Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Alfa Romeo Brera  Vytlačiť stránku

Športový duch a elegancia zladené v jedinečnom a exkluzívnom štýle. Harmónia tvarov a objemov, ktorá v spojení so skvelými mechanickými a motoristickými vlastnosťami Alfy Romeo dávajú život krásnemu, výkonnému a solídnemu vozidlu. A to je, v skratke, duch Alfy Brera, nového prestížneho coupé, ktoré dokáže vzbudiť veľké emócie a zaručiť maximálne potešenie z jazdy. Ostatne, projektanti a dizajnéri mali jeden jediný cieľ: zlúčiť elegantnú a športovú líniu výnimočného vozidla s kvalitou a pohodlím luxusnej limuzíny.

Aby dosiahli tento výsledok, vychádzali z tých najlepších prísľubov fascinujúceho prototypu Brera navrhnutého Giugiarom, ktorý nadchol novinárov a široké publikum, ako dokazujú významné medzinárodné ocenenia: “Najlepšie vozidlo” udelené časopisom Autoweek na Ženevskom autosalóne, “Najlepšie vozidlo” v kategórii Prototyp na súťaži automobilovej krásy Villa d’Este, 2 ceny vo svojej kategórii na Bibedium Challenge 2002 vrátane označenia „jeden z najelegantnejších na svete” a titul “najúchvatnejší automobil”, ktorým bola Alfa poctená na Super Car Rally 2002 z Paríža do Montecarla. Teda úctyhodný životopis, ktorý dnes dedí nová Alfa Brera uvádzaná na trh na konci roku 2005.
Tento model, navrhnutý Giugiarom, okamžite oceníte vďaka nezameniteľnej “talianskej elegancii”, absolútne jedinečnému a neopakovateľnému štýlu, ktorý vopred ohlasuje radosť zo športového riadenia pri plnom rešpektovaní tradície značky. Rovnaké poňatie dokazujú niektoré skoršie vozidlá Alfa Romeo, ktoré sa právom v tejto kategórii stali základnými míľnikmi v histórii automobilov: od 1900 SS ku Giuliette Sprint, od Alfetty k Giulii Sprint GT.

Nová Alfa Brera je bezpečná, výkonná, s fascinujúcim štýlom, signalizuje ďalší krok vpred v oblasti coupé vyššej triedy, zvláštnej kategórie, v ktorej odjakživa hrá Alfa Romeo prím. Nové vozidlo bolo projektované pre kvalitu bez kompromisov. To je koncepcia, ktorá sa stala základnou líniou všetkých momentov v procese vývoja vozidla, koncepciou vozidla začínajúc, cez koncepciu výrobku a mnohopočetných testov, ktorým bolo vozidlo vystavované až do začiatku výrobného procesu. Kvalita Alfy Brera je vyjadrená nielen vo výbere kvalitných vnútorných materiálov, ale aj vo vyladení motorov tak, aby bol zvuk, výkon a pohodlie jazdy vždy na maximálnej úrovni. Rovnaká koncepcia platí aj pre optimalizáciu prepracovaných typov zavesení. A napokon, “kvalita” znamená tiež svet služieb a finančných riešení schopných reagovať na všetky potreby.

Fascinujúci štýl a prepracované interiéry
Toto okúzľujúce vozidlo “2+2” sa pýši predovšetkým veľkorysými rozmermi: je široký 1.830 milimetrov, dlhý 4.410, vysoký 1.341 mm, s rázvorom 2.528 milimetrov, aj keď dôkladné zoštíhlenie čela a zadnej časti dodávajú modelu veľmi kompaktný dojem. Ale nie je to na úkor elegancie línií, ktoré plynú hladko, vpredu aj vzadu, až k integrovaným nárazníkom a svetlometom.

“Napriek jeho veľkým rozmerom“ – upresňuje však Giugiaro – “nie je toto coupé vôbec masívne. Vyjadruje silu a solídnosť spojené do harmonického celku. Pracovali sme veľa na celkovej vyváženosti a objemoch, aby auto nevyzeralo ťažké“.

