Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
výstavy: Detroit MotorShow - impulzy pre rok 2002   Vytlačiť stránku

Daimler-Chrysler - dizajnová štúdia GST od Mercedesu je športové kombi s veľkosťou minivanu: veď na cestu s ním sa môže rýchlo a pohodlne vybrať až 6 pasažierov. Kombinácia písmen GST označuje „Grand Sports Tourer“, ktorá má zlúčiť znaky viacerých konceptov vozidiel: limuzíny, kombi a veľkopriestorového vozidla. Nielen koncept karosérie, ale aj prvky aktívnej bezpečnosti majú vysokú úroveň: použitý je známy pohon všetkých kolies terénnych vozidiel triedy M a G, ktorý je podporovaný vzduchovým pružením. Nechýbajú ani keramické brzdy dosahujúce najlepšie brzdné vlastnosti. Pod kapotou vízie GST pracuje 360 k 5,5 l V8 motor od výrobcu Mercedes-AMG, s ktorým nie je problém prekonať rýchlo veľké vzdialenosti. Reálne hodnoty spotreby paliva ešte neboli zverejnené. U nás už predávané SL oslavovalo v Severnej Amerike svoje prvé vystúpenie. Američanom riadiacim sa mottom „výkonu nie je nikdy dosť“ bol predstavený aj Roadster od AMG s „adekvátnym“ výkonom 470 k. I keď max. povolená rýchlosť v Amerike je 65 mph, max. rýchlosť SL presahuje 300 km/h. Popri technických a dizajnérskych úpravách novej M triedy modelového roku 2002, ktorá bola predstavená s dvoma výkonnými V8 motormi, prezentoval Mercedes-Benz na Auto Show v Detroite aj terénne vozidlo G 500, ktoré sa bude dodávať teraz už aj do USA.

Chrysler vstúpil na scénu s dvojmiestnym sport-coupé pod označením Crossfire, postaveným na platforme SLK. Poháňaný je 3,2l V6 motorom s 215 k a pohonom zadných kolies. V zadnej časti Crossfire-u je integrovaný výsuvný spojler, ktorý sapočnúc rýchlosťou 80 km/h automaticky nastaví do ideálnej polohy. Pri porovnaní štúdie so sériovým vozidlom žiaľ zistíme, že v Stuttgarte zase nepoužili všetky prvky radikálneho dizajnu. Popri miernej prednej časti vozidla s priečne stojacimi svetlami, plochším chladičom a nedeleného čelného sklo je to predovšetkým zadná časť, ktoré budú chýbať dizajnovým nadšencom – Audi TT ukázalo svojho času viac odvahy. Ale aj napriek tomu vyzerá Chrysler príťažlivejšie.

Automobilka Dodge znázornila so štúdiou roadsteru Razor bezkompromisný športiak, ktorý má pripomínať klasické športové autá 50-tych a 60-tych rokov. Tento ľahký dvojsedalový automobil s turbovaným 2,4l štvorvalcom poskytujúcim okolo 250 k akceleruje na rýchlosť 100 km/h za necelých 6 sekúnd. Bezkompromisnosť pokračuje aj v interiéri, v ktorom nenájdete rádio, nehovoriac o elektricky ovládaných oknách a rezervnom kolese.

Volkswagen a Audi - za veľkou riekou bolo možné vidieť aj dizajnovú štúdiu offroadu Magellan z Wolfsburgu. Tak ako GTS od Mercedesu, je Magellan crossover-štúdia, ale s prvkami offroadu. Aj ona ponúka v troch radoch sedadiel miesto šiestim cestujúcim, je ale plochšia ako obvyklý offroader alebo minivan. Vzduchové pruženie a osemvalcový motor sú samozrejmosťou.

Z aktuálnej modelovej palety bol prvýkrát pre Američanov odhalený Passat W8, ktorý bude mať u amíkov určite úspech. O osude vlani predstaveného retro-vanu Microbus sa má rozhodnúť ešte tento rok.

