Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Mitsubishi Concept-D:5  Vytlačiť stránku

MITSUBISHI Koncept D:5 je konceptom novej generácie modelu Delica. Aby táto nová koncepcia s jedno priestorovou karosériou a pohonom 4WD získala schopnosti pre prejazd akýmkoľvek terénom, svižnosť a vysokú funkčnosť. Spojuje prvotriedny priestor pre cestujúcich, funkčnosť vyhľadávanú majiteľmi súčasných minivanov a legendárne schopnosti modelu Delica pre prejazd všetkými typmi terénu, ktorých základom je progresívny systém pohonu všetkých štyroch kolies (4WD) integrovaný v rafinovanom, ale súčasne drsnom designe zabezpečujúcom pocit ochrany a bezpečnosti.

V záujme poskytnutia maximálnej radosti z jazdy a taktiež v súlade s filozofiou pohonu všetkých štyroch kolies (AWC) spoločnosti Mitsubishi, využíva MITSUBISHI Concept D:5 rovnaký elektronicky riadený systém pohonu všetkých štyroch kolies ako Outlander. Pohonná jednotka je spojením nového agregátu MIVEC s objemom 2.4 litra so športovou 6stupňovou prevodovkou CVT a zabezpečuje tak výborný výkon vozidla na všetkých typoch jazdného povrchu. Aby vzbudzoval aj ukludňujúci pocit viac než len povrchnú bezpečnosť, je MITSUBISHI Concept D:5 vybavený technológiou pre zaistenie aktívnej bezpečnosti vozidla (ASV), ktoré napomáha vodičovi bezpečne ovládať svoje vozidlo a minimalizuje jeho námahu. MITSUBISHI Concept D:5 prináša do kategórie minivanov/SUV rovnako nové technológie zaisťujúce aktívu a pasívnu bezpečnosť.

ACD (Aktívny medzinápravový diferenciál): ACD využíva elektronicky ovládanú viac lamelovú hydraulickú spojku. ECU optimalizuje zaťaženie prítlačného kotúča spojky v závislosti na konkrétnych jazdných podmienkach, regulujúc obmedzený účinok diferenciálu medzi režimami diferenciálu a diferenciálu s uzávierkou. Výsledkom je presnejšia odozva riadenia spoločne s lepšou trakciou. ACD ponúka tri režimy — Tarmac (asfalt, spevnený povrch) / Gravel (šotolina) / Snow (sneh) — čo umožňuje rýchlejšiu reakciu ovládania vozidla na zmeny jazdného povrchu. Integrované riadenie ACD a komponentov Super AYC zaisťuje jediná riadiaca jednotka (ECU).

Super AYC (aktívna regulácia zatáčania): systém aktívna regulácia zatáčania vozidla spoločnosti Mitsubishi využíva na zadnom diferenciáli mechanizmus pre prenos krútiaceho momentu. Pod velením ECU tento systém zaisťuje zvýšenie výkonu pri zatáčaní prenosom krútiaceho momentu rovnomerne na kolesá zadnej nápravy, ako to vyžadujú jazdné podmienky, a tým reguluje účinok zatáčavého momentu na karosérii vozidla. Využitie planétového diferenciálu namiesto kužeľového prevodu prinieslo vo fázy vývoja systému Super AYC schopnosť prenášať na kolesá zadnej nápravy takmer dvakrát viac krútiaceho momentu. Spoločne s ďalším znížením miery prešmyku prináša taktiež trakciu porovnateľnú s použitím LSD. Použitie jedinej ECU pre spoločné riadenie činnosti Super AYC a ACD má za následok ich súčinnosť, ktorá zabezpečuje vyššiu účinnosť týchto systémov, než by tomu bolo v prípade ich nezávislého riadenia.

Design
Celkové poňatie prináša širokú a zvýšenú konštrukciu, ktorá neomylne pripomína model Delica. Vytvorený bol “robustný tvar”, ktorý symbolizuje nový design vozidiel spoločnosti Mitsubishi Motors, a štýl tohto vozidla kombinuje pôvabné a zároveň praktické linie a prepožičiava tak vozidlu vzhľad podčiarkujúci jeho funkčnosť.