Stačí rýchly pohľad, aby ste odhalili tradíciu, ktorú línie vozidla nasledujú. Ide napríklad o zadné okno, ktoré pripomína historické okno Giulietty Sprint. Alebo zadnú časť, ktorá prepracováva typické rysy posledných modelov Alfy Romeo. Odkazom na minulosť je tiež predná časť: kapota pripomína vozidlá z päťdesiatych rokov, kedy bol dominantou štít zasadený do jej stredu. A napokon, rozšírené zadné svetlá a štyri koncovky výfuku prispievajú k posilneniu dojmu výkonného športového vozidla rovnako ako veľkorysé pneumatiky a disky z ľahkých zliatin so športovým dizajnom (sériovo pre všetky verzie).
Skrátka, Alfa Brera síce nadväzuje na tradíciu Alfy Romeo, rozširuje však zároveň svoj životný priestor. Alfa vždy navrhovala autá s veľkým temperamentom, ktorých základným bodom je miesto vodiča a vnútorný priestor je potom navrhnutý ako jeho obal. Alfa Brera nie je výnimkou, čo je prirodzené pre vozidlo zrodené k tomu, aby ponúkalo skvelé výkony spolu s jedinečným dizajnom.

Štylistická analýza, ktorá viedla k týmto výsledkom, brala do úvahy tri základne princípy: charakter, športový duch a kvalitu. Teda ten “typický charakter” nového vozidla začína kabínou pre cestujúcich, ktorá je naozaj jedinečná, ako dokazuje tvarovaná konzola, panely v tvare mušle a stredová konzola, ktorá prechádza bez prerušenia medzi zadnými sedadlami. K týmto estetickým rysom priradil návrhár koncepciu “športového ducha” tým, že zvolil dynamické a ľahké línie. Dizajn jednotlivých prvkov nemá takmer nikde paralelné línie, ale mierne ohnuté, evokujúce rýchlosť a štíhlosť.
A nakoniec, treťou charakteristikou interiéru je kvalita, kontrolovaná zo všetkých aspektov, prináša vodičovi aj spolujazdcom pocit starostlivosti o detail, vysokú funkčnosť a komfort. Použitie kvalitných materiálov a spracovanie niektorých prvkov ako napríklad sedadiel dodáva vnútru kabíny výrazný taliansky charakter. Tak, ako je prirodzené pre športové coupè zrodené pre to, aby ponúkalo úžasné emócie, centrálnym bodom, okolo ktorého je skonštruovaný interiér Alfy Brera, je miesto vodiča. Cieľ: garantovať vodičovi súlad, ktorý by umožňoval za všetkých okolností čo najlepšiu kontrolu nad vozidlom. Tu uvádzame niekoľko detailov rozhodne športového charakteru: kruhové tvary prístrojov a vývodov klimatizácie, alebo jemná hliníková lišta, ktorá vymedzuje interiér vozidla a vytvára z neho kompaktný a útulný priestor. Sedadlá sú charakterizované mäkkými líniami a prešívaním, ktoré podtrhuje ich tvar. Po sklopení zadných sedadiel sa zvýši objem batožinového priestoru z 300 na 610 litrov, čo je hodnota, ktorá dobre vystihuje veľkorysú nakladaciu plochu. V prípade, že je auto vybavené systémom Hi-Fi Bose® , ide o 236 (plus 20 litrov v cargo boxe pod podlahou batožinového priestoru ) a 546 litrov.

Hneď ako si sadnete na miesto vodiča v novej Alfe Brera, okamžite si všimnete skvelé usporiadanie prístrojov, ovládateľnosť a pohodlný dosah ovládacích prvkov, ktoré sú všetky orientované smerom k vodičovi a zoskupené podľa jasnej funkčnej logiky. Predovšetkým strana určená vodičovi sa výrazne líši vďaka štruktúre typu “cockpit”, ktorá do jediného telesa zahŕňa všetky prístroje určené pre riadenie. Na centrálnej konzole sú sústredené všetky ovládacie prvky klimatizácie, rádia, navigácie, radiaca páka aj štartovacie tlačidlo. Toto tlačidlo predstavuje moderný systém štartovania, ktorého súčasťou je elektronický kľúč s tromi tlačidlami, detektor elektronického kľúča umiestený v palubnej doske, tlačidlo štartovania blízko detektora elektronického kľúča a elektrický zámok riadenia umiestený na stĺpiku riadenia tak, aby sa mu nič nestalo v prípade nárazu.
Na prístrojovej doske môžete nájsť analógový rýchlomer a otáčkomer kruhového tvaru, ktoré sú medzi sebou prepojené digitálnym nastaviteľným displejom s vysokým rozlíšením, zatiaľ čo dokonalé osvetlenie zabezpečuje, predovšetkým pri riadení v noci, jasné a pohodlné čítanie všetkých prístrojov. Volant s tromi ramenami zabezpečuje lepšiu polohu rúk a dokonalé držanie aj pri tých najnáročnejších manévroch.

