Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Toyota Prius (nová)  Vytlačiť stránku

Toyota Prius sa jednoznačne etablovala ako najpredávanejšie hybridné vozidlo, a dosahuje predajný úspech od svojho uvedenia v Japonsku v roku 1997. Po celom svete predala Toyota približne 450.000 vozidiel, a nedávno rozšírila výrobné kapacity s cieľom uspokojiť celosvetový dopyt. Výroba modelu Prius okrem toho začala koncom minulého roka aj v Číne.

Nový a vylepšený model Toyota Prius bude ľahko rozpoznateľný vďaka elegantnému dizajnu exteriéru, ktorý pôsobí rafinovaným dojmom.
Predná mriežka chladiča prešla zmenami a v novej verzii obsahuje chrómovú vložku a nový predný spojler, ktorý zlepšuje aerodynamické vlastnosti pri vysokých rýchlostiach a pomáha vytvoriť jedinečný vzhľad.

Miernym úpravám sa nevyhli ani čelné reflektory, ktoré pôsobia aerodynamickejším dojmom. Tienidlo reflektorov sa vyznačuje tónovanou priehľadnou povrchovou úpravou, a pod indikátorom smerovky pribudla vnútorná šošovka.

Zadné štruktúry svetiel využívajú chrómované výlisky. V brzdových svetlách bolo doterajšie čierne pozadie nahradené bielym, čo zlepšuje celkový dojem.

Tento najnovší Prius bude v ponuke v ôsmich rôznych farebných prevedeniach karosérie, so štyrmi úplne novými farbami (ultrastrieborná, barcelonská červená, opálová zelená a popolavá sivá).

Vylepšenie kvality v interiéri
Interiér vylepšenej Toyoty Prius ponúka výrazné skvalitnenie prevedenia a povrchových úprav, čo vytvára rafinovanejšie prostredie.
Hlavné povrchy prístrojového panela sa vyznačujú novou, jemnejšou štruktúrou a tmavšou farbou. Rovnaká povrchová úprava sa nachádza aj na výplni dverí - vpredu aj vzadu. Poťahy sedadiel majú novú farbu a vyznačujú sa jednoduchším vzorom stehov.
Pre maximálne pohodlie sú k dispozícii poťahy z pravej kože a takisto aj volant potiahnutý kožou. Integrálnou súčasťou tohto balíka je box stredovej konzoly potiahnutý (syntetickou) kožou.
V novom modeli Prius nájdu viac pohodlia aj pasažieri na zadných sedadlách. Šírka sedadiel a hlavnej časti operadla sa zvýšila o 50 mm, a vďaka novému zadnému operadlu sa bod bedrového kĺbu znížil o 6 mm.
Tieto dizajnové zmeny rozšírili zadným pasažierom priestor v bedrovej oblasti, a súčasne rozšírili priestor nad hlavami.

Ostrejšia dynamika jazdy
Oproti modelu predstavenému v roku 2004 sa vylepšený Prius vyznačuje úpravami zameranými na tuhosť podvozku pre zvýšenie stability, vyladenie tlmičov pruženia pre lepšie pohodlie pri jazde, či riadenie s lepšou mierou reakcie. Vozidlo prešlo aj určitými aerodynamickými zmenami, ktoré zvyšujú stabilitu pri vysokých rýchlostiach.

Tuhosť podvozku konštruktéri zvýšili začlenením výstuží, hlavne v blízkosti upevnenia zadných priečnych nosníkov, a modifikovaním súčastí ako sú zadné bočné a priečne nosníky.
V rámci zadných závesov boli vyladené miesta uloženia korekcie vychyľovania, čo zlepšuje reakciu. Zmenami prešli aj tlmiče pruženia, ktoré zabezpečujú pohodlnejšiu jazdu.

Úprava nastavenia ovládacej jednotky elektronického posilňovača riadenia zabezpečuje lepší pocit pri riadení; viacero zmien sa snaží spevniť riadenie a zabezpečiť presnejšiu reakciu. K týmto zmenám patria tuhšie zliatinové disky, ktoré presnejšie reagujú na zmeny smeru.
Aerodynamiku podvozku zvýšilo zaradenie odlišného krytu spodnej časti motora, nového predného spojlera a nových zadných horných blatníkov nad kolesom, čo zlepšuje obtekanie vzduchu okolo zadných kolies a pneumatík.

