Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Renault Koleos (3/2008, Ženeva)  Vytlačiť stránku

Renault Koleos Renault Koleos je pohodlný ako hatchback a vyznačuje sa obývateľnosťou hodnou kompaktného jednopriestorového vozidla. Renault Koleos, vymyslený a navrhnutý Renaultom, vyvinutý Nissanom a vyrobený vo fabrike Renault Samsung Motors v Busan v Kórei, je plodom úzkej spolupráce medzi tímami troch značiek vytvorených alianciou Renault-Nissan. Renault Koleos bude predstavený na Ženevskom autosalóne od 4. marca 2008. Uvedenie modelu Koleos je určujúcou etapou vo vývoji značky Renault tak v Európe, ako aj vo svete. Svojím prvým Crossoverom 4x4 značka Renault dokazuje, že je schopná vyjadriť svoju jedinečnosť a autentickosť v segmentoch, v ktorých doteraz nemala tradíciu a že môže priniesť oživenie. Renault Koleos ponúka jedinečnú úroveň bezpečnosti a komfortu typickú pre Renault, ktorá je ľahko rozpoznateľná a prístupná.

Renault Koleos 4x4 - vozidlo stvorené pre dobrodružstvo. Tento nový model spája účinnosť podvozku s pohonom všetkých kolies, dynamickú líniu limuzíny a obývateľnosť jednopriestorového vozidla. Renault vybavil Koleos všetkými génmi potrebnými na cestovanie v ideálnych podmienkach a jednoduché používanie: pohodlné sedenie a odpruženie na vysokej úrovni, vynikajúci výhľad s nízkou palubnou doskou, zadné výklopné dvere s dvojitým otváraním na uľahčenie nakladania.

Renault Koleos, Crossover, ktorý si rýchlo osvojíte

Imidž, ktorý šíria modely 4x4, je často synonymom objemu a komplexnosti používania. Jednou z kľúčových vlastností Koleosu je jeho jednoduchosť a rýchlosť, akou si naň zvyknete. Renault Koleos má striedme rozmery charakterizované dĺžkou 4,52 m a šírkou 1,85 m. Jeho obrysy mu umožňujú bez ťažkostí manévrovať tak v mestskom prostredí ako aj mimo cesty. Renault Koleos je Crossover, ktorý síce využíva štylistické prvky sveta automobilov 4x4, ale zachoval si dynamické vyvážené línie. Vďaka atribútom terénneho voizdla, ako je väčšia svetlá výška a ochranné lišty karosérie, robustnosť, ktorá z neho vyžaruje, dodáva Koleosu zároveň upokojujúci vzhľad.

Renault Koleos V kabíne sa presvedčíme o ľahkosti, s akou si naň zvykneme. Ergonómia palubnej dosky a logika rozhrania medzi človekom a strojom umožňujú rýchlo sa zoznámiť s rôznymi ovládačmi. Používanie navigačného systému, autorádia, kúrenia a klimatizácie je intuitívne. Ovládače navigácie, telefónu s odposluchom a autorádia, parkovacej brzdy s posilňovačom sa nachádzajú na volante alebo v dosahu vodiča. Zobrazovanie informácií súvisiacich s navigačným systémom a autorádiom je sústredené v hornej časti palubnej dosky na uľahčenie čítania informácií a ich sprístupnenie cestujúcim.

Množstvo výbavy prispieva k zjednodušeniu riadenia a zároveň pripomína, že Koleos je skutočne Renault: systém inteligentnej karty, štartovanie bez kľúča, automatické zapínanie svetiel a dažďový senzor, kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách, ovládače otvárania okien, nastavovanie spätných zrkadiel a centrálneho ovládania zoskupené vo dverách vodiča alebo tempomat – obmedzovač rýchlosti. Z hľadiska ergonómie riadiaceho panelu, Renault Koleos kladie dôraz na výhľad, ktorý sa danom segmente prejavuje vynikajúcimi parametrami pohľadu zvrchu a čelného výhľadu. Pohľad v spätných zrkadlách s horizontálnym uhlom výhľadu patriacim k najlepším v segmente bol tiež predmetom starostlivého štúdia. Polohu pri riadení možno citlivo upraviť pomocou nastavenia sedadla a volantu, ktorý je výškovo aj osovo nastavovateľný.

