Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Renault Laguna facelift (12/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 3.12.2010;

Asertívnejšia predná časť Novej Laguny – ktorá obsahuje svetlomety s tmavým pozadím s "mračítkami" v základnej výbave, ako aj nové chrómované doplnky na perleťovo-čiernej prednej maske – dáva tomuto modelu nespochybniteľne dynamickejší výzor. Vyzerá hravejšie a poukazuje na prísľub ešte väčšej radosti z jazdy.

Nový dizajn prednej časti

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Silnejší a asertívnejší vzhľad prednej časti okamžite navodzuje tú správnu atmosféru. Nasledujúc radosť prisľúbenú údajmi o výkonoch Novej Laguny je nový predok zároveň expresívny aj dynamický. Predný nárazník zahŕňa novú perleťovo-čiernu prednú masku, ako aj rozšírené použitie chrómovaných doplnkov.

Bočná línia hatchbacku je pretiahnutá až okolo kufra, akurát nad dymové LED zadné svetlá. Tieto sa vďaka svojej pozícii relatívne vysoko na poklope kufra podieľajú na celkovom dynamickom výzore a poskytujú ľahko rozpoznateľný svetelný podpis. Dve koncovky výfuku, ktorými sú vybavené verzie so silnejšími motormi dodávajú dojem prítomnosti ušľachtilého motora pod kapotou, zatiaľ čo do zadného okna bola zakomponovaná dvojitá anténa, aby prispievala k plynulosti línií.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Nová Laguna Grandtour je výnimočná svojim strmým zadným oknom a celkovým tvarom zadných bočných okien, ktoré zvýrazňujú jej plynulé, športové línie: senzácia ešte umocnená profilovanými strešnými nosičmi. Aj keď má rovnaký rázvor ako verzia sedan (2.76 metra), Nová Laguna Grandtour je o 11 cm dlhšia (4.80 metra), čo dodáva autu jeho vlastnú jedinečnú osobnosť. Dlhší zadný previs umožňuje až 501 litrov objemu batožinového priestoru so všetkými sedadlami na svojom mieste, zatiaľ čo celková kapacita sa dá zväčšiť až na 1 593 litrov, keď sa zložia zadné sedadlá. V interiéri je tiež k dispozícii množstvo praktických a užitočných odkladacích priestorov.

Nové vyhotovenie interiéru
Pasažieri Nového Renaultu Laguna môžu ťažiť z nových športových kombinovaných čalúnení. Materiály, ktoré boli vybraté pre kabínu, úzkostlivá pozornosť venovaná detailom (viditeľné prešívanie na palubnej doske, chrómované výduchy ventilácie) a zvolené farby interiéru slúžia na ešte väčšie umocnenie pocitu kvality. Široká, tvarovaná prístrojová doska vyzerá, ako keby bola úplne izolovaná od konzoly, čím ešte prispieva k luxusnému výzoru Novej Laguny. Odlišné rádio a displej navigačného systému sú perfektne integrované, zatiaľ čo ovládače a displeje sú navrhnuté tak, aby boli tak užívateľsky príjemné a jednoduché, ako je to len možné.

Potešenie z jazdy

zväčšiť obrázok Nová Laguna bola vyvinutá tak, aby poskytovala naozajstné potešenie z jazdy. Jej ukážková dynamika ťaží z pôsobivo výkonného podvozka, ktorý je poháňaný širokým sortimentom výnimočne schopných a úsporných motorov. Tie verzie Novej Laguny, ktoré sú vybavené podvozkom 4Control s natáčaním všetkých štyroch kolies, sa môžu pýšiť vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami pre ešte väčšie potešenie, bezpečnosť a výkon. Tento podvozok je teraz spojený aj s ťažiskovými motormi dCi 150 a dCi 180, takže si túto inováciu v podaní Renaultu dnes môže vychutnať ešte viac motoristov.