Okrem toho ponúka nové coupè Alfa Romeo pohodlné sedadlá, ktorými garantuje maximálne pohodlie a bezpečnosť. Zvyšujú celkový komfort vozidla a predovšetkým tlmia vibrácie. Na predných sedadlách sú tiež k dispozícii, v závislosti od výbavy, mnohé dôležité nastavenia, ktoré komukoľvek umožňujú nastaviť si tú najvýhodnejšiu polohu pre riadenie: prestavenie výšky a uhlov, nastavenie bedrovej opierky, nastavenie sklonu (elektrické) a sklopenie operadla, pozdĺžne nastavenie sklonu sedadla vo vodorovnej polohe. Na predných sedadlách je tiež veľmi pohodlná stredová opierka ruky s klimatizovanou odkladacou schránkou, zatiaľ čo opierky hlavy sú zabudované a zdôrazňujú športový charakter vozidla. Na želanie je možné vybaviť predné sedadlá elektrickým ovládaním s pamäťou. Zadné sedadlá sériovo ponúkajú: delené operadlo 40/60 (s odklopením sedáku) a ukotvením Isofix pre uchytenie detských sedačiek.

Excelentná technika pre motoristov
Alfa Brera je sa dodáva s dvoma zážihovými motormi s priamym vstrekovaním JTS a technológiou Twin Phaser: 3.2 JTS s výkonom 260 koní a 2.2 JTS s výkonom 185 koní. Tieto motory sú spojené so šesťstupňovými prevodovkami, vyznačujúcimi sa krátkymi dráhami riadiacej páky, presnosťou radenia a zníženými ovládacími silami. Obe pohonné jednotky boli vyvinuté podľa špecifikácií technikov talianskej konštrukčnej kancelárie a znamenajú interpretáciu zážihového motora Alfa Romeo s priamym vstrekovaním, ktorá vodičovi sprostredkováva pôžitok z jazdy a vysoký výkon. Obidva motory totiž používajú systém dodávky paliva JTS (Jet Thrust Stoichiometric), t.j. priame stechiometrické vstrekovanie benzínu umožňujúcu dosahovanie optimálnych výkonnostných parametrov. Kvalitu obidvoch pohonných jednotiek okrem toho zabezpečilo aj ich vyladenie na dráhe Balocco a finálna montáž vo výrobnom závode Pomigliano. Pohonné jednotky JTS samozrejme spĺňajú požiadavky emisnej normy Euro 4.

Nový motor 3.2 JTS V6 s výkonom 260 koní
Cuore sportivo Alfa Romeo je v maximálnej miere vyjadrené v novom vidlicovom šesťvalcovom zážihovom motore JTS s výkonom 260 koní. Oproti predchádzajúcemu motoru V6 Alfa Romeo ide o radikálny pokrok a prirodzený vývoj. Tento nový motor JTS V6 totiž poskytuje maximálny výkon 260 koní (čo je oproti predchádzajúcemu 3.2 V6 nárast o 20 koní, v percentuálnom vyjadrení +8 %); maximálny krútiaci moment má hodnotu 322 Nm pri otáčkach 4500 1/min (nárast o 33 Nm, v percentuálnom vyjadrení +11 %); došlo k podstatnému nárastu krútiaceho momentu v oblasti nízkych otáčok, čo zlepšuje plynulosť jeho dodávky (oproti predchádzajúcemu motoru 3.2 V6 je od otáčok 1500 1/min nárast cca o 30 Nm); maximálne otáčky sú 6200 1/min; motor má obmedzené nároky na údržbu (hydraulické zdvihátka ventilov a pohon rozvodu reťazami); došlo k úsporám hmotnosti (hlavy valcov a blok motora sú z hliníkovej zliatiny). Alfa Brera s týmto motorom dosahuje maximálne rýchlosti 240 km/h a zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy.