Hneď ako sa posadíte za volant Koleosu, presvedčíte sa, že je jednoduché si naň zvyknúť. Posilňovač riadenia je presný, má progresívny účinok a verne prenáša informácie o tom, čo sa deje na vozovke. Napriek zvýšenej svetlej výške sa stabilita Koleosu na ceste približuje limuzíne. Vývoj podvozku bol orientovaný smerom k syntéze komfortu a správania sa na vysokej úrovni. Špeciálna pozornosť bola venovaná stabilite karosérie v zákrute, aby sa znížilo priečne nakláňanie, čo je dôležité pri tomto type vozidla.

Všestrannosť použitia ako základná myšlienka

Renault Koleos Renault Koleos je Crossover, ktorý preberá svoje korene zo sveta limuzín, jednopriestorových vozidiel a 4x4. Ponúka to najlepšie z týchto troch typov vozidiel, aby zaručil všestrannosť použitia a radosť z jazdy za akýchkoľvek okolností. Či ide o jazdu v meste, na diaľnici alebo mimo ciest, podvozok Koleosu poskytuje skutočný pocit ovládania a bezpečnosti. Predná náprava typu Pseudo Mac Pherson a nezávislá viacprvková zadná náprava použitá v Novom X-Traili. Táto štruktúra zaručuje komfort a smerovú stability v každej situácii. Tlmiče a zavesenie pružín bolo prispôsobené špecifickým rozmerom Koleosu a kompromisu medzi požadovaným komfortom a stabilite. Rám karosérie Koleosu je upravený na používanie v akomkoľvek teréne vďaka svetlej výške podvozku 206 mm (188 mm pre verzie s naftovým motorom) a uhlom stúpania a klesania 27 a 31°.

Renault Koleos je prvým vozidlom značky vybaveným pohonom všetkých kolies. Rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou je automatické v závislosti od podmienok priľnavosti. Pri bežnej prevádzke sa krútiaci moment prenáša len na predné kolesá. Pri strate priľnavosti alebo schopnosti pohybu sa časť hnacej sily prenáša na zadnú nápravu. V najťažších podmienkach sa až 50 % hnacej sily prenesie na zadnú nápravu. Toto rozdeľovanie je zabezpečené prostredníctvom elektronickej spojky a je riadené najnovším systémom « All mode 4x4-i » vyvinutým Nissanom pre Nový X-Trail. Úlohou tohto systému, ktorý bol zvolený vďaka vynikajúcim vlastnostiam, je zabezpečiť vhodnú trakciu pri akýchkoľvek podmienkach priľnavosti, a Renaultu Koleos poskytuje vlastnosti vozidla 4x4 na vysokej úrovni.

Systém riadenia pohonu všetkých kolies prispieva k aktívnej bezpečnosti vozidla. Okamžite koriguje aj ten najmenší náznak nedotáčavosti alebo pretáčavosti zmenou rozdeľovania hnacej sily medzi prednou a zadnou nápravou, tiež zapnutím ESP. Na povrchoch s nízkou priľnavosťou (sneh, blato, zemina, piesok) má vodič možnosť elektronicky uzavrieť režim 4x4 prenesením 50 % hnacej sily na zadnú nápravu pomocou vypínača nachádzajúceho sa na palubnej doske. Hnacia sila sa môže podľa požiadavky vodiča uzamknúť v režime 2 hnaných kolies.

Renault Koleos Renault Koleos je vybavený užitočným systémom pomoci pri rozbiehaní sa do kopca. Tento systém sa zapína automaticky pri rozjazde do kopca so sklonom viac ako 10 %. Zabraňuje vozidlu cúvnuť a vodič sa môže vyhnúť rýchlemu prechodu z brzdového pedálu na plynový, ktorý je potrebný v ostatných vozidlách. Na bezpečnú jazdu v teréne, Renault Koleos je vybavený systémom kontroly rýchlosti pri klesaní. Táto funkcia sa zapína pomocou tlačidla umiestneného v strede palubnej dosky. Zariadenie umožňuje automaticky udržať maximálnu rýchlosť 7 km/h pri klesaní, keď je sklon väčší alebo rovný 10 %, bez stláčania brzdového pedálu. Táto funkcia funguje aj pri cúvaní.