Presné riadenie
Pre lepšie potešenie z jazdy na kľukatých cestách prichádza Renault Laguna s precíznym a strmým riadením s posilneným stĺpikom. Vďaka pomeru 16:1 (na každých 16 stupňov otočenia volantu sa kolesá otočia o jeden stupeň) je uľahčené manévrovanie a ovládanie auta je agilnejšie. Tuhší feeling a menšia vôľa umožňuje motoristom ťažiť z priamejšieho pocitu a precíznejšej spätnej väzby tým, že redukuje čas odozvy medzi vydaním inštrukcie pomocou volantu a momentu, keď auto skutočne zatočí. Verzie s motorom dCi 180 sú vybavené hydraulickým posilňovačom riadenia s premenlivým účinkom. Ostatné verzie obsahujú aktívnu elektrickú pumpu, ktorá umožňuje upravovať mieru asistencie pomocou upravovania výkonu elektronickej pumpy, ktorý je závislý od jazdných podmienok. Závisí teda od rýchlosti a požadovanej miery asistencie (rýchlosť, uhol natočenia kolies), čo je riešenie, ktoré prispieva k lepšej spotrebe pohonných hmôt tým, že optimalizuje výkon pumpy.

Pohotový podvozok
zväčšiť obrázok Podvozok Novej Laguny podáva v zákrutách vynikajúce výkony a poskytuje ešte väčšiu zábavu za volantom bez toho, aby tým utrpela schopnosť podvozka filtrovať nerovnosti. Inžinieri Renaultu venovali špeciálnu pozornosť optimalizovaniu presnosti zatáčania a náklonom karosérie. Špecifický náklon je objektívnym meradlom schopnosti auta zatáčať bez náklonov a opisuje uhol karosérie v porovnaní s uhlom cesty. V prípade Novej Laguny je tento uhol 1.9 stupňa (priemer v segmente je 2.2 stupňa) na bočnú akceleráciu 5m/s2, čo zodpovedá šoférovaniu na kľukatej ceste, alebo jazdeniu po kruhovom objazde s priemerom 400 metrov rýchlosťou 60 km/h.

Predné odpruženie obsahuje konfiguráciu MacPherson s priečnym skrutným stabilizátorom o hrúbke 24 mm, zatiaľ čo zadná náprava je založená na kompaktnom, odľahčenom, programovane flexibilnom H-profile zahŕňajúcom stabilizátor, ktorého priemer sa líši od 28.8 po 30.5 mm v závislosti od verzie.

Podvozok 4Control s natáčaním všetkých štyroch kolies

zväčšiť obrázok Jazdné vlastnosti tých verzií Novej Laguny, ktoré sú vybavené podvozkom 4Control so štyrmi natáčateľnými kolesami sú rovnako agilné v zastavaných oblastiach, ako aj na kľukatých cestách. Už aj pri malých rýchlostiach sa vodič s týmto systémom cíti celkom prirodzene.

Predstavený prvý krát v roku 2008 na športovejších verziách (Laguna GT, neskôr Laguna Coupé) je podvozok 4Control dostupný na Novej Lagune aj na ťažiskových motoroch, konkrétne dCi 150 a dCi 180. Podvozok 4Control je exkluzívnou inováciou Renaultu, ktorá je dostupná pre ešte viac vodičov Renaultu Laguna.

Podvozok 4Control s natáčaním štyroch kolies poskytuje autu niekoľko cenných výhod:
• Ostrejšie jazdné vlastnosti
• Mrštnejšie, jednoduchšie manévrovanie
• Bezkonkurenčná smerová presnosť, ktorá umožňuje vodičovi intuitívne umiestniť auto v zákrute do ideálnej stopy
• Väčšie potešenie z jazdy pri všetkých rýchlostiach
•Vynikajúca funkcia aktívnej bezpečnosti

Ovládanie náklonov karosérie, založené na špecifických nastaveniach a vylepšenej kontrole svetlej výšky, dodáva pasažierom pocit, že sa auto v zákrutách vôbec nenakláňa. Potešenie z jazdy pri prvých zákrutách je ešte umocnené absenciou pocitu prenosu hmotnosti, ako aj presným riadením pri malých uhloch natočenia volantu.

