Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Jaguar XF  Vytlačiť stránku

Nový Jaguar XF je fascinujúcim výrazom nového a odvážneho dizajnu značky Jaguar. Vzrušujúci vzhľad sľubuje neobyčajný zážitok z jazdy. Limuzína XF zostáva v každom ohľade verná krédu značky Jaguar o výrobe krásnych a rýchlych automobilov. Súčasne ale značka preniká do nových dimenzií. Štvordverová limuzína vyžaruje fascináciu kupé, súčasne však poskytuje v aktuálnom a úplne svojbytnom interiéri priestor pre päť dospelých osôb.



















NOVÝ JAGUAR XF V KOCKE

•Štvordverová limuzína s líniami kupé. Kombinuje štýl a výkon športového automobilu s aurou a priestorovou ponukou luxusnej limuzíny.

•Jaguar pri modeli XF po prvý raz aplikoval nový dizajn značky na limuzínu. Interiér v oblasti vypracovania a vzhľadu nijako nezaostáva za exteriérom. Poskytuje súčasne luxusné a pritom veľmi aktuálne ambiente.

•Línie pripomínajúce kupé pri limuzíne XF zakrývajú skutočné priestorové pomery. V kabíne je miesto pre päť dospelých osôb; batožinový priestor má veľkorysý objem 540 litrov (500 litrov pri rezervnom kolese). Sklopením deleného operadla zadného sedadla sa dá batožinový priestor zväčšiť na objem až 920 litrov.

•Pri nastúpení do vozidla symbolizuje červeno pulzujúci gombík štartéra srdce bijúce pod kapotou limuzíny XF. K riešeniam, prevzatým z dizajnovej štúdie C-XF patrí ovládač JaguarDrive Selector™, ktorý sa po naštartovaní motora automaticky vysunie do dlane vodiča. Novinkou sú aj mriežky ventilačných otvorov, ktoré sa otočením automaticky otvoria z pôvodne súvislej plochy do otvorenej polohy.

•Najlepšia torzná tuhosť vo svojej triede zaručuje modelu XF dynamické jazdné vlastnosti. Nová limuzína Jaguar je síce zameraná na vodiča, no napriek všetkej agilite poskytuje vysokú mieru komfortu.

•Jaguar ponúka nový model XF so štyrmi rozličnými motormi. Všetky sa kombinujú s osvedčenou šesťstupňovou automatickou prevodovkou s ovládacími segmentmi pre manuálne radenie na volante (Jaguar Sequential Shift™) a poháňajú zadné kolesá.

•Naftový motor V6 2,7 litra: zrýchlenie z 0 na100 km/h za 8,2 sekundy, maximálna rýchlosť 229 km/h.

•Benzínový motor V6 3,0 litra: zrýchlenie z 0 na100 km/h za 8,3 sekundy, maximálna rýchlosť 237 km/h.

•Benzínový motor V8 4,2 litra: zrýchlenie z 0 na100 km/h za 6,5 sekundy, maximálna rýchlosť 250 km/h (elektronicky limitovaná).

•Benzínový motor V8 4,2 litra s kompresorom: zrýchlenie z 0 na100 km/h za 5,4 sekundy, maximálna rýchlosť 250 km/h (elektronicky limitovaná).

•K aktívnym asistenčným systémom patrí elektronický asistenčný systém pre núdzové brzdenie (EBA), elektronické rozdeľovanie brzdnej sily (EBD), protiblokovací systém bŕzd (ABS), elektronický stabilizačný systém (DSC), regulácia brzdnej sily pri zatáčaní (CBC) a regulácia brzdiaceho momentu motora Engine Drag Torque Control. Okrem toho je po prvý raz v modeli značky Jaguar integrovaný program, ktorý cieleným pribrzdením zlepší adhéziu predných kolies a tým už v zárodku kompenzuje nedotáčavosť vozidla.