Navigačný systém Koleosu disponuje funkciami prispôsobenými na jazdu v teréne. Informuje vodiča a spolucestujúcich o nadmorskej výške, atmosférickom tlaku, náklone vozidla, sklone terénu a ubehnutom výškovom profile. Digitálny kompas uľahčuje orientáciu, ak chýbajú vonkajšie orientačné body. Renault Koleos bude v ponuke vo verzii 2 hnaných kolies, aby vyhovel klientom s duchom bojovníka terénneho vozidla bez toho, aby potreboval pohon na všetky kolesá.

Praktický a modulovateľný crossover

Všestrannosť Koleosu sa odráža tak v jazdných vlastnostiach ako aj v množstve dôvtipných prvkov v kabíne. Na uľahčenie nakladania je Renault Koleos vybavený zadnými výklopnými dvermi s dvojitým otváraním typu «clamshell». Otváranie hornej časti umožňuje prístup do batožinového priestoru v stiesnených pomeroch a prepravu predmetov širších ako 1 meter. Ak je Renault Koleos sklopená spodná časť zadných výklopných dverí, môžete prepravovať dlhé predmety. Ak vozidlo stojí, môžu si tam sadnúť 2 osoby (max. 200 kg). Otvor batožinového priestoru široký 1,07 m je najlepším vo svojej kategórii.

Funkcia nazvaná «easy break» umožňuje jednoducho sklopiť zadnú lavicu v pomere 1/3 a 2/3 z batožinového priestoru pomocou 2 ovládacích páčok, bez toho, aby ste otvorili zadné dvere. Pri sklopenej lavici dokonale plochá podlaha umožní nakladanie batožiny s úplnou ľahkosťou. Z objemu 450 dm3 pri 5-miestnej zostave sa pri sklopenej zadnej lavici dosiahne objem až 1380 dm3. Objem batožinového priestoru je ľahko modulovateľný vďaka množstvu kotviacich krúžkov určených na zachytenie sieťky v rôznych polohách. Koleos - vozidlo určené na aktivity v prírode - disponuje zadnou lavicou vybavenou otvorom na lyže. Operadlo sedadla pre spolujazdca vpredu je sklápateľné atak je možné naložiť náklad dlhý 2,60 m.

V kabíne je rozmiestnených množstvo odkladacích priestorov. Vpredu, v palubnej doske sa nachádza 15 l chladená príručná skrinka a v stredovej konzole odkladací priestor s odnímateľnou priehradkou. Zásuvka pod sedadlom spolujazdca vpredu je ďalším z odkladacích priestorov. V predných dverách je možné umiestniť 0,5 l fľašu a do lakťovej opierky je možné odložiť CD. Na zadných sedadlách je odkladací priestor prístupný zo zadnej strany stredovej konzoly. V podlahe sa nachádzajú dva uzatvorené 5,0 l odkladacie miesta. V priehradkách zadných dverí môžete umiestniť 0,5 l fľašu alebo až 5 CD. Stredová lakťová opierka môže byť tiež s odkladacím priestorom. V batožinovom priestore objem odkladacích priestorov disponibilných pod podlahou je 28 l. Celkový objem odkladacích priestorov v Renaulte Koleos je 70 l. Pre cestujúcich vzadu je v operadle predného sedadla k dispozícii stolík s držiakom na pohár.

Hnacie agregáty poslednej generácie

Renault Koleos Renault Koleos bude mať v ponuke dva typy motorizácie vyvinuté Alianciou. Naftový motor 2.0 dCi Euro 4 poslednej generácie (motor M9R) s dvoma výkonmi 110 kW (150 k) a 127 kW (175 k). V súčasnosti je v ponuke vo vyššej triede Renault a v modoelovom rade Mégane, Nissan ho ponúka v modeli Qashqai a Novom X-Trail a v QM5 od Renault Samsung Motors. Tento motor disponuje najnovšou technológiou aplikovanou v naftových motoroch: piezoelektrické vstrekovače, vstrekovacia rampa s tlakom 1600 barov, turbo s premenlivou geometriou chladené vodou, filter pevných častíc s pravidelnou regeneráciou. Motor 2.0 dCi má široké využitie, s maximálnym krútiacim momentom 320 Nm (v závislosti od verzie) disponibilným pri nízkych otáčkach. Ponúkaný vo verzii 4x2 a 4x4, motor 2.0 dCi 110 kW môže byť spojený s manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Verzia motora 2.0 dCi s výkonom 127 kW je v ponuke so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a 4 hnanými kolesami. Druhým motorom pre Koleos je benzínový motor 2.5 l Euro 4 (motor Nissan TR25), ktorý dosahuje výkon 126 kW (170 k) a krútiaci moment 226 Nm. Podľa krajiny určenia bude v ponuke so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a/alebo kontinuálnou zmenou prevodového pomeru (CVT).