Motor 2.2 JTS s výkonom 185 koní
Štvorvalcový motor modelu Alfa Brera sa vyznačuje nízkou hmotnosťou, má blok aj hlavu valcov z hliníkovej zliatiny (čo prináša oproti motoru, ktorý nahrádza, úsporu hmotnosti cca 20 kg). Vývojom prešiel aj rozvod, ktorý teraz používa vahadlá s rolničkou, čo podstatne obmedzuje straty trením v hlave valcov. Systém Twin Phaser, čo sú plynulé variátory fázy vačkových hriadeľov nasávania aj výfuku, umožňuje optimalizovať výkon, krútiaci moment a spotrebu paliva.
Motor 2.2 JTS má výkon 136 kW (185 koní), maximálny krútiaci moment 230 Nm (23,4 kgm), pri otáčkach 4500 1/min; vozidlo s ním dosahuje maximálnu rýchlosť 222 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 8,6 sekundy.

Bezpečnosť a dynamické správanie na vrchole segmentu
Fascinujúci štýl, veľkolepý temperament a excelentná technika. V týchto ohľadoch Alfa Brera vykladá svoje najlepšie karty v oblasti bezpečnosti a dynamického správania. Pokiaľ je totiž „radosť z jazdy“ trvalo jednou zo silných stránok vozidiel značky Alfa Romeo, stáva sa okrem temperamentu záväznou aj otázka komfortu. Z tohoto dôvodu používa Alfa Brera zavesenie kolies s vysokou tehlicou a viacprvkové zavesenie. Ide o konštrukčné usporiadanie zabezpečujúce excelentné dynamické vlastnosti a súčasne aj optimálny komfort. Týmto spôsobom na vodiča za volantom dominantne pôsobí športové správanie, ktorým sa vozidlo vyznačuje, ale zároveň aj komfort zabezpečovaný zavesením kolies.

Systém trvalého pohonu všetkých kolies Alfa Romeo Q4
Nové vozidlo Alfa Brera s motorom 3.2 V6 JTS je vybavené stálym pohonom kolies 4x4, ktoré je už používané pri modeli Alfa 159 Q4. Ide o najnovší „Twin Diff.“ reprezentujúci posledný vývojový stupeň diferenciálu Torsen C.
Medzinápravový diferenciál Torsen C modelu Alfa Brera je teraz nanovo vstavaný v prednom diferenciáli, čo je riešenie prinášajúce značné výhody s ohľadom na celkové rozmery , hmotnosti aj výkonnosti. Využíva totiž silu vytváranú predným diferenciálom rovnako na zvyšovanie vlastnej svornosti (35 % pri hnacej sile, 45 % pri unášaní), ako aj na vytváranie určitej miery samosvornosti aj v prednom diferenciáli (do 20 %), čím sa zlepšuje hnacia sila vozidla a stabilita v zatáčkach.
Základné rozdelenie hnacej sily systému Q4 je také, že väčší podiel pripadá na zadnú nápravu (43/57), čo podporuje športový charakter vozidla a vďaka samosvornosti dokáže medzinápravový diferenciál v prípade potreby okamžite prenášať hnaciu silu na hnaciu nápravu s lepšími adhéznymi podmienkami. Tak je možné prejsť zo základného rozdelenia hnacej sily k rozdeleniu prevažne na prednú nápravu (72/28) alebo k rozdeleniu prevažne na zadnú nápravu (22/78); tento prechod je automatický, rýchly a plynulý, v závislosti od adhézie a prekĺzania všetkých kolies.
Systém pohonu všetkých kolies Alfa Romeo Q4 zabezpečuje nepretržité a dynamické rozdeľovanie hnacej sily na štyri kolesá, čím vytvára maximálnu úroveň aktívnej bezpečnosti a športový charakter jazdy. Alfa Brera Q4 interpretuje pohon všetkých kolies v súlade s filozofiou značky Alfa Romeo: systém je v podstate mechanický, s doplnenými najvyspelejšími elektronickými komponentmi. To zaručuje maximálny komfort, radosť z jazdy a súčasne vysoké jazdné výkony a celkovú bezpečnosť.