•Vodiča modelu XF podporuje radarový systém na kontrolu „mŕtveho uhla“ vonkajších spätných zrkadiel, predné a zadné parkovacie senzory, televízna kamera na cúvanie, adaptívny tempomat (ACC), automatický obmedzovač maximálnej rýchlosti a systém na monitorovanie tlaku vzduchu v pneumatikách.

•Systém infotainmentu má rozhrania pre Bluetooth®, iPod® a prehrávač MP3, digitálny rozhlasový prijímač a CD-prehrávač alebo CD-menič na šesť diskov. Na želanie sa dodáva systém hlasového ovládania JaguarVoice™

•Všetky tri audioaparatúry montované do limuzíny XF sa ovládajú prostredníctvom dotykového monitora. Systém priestorového ozvučenia s celkovým výkonom 440 Wattov a reproduktormi Bowers & Wilkins poskytuje neobyčajne vernú reprodukciu v kvalite zodpovedajúcej koncertnej sále.

•Systém na ochranu chodcov pri nehode, po prvý raz zavedený v športovom type Jaguar XK/XKR s “aktívnou” kapotou motora PDBS sa v zdokonalenej podobe montuje aj do typu XF. Kapota motora, zavesená v zadnej časti, sa pri kontakte vozidla s chodcom pyrotechnicky nadvihne, čím sa vytvorí deformačný ochranný priestor medzi kapotou a tvrdými časťami motora.

•Jaguar XF sa bude vyrábať v troch rozličných verziách vybavenia. Pre základnú (Luxury) a strednú verziu (Premium Luxury) je na výber naftový alebo benzínový motor V6. Benzínový motor V8 bez prepĺňania sa bude v Európe predávať iba v kombinácii s verziou vybavenia Premium Luxury. Špičková verzia modelového radu má označenie Super V8 (SV8) a je vyhradená pre kompresorom prepĺňaný benzínový motor V8.

•Nový Jaguar XF bude mať svetovú výstavnú premiéru na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Predávať sa začne na jar roku 2008.


DIZAJN - INTERIÉR


















Interiér nového modelu Jaguar XF je v každom ohľade neobyčajným miestom. Poskytuje veľa priestoru – viac ako by mnohí na základe športového dizajnu očakávali – a súčasne pocit, že posádka sedí v agilnom vozidle s perfektnými proporciami. Prirodzene je úroveň komfortu vysoká, no kvalita vypracovania, použité materiály a láska k detailom zanechávajú hlboký dojem. Ak sa navyše zohľadnia užitočné detaily, ktoré vodiča odbremeňujú namiesto zaťažovania, stávajú sa silné stránky interiéru modelu XF očividnými.

Koncepcia interiéru zvýrazňuje dojem veľkého priestoru optimálna polohou na sedadlách vodiča a spolujazdcov, pomerom sedadiel k ploche okien, ako aj veľkosťou a všestrannosťou odkladacích priestorov.
Nová koncepcia sedadiel – predné sedadlá sú bez ústupkov v komforte zámerne konštruované ako veľmi štíhle – vytvára väčší vnútorný priestor a uľahčuje nastupovanie do vozidla. Veľké hodnoty rozchodu (1.555 milimetrov na prednej a 1.596 milimetrov na zadnej náprave) a šírka zadného sedadla najlepšia vo svojej triede vytvárajú dostatok priestoru aj pre dospelé osoby. A aj keď línia strechy XF sugeruje kupé, s hodnotou 956 milimetrov je priestor na hlavu vzadu väčší ako v mnohých iných klasických limuzínach.

Línia, definovaná vrchnou stranou prístrojového panelu a hliníkovou dekoračnou lištou, vedie cez predné a zadné dvere smerom dozadu. Tým pôsobí interiér nielen väčší ale z pohľadu osôb sediacich vpredu aj subjektívne širší.