    4x4 (4WD)  4x2 (2WD)
    Diesel         2.0 dCi 110 kW     BVM6 BVA6     BVM6         BVA6    
2.0 dCi 127 kW BVM6 - - -
Benzín 2.5 l 126 kW BVM6 CVT* BVM6 CVT*

*k dispozícii podľa krajiny určenia

Komfort a obývateľnosť na úrovni jednopriestorového vozidla

Renault Koleos je vybavený všetkým potrebným na pohodlné cestovanie. Prvým zdrojom komfortu v kabíne vozidla je zvuková izolácia, ktorej bola venovaná osobitá starostlivosť, či sa jedná o mechanické zvuky alebo hluk z jazdy. Naftový motor je z tohto hľadiska referenciou vibračných a zvukových vlastností, vďaka vyvažovacím hriadeľom a dvojitému tlmiacemu zotrvačníku. Hluk z jazdy bol riešený použitím celého súboru izolačných dielov a materiálov. Renault Koleos má zvukotesné čelné sklo, odrušený rám motora, mnohé zvukotesniace materiály umiestnené medzi priestorom motora a kabínou, na podlahe a na podbehoch kolies. Rozšírením o uvedené technické riešenia nadobudol Renault Koleos dôležité prednosti v oblasti akustického komfortu.

Renault Koleos sa stará o svojich cestujúcich aj z hľadiska priestoru v kabíne. Výška kabíny vpredu a priestor pri kolenách dosahujú vo svojej kategórii SUV, 4x4 a ostatných Crossoverov najvyššie hodnoty. Cestujúci vzadu majú vyvážený priestor vo zvislom aj priečnom smere. Vzhľadom na dosiahnutú dĺžku Renaultu Koleos, prístup k miestam vpredu aj vzadu prekvapuje mimoriadne veľkým rozmerom pre nohy a bedrá.

Renault vo svojom modelovom rade už dlhodobo ponúka panoramatické strešné okno najväčšie na trhu. V modeli Koleos je v ponuke presklená plocha 0,75 m2 na najvyššej úrovni na trhu SUV a Crossover. Na zachovanie tepelnej pohody v kabíne sa môže husto tkaná roleta zatiahnuť do akejkoľvek polohy. Strešné okno je vybavené funkciou proti pricviknutiu a systémom inteligentnej karty Renault. Svetlo prechádzajúce do kabíny, spojené s radosťou môcť jazdiť s vetrom vo vlasoch a pozorovať oblohu, panoramatické strešné okno sa stáva hlavným triumfom Renaultu Koleos.

Na zabezpečenie komfortu všetkých cestujúcich, Renault vybavil Koleos systémom kúrenia a automatickej dvojzónovej klimatizácie, doplnený ventiláciou na smerovanou k zadným sedadlám. Vodič a spolujazdec si môžu nastavovať teplotu individuálne a cestujúci vzadu majú možnosť zvýšiť rýchlosť prúdenia vzduchu pomocou ovládača umiestneného v zadnej časti stredovej konzoly. Vzadu sú dispozícii slnečné clony.

Renault Koleos Milovníci hudby majú v Renaulte Koleos k dispozícii kompletnú ponuku autorádií s vysoko kvalitným systémom audio vyvinutým spoločnosťou Bose® a špeciálne upravenou vzhľadom na akustiku kabíny Koleosu. Táto ponuka pozostáva z digitálneho zosilňovača, 7 reproduktorov a 1 subwoofera. Vynikajúca hi-fi kvalita v kabíne umožňuje čo najlepšie si vychutnať obľúbenú skladbu z rádia, z meniča 6 CD s MP3 alebo z externého zdroja typu iPod pripojeného konektorom.