Manévrovateľnosť pri nízkych rýchlostiach zodpovedajúca malému mestskému autu
zväčšiť obrázok Pri rýchlostiach menších ako 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú opačne ako tie predné, a to až do uhla 3.5 stupňa. Za týchto podmienok prináša podvozok 4Control dve výhody: menší polomer otáčania pre jednoduchšie manévrovanie a menej točenia volantom vďaka špeciálne kalibrovanému riadeniu s rychlejším prevodovým pomerom.

Nový Renault Laguna má s podvozkom 4Control naozaj polomer otáčania v porovnaní s verziou vybavenou bežným podvozkom menší až o 10%. V reále to znamená polomer 10.8 metra s 18 palcovými kolesami, čo je rovnaký polomer, ako dosahuje Clio! Bežná verzia pritom dosahuje 12.05 metra. Čím väčší je uhol natočenia zadných kolies, tým menší je polomer otáčania. Táto zlepšená manévrovateľnosť sa zvlášť zíde pri tesnom parkovaní a v úzkych mestských uličkách.

Súčasné natáčanie predných aj zadných kolies znamená, že na rovnaký vyžadovaný polomer zatáčania je potrebná menšia práca s volantom. Kde na bežnej Lagune je potrebné natočiť volant o 16 stupňov, aby sa kolesá natočili o jeden stupeň, s podvozkom 4Control je to len 13.5 stupňa. Toto číslo sa ešte zníži na 12 stupňov, keď sa zadné kolesá natočia o plných 3.5 stupňa v opačnom smere ako tie predné. Keďže je riadenie priamejšie, vodič nemusí toľko točiť volantom , takže je dojem agility a manévrovateľnosti umocnený ešte viac. Pre ktorýkoľvek profil zákruty teda stačí vodičovi točiť volantom menej. Kruhové objazdy nie sú absolútne žiadnym problémom a auto sa správa, akoby sa len bez námahy vlnilo okolo prekážok.

Pri vyšších rýchlostiach auto zatáča ako na koľajniciach
zväčšiť obrázok Od 60 km/h ponúka Nový Renault Laguna väčšiu precíznosť riadenia. Zadné kolesá sa natáčajú v zhodnom smere s prednými kvôli väčšej stabilite. V tejto konfigurácii zatáča auto ako keby bolo na koľajniciach, sledujúc profil zákruty bez najmenšej námahy. Systém 4Control s natáčaním všetkých štyroch kolies pôsobí proti sile, ktorá zvyčajne vytláča zadnú nápravu von zo zákruty, a tak zvyšuje bezpečnú zatáčaciu rýchlosť. Zadná náprava sleduje ideálnu trajektóriu, pričom uhol natočenia zadných kolies väčšinou nepresiahne dva stupne. Výsledkom je väčšia stabilita a efektivita. Podvozok 4Control podáva väčšie dynamické výkony so zdravou, pokojnou spätnou väzbou pre ešte väčší pôžitok z jazdy.

Bezkonkurenčná aktívna bezpečnosť
Podvozok 4Cotrol sa taktiež podieľa na bezpečnosti a upevňuje pocit bezpečia počas vyhýbacích manévrov. V núdzových situáciách môže uhol natočenia zadných kolies dosiahnuť hodnodu až 3.5 stupňa. Zásah ESP (Elektronická kontrola stability), špeciálne kalibrovaného tak, aby zodpovedalo športovému štýlu jazdy, je oneskorený, aby umožnil vodičovi rýchlejšie dokončiť manéver. ESP sa aktivuje, len keď je to nevyhnutné a je aplikované postupne, keďže je prepojené aj na natáčanie zadných kolies. Cez jednotku ESP/ABS detekuje riadiaca jednotka aj asymetrické brzdné situácie a automaticky prispôsobí natočenie zadných kolies tak, aby udržala auto stabilné bez toho, aby musel vodič zasiahnuť. Vodič tak má nad vozidlom kontrolu aj v kritických situáciách pre ešte bezpečnejšie jazdenie v každodenných podmienkach.