Bezpečnostné systémy
Okrem vysokovýkonnej brzdovej sústavy je vozidlo Alfa Brera vybavené jedným v súčasnej dobe z najvyspelejších protiblokovacích systémov ABS. Má 4 aktívne snímače otáčok kolies a 12 elektromagnetických ventilov. V systéme ABS je integrovaný elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD (Electronic Brake Force Distribution), ktorý rozdeľuje brzdnú silu na štyri kolesá tak, aby nedochádzalo k blokovaniu a za všetkých podmienok bola zabezpečená plná kontrola nad vozidlom

VDC (Vehicle Dynamics Control) je interpretáciou stabilizačného systému ESP (Electronic Stability Pregram) firmou Alfa Romeo. Ide o systém zasahujúci za podmienok blízkych podmienkam kritickým, keď hrozí nebezpečie straty stability vozidla, a pomáha vodičovi udržať kontrolu. Pokiaľ vodič pri nízkej adhézii preradí na nižší rychlostný stupeň a uvolní rýchlo pedál spojky, zasiahne MSR (Motor Schleppmoment Regelung) zvýšením krútiaceho momentu, čím zabráni šmyku spôsobenému zablokovaním kolies. Za tým účelom VDC nepretržite kontroluje adhéziu pneumatík v pozdĺžnom aj priečnom smere a v prípade šmyku zasiahne tak, aby bola obnovená ovládateľnosť a stabilita.

Neoddeliteľnou súčasťou VDC je systém regulácie preklzu ASR (AntiSlip Regulation), ktorý pri akejkoľvek rýchlosti prostredníctvom riadenia bŕzd a motora optimalizuje ťažnú silu. Na základe otáčok kolies, zistených snímačmi ABS, systém vykonáva výpočet preklzávania a za účelom obnovenia adhézie aktivuje dva rôzne systémy riadenia.

Ďalej je Alfa Brera vybavená elektrohydraulickým brzdovým asistentom HBA, ktorý automaticky zvyšuje brzdný tlak pri náhlom prudkom brzdení. Systém Hill-holder pri rozjazde vo svahu na niekoľko sekúnd po uvolnení pedálu brzdy zachováva brzdný tlak a uľahčuje tak rozjazd, pri ktorom potom nedochádza k spätnému pohybu z kopca.

Najnovšie systémy celkovej ochrany cestujúcich
Nové vozidlo bolo od počiatku projektované tak, aby dokázalo maximálne účinne odolávať prípadným nárazom. K ochrane cestujúcich prispievajú karoséria a dvere a nesmieme zabúdať tiež na ochranu detí, pre ktoré je vozidlo vybavené ukotvením sedačiek systémom Isofix. Ochranu cestujúcich zabezpečujú tiež inovatívne zádržné systémy (predpínače bezpečnostných pásov a obmedzovače ťahu) a veľký počet airbagov (sériovo je ich vo všetkých verziách sedem).
Čelné airbagy sú dvojstupňové; airbag vodiča má objem 60 litrov, airbag spolujazdca má objem 120 litrov. Funkcia airbagov je riadená elektronickou riadiacou jednotkou umiestenou na stredovom tuneli; táto riadiaca jednotka vyhodnocuje silu nárazu prostredníctvom snímačov kalibrovaných na základe série laboratórnych nárazových skúšok. Airbagy sa nenaplnia pri náraze nízkou rýchlosťou (a pri náraze v priebehu parkovacieho manévru), ani pri namáhaní nespôsobenom nárazom (napr. rýchle prejdený výmoľ). Airbag spolujazdca je možné manuálne vyradiť z funkcie, aby bolo možné na sedadle spolujazdca prepravovať dieťa v detskej sedačke umiestenej proti smeru jazdy (predpínač pritom zostavá aktívny).
Za účelom lepšej ochrany brucha a hrudníka cestujúcich na predných sedadlách pri bočnom náraze je vozidlo Alfa Brera vybavené bočnými airbagmi umiestnenými v operadlách predných sedadiel.
Alfa Brera je tiež vybavená okennými airbagmi, ktoré sa rozvinú pozdĺž bočných okien a chránia hlavy cestujúcich vpredu aj vzadu pri bočnom náraze. Pokrývajú bočné okná po celej ich dĺžke a zabezpečujú ochranu aj pri prevrátení vozidla.
Na ochranu kolien vodiča slúži nové zariadenie - kolenný airbag (môže nim byť vybavené aj miesto spolujazdca), ktorý zabraňuje kontaktu s povrchom palubnej dosky, čím zabezpečuje vyššiu úroveň bezpečnosti.
Vozidlo Alfa Brera je vybavené ešte systémom uvoľňovania mechanizmu pedálov pri náraze; ten slúži na ochranu nôh pri čelnom náraze.

Klimatický komfort
Pre vozidlo Alfa Brera sú k dispozícii dva systémy klimatizácie: automatický dvojzónový a manuálne riadený. Dvojzónový systém je vybavený automatickým riadením, ktoré prostredníctvom elektronickej riadiacej jednotky riadi teplotu, rýchlosť ventilátora, distribúciu vzduchu, chod kompresora a recirkuláciu. Systém klimatizácie vozidla Alfa Brera okrem toho uplatňuje stratégiu „ekvivalentnej teploty“. Prostredníctvom snímačov zisťuje vonkajšiu a vnútornú teplotu, vyhodnocuje experimentálne zistené vnímanie tepla cestujúcimi (energetická výmena medzi telami cestujúcich a interiérom), na ktoré má vplyv vlhkosť, teplota a prietok vzduchu spracovaného systémom klimatizácie. Ďalší snímač, umiestený uprostred pri spodnom okraji čelného okna, zisťuje prítomnosť slnečného svitu a smer dopadajúcich slnečných lúčov. Umožňuje tak vykonávať vyhodnotenie zahrievania interiéru vplyvom slnečného žiarenia a informovať o tom riadiacu jednotku systému klimatizácie. Dvojzónový systém okrem toho umožňuje súčasné nastavenie dvoch rôznych teplôt a dvoch rôznych distribúcií vzduchu v pravej a v ľavej časti interiéru.
Dvojzónová klimatizácia je vybavená ešte snímačom AQS (Air Quality Sensor), určeným na kontrolu kvality vzduchu. Systém s týmto snímačom umožňuje, aby cestujúci vo vozidle dýchali vždy čistý vzduch, aj pri jazde v mestách, v kolónach a v tuneloch. Prostredníctvom tohoto snímača je totiž riadená recirkulácia, ktorá sa automaticky zapína, aby do interiéru neprúdil zvonku silne znečistený vzduch.

Presklenná panoramatická strecha so slnečnou clonou
Vozidlo Alfa Brera môže byť vybavené presklennou panoramatickou strechou, ktorá je v tomto segmente novinkou a ponúka nový spôsob života vo vozidle. Tato presklenná strecha je vlastne panel vyrobený z vrstveného skla a s elektricky ovládanou vnútornou slnečnou clonou pokrývajúcou celú plochu skleneného panelu. Slnečná clona sa skladá z troch panelov, navzájom nezávisle sa odsúvajúcich dozadu po dvoch hliníkových načierno eloxovaných vodiacich koľajničkách. Za jazdy tak môžu cestujúci určovať množstvo svetla vstupujúceho do interiéru jednoduchou obsluhou spínača umiesteného na prednom stropnom paneli.

Infotelematický systém
Vozidlo Alfa Brera môže byť vybavené vyspelým infotelematickým systémom poslednej generácie, integrujúcim satelitný navigačný systém, autorádio, prehrávač CD, telefón hands-free GSM dual-band s hlasovým ovládaním a informačnými službami bCONNECT. Zariadenie je vybavené aktívnym displejom TFT s uhlopriečkou 6,5 palca, umožňujúcim (navyše aj prostredníctvom hlasových pokynov) poskytovať informácie k zadanej trase.
Jedným stlačením zeleného tlačidla totiž zákazník - vďaka sieťam GPS/GSM a satelitnej navigácii - môže hovoriť s operátorom pripraveným mu vo vybraných svetových jazykoch poskytnúť požadované informácie. V rámci rôznych poskytovaných služieb spomenieme lekársku poradňu, asistenciu na cestách (služba je poskytovaná 24 hodín denne) a Drive Me umožňujúci poskytnutie adresy alebo telefónneho čísla bytu alebo závodu. Operátor poskytuje informácie na displeji prostredníctvom SMS, čo umožňuje prevzatie tohoto miesta systémom ako cieľa pre navigáciu jedným tlačidlom, a tiež rovnako ľahké okamžité volanie telefónneho čísla obsiahnutého v správe, bez toho, aby bolo nutné toto číslo zadávať.
Majiteľ vozidla Alfa Brera môže používať služby bCONNECT kdekoľvek počas jazdy, počas ľubovoľnej doby, prípadne pohodlne z domova z akejkoľvek pevnej linky alebo mobilného telefónu za predpokladu, že je služba Alfa Voice sprevádzkovaná. Ide o skutočného osobného asistenta, ktorý doporučí najvhodnejšiu trasu, pomôže pri hľadaní adresy alebo telefónneho čísla, vykoná rezerváciu letenky, izby v hoteli alebo miesta v reštaurácii, poskytne informácie o aktualitách alebo dôležitých športových udalostiach. Alfa Voice poskytuje tiež informácie o meteorologickej situácii, snehu, divadelných predstaveniach, koncertoch, manifestáciách, komerčných centrách, agroturistike, múzeách, nemocniciach, lekárňach, bankomatoch, autoservisoch a čerpacích staniciach.