Za volantom Renaultu Koleos množstvo výbavy prispieva ku komfortu a radosti zo šoférovania. Parkovací radar vpredu aj vzadu vozidla uľahčuje manévrovanie pri parkovaní. Parkovacia brzda je automatická. Spúšťa sa pri vypnutí motora a uvoľňuje sa automaticky pri štartovaní vozidla. Renault Koleos disponuje navigačným systémom Carminat Navigation a Communication, ktorý zoskupuje tri zariadenia: navigáciu pomocou GPS pozostávajúcou z obrazovky 16/9 veľkosti 7' a DVD atlas, rádio s meničom 6 CD a ovládanie telefónu Bluetooth ®. Všetky ovládače sú umiestnené v dosahu na stredovej konzole.

Na zlepšenie viditeľnosti v tme, Renault Koleos môže mať bi-xénónové svetlomety s pevnými smerovými svetlami. Toto prídavné svetlo osvetľuje vnútorný oblúk zákruty a umožňuje zbadať prípadné prekážky už skôr. Zlepšením zorného poľa v riskantnej situácii (križovatky, zákruty) toto zariadenie prispieva ku komfortu a bezpečnosti jazdy v noci.

Aktívna a pasívna bezpečnosť: skúsenosť Aliancie v službách Koleosu

Bezpečnosť je základným prvkom modelov Renault. Čo sa týka aktívnej alebo pasívnej bezpečnosti, Renault Koleos bol navrhnutý tak, aby bol vzorom v dvoch oblastiach. Z hľadiska aktívnej bezpečnosti je vybavený tuhým podvozkom a starostlivo dimenzovaným brzdovým systémom, ktorý dokáže zastaviť Koleos na 42 m pri brzdení v rýchlosti 100 km/h, čo znamená, že má najkratšiu brzdnú dráhu v segmente SUV a Crossover. Vodičovi pri brzdení v kritickej situácii, pri vyhýbaní alebo strate priľnavosti pomáha ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, zariadenie pomoci pri brzdení v kritickej situácii a elektronický stabilizačný systém s kontrolou nedotáčavosti. Predtým ako sa zapne ESP, systém riadenia krútiaceho momentu ako prvý koriguje nedotáčavosť alebo pretáčavosť vozidla zmenou rozdelenia hnacej sily medzi prednú a zadnú nápravu.

Renault Koleos S 8 modelmi, ktoré získali ocenenie 5 hviezdičiek v crash testoch EuroNCAP, Renault pokračuje v dokazovaní svojich znalostí v oblasti pasívnej bezpečnosti. Renault Koleos prirodzene využíva už niekoľkoročné výsledky prác z oblasti nehodovosti. Ide o konštrukciu karosérie z hľadiska programovania deformačných zón prednej a zadnej časti vozidla. Konštrukčné prvky kabíny sú navrhnuté tak, aby sa vytvorila skutočná ochranná bunka v prípade nehody. Renault Koleos je vybavený výbavou, ktorá prispieva k ochrane cestujúcich: 6 airbagov, z toho 2 čelné adaptívne podľa morfológie cestujúcich, bezpečnostné pásy s obmedzovačom napnutia na miestach vpredu a na postranných miestach vzadu, predpínače pásov na miestach vpredu, háčiky Isofix na upevnenie detskej sedačky na postranných miestach vzadu.

Kombinácia dizajnu 4x4 a dynamickosť limuzíny

Základná línia Renaultu Koleos bola navrhnutá tak, aby bol zreteľný a výrazný. Koleos je skutočné vozidlo 4x4, ale jeho zjav nie je agresívny a jeho dizajn priťahuje bez toho, aby bol vyzývavý. Čelo preberá tému loga orámovaného dvomi nasávacími otvormi a po stranách sú moderné svetlomety, zvlášť xenónové svetlomety eliptického tvaru a prídavné svetlá do zákruty. Profil Renaultu Koleos dokazuje svoju príslušnosť k vozidlám 4x4 – zvýšeným svetlom výškou a výraznými podbehmi kolies. „Koleos je silnou osobnosťou; je jedinečný v našom programe a od konkurencie sa odlišuje zadnými šikmými svetlami, čo mu dodáva dravý výraz“ poznamenáva Patrick le Quement, riaditeľ Dizajnového centra Renault. Charakteristický dizajn zadných výklopných dverí počíta s pohybom, ktorý sa začína v spodnej časti zadného skla a svoju dráhu končí v úrovni loga osadeného na čiernom lesklom povrchu.