Tak ako už exteriér modelu Jaguar XF udáva nový smer dizajnu, aj interiér dokumentuje prechod od tradičných k aktuálnym, športovo-luxusným témam. Jaguar to zhŕňa sloganom “surprise and delight”. Skutočne, inovácie ako JaguarDrive Selector™, otočné dýzy ventilácie, kompletne nové materiály a náladové osvetlenie kabíny sú neočakávané a súčasne fascinujúce.

Dizajnér interiéru značky Jaguar Alister Whelan označuje za inšpiráciu pre kabínu modelu XF rýdzi a moderný luxus: “Našli sme vzrušujúce nové cesty ako vyjadriť pojem „Luxus“. Línie sú čisté a rýdze, materiály síce známe, no interpretované veľmi moderným spôsobom. Siaha to od druhov jemne nariasenej kože Softgrain až po ručne opracované panely z pravého dreva s veľmi moderným vzhľadom. Aj fosforovo modré osvetlenie interiéru šíri celkom osobitú náladu.”

Pravé drevo už v legendárnej limuzíne Jaguar Mk II zo 60. rokov dvadsiateho storočia zvýrazňovalo, čo vytvára pravý luxus. V novej limuzíne XF dizajnéri skombinovali obklady z orechového dreva s hodvábnym leskom Satin American Walnut, drevo z orechovej koreňovice Burr Walnut a veľmi moderné dubové drevo s pozdĺžnymi rokmi Rich Oak so štruktúrovanými hliníkovými aplikáciami, ktoré v každej verzii modelu XF zvýrazňujú technické komponenty. A samozrejme aj v tomto modeli značky Jaguar opäť platí pravidlo: Čo vyzerá ako drevo, je aj v skutočnosti drevo.


KONŠTRUKCIA
Analogicky k novým výrazovým prostriedkom dizajnu je nová limuzína XF aj v oblasti materiálov a výrobných technológií produktom novej generácie automobilov značky Jaguar. Phil Hodgkinson, riaditeľ pre modelový program značky Jaguar vysvetľuje: “Technológie, použité pri limuzíne XF sú rovnako revolučné ako jej dizajn. Nové vývojové procesy a počítačové programy výrazne skrátili čas vývoja. Nové technológie a materiály spájajú vysokú tuhosť s nízkou hmotnosťou. Aj v oblasti remeselného vypracovania (craftsmanship), typického pre značku Jaguar s a pre nás otvorili nové, vzrušujúce dimenzie.”

Na ceste od prvej skice k hotovému sériovému modelu hrali podľa Hodgkinsona kľúčovú rolu dva moderné počítačové programy: Virtual Process (VP) a Virtual Series (VS). Obidve sa opierajú o obrovskú výpočtovú kapacitu a rafinované simulačné programy, umožňujúce jednotlivé komponenty a dokonca celé vozidlá najprv navrhnúť a testovať vo virtuálnom svete. Pri projekte XF použil Jaguar nástroje VP a VS po prvý raz počas celého trvania procesu vývoja.

Špeciálne program VP výrazne zlepšuje kvalitu výroby. Vďaka rýchlemu schváleniu návrhov jednotlivých komponentov úplne odpadá niekdajšia fáza výroby prototypov. Jaguar síce vyrobil aj fyzické prototypy – no len na opätovné potvrdenie už získaných poznatkov. Okrem toho tieto prototypy vývojoví pracovníci následne využili na praktické jazdné skúšky, crash-testy, klimatické testy v horúcich a chladných oblastiach a dlhodobé jazdné skúšky.

Program VS slúžil predovšetkým na stanovenie parametrov pre neskoršiu výrobu. Z tohto počítačového programu profituje predovšetkým kvalita výroby a jednoduchosť servisu počas celého životného cyklu vozidla.

Pri konštrukcii veľmi tuhej a súčasne hmotnostne optimalizovanej karosérie pomáhala inžinierom značky Jaguar najnovšia generácia programu CAD C3 PMG (CAD – Computer Aided Design). Umožnila vytvoriť extrémne bezpečnú kabínu posádky, ktorá okrem iného vyhovuje aj najtvrdším aktuálnym požiadavkám na test bočného nárazu a prevrátenia vozidla.

