovatívne novodobé vozidlo kategórie mini”, Mitsubishi predstavuje úplne nový model "i" a originálny rebríček hodnôt. Požiadavkou bolo vytvorenie úplne nového mini vozidla špičkovej kvality spoločne s vnútorným prostredím a jazdnými vlastnosťami, ktoré by prevyšovali konvenčné normy tejto kategórie.

i prináša nasledujúce tri nové hodnoty:
 komfortné spojenie originálnych vonkajších línií a priestorného interiéru
 celková odolnosť proti nárazu
 dynamický, atletický výkon a jazdu na vysokej úrovni

Vývojový tým zaujal úplne nový prístup k integrácii týchto troch nových základných hodnôt v obmedzenom priestore, ktorý je daný rozmermi vozidla kategórie mini. Riešenie prišlo v podobe usporiadania motora na stred pred zadnou nápravou. Mohlo by existovať trochu pochybností, že blízka budúcnosť patrí rozšíreniu trhu o nový druh vozidiel triedy mini, ktoré ponúkajú vysokú úroveň spoľahlivosti, kvality použitých materiálov a designu a rozširujú tak potencionálnym zákazníkom možnosti výberu.

Design
Pohľad na siluetu vozidla pripomína kuklu obklopujúcu svojich cestujúcich, zatiaľ čo kombinácia mohutných kolies, pneumatík a mimoriadne dlhého rázvoru 2500 mm vzbudzuje nový dojem svižného a ladného pohybu. Hladké a nenásilné proporcie sú prísľubom veľmi príjemného zážitku, vďaka ktorému všetci diváci zatúžia okamžite nasadnúť do vozidla. Bolo to samozrejme práve nové usporiadanie motora za prednou nápravou - náhon zadných kolies, čo umožnilo vytvorenie takýchto proporcií. Absencia motora v prednej časti vozidla umožnila posunutie kabíny smerom dopredu a zároveň vysunutie kolies bližšie k predným rohom karosérie.

Interiér modelu "i" ponúka svieže a príjemné prostredie. Usporiadanie motora uprostred pred zadnou nápravou prináša možnosť pozdĺžneho zväčšenia vnútorného priestoru a spoločne s mohutným čelným oknom a smerom vpred so zvažujúcou stredovou líniou vytvára príjemne otvorený a vzdušný interiér, ktorý vzbudzuje dojem hýčkania svojich cestujúcich v úplnom bezpečí. Hladký povrch nízko uloženej palubnej dosky pripomína kabínu vrtuľníku a umocňuje tak dojem vzdušnosti kokpitu. Navyše boli zvolené nápadné farebné odtiene výrazne profilovaných sedadiel, ktoré dodávajú kabíne príjemné napätie.

Motor
i je poháňané pre túto značku novým preplňovaným trojvalcom so systémom MIVEC s medzi-chladičom stlačeného vzduchu, ktorý produkuje výkon 47 kW (64 k). Ventilový rozvod MIVEC rovnako zaisťuje nízku spotrebu paliva a nízke hodnoty emisií škodlivín v celom spektre otáčok motora. Použitím tichého reťazového pohonu vačkového hriadeľa a zvýšením pevnosti motora bola znížená miera hlučnosti a vibrácií. Spoločne tieto opatrenia priniesli vysoký výkon, čistú a tichú prevádzku, ktorá je pri motore zabezpečujúcom pohon skutočne inovatívneho vozidla triedy mini očakávaný.

Karoséria, podvozok, odolnosť proti nárazu
Maximálna ochrana cestujúcich v prípade nehody si vyžaduje mohutné deformačné zóny, ktoré by boli schopné absorbovať energiu nárazu. Usporiadanie motora za prednou nápravou-náhon zadných kolies, kedy je motor uložený bližšie k zadnej časti karosérie. Aj keď sa vďaka kompaktnej siluete javí predná maska vozidla trochu podsaditá, prináša toto usporiadanie skutočne možnosť vytvorenia mohutnej prednej deformačnej zóny a vyhovuje rozporným požiadavkám dostatočnej odolnosti proti nárazom a komfortnej dĺžky vnútorného priestoru.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]