Progresívna logika uplatnená na mechanickom systéme
zväčšiť obrázok Technológia 4Control, vyvinutá najmä tímami z Renaultu a Renault Sport Technologies funguje vďaka aktívnej elektronickej kontrole dynamiky vozidla. Senzor v stĺpiku riadenia posiela údaje o uhle natočenia volantu cez CAN sieť do riadiaceho systému 4Control, ktorý sa nachádza pri zadnej náprave. Riadiaca jednotka takisto sníma rýchlosť vozidla cez jednotku ESC/ABS, a mapuje pohyby volantom, aby zistila, či sa jedná o športovú jazdu, alebo vyhýbací manéver. Všetky tieto parametre sú analyzované, aby sa zaistila správna miera natočenia zadných kolies, ktorá je potom zabezpečená pomocou elektrického aktivátora nachádzajúceho sa na zadnej náprave. Precízne digitálne simulácie správania sa vozidla umožňujú vypočítať ideálnu mieru zatáčania pomocou konštantného prepočítavania informácií založených na pokynoch vodiča cez volant a skutočného dynamického správania sa auta v reálnom čase.

Úsporné motory

V spojení s dobrou dostupnosťou bola Nová Laguna vyvinutá aj s ohľadom na zabezpečenie nízkych prevádzkových nákladov. A naozaj, jej prevádzkové a servisné náklady patria medzi najnižšie v segmente, najmä vďaka motorom dCi 110k (81kW) a dCi 150k (110kW). Nový Renault Laguna je teraz ešte ohľaduplnejší k životnému prostrediu než predtým vďaka zníženej spotrebe v priemere o 0.5 l/100km naprieč všetkými modelmi.

Motory dCi: vrchol spokojnosti, spoľahlivosti a úspornosti
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Verzie Novej Laguny vybavené motorom dCi 110 ťažia z rekordne nízkych emisií na sedan takejto veľkosti a triedy. Ich výkon 120 g CO2/km je ekvivalentný kombinovanej spotrebe 4.7 litrov paliva na 100 km a predstavuje úsporu 16 g/km oproti Lagune III predstavenej v roku 2007. Aj tak však tieto verzie spĺňajú požiadavky kladené na moderné auto určené na dlhé cesty (240Nm krútiaceho momentu dostupného od 2 000 ot./min.). S prijateľnými celkovými prevádzkovými nákladmi je tento model ideálny pre vodičov, ktorí často absolvujú dlhé cesty.

Verzie vybavené motorom M9R podávajú ešte lepšie výkony a radosť z jazdy, a sú dostupné v niekoľkých výkonových verziách: 130 k, 150 k, 175 k (v spojení s automatickou prevodovkou) a 180 k (96 kW, 110 kW, 127 kW, 131 kW). zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Tieto motory si zvlášť dobre rozumejú s výkonným podvozkom Novej Laguny. Najvyšší krútiaci moment sa nachádza medzi 320 a 400 Nm, a všetky štyri motory akcelerujú svižne a hladko až k hranici 5 200 ot./min. V závislosti od verzie sa spotreba pohonných hmôt pohybuje v rozmedzí 5.2 a 5.7 l/100 km (6.2 l/100 km s automatickou prevodovkou). Nízke emisie CO2 medzi 136 a 163 g/km zabezpečujú, že každý z týchto motorov je na svoj segment priateľský k životnému prostrediu.

Tieto motory sú vybavené sériou technológií, ktoré sa podieľajú na ich nízkych emisiách škodlivých látok (filter pevných častíc, nové EGR (recirkulácia výfukových plynov), vylepšený systém vstrekovania).