Aby bolo možné dosiahnuť tento vysoký ochranný účinok, Jaguar používa predovšetkým v hornej časti karosérie limuzíny XF druhy ocele s vysokou pevnosťou. Medzi nimi ocele s vysokým obsahom uhlíka, za tepla tvarované dvojfázové bórové legúry a takzvane bake-hardening-steels – viacfázové ocele vysokej pevnosti, ktoré svoju konečnú pevnosť dosahujú až pôsobením tepla. Všetky spolu tvoria okolo kabíny posádky akúsi bezpečnostnú klietku. Na optimálnu ochranu pri náraze zboku použil Jaguar v oblasti prahov dverí po prvý raz extrémne pevnú dvojfázovú oceľ triedy DP600.

Druhy ocele s vysokou pevnosťou nespájajú iba vysokú pevnosť s nízkou hmotnosťou ale vytvárajú aj vynikajúcu ochranu proti korózii. Okrem toho umožňujú vytvoriť zvlášť štíhle predné a prostredné stĺpiky karosérie, z čoho profituje výhľad z vozidla a prístup do kabíny.

Systém na ochranu chodcov s automatickým nadvihnutím kapoty motora, zavedený po prvý raz v modelovom rade Jaguar XK, je v limuzíne XF použitý vo vylepšenej verzii. Aj tu zabezpečujú pyrotechnické aktuátory zväčšenie deformačného priestoru medzi kapotou a tvrdými časťami motora. Na rozdiel od systému, inštalovaného v modelovom rade XK, má XF citlivejšiu senzoriku a kapota sa otvára dozadu namiesto dopredu.

Všetky verzie limuzíny Jaguar XF sú sériovo vybavené dvojstupňovými čelnými airbagmi vodiča a spolujazdca, ako aj bočnými a bočnými závesovými airbagmi. Senzory systému airbagov rozoznajú veľkosť postavy vodiča a spolujazdca vpredu a tým podporujú optimálnu účinnosť airbagov. Indikácia obsadenia sedadla spolujazdca rozozná aj neobsadené sedadlo - v prípade nehody sa airbag neaktivuje. Ďalšiu ochranu vodičovi a spolujazdcovi poskytujú aktívne opierky hlavy na ochranu pred zranením krku pri náraze zozadu, napínače bezpečnostných pásov a obmedzovače sily pásov.

Ďalšie zlepšenia sa týkajú priamo výrobných procesov v závode Castle Bromwich, kde sa Jaguar XF vyrába. Nová limuzína Jaguar sa vyznačuje extrémne úzkymi a rovnomernými špárami karosérie a je optimalizovaná aj s ohľadom na náročnosť opravy. Škody, ktoré vzniknú pri nárazoch malou rýchlosťou sa dajú odstrániť rýchlo a s malými nákladmi na opravu, čo má pozitívny vplyv na poistné zatriedenie vozidla a všeobecné prevádzkové náklady.


PODVOZOK
Vysoká torzná tuhosť karosérie limuzíny XF vytvára vynikajúci základ pre podvozok, ktorý je konštrukčne odvodený od športového modelového radu XK, no s ohľadom na charakter limuzíny XF ďalej modifikovaný. Vyvážený pomer medzi komfortom a športovými jazdnými vlastnosťami a presné reakcie riadenia poskytujú práve to, čo Jaguar XF svojim športovým vonkajším vzhľadom sľubuje. Predná náprava s trojuholníkovými priečnymi ramenami nerovnakej dĺžky, vyrobenými s vysokým podielom hliníka a viacprvková zadná náprava sú v záujme dobrej smerovej stability a obmedzenia prenosu hluku a vibrácií upevnené na pomocných rámoch. Pri intenzívnom brzdení kinematika prednej nápravy obmedzuje efekt skláňania prednej časti vozidla (Anti-dive).