Výkladná skriňa pokročilej technológie
Toyota Prius je jedným z najsofistikovanejších vozidiel dostupných v dnešnej dobe, a preto je výkladnou skriňou pokročilých technológií. Táto nová a vylepšená verzia ponúka nové špičkové vlastnosti, ktoré nielenže ilustrujú platnosť tejto zásady, ale súčasne zlepšujú zážitok z jazdy.

Hlavným bodom je systém inteligentného parkovacieho asistenta (Intelligent Park Assist, IPA), ďalšia svetová premiéra, ktorú ponúka Prius. Systém je jedinečný a vyznačuje sa jednoduchým používaním; umožňuje vodičovi vybrať si zvolené parkovacie miesto a ovládať rýchlosť, zatiaľ čo riadenie zabezpečí vozidlo.

Systém pomáha vodičom pri paralelnom parkovaní aj pri cúvaní; k aktivácii slúži tlačidlo IPA na prístrojovej doske. Vodič si môže vybrať zvolené parkovacie miesto na dotykovom displeji, a IPA uvedie vozidlo do pohybu – nastaví správny uhol kolies pre každý krok procesu. Vodič má neustále kontrolu nad rýchlosťou vozidla prostredníctvom brzdového pedálu, a rozhoduje sa, kedy vozidlo zastaví.

IPA je jednoduchý systém, ktorý prijíma signály elektronického posilňovača riadenia, miery natočenia, zrýchlenia a senzorov uhla kolies, ovládacej jednotky protišmykového systému a ovládacej jednotky hybridného systému.

Ak sa vodič rozhodne nepoužiť IPA, má k dispozícii aj bežnejší systém parkovacieho asistenta Toyota (Toyota Park Assist), ktorý sa spolieha na novú a kompaktnejšiu zadnú kameru, a prenáša obraz na displej. Systém cez tento obraz vykresľuje farebné vodiace línie, ktoré naznačujú predpokladanú cestu vozidla pri cúvaní do voľného miesta.

Vylepšený Prius ponúka aj satelitný navigačný systém na báze DVD, ktorý je najrafinovanejší v danom segmente.
Navigačný systém je aktivovaný hlasom v troch jazykoch (angličtina, francúzština a nemčina); hlasom je možné ovládať telefón, audiosystém, navigáciu a klimatizáciu. Navádzanie je k dispozícii v 10 jazykoch; ako novinka je v ponuke nórčina a portugalčina.

Vylepšená grafika máp podporuje trojrozmerné ikony pre zaujímavé miesta a orientačné body.
Po prvýkrát v modeli Prius podporuje tento systém aj funkcie systému dopravných informácií RDS-TMC (Radio Data System – Traffic Message Channel), ktoré sú k dispozícii v krajinách s príslušnou infraštruktúrou. Systém ponúka dynamické navádzanie v reálnom čase, ktoré monitoruje stav na cestách a navrhuje alternatívy pri zhoršení prejazdnosti ciest.

Nový navigačný systém sa navyše vyznačuje úplne novou ovládacou jednotkou, ktorá o 65% zvyšuje rýchlosť výpočtov.
Vylepšený Prius obsahuje úplne novú hlavnú jednotku audiosystému s digitálnym filtrom rádioprijímača, ktorý zlepšuje príjem signálu. Audiosystém umožňuje prehrávanie CD so súbormi MP3 a WMA.

Zosilňovač DSP podporuje živý akustický systém (Live Acoustic System), ktorý zvyšuje kvalitu zvuku pomocou digitálnych zvukových efektov. K týmto efektom patrí TruBass (ktorý rozširuje basové zvuky vo frekvenčnom rozsahu medzi 100 Hz a 200 Hz a vytvára podobný efekt ako sub-woofer) a Focus (ktorý zvýrazňuje zvuk okolo frekvencie 8 kHz a vyvoláva dojem, že tento rozsah tónov prichádza spredu vozidla a nie z reproduktorov vo dverách).

V stredovej konzole sa nachádza zástrčka pre pripojenie prenosných zariadení ako je iPod či iný prehrávač MP3 k audiosystému.
Audiosystém ponúka aj automatické prispôsobovanie úrovne zvuku (Automatic Sound Leveliser) pre úpravu nastavenia hlasitosti a ekvalizéra; tento systém kompenzuje nárast hlučnosti v kabíne pri vyššej rýchlosti.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]