Renault Koleos V kabíne odhalíte riadiaci panel, kde sa intuícia a plynulosť spája s eleganciou. Dolný okraj vo forme vlny a tvar palubnej dosky pripomína surfovanie. Dizajn stredovej konzoly zoskupením dôležitých funkcií prevádzky vozidla zdôrazňuje príjemný pobyt na palube. Tento pocit dotvára kvalita použitých materiálov v spojení so starostlivým návrhom kombinácií a spracovaní povrchov. “Interiér Koleosu je prepracovaný a kvalitný, úspešne využíva grafický dizajn a usiluje sa o vytvorenie dojmu vysokej kvality“ upresňuje Patrick le Quement. Pre klientov, ktorí si chcú personalizovať svoje vozidlo, Renault ponúka príslušenstvo, ktoré zvýrazní príslušnosť Koleosu k terénnym vozidlám.

Nová generácia automobilov

Vývoj požiadaviek spotrebiteľov a uvedomenie si vplyvu na životné prostredie núti automobilových konštruktérov prehodnotiť ponuku vozidiel na voľný čas. Tradičné 4x4, spoločensky už akceptované, vyspelo. Terénne vozidlá každoročne zaberajú väčší priestor vo svetovom automobilovom priemysle. Hlavným obratom, ako pri jednopriestorových vozidlách koncom 90-tych rokov, je zovšeobecnenie karosérie SUV v celom segmente. Samotný výraz „segment“ tu pre zákazníka mierne stráca na význame. SUV dnes predstavujú 5% svetového automobilového trhu oproti 1% pred 15 rokmi.

Úspešné vozidlo

Renault Koleos Trh SUV–Crossover Compacts neustále rastie v prvých piatich krajinách Európy a za posledných 5 rokov dosahuje obrovský nárast, kedy sa predaj zdvojnásobil z 222.500 na 522.000 predaných vozidiel všetkých značiek. Rovnaký trend sa drží v celej Európe: na trhu s približne 15 miliónmi vozidiel, kategória SUV-Crossover Compacts predstavuje viac ako 5% európskeho automobilového trhu, s viac ako 700.000 predanými vozidlami v roku 2007. Segment je s 25 súčasnými modelmi veľmi konkurencie schopný. Uvedením Koleosu, prvého Crossoveru 4x4, Renault dopĺňa svoj modelový rad a ponúka nové vozidlo, ktoré využíva vyspelosť a know-how lídrov na trhu.

Klienti SUV-Crossover Compacts v Európe sú väčšinou v segmentoch C a D. Väčšina klientov vlastní vozidlo tohto typu (25%), 22% sú majitelia vozidiel strednej vyššej triedy a 13% sú klienti strednej triedy. Samotní klienti jednopriestorových vozidiel predstavujú 8 % majiteľov SUV-Crossover Compacts. Renault Koleos pokračuje v internacionalizácii skupiny. Uvedenie na trh v Európe sa začína v júni 2008 a potom vo viac ako 40 krajinách na piatich kontinentoch v priebehu roku 2009.

Jedinečné priemyselné dobrodružstvo

Päť rokov po podpísaní aliancie Renault-Nissan a štyri roky po vytvorení značky Renault Samsung Motors v Kórei Renault uvádza projekt vozidla 4x4 s dvoma cieľmi: kompletizovať ponuku modelového radu Renault v segmente C a dodržiavať filozofiu spoločnosti zameranú na koncipovanie a výrobu vozidiel, ktoré rešpektujú svoje okolie. Synergia Aliancie sa aplikuje tak, aby používanie spoločnej platformy a výmena mechanických častí ako aj perspektíva realizovaného objemu na kórejskom trhu, zaručila vynikajúce ekonomické podmienky . Rozdelenie úloh je nasledovné: Renault definuje koncept produktu, navrhuje dizajn vozidla, rediguje zadávacie podmienky a dodáva naftové motory. Nissan prináša technológiu 4x4, dodáva benzínové motory a vykonáva kontroly. Renault Samsung Motors v budúcnosti zabezpečí výrobu Renaultu Koleos pre celý svet.