Benzínový motor: živý a výkonný
Dynamický, tichý a kultivovaný 16 ventilový 2-litrový benzínový motor (M4R) poskytuje maximálny výkon 140 koní (103.4 kW) a krútiaci moment 195 Nm. Tento motor, vyvinutý v spolupráci s Nissanom a kompatibilný s E85 má rýchlu odozvu, silu v nízkych otáčkach a svižný výkon v tých vyšších, mimoriadne potešenie z jazdy naprieč celým otáčkovým spektrom a príjemne utlmený zvuk. Napriek kombinovanej spotrebe len 7.5 l/100 km (ekvivalent 173 g/km) s ním Nová Laguna akceleruje z 0 na 100 km/h len za 9.1 sekundy. Rozvodový remeň nevyžaduje žiadnu údržbu a vzťahuje sa naň doživotná záruka.

Nízke prevádzkové náklady
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Nová Laguna robí svojim majiteľom život ľahším vďaka predĺženým servisným intervalom. Systém Kontroly Oleja (OCS) znamená, že výmena oleja je odporúčaná len každých 30 000 km pre všetky motory okrem prepĺňanej benzínovej verzie (každých 20 000 km). Zapaľovacie sviečky, vzduchové a naftové filtre sa vymieňajú len každých 60 000 km, zatiaľ čo rozvody sa na benzínových a dieselových verziách menia každých 120 000 km, resp. 160 000 km, pričom rozvodová reťaz pri motoroch 2.0 16V a 2.0 dCi je pokrytá doživotnou zárukou. Všetky motory ťažia z nižšej spotreby počas bežnej prevádzky. Nová Laguna prichádza s 12 ročnou zárukou na neprehrdzavenie karosérie.

Systém Kontroly Oleja (OCS) umožňuje dlhšie intervaly výmeny oleja. Varovný signál informuje vodiča, ak jeho štýl jazdy nezodpovedá kvalite motorového maziva. Správa "potrebná výmena oleja" a "okamžite vymeňte olej" sú zobrazené na prístrojovej doske, len čo je potrebná výmena oleja.

Moderná skrz na skrz

V spojení s vynikajúcou dynamikou prichádza Nová Laguna s dlhým zoznamom výbavy, vrátane dvoch audio systémov – kmeňového 3D Sound by Arkamys® a luxusného Bose® Sound System – a výberom integrovaných Carminat TomTom® Live alebo Carminat Bluetooth® DVD navigácií, plus Bluetooth® telephony a digitálna pripojiteľnosť Plug&Music.

3D Sound by Arkamys®
zväčšiť obrázok Zákazníci, ktorí hľadajú zážitok z priestorového zvuku a presnej reprodukcie zvuku určite ocenia štandardný systém vyvinutý pre Nový Renault Laguna v spolupráci s firmou Arkamys®. 140W systém 3D Sound by Arkamys® obsahuje:
• Osem reproduktorov (štyri stredové a štyri výškové),
• Digitálny zvukový procesor Arkamys® pre vernú, trojdimenzionálnu priestorovú reprodukciu zvuku,
• Dvojitú anténu pre optimálny príjem,
• Pripojiteľnosť Bluetooth®, ktorá poskytuje vodičom prístup k funkciám na ich telefóne cez ovládače na volante,
• Pripojiteľnosť Plug&Music umožňuje prehrávať hudbu uloženú na USB kľúči, prenosnom prehrávači, prehrávači iPod® a na smartphone cez audio systém v aute. Menu a playlisty sú zobrazované na palubnej doske.

Bose®: zvuk šitý na mieru
Inžinieri z Bose® začali na čistom hárku, pričom brali na vedomie nie len materiály, ktoré sa nachádzajú v kabíne Laguny, ale tiež ďalších vyše tisíc akustických premenných. Počet, typ a umiestnenie reproduktorov Bose® použitých v tomto systéme boli starostlivo vyberané, zatiaľ čo digitálne procesory a ekvalizéry signálu boli naladené tak, aby zodpovedali zvukovému profilu auta. Tímy inžinierov z Bose® a Renaultu potom úzko spolupracovali, aby vytvorili systém, ktorý ponúka výnimočný audio zážitok.

