Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Mitsubishi Concept-X  Vytlačiť stránku

Prostredníctvom exteriéru, ktorý preberá kompletný imidž modelu Lancer Evolution s príchuťou drsného mechanického jazdného stroja, a vysoko kvalitného interiéru s praktickým usporiadaním, ktoré vyzýva vodiča, aby sa sústredil iba na ovládanie svojho stroja, naznačuje MITSUBISHI Concept-X smer vývoja designu nového modelu Evolution, ktorý je rovnako pôvabný a účelný, ako praktický.

Oddelenie mechanických komponentov spojilo u vozidla MITSUBISHI Concept-X preplňovaný motor so systémom MIVEC s hliníkovým blokom s vysoko výkonnou 6-stupňovou automatizovanou prevodovkou s možnosťou manuálneho radenia. Vo výraznej miere bol použitý hliník, a to pri výrobe strechy, kapoty motora a ďalších panelov karosérie. Vlastnosti podvozku boli výrazne vylepšené predstavením najmodernejšieho systému riadenia dynamiky vozidla s pohonom 4WD (S-AWC) spoločnosti Mitsubishi. Vďaka týmto veľmi progresívnym technickým parametrom, ktoré stelesňujú pôžitok z jazdy, sa model MITSUBISHI Concept-X stáva mobilnou výstavnou skriňou prezentujúcou príklad technológie pohonov spoločnosti Mitsubishi Motors.

* MIVEC: Inovatívne systémy elektronicky riadeného časovania ventilov Mitsubishi. Technológie premenného časovania ventilov spoločnosti Mitsubishi Motors.

Design
Tým konštruktérov vytvoril tvar s účelnými a zároveň pôvabnými líniami. Tvar, ktorý symbolizuje nový design vozidiel spoločnosti Mitsubishi Motors a zároveň si zachováva imidž bezohľadne mechanického výkonu definovaného modelovou radou Lancer Evolution.

Vizáž prednej časti vozidla, ktorá je nápadná svojou mohutnou, výraznou mriežkou prednej masky, si prepožičiava designové prvky od prúdovej stíhačky, čo jasne poukazuje na obrovské množstvo nasávaného vzduchu a dokonalú stabilitu vozidla počas jazdy. Logo tejto značky, ktorú tvorí trojica diamantov umiestnených na prednej hrane kapoty motora je ďalším z typických prvkov nového designu rady Evolution.

Jednoduché a funkčné usporiadanie kokpitu spoločne vytvára design, ktorý vyzýva vodiča, aby sa plne koncentroval na ovládanie svojho stroja. Tým konštruktérov nešetril úsilím pri vývoji farebného prevedenia a osvetlenia interiéru, ktoré dodáva interiéru nápadný a konkurencie schopný vzhľad. Čierna farba, ktorá je základným odtieňom interiéru využíva detaily striebornej farby, aby tak prepožičiavali použitým materiálom vzhľad hliníku a dodávali vnútornému priestoru viac dynamiky a atletickosti.

Pohonná jednotka
MITSUBISHI Concept-X je poháňaný preplňovaným štvorvalcom DOHC - MIVEC s medzi-chladičom stlačeného vzduchu a prináša okamžitú reakciu motora v celom spektre otáčok s plochou krivkou krútiaceho momentu, ktorá si zachováva svoj priebeh až do červenej zóny otáčkomera. MITSUBISHI Concept-X je vybavený 6-stupňovou automatizovanou prevodovkou bez použitia spojky, ktorá zaisťuje hladšie radenie a efektívnejší prenos hnacej sily než bežná manuálna prevodovka. Tlačítka pre ovládanie radenia inštalované na stĺpiku riadenia umožňujú vodičovi lepšie sa sústrediť na riadenie vozidla a napomáhajú vodičom s akýmikoľvek skúsenosťami a talentom prežiť príjemné potešenie zo športovej jazdy.

Karoséria a podvozok
Konštrukcia rámu s kruhovým prierezom prináša výrazné zvýšenie pevnosti karosérie, zatiaľ čo využitie hliníku pri výrobe kapoty motora, dverí batoživého priestoru, blatníkov, strechy a panelov predných aj zadných dverí zaisťuje zníženie hmotnosti vozidla. Znížením hmotnosti strechy a horných časti karosérie došlo k zníženiu ťažiska vozidla, a výsledkom zníženia hmotnosti dverí, kapoty motora a ďalších obvodových komponentov je zníženie momentu zotrvačnosti a tým lepšiu ovládateľnosť vozidla. Obmedzenie hmotnosti vozidla, zníženie jeho ťažiska a zníženie momentu zotrvačnosti - toto všetko prispieva k dosiahnutiu vyššieho výkonu, dokonalejších jazdných vlastností a ovládanie vozidla.

Predná náprava je tvorená vzperami McPherson a vzadu je použitá viacprvková náprava. V spolupráci s technológiou spoločnosti Mitsubishi Motors “Roll Control Suspension (regulácia priečneho naklápania karosérie)” prináša toto konštrukčné riešenie vysokú kvalitu jazdy a výnimočnú stabilitu jazdy.

Palubný multimediálny systém
Design interiéru dotvára palubný multimediálny systém, a to spôsobom, ktorý vodiča vyzýva ku komunikácii so svojim strojom. Vysoko kvalitný LCD monitor prináša v reálnom čase aktuálne informácie o prevádzke vozidla a činnosti S-AWC a súčasne zobrazuje mapu navigačného systému a ovládacie prvky DVD audio-systému. Cestujúci na zadných sedadlách má k dispozícii svoj vlastný LCD monitor inštalovaný na zadnej strane operadiel predných sedadiel, ktorý im umožňuje zdieľať spoločne s vodičom informácie súvisiace s jazdou a prežívať radosť z riadenie vozidla.

Super All Wheel Control (S-AWC)
MITSUBISHI Concept-X predstavuje technológiu riadenia dynamiky vozidla s pohonom všetkých štyroch kolies (S-AWC). Systém S-AWC zaisťuje revolučnú úroveň riadenia dynamiky vozidla a predstavuje ďalší vývojový stupeň pohonu všetkých štyroch kolies spoločnosti Mitsubishi Motors a technológie ovládania, ktoré sa ukázali ako osvedčené pri modeloch Lancer Evolution a pri ďalších sériách. Založený na trvalom pohone všetkých štyroch kolies (4WD) spoločnosti Mitsubishi, ktorý obklopuje technológie ACD a Super AYC, doplňuje S-AWC systémy aktívneho ovládania bŕzd, aktívneho riadenia a technológie regulácie naklápania vozidla a vytvára tak úplne integrovaný systém.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]