Platforma Aliancie C, transformovaná na platformu C 4x4 Nissanom pre modely X-Trail a Rogue, prispôsobená geometrii nového Crossoveru, ktorý poslúžil ako vývojová základňa. Rozhodnutie vyrábať vozidlo v Kórei bolo rýchlo schválené: s 20% podielom na trhu je predaj SUV Crossovers Compacts na 1. mieste kórejského trhu. Výkon a flexibilita výrobného závodu Renault Samsung Motors v Busan sú prednosťami, ktoré svedčia o správnom výbere. Kórea bude jedinou priemyselnou základňou na výrobu budúceho Renaultu Koleos. V marci 2004, bol podpísaný list definujúci zámer: Renault Koleos bude prvým Crossoverom 4x4 značky, vymyslený a nakreslený Renaultom, vyvinutý Nissanom a vyrábaný Renaultom Samsung Motors.

Renault Koleos Skupina japonských inžinierov z Nissanu, ktorí prišli do Francúzska do Technocentra v Guyancourt, spolupracujú s dizajnérmi z Renaultu, aby potvrdili technické možnosti zvoleného dizajnu. Medzníkov v zmluve je rýchlo dosiahnuť a v decembri 2004 sa rozhodnúť vstúpiť do vývoja projektu H45. Projektová skupina Renault určená na platformu C aliancie Renault Nissan začala pracovať. Zabezpečuje zjednodušené prepojenie a usmerňuje informácie s vedením projektu Nissan a Renault Samsung Motors. Požiadavka parity a tripartity, «steering committee», je teda zavedená. Riaditelia programu troch značiek sa pravidelne stretávali vo Francúzsku, Japonsku a v Kórei, aby rozhodovali o požiadavkách vyplývajúcich zo zadávacích podmienok Renaultu a otázkach technických požiadaviek Nissanu.

Dizajn vstupuje do druhej fázy a premiestňuje sa do Japonska do blízkosti vývojového centra Nissan - Atsugi. Dizajnéri z Renaultu a Renaultu Samsung Motors dokončujú vonkajšie a vnútorné línie konceptu; prvý Renault Koleos bol na svete v júli 2005. Vývoj projektu H45 sa môže začať.

28 mesiacov vývoja

Vývoj vozidla bol ukončený v novembri 2007, a od jeho začiatku ubehlo 28 mesiacov aktívnej spolupráce. Vedenie programu troch značiek sa sústredilo na dosiahnutie cieľa stanoveného Renaultom. Komplexnosť projektu viazaného trojdohodou umožňuje hlavne integrovať nové stále účinnejšie postupy. Predovšetkým, požiadavky klientov sa odlišujú podľa kontinentov, je teda potrebné predvídať požiadavky trhov vo svetovom meradle. Pracovné metódy Renaultu a Nissanu majú tendenciu konvergovať, ale zachovávajú si silnú identitu, preto je potrebné chrániť špecifickosť. To hlavné v práci, po prechode na zmluvu podpísanú v októbri 2005, prinieslo odpovede od automobilových inžinierov Nissanu na požiadavky produktu a vybavenie požadované Renaultom.

Prvý prototyp bol vyrobený v Japonsku na začiatku roku 2006 v skúšobnej fabrike Nissanu určenej na uvedenie montážnych postupov a vhodných montážnych zariadení predtým, ako sa vozidlo dostane do svojho výrobného závodu. Renault Koleos prirodzene postupuje po rovnakej ceste ako modely Nissanu vyvinuté na rovnakej platforme: X-Trail a Rogue, pričom si osvojuje rovnaké postupy. Prvé vlny prototypov v novembri 2006 naznačujú začiatok výroby projektu H45. Šesťdesiatosem ľudí z Renaultu Samsung Motors odišli do Zama, aby tam pracovali s automobilovými inžiniermi z Nissanu na tvorbe operačných štandardov a optimalizácii montážnych postupov.