zväčšiť obrázok Bose® Sound System vyvinutý pre Renault Laguna obsahuje 10 reproduktorov a digitálny zosilňovač zahŕňajúci zvukový procesor Bose a šesťkanálový individualizovaný ekvalizér. V stredovej konzole zabudovaný center umožňuje pasažierom vychutnávať si čistý zvuk a vyvážené centrum zvuku, či už sedia na pravej, alebo ľavej strane auta. Zadné plató obsahuje 23-centimetrový subwoofer pre bohatú a realistickú reprodukciu basových tónov. Systém Bose® dostupný pre Nový Renault Laguna poskytuje maximálne potešenie a jedinečne realistický zážitok z počúvania vďaka krištáľovo čistým výškam a bohatým basom, pričom nezáleží na tom, kde pasažieri sedia.

Pri nízkych hlasitostiach ťaží vodič a jeho pasažieri z teplého, vyváženého zvuku, ktorý im umožňuje vychutnávať si všetky kvality originálnej nahrávky. Pri vyšších hlasitostiach zas systém poskytuje svoj maximálny výkon bez akéhokoľvek skreslenia.

Táto verzia systému Bose® taktiež obsahuje:
• Dvojitú anténu pre optimálny príjem,
• Pripojiteľnosť Bluetooth®, ktorá poskytuje vodičom prístup k funkciám na ich telefóne cez ovládače na volante,
• Pripojiteľnosť Plug&Music umožňuje prehrávať hudbu uloženú na USB kľúči, prenosnom prehrávači, prehrávači iPod® a na smartphone cez audio systém v aute. Menu a playlisty sú zobrazované na palubnej doske.

CARMINAT TOMTOM® LIVE: plne prepojená navigácia

zväčšiť obrázok Najnovší integrovaný prepojený systém Renaultu – Carminat TomTom® Live – je tak dostupný, ako ešte nikdy (stojí 490€), presný, jednoducho sa používa a je perfektne spôsobilý na každodenné používanie.

Pre ešte lepšiu navigáciu bol predchádzajúci software – IQ Routes® (ktorý navrhuje cesty na základe reálnych štatistík ohľadom dopravných situácií na daných miestach), Advanced Lane Guidance® (rozšírený pohľad na križovatky a cestné pruhy) a Mapshare® (aktualizovanie máp cez komunitu TomTom®) – rozšírený o štyri inovatívne služby poskytované TomTom® Live:

- HD Traffic®: Najlepší informačný systém o doprave v Európe. Informácie o doprave z celej Európy sú za necelé tri minúty stiahnuté do systému, spracované servermi TomTomu® a sprístupnené, aby mohli varovať vodičov o blížiacich sa dopravných zápchach a možnému zdržaniu. Ak je to potrebné, Carminat TomTom® Live prepočíta alternatívnu trasu k zvolenému cieľu. Z tejto služby momentálne denne ťaží milión Európskych motoristov.

zväčšiť obrázok - V niektorých krajinách je poskytované aj pokročilé varovanie pred mobilnými radarmi. Carminat TomTom® Live je jediným integrovaným navigačným systémom, ktorý poskytuje v reálnom čase varovanie pred prítomnosťou radarov na základe informácii pochádzajúcich z jedných z najvýkonnejších databáz na trhu, vrátane CSDB (Coyote Safety Data Base) vo Francúzsku a Road Angel v Anglicku.

- Funkcia Lokálne vyhľadávanie Google® používa kľúčové slová, aby sa dostala k 11 miliónom zaujímavých miest a k s nimi spojeným informáciám (telefónne číslo, opisy, názory komunity Google).