“Výnimočná mobilita” bola heslom konštrukčného vývoja vozidla: vytvorenie vozidla, ktoré vyzýva vodiča a jeho spolucestujúcich k ceste kamkoľvek a pritom im poskytuje povzbudzujúci pocit bezpečnosti. Tento prístup napomáha sledovať jeho korene pôvodu vedúce k úspešným sériám Delica. Pri tvorbe základného tvaru sa vývojový tým vrátil k jednopriestorovej karosérii s priamymi líniami a nenápadnou prednou maskou vozidla. Kompozícia minima designových prvkov a nenápadných plôch okamžite pripomína výrazné línie vozidla rady Delica. Módne trendy zase prepožičali vozidlu robustný a stabilný vzhľad.

Základným určujúcim znakom interiéru modelu MITSUBISHI Concept D:5 je jeho “rebrovitý rám”, ktorý slúži ako optický prvok, podtrhujúci robustnú konštrukciu a tuhosť karosérie. Medzi ďalšie identifikačné znaky patrí celoplošná sklenená strecha, ktorá vytvára vo vnútri vozidla veľmi vzdušný a otvorený priestor, a použitie kovových i prírodných materiálov. Tento kontrast medzi pevnými a mäkkými prvkami je využitý k vyjadreniu kombinácie povzbudzujúceho pocitu bezpečnosti a príjemného pocitu z komfortného interiéru, ktorým sa tento design vyznačuje.

Pohonná jednotka
Pohon vozidla MITSUBISHI Concept D:5 zabezpečuje rovnaký, úplne nový motor MIVEC s objemom 2,4 litra, ako pri modely Outlander. Táto nová generácia ľahkej a kompaktnej hliníkovej jednotky prináša vysoký výkon a zároveň i nízku spotrebu paliva a nízke hodnoty emisií škodlivín vo výfukových plynoch. Pohonná jednotka je spojením tohto agregátu so športovou 6stupňovou prevodovkou a zabezpečuje účinnú a výbornú hybnú silu.

Systém pohonu všetkých štyroch kolies (4WD)
V súlade s AWC princípmi spoločnosti Mitsubishi Motors využíva MITSUBISHI Concept D:5 rovnaký elektronicky riadený systém 4WD ako Outlander. Vodič má možnosť výberu medzi tromi prevádzkovými režimami: 2WD, ktorý pri jazde na kvalitnom povrchu prináša skvelú úsporu paliva; 4WD AUTO, ktorý automaticky prispôsobuje krútiaci moment motora a jazdné vlastnosti odlišným typom jazdného povrchu, a 4WD LOCK, ktorý maximalizuje záber vozidla a zabezpečuje tak pri prejazde drsným terénom výkon čistokrvného vozidla s pohonom všetkých štyroch kolies.

Podvozok
Predná náprava je konštruovaná pomocou vzpier McPherson a na zadnej náprave je použité viac-prvkové zavesenie. Mohutný zdvih umožňuje náprave kompenzovať nedostatky terénu a pri jazde na upravenom povrchu súčasne zabezpečuje vynikajúcu jazdnú stabilitu vozidla a komfortnú jazdu. Exkluzívne pneumatiky umožňujú vodičovi využiť celkový výkonnostný potenciál vozidla MITSUBISHI Concept D:5 na spevnenom povrchu i v teréne.

Technológie pre zaistenie bezpečnosti
MITSUBISHI Concept D:5 naznačuje uvedením rady progresívnych bezpečnostných technológiách (ASV) smer vývoja vozidiel kategórie minivanov a SUV. MITSUBISHI Concept D:5 je rovnako vybavený prvkami pre zaistenie pasívnej bezpečnosti, čo v prípade nárazu alebo inej nehody zaisťuje efektívnu ochranu cestujúcich.

ASV technológie
 Vonkajší monitorovací systém: 10 senzorov sleduje chodcov alebo prekážky v tesnej blízkosti vozidla. Systém zvyšuje bezpečnosť prostredníctvom varovného zvukového signálu.
 Sledovanie jazdného pruhu: Palubná kamera monitoruje deliacu čiaru medzi jazdnými pruhmi a keď zistí, že sa vozidlo začína vychyľovať zo svojho jazdného pruhu, aplikuje tento systém na elektrický posilňovač riadenia korektívnu krútiacu silu, čím zmierňuje námahu a únavu vodiča.
 Adoptívny tempomat (ACC): Systém ACC využíva ku sledovaniu vzdialenosti medzi týmto vozidlom a vozidlom idúcim pred ním radar s milimetrovou vlnovou dĺžkou a na základe tejto vzdialenosti reguluje výkon motora a znižuje prevodový pomer CVT. Vďaka neustálemu udržiavaniu bezpečnej vzdialenosti medzi vozidlami umožňuje systém ACC pohodlnú jazdu.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]