Kým modely s naftovým motorom V6 a neprepĺňanými benzínovými motormi V6 a V8 majú „pasívnu“ verziu podvozka, špičková verzia Jaguar XF SV8 je sériovo vybavená adaptívnymi tlmičmi pruženia CATS (Computer Adaptive Technology Suspension). Konštrukčne zodpovedajú systému, použitému v modelovom rade XK. Charakteristika hydraulických tlmičov pruženia sa za niekoľko milisekúnd samočinne prispôsobuje štýlu jazdy a charakteru vozovky.


BRZDY
Jaguar XF je vybavený veľkoryso dimenzovanými ventilovanými kotúčovými brzdami na všetkých štyroch kolesách. Na prednej náprave majú formát 326 x 20 milimetrov (355 x 32 mm pri SV8), na zadnej náprave pri všetkých verziách 326 x 20 milimetrov. Extrémne tuhý box pedálov vytvára jasne definovaný pocit pri brzdení. Posilňovač bŕzd má výrazne progresívnu charakteristiku a tým zabraňuje príliš prudkým reakciám pri prvom tlaku na pedál.

Pre nový model značky Jaguar je medzičasom už samozrejmosťou elektronicky ovládaná parkovacia brzda s ovládačom na stredovej konzole. Pri zaradení stupňa D pre jazdu a pridaní plynu sa parkovacia brzda automaticky uvoľní. Ak si to situácia vyžaduje, parkovacia brzda sa dá kedykoľvek ovládať aj manuálne.


RIADENIE
Jaguar XF má posilňovač riadenia s variabilným prevodom a variabilným účinkom podľa rýchlosti jazdy. Prednosťou takéhoto riešenia je zníženie ovládacích síl na volant pri manévrovaní na parkovisku a väčšia presnosť riadenia pri vysokých rýchlostiach. Vývojový tím značky Jaguar kládol dôraz aj na výrazne citeľné centrovanie riadenia v prostrednej polohe pri jazde v priamom smere a – predovšetkým pri verzii s naftovým motorom – na príjemne nízke ovládacie sily na volant pri pomalej jazde.

Trojramenný volant má na obidvoch vodorovných priečkach rozličné ovládacie tlačidlá a otočné regulátory: prvkami na ľavej strane sa dajú ovládať všetky funkcie audiosystému, prvkami na pravej strane sa ovláda klasický tempomat alebo adaptívny tempomat ACC (za príplatok). Tlačidlom na volante sa aktivuje aj systém hlasového ovládania JaguarVoice™.

Elektronický zámok riadenia je kompatibilný tak s konvenčným diaľkovým ovládaním ako aj so systémom odomykania a štartovania bez kľúča Jaguar Smart Key System™, dodávaným na želanie.


ASISTENČNÉ SYSTÉMY
K aktívnym asistenčným systémom, ktorými je limuzína Jaguar XF sériovo vybavená patrí asistenčný systém pre núdzové brzdenie (EBA), elektronické rozdeľovanie brzdnej sily (EBD), protiblokovací systém (ABS), elektronická trakčná kontrola, elektronický stabilizačný systém (DSC), regulácia brzdnej sily v zákrutách (CBC) a regulácia krútiaceho momentu motora (EDR). Po prvý raz k tomuto balíku systémov pristupuje systém Understeer Control Logic. Pomocou tohto regulačného obvodu sa pri vzniku nedotáčavosti – kedy majú predné kolesá tendenciu šmýkať sa k vonkajšiemu okraju zákruty – cieleným zásahom do systému elektronického menežmentu motora a brzdovej sústavy opäť zvýši adhézia predných kolies.