- Nakoniec, dlhodobá, päťdňová predpoveď počasia pokrývajúca celú cestu aj cieľ je dostupná kdekoľvek v Európe

Tieto štyri služby Carminat TomTom® Live sú prvé tri mesiace skúšobnej doby zadarmo. Potom je možné zaplatiť predplatné menej ako 5 € mesačne cez aplikáciu TomTom® HOME.

zväčšiť obrázok Na niektorých trhoch je pre Novú Lagunu dostupný aj ďalší navigačný systém - Carminat Bluetooth® DVD, ktorý obsahuje:
• Rádio/CD s MP3 kompatibilným meničom na 6 CD,
• Dvojitú anténu a dvojitý tuner pre bezchybný príjem,
• Sedempalcový širokouhlý 16:9 displej s funkciou 3D Birdview,
• Mapovanie celej Európy,
• Funkcia rozpoznania hlasu pre navigáciu a funkcie Bluetooth® telephony,
• Informácie o rýchlostných meraniach (na základe krajiny).

Cestovný komfort

Nový Renault Laguna ťaží z veľkej pozornosti venovanej akustickému komfortu, čo je oblasť, v ktorej tento model – a najmä jeho dieselové verzie – vytŕča ako etalón triedy. Cestovný komfort je zaistený celou flotilou elektronických pomôcok, medzi ktoré patrí elektronická parkovacia brzda, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, svetelný a dažďový senzor, atď. Vysoký štandard tlmenia nerovností zatiaľ umožňuje vodičovi aj cestujúcim vychutnávať si vynikajúce dynamické vlastnosti auta. K tomu všetkému je cestovné pohodlie ešte vylepšené dvojzónovou, trojmódovou (Soft, Auto a Fast) automatickou klimatizáciou zahŕňajúcou automatickú funkciu recirkulácie vzduchu a senzor škodlivých látok.

Maximálny komfort: ticho je zlaté
Nová Laguna ťaží z najmä z troch faktorov:
zväčšiť obrázok • znížený hluk motora, najmä pri nižších rýchlostiach,
• izolácia hluku prenášaného od cesty,
• a najmä zníženie aerodynamického hluku,

Akustický komfort dieselových verzií je rovnaký ako pri benzínových verziách, najmä vďaka vrodeným vlastnostiam samotných pohonných jednotiek. Ďalšie práce boli realizované na zavesení motora s väčším pérovaním, spolu s inovatívnymi riešeniami ako je upevnenie medzi nástavcom prevodovej skrine a batériou, ktoré umožňuje použiť batériu ako akustickú izoláciu (patent). Aerodynamika Nového Renaultu Laguna bola obozretne optimalizovaná už vo veľmi skorých štádiách vývoja automobilu. Stierače sú umiestnené pod hranou kapoty, zatiaľ čo špeciálny tvar spätných zrkadielok a A-stĺpikov znižuje turbulencie a tým aj aerodynamický hluk.

Pohodlné odpruženie
zväčšiť obrázok Odpruženie zabezpečuje pohodlné jazdenie vďaka kontrole vertikálneho zdvihu. Kombinácia pretlakových tlmičov vpredu a dvojkomorových tlmičov vzadu umožňuje, aby boli nerovnosti pri stredných rýchlostiach absorbované hladko. V zákrutách je pohodlná jazda zabezpečená obmedzenými náklonmi karosérie s podporou pevnejších sedadiel s lepším bočným vedením, aby si pasažieri mohli plnohodnotne vychutnať schopnosti a jazdné vlastnosti Novej Laguny.

Pohodlné šoférovanie
Pre uľahčenie šoférovania bol do výbavy zahrnutý široký sortiment vybavenia:
• Predné a zadné parkovacie senzory so zobrazením priestoru pred, aj za autom na hlavnom displeji spolu so zvukovým signálom,
• Tretia generácia hands-free karty Renault zahŕňajúcej ovládanie "follow me home" svetiel,
• Integrované otváranie dvierok palivovej nádrže pre zjednodušené tankovanie,
• Indikátor preraďovania (na uľahčenie "ekologickej" jazdy),
zväčšiť obrázok • Tempomat s obmedzovačom rýchlosti,
• Elektronická parkovacia brzda, atď.

Kvalitný vzduch v kabíne