Audi prezentovalo modely známe už z výstavy IAA: popri Cabriolete A4 bola Američanom po prvýkrát vo Frankfurte predstavená štúdia-najvyššej triedy-kombi Avantissimo.

Porsche predstavilo nové varianty 911- Targa a Carrera 4S. Okrem toho bolo zverejnené, že sa bude vyrábať Porsche GT s 10 valcovým motorom uloženým v strede. Tento motor bol predstavený už na jeseň 2000 v Paríži a v roku 2003 sa má pravdepodobne dodávať aj pre uzatvorenú verziu. Cena tohto 560 k monštra bude podobná cene Maybachu. Predpokladaná cena za túto limitovanú sériu bude okolo 350.000 Euro a bude ju môcť zaplatiť len 1000 zákaznikov.

BMW a Mini ako premiéru pripravila pre Američanov bavorská automobilka dlhú verziu 7-radu 745iL, tak ako aj športiak M3. 6l 12 valec 760iL bol ohlásený na jeseň tohto roku. Američania sa zaujímali aj o Mini Cooper S dosahujúci max. rýchlosť 218 km/h, ktorého cena bola prvýkrát zverejnená v Detroite. Ide o sumu 20.000 Euro. Základná verzia Mini-One (od 14.500 Euro) nebude určená pre zámorský trh.

Opel a GM s vozidlom Signum 2 a koncepčným vozidlom Frogster sa v metropole GM predstavila automobilka Opel. Ide o dve zaujímavé štúdie, ktoré majú podčiarknuť schopnosti európskej dcérskej spoločnosti z Rüsselheimu, ktorá sa pokúša spojiť eleganciu vozidiel coupé s vozidlami pre voľný čas ako je kombi. Nový spôsob sedenia a na jednej kolajničke posuvný batožinový systém s boxami majú demonštrovať mnohostrannosť ako pri Zafire. Signum je poháňaný prototypom osemvalcového motora s priamym vstrekovaním. Tento v USA od GM Powertrain kompletne novo vyvinutý tzv. „Global XV8“-koncepčný motor z hliníka má objem 4,3 l , výkon okolo 220 kw/300 k a max. krútiaci moment 400 Nm.

GM priviezol na výstavnú plochu z neďalekých dizajnérskych štúdií sériovému modelu blízku verziu Chevroleta SSR Truck-Roadster. Predstavený bol aj vojenský Hummer H2 SUV a Cadillac XLR Roadster.

Saab - obdivuhodný bol aj výstup Švédov. Svetovú premiéru oslavoval Saab 9-3X. Pri tomto vozidle sa jedná opäť o cross-over-coupé s pohonom všetkých kolies. Ide možno o najradikálnejší koncept svojho druhu v Detroite. Cieľom bolo spojenie športových jazdných výkonov na ceste s pravými Off-Road vlastnosťami. Tento model má byť zaradený do segmentu SUV.


Volvo v skupine populárnych SUV nechce stáť dlhšie bokom ani Volvo. Už pred mesiacmi predstavený XC90 disponuje pohonom všetkých kolies a bazíruje na platforme osobného vozidla radu V70. Zaujímavý može byť infračervený systém nočného videnia, ktorý má vodičovi z noci spraviť deň. Alternatívne sú pre pohon k dispozícií päť alebo šesťvalcové benzínové motory s turbotechnikou alebo nový dieselový päťvalec s Common-Rail Turbodieselom. Na nemeckom trhu by sa mal začať predávať začiatkom jesene.