Dvojstupňový elektronický stabilizačný systém DSC je podobný systému v modelovom rade Jaguar XK a aj v novej limuzíne Jaguar XF je súčasťou sériového vybavenia. Systém kombinuje normálnu funkciu, ktorá vstupuje do akcie pri najmenšom náznaku prešmyku kolies s funkciou Trac DSC – programom, ktorý umožňuje mierne prešmykovanie kolies a tým podporuje aktívny športový štýl jazdy. Na hlbokom a mäkkom podloží umožňuje prešmykovanie poháňaných kolies – čo je dôležité napríklad pri jazde so snehovými reťazami.

Pri všetkých modeloch sa dá dlhým stlačením tlačidla DSC systém aj úplne vypnúť. Potom môže skúsený vodič dokonale využiť potenciál, ktorý podvozok modelu Jaguar XF poskytuje – ak to vonkajšie podmienky dovoľujú.

JaguarDrive Control™ poskytuje rozličné menu, ktoré komunikujú so systémom DSC, elektronickým menežmentom motora a elektronickým ovládaním automatickej prevodovky. Podľa jazdných podmienok sa prispôsobuje trojrozmerné pole regulácie motora, body preraďovania jednotlivých prevodových stupňov a zásahy do brzdovej sústavy. Pri verziách s neprepĺňanými benzínovými motormi sú na výber dva programy (normálny a zimný), pri verzii SV8 s kompresorom k nim pristupuje tretí program Dynamic.

Na želanie dodávaný adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) automaticky, bez pričinenia vodiča prispôsobuje rýchlosť pri priblížení sa k pomalšiemu vozidlu idúcemu vpredu. V limuzíne XF je radarová regulácia odstupu doplnená ďalšou funkciou, ktorá ďalej zvyšuje bezpečnosť: už pri náhlom uvoľnení pedála akcelerátora sa hydraulický tlak v brzdových valcoch zľahka zvýši. Je to preventívne opatrenie, ktoré môže pri eventuálnom nasledujúcom brzdení plnou intenzitou ušetriť cenné metre brzdnej dráhy.


POHONNÉ ÚSTROJENSTVO
Nová limuzína Jaguar XF sa bude od začiatku predávať so štyrmi rozličnými motormi: naftovým V6 2,7 litra s prepĺňaním Twin-Turbo, benzínovým motorom V6 3,0 litra, s benzínovým motorom V8 4,2 litra s atmosférickým nasávaním a s osemvalcom rovnakého objemu prepĺňaným mechanickým kompresorom. Všetky majú spoločné klasickú kombináciu výkonu a kultúry behu, ktorá podľa presvedčenia Macka Mohan, šéf inžiniera programu XF, poskytuje na takejto úrovni iba Jaguar. “K tomu pristupuje najlepšia šesťstupňová automatická prevodovka, akú sme kedy u značky Jaguar mali”, hovorí Mack Mohan. “Už v modelovom rade XK svedčené doplnenie automatickej prevodovky o funkciu manuálneho radenia Jaguar Sequential Shift™ posúva pôžitok z jazdy ešte výraznejšie smerom k športov osti.”



Obidva motory V6 sú určené pre verzie vybavenia Luxury a Premium Luxury. Neprepĺňaný motor V8 sa kombinuje so strednou verziou vybavenia Premium Luxury. Pre prepĺňanú verziu osemvalcového motora je vyhradená najvyššia verzia vybavenia SV8.

Turbodiesel V6 s objemom 2,7 litra, 24 ventilmi a prepĺňaním Twin-Turbo výrazne predviedol svoje prednosti už vo veľkej limuzíne XJ. Dosahuje výkon 152 kW (207 k) a maximálny krútiaci moment 435 Nm. So svojou inovatívnou konštrukciou bloku (sivá liatina obohatená komprimovaným grafitom) a hliníkovými hlavami valcov je najľahším naftovým motorom vo svojej triede. Tým prispieva k vynikajúcej výkonovej hmotnosti a nízkej spotrebe (iba 7,8 litra nafty na 100 kilometrov) novej limuzíny Jaguar XF.