Renault Koleos Súčasne sa vykonávali testy výkonov a spoľahlivosti Renaultu Koleos v extrémnych klimatických podmienkach. Celkovo bolo najazdených 1.750.000 km v exteriéroch ako aj na testovacej lavici. Testy na extrémny chlad sa vykonávali v Japonsku na ostrove Hokkaïdo a na extrémne teplo v Austrálii a v Španielsku. Podmienky jazdy boli obtiažne podľa krajiny určenia, ako je Rusko, Kórea, Stredný východ a Austrália. O šesť mesiacov neskôr vozidlo prichádza na pás vo výrobnom závode v Busan v Kórei. Tento termín umožňuje začať s prípravou potrebných nástrojov pred samotnou výrobou a poskytnúť školenia operátorom, celkovo viac ako 50.000 hodín. 5 novembra 2007, výrobný závod v Busan dostáva súhlas na výrobu kórejskej verzie budúceho Renaultu Koleos, nazvaného QM5. Prvé sériové vozidlá určené na kórejský trh opúšťajú výrobný pás, zatiaľ čo výroba prvého Koleosu sa začína o niekoľko mesiacov neskôr, aby sa pripravil vstup na európsky trh v júni 2008.

Aliancia Renault - Nissan: výkonný motor

Koncept spolupráce alebo podielu na úlohách medzi tromi aktérmi, tak osobitých kultúr ako je Francúzsko, Japonsko a Kórea, ukázal veľmi povzbudzujúcu výzvu v aliancii Renault-Nissan.

Náklady za menej ako 400 miliónov eur

Vďaka technickým výkonom Nissanu, synergie Aliancie a flexibilite výrobného závodu Renault Samsung Motors v Busan v Kórei, boli investičné náklady značne zredukované. Náklady sa vyšplhali na sumu 391 miliónov eur, čo znamená, že boli nižšie ako sa pôvodne predpokladalo.
Náklady pozostávajú z :
- 192 miliónov eur náklady na výskum,
- 178 miliónov eur investičné náklady, z čoho polovica pre fabriku v Busan, druhá polovica pre dodávateľov na špeciálne náradie,
- 21 miliónov eur náklady na spustenie.

Náklady na vývoj pokrývajú úpravy uskutočnené Nissanom, aby sa zrealizovali požiadavky Renaultu. Vo svojich zadávacích podmienkach obzvlášť náročných, Renault dodal technické diely a mechanické časti Nissanu, aby sa pracovalo na charakteristických vlastnostiach značky Renault, ktoré nachádzame v celom modelovom rade. Parkovacia brzda s posilňovačom, logika rozhrania medzi človekom a strojom, obmedzovač rýchlosti alebo inteligentná karta Renaulta, či funkcia rýchleho odhmlievania, sú funkcie, ktoré sa Nissanu podarilo integrovať už v prvých fázach koncepcie . Investičné náklady vo výrobnom závode v Busan priniesli zlepšenie pracovných podmienok a vytvorenie pracovných miest s lepšou ergonómiou, záruky kvality a produktivity.

Koleos je 11. modelom z 26 plánovaných v rámci Renault Contract 2009, čo potvrdzuje rozvoj Renaultu. Uvedením Crossoveru 4x4, Renault pokračuje v útoku a kompletizuje modelový rad a ponúka nový model v histórii značky. Renault Koleos navyše ponúka osvedčenú technológiu 4x4, skúsenosť Renaultu v oblasti bezpečnosti, modulárnosť a komfort «by Renault» s vlastnosťami vyššej triedy, rovnakými ako má Laguna III. Prvý Crossover 4x4 Renault so záruku 3 roky alebo 150.000 km sa môže od svojho uvedenia na trh dostať medzi najlepších vo svojej kategórii v oblasti kvality a služieb zaručujúc identity vozidiel vyššej triedy Renault. Tento postoj patrí do celkovej stratégie lojálnosti a vymožeností značky: zosilniť postavenie Renaultu na medzinárodnom trhu a rozvíjať predaj vozidiel vyšších kategórií posilňovaním hodnoty značky: komfort, predvídavosť a modulárnosť.

Zdroj: tlačová správa Renault Slovensko, s.r.o.
dňa: 11.2.2008

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]