Maserati - pýchou koncernu Fiat sa stalo nové Maserati Coupé. Nový je oproti predchodcovi 3200 GT predovšetkým už známy sací motor zo Spyderu. Nové kompaktné 90 stupňové hliníkové osemvalce s objemom niečo cez 4,2l a hmotnosťou 184 kg sa odvíjali od pretekárskych motorov Ferrari. Na riadenie motora vplýva vstrekovací a zapaľovací systému Bosch Motronic 7.3.2. Agregát s 287 kW/390 k má dosahovať rýchlosť až 285 km/h. Daňou za vstup na americký trh bolo nahradenie geniálnych svetelných diód modelu 3200 GT trochu obyčajnejším dizajnom zadných svetiel.

Land Rover - k najnápadnejším európanom patril aj Land Rover. Luxusné terénne vozidlo Range Rover si zachovalo svojím vonkajším tvarom už vyše tridsaťročnú tradíciu značky. Za znovuzačiatok sa označuje predovšetkým odklon od podvozku a použitie samonostnej karosérie s nezávislým zavesením kolies a elektrickým ovládaním zadného vzduchového pruženia. Motory sú použité z BMW X5 a až neskôr budú nahradené vhodnými motormi od Fordu. K dispozícií sú benzínové 210 kW/286 k 4,4 l V8 motory a trojlitrový šesťvalcový Common Rail Diesel.

Jaguar - ako novinku prezentoval Jaguar na Auto Show v Detroite facelift S-typu. Vozidlo je zvonku skoro nezmenené, modifikácie sa vzťahujú však v prvej línii na na nový interiér a techniku pohonu. K dispozícii sú tri motory od 2,5 l, 3 l a 4,2 l tak ako šesťstupňový automat od ZF. Novinkou bude pre X-type 2 l šesťvalec s pohonom predných kolies, ktorý ma spestriť paletu malých Jaguárov, ktoré sú poháňané obvykle všetkými kolesami.



Nissan - svetovú premiéru z dieľne Nissanu oslavuje dvojsedadlové sport-coupé 350-Z, ktoré sa má uviesť na americký trh v polovici roka 2002. Európa si však musí počkať ešte do roku 2003, pretože na vozidle optimalizovanom pre americký trh je potrebné vykonať nejaké modifíkácie. Tento dlhoočákavaný nástupca legendárneho 240-Z zo sedemdesiatych rokov je poháňaný úctihodnými 280 k. Aj Nissan sa (podobne ako Chrysler pri Crossfire) vzdal pôvodnej ostrejšej verzie. Popri tejto novinke ukazuje Nissan aj štúdiu mini-van Quest a koncepčné vozidlo Infinity FX 4. Definovaný je spolovice ako športiak a spolovice ako offroad. Tento otvorený Japonec je poháňaný benzínovým motorom s priamym vstrekovaním, ktorý je prepojený so systémom ISA (Integrated Starter Alternator) Tento ekologický Soft Hybrid pohon prenáša silu na prednú poloos. Pre pohon všetkých kolies slúžia dva elektromotory, ktoré v prípade potreby možu poháňať zadné kolesá.

Mazda s limuzínou Mazda 6 oslavuje koncern ďalší prírastok v novej strednej triede.V Tokiu bol predstavený päťdverový hatchback už na jeseň 2001, prvé fotky dynamicky pôsobiaceho kombi tejto typovej rady sú taktiež už k dispozícií.

Honda Pilot, tak sa nazýva Sport Utility Vehicle od Hondy. Vozidlo poskytuje miesto až ôsmim cestujúcim. Voozidlo so šesťvalcovým motorom a pohonom všetkých kolies sa má na severoamerickom trho objaviť pravdepodobne na jar 2002.. Exkluzívna divízia Hondy Acura po prvýkrát prezentovala štýlovú štúdiu RD-X, ktorá patrí taktiež do segmentu SUV.

Mitsubishi ukázala verziu cabrioletu fun-štúdie S.U.P. Skratka vyjadruje, že ide o Sport Utility Pack. Charakteristický je batožinový priestor pozostávajúci zo šuflíkovej konštrukcie, ktorá sa vysúva zo zadnej časti vozidla.

  

[ Späť na výstavy | Zoznam sekcií ]