Systém priameho vstrekovania paliva Common-Rail najnovšej generácie pracuje s piezoelektrickými dýzami, zabezpečujúcimi presné dávkovanie paliva a niekoľko vstreknutí počas jedného pracovného cyklu. Moderný motor V6 spĺňa emisnú normu Euro-IV a sériovo je vybavený filtrom tuhých čiastočiek (sadzí). K zníženiu emisií prispievajú elektronicky ovládané turbokompresory s variabilnou geometriou lopatiek, recirkulácia výfukových plynov a variabilný systém regulácie prúdenia v nasávacom trakte.

Aj celohliníkový benzínový motor V6 s objemom 3,0 litra sa vyznačuje kompaktnou konštrukciou. Štyri vačkové hriadele v hlavách valcov a štyri ventily na valec sú aj tu štandardom; k tomu pristupuje kontinuálne variabilné časovanie ventilov (VCP) a štvorstupňové nasávacie potrubie s variabilnou dĺžkou. Najväčší výkon motora je 175 kW (238 k). Krútiaci moment dosahuje maximum 293 Nm, z čoho je v širokom pásme otáčok od 1.500 do 6.800/min k dispozícii viac ako 80 percent.

Benzínový motor V8 s objemom 4,2 litra Jaguar ponúka vo verzii bez prepĺňania a ako agregát s mechanickým kompresorom. Aj tento motor je vyrobený kompletne z hliníka, je ľahký a torzne tuhý. Solídna konštrukcia minimalizuje mechanický hluk a zvyšuje prevádzkovú spoľahlivosť. Výfuková sústava motora je špeciálne vyladená pre nový model XF: kým pri nízkych otáčkach motor vydáva iba tichý šelest, pri intenzívnej akcelerácii vydáva typické bručanie motora V8.
Vo svojej krotkejšej verzii osemvalec dosahuje výkon 219 kW (298 k); maximum krútiaceho momentu leží pri 411 Nm. Verzia S/C (Supercharged) prepĺňaná mechanickým kompresorom Eaton pochádza priamo z modelu Jaguar XKR a dosahuje identický výkon 306 kW (416 k) pri otáčkach 6.250/min a krútiaci moment 560 Nm pri otáčkach 3.500/min. Rovnako ako turbodiesel aj prepĺňaný benzínový motor očarí krivkou priebehu krútiaceho momentu v tvare Stolovej hory: od 2.000 otáčok za minútu až po maximálne otáčky je vždy k dispozícii najmenej 86 percent maximálnej hodnoty.

Nový Jaguar XF už nebude mať nijakú manuálnu prevodovku – ktorá by ani neprinášala nijakú výhodu – tak suverénne podčiarkuje šesťstupňová automatická prevodovka s možnosťou manuálneho radenia ovládačmi na volante športový charakter limuzíny Jaguar XF. Adaptívny program radenia sa sám „učí“ a prispôsobuje body radenia aktuálnemu štýlu jazdy a cestným podmienkam. Ďalším plusom je nový JaguarDrive Selector™, ktorý umožňuje prístup k športovému režimu radenia. Využíva technológiu Shift-by-wire, zavedenú po prvý raz v modelovom rade XK, a umožňuje bleskurýchle (manuálne) radenie v zlomkoch sekundy.

Najmodernejšie motory high-tech poskytujú vynikajúce jazdné výkony: už aj naftový motor V6 2,7 litra umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 229 km/h. S benzínovým motorom V6 3,0 litra Jaguar XF vyšprintuje na tempo 100 km/h za 8,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 237 km/h. S motormi V8 nová limuzína Jaguar prekoná hranicu 100 km/h za 6,5, respektíve 5,4 sekundy; obidve verzie majú maximálnu rýchlosť elektronicky limitovanú na 250 km/h.

Zdroj: Silvia Schmidtmayerova, TOP AUTO Slovakia
  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]