Hi-Fi systém Bose - systém s výstupným výkonom 570 Wattov a disponuje šiestimi reproduktormi a subwooferom s digitálnym šesťkanálovým zosilňovačom (výkon 200 Wattov), reprodukujúcim najnižšie tóny a umiestneným v batožinovom priestore. V palubnej doske sú umiestnené vysokotónové reproduktory a stredový reproduktor. Integrovaný procesor signálu automaticky nastavuje hĺbky tak, aby boli pri akejkoľvek hlasitosti dokonale reprodukované. Aktívny ekvalizér zabezpečuje automatické vyváženie všetkých frekvenčných pásiem a jasný zvuk v celom frekvenčnom spektre. K priezračnosti zvuku tiež prispievajú aj obvody aktívnej kompresie, vďaka ktorým systém nevykazuje žiadne skreslenie ani pri vysokej hlasitosti. Ide o skutočnú interakciu všetkých vyspelých komponentov celosvetovo známej značky Bose, reprodukujúcich neobyčajne skvelým spôsobom zvuk.

Vybavenie vozidla doplňujú dôležité technologické zariadenia spríjemňujúce pobyt vo vozidle. Ide o senzor dažďa, ktorý pri prvých kvapkách dažďa automaticky aktivuje stierače; snímač intenzity vonkajšieho osvetlenia, ktorý rozsvieti svetlomety pri vjazde do tunela; a sériovo montované parkovacie senzory, ktoré vodičovi poskytujú akustické a grafické (na displeji) informácie o vzdialenosti od prekážky, uľahčujúce parkovací manéver. Vozidlo Alfa Brera je navyše vybavené sofistikovaným integrovaným ochranným systémom, ktorý obsahuje alarm s priestorovou ochranou, snímače naklonenia a zariadenie proti vlámaniu Safe Lock. Funkcia Safe Lock umožňuje mechanické odpojenie zámkov od vnútorných a vonkajších kľučiek dverí, takže nie je možné dvere po rozbití okenného skla otvoriť vnútornou kľučkou.

Ponuka
Rada nového modelu vzniká kombináciou dvoch motorov, 2 úrovní výbav, 10 farieb karosérie a 4 interiérov z látky Floccato alebo látky Alfatex®, kože a kože Frau® “Pieno Fiore”. Okrem toho ponúka rada vozidiel Alfa Brera všetkým zákazníkom, aj tým najnáročnejším, príležitosť vybrať si medzi rozdielnym vybavením, ktoré na jednej strane zdôrazňuje všestrannosť modelu a na druhej strane odpovedá funkčným aj emotívnym nárokom každého zákazníka.

Konkrétne: prvá verzia výbavy ponúka sériovo palubný počítač, klimatizáciu, elektrické spätné zrkadlá, štartovacie tlačidlo na palubnej doske, systém VDC, parkovacie senzory, zliatinové 16“ alebo 17” disky (v závislosti od motorickej verzie), interiéry z látky Floccato, 7 airbagov vrátane kolenného airbagu (pre vodiča) a rádio s prehrávačom CD.
K tomuto, už tak bohatému vybaveniu, pridáva druhá verzia výbavy presklennú panoramatickú strechu, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, ovládače rádia na volante, elektricky nastaviteľné sklopné spätné zrkadlá, interiéry z Alfatexu a zakončenie z potlačeného hliníka, snímače dažďa, stmievania a zahmlenia a 17“ zliatinové disky pre všetky motorické verzie.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]