Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Volkswagen Passat W8  Vytlačiť stránku

K rozhodnutiu rozšíriť ponuku modelového radu Passat o túto modifikáciu viedli rôzne dôvody. Vynikajúce predajné výsledky u doteraz najsilnejšej verzie 2.8 V6 ukázali, že existuje reálny dopyt po mimoriadne výkonnom automobile v tejto triede. Celkovo 75 tisíc vyrobených a predaných Passatov 2.8 V6 v minulom roku predstihlo všetkých ostatných šesťvalcových nemeckých konkurentov v prémiovom segmente strednej triedy. Passat W8 by ich mal úplne zatieniť, pretože vytvára prakticky novú kategóriu. A to nielen vďaka cene, ale aj vďaka štandardnej ponuke permanentného pohonu oboch náprav, s označením 4-motion.

Srdcom Passatu W8 je úplne nový 8-valcový motor s označením W8. Z priestorových dôvodov totiž nebolo možné použit konvenčný 8-valcový motor z portfólia Audi. Volkswagen preto využil mimoriadne kompaktnú koncepciu VR, ktorá debutovala v Golfe VR6. Tentokrát však celkom po novom. Nový celohliníkový agregát tvoria de facto dva vidlicové 4-valce. Každý z nich má uhol rozovretia len 15°, v dôsledku čoho sa uspokoja s jedným blokom, ktorý je síce o čosi širší než klasické radové 4-valce, no vďaka prekrytiu piestov podstatne kratší. Oba bloky sú spojené na jednej kľukovej skrini v uhle 72° a ich ojnice na jednom kľukovom hriadeli. Dĺžka tohto agregátu je porovnateľná s bežnými 5-valcami (420 mm), a preto ho bolo možné umiestniť pozdĺžne pred prednú nápravu, čo je výhodné najmä pre rozvod pohonu 4x4. Naviac je motor W8 vybavený 4-ventilovou technikou s variabilným časovaním a dvojicou vyvažovacích hriadeľov. Má teda mimoriadne harmonický a tichý chod. Pri objeme 3999 cm3 dosahuje výkon 202 kW pri 6000 otáčkach a maximum krútiaceho momentu 370 Nm už pri 2750 otáčkach za minútu.
Na výber je buď 6-stupňová manuálna, alebo 5-stupňová automatická prevodovka Tiptronic, ktorá môže byť za príplatok vybavená aj režimom sekvenčného radenia. Permanentný pohon oboch náprav, 4-motion, je zhodný so systémom quattro od Audi. Za bežných podmienok rozdeľuje hnaciu silu rovnomerne v pomere 50:50. Pri preklzávaní je však schopný tento pomer meniť a to v prospech kolies s lepšou adhéziou. V osobitne tažkých podmienkach zlepšuje trakciu samosvorný diferenciál zadnej nápravy.

Výkonové parametre nového agregátu prepožičiavajú Passatu W8 dynamické vlastnosti, ktoré je možno bez akéhokoľvek zveličovania označiť za športové. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. K akcelerácii na 100 km/h potrebuje Passat W8 len 6.5, respektíve 7.8 sekundy (Tiptronic).
Takéto parametre si vyžiadali venovať zvláštnu pozornosť aktívnej bezpečnosti. Špeciálne odladený podvozok je kombinovaný so 17-palcovými hliníkovými diskami kolies, ktoré sú obuté na nízkoprofilových pneumatikách rozmeru 225/45 R 17 W. Brzdová sústava so štvoricou ventilovaných kotúčových bŕzd je sériovo vybavená ABS s elektronickou distribúciou brzdnej sily EBD a brzdovým asistentom. Samozrejmosťou je stabilizačný systém ESP a 4 airbagy. Ku kvalite jazdných vlastností prispieva aj spevnená konštrukcia skeletu karosérie.

Komfortom na palube sa Passat W8 dostáva na úroveň predstaviteľov vyššej strednej triedy a tým sa odlišuje od svojich lacnejších súrodencov. Štandardom je polokožené čalúnenie, drevené dekorácie v interiéri a množstvo efektných chrómových prvkov. Luxusnú atmosféru podporuje elektronická klimatizácia Climatronic a plná elektrická výbava. Na želanie je k dispozícií navigačný systém, športové sedadlá Recaro, vysokovýkonná audiosústava, telefón a iné doplnky. Aj exteriérové úpravy podporili výnimočný charakter luxusného Passatu W8. Prednej maske dominujú bixenónové reflektory. Výkon ukrytý pod kapotou prezrádza navonok športový dizajn diskov kolies a zdvojené chrómové koncovky výfukov. K technickým odlišnostiam okrem iného patria aj nové stierače a zmena nastala aj v palete ponúkaných farieb laku.

Volkswagen plánuje v budúcom roku vyrobiť 8-tisíc kusov najvýkonnejších áut z radu Passat, pôjde teda skôr o malosériovú než masovú produkciu. Luxusný Passat W8 sa dostáva na trh v dvoch karosárskych verziách, ako sedan a kombi s označením Variant.

Passat W8 Limousine

Objem motora [ccm]: 3999
Vŕtanie / zdvih [mm]: 84.0 / 90.2
Kompresný pomer: 10.8
Maximálny výkon [kW / ot. min-1]: 202 / 6000
Prevodovka: 6-st. manuálna
Krútiaci moment [Nm / ot. min-1]: 370 / 2750
Rozmer pneumatík: 225/45 R 17
Pohotovostná hmotnosť [kg]: 1665-1790
Celková hmotnosť [kg]: 2220
Maximálna rýchlosť [km/h]: 250
Zrýchlenie 0-100 km/h [s]: 6.5
Spotreba paliva [l/100 km]:
mesto 19.4
mimo mesta 9.5
kombinovaná 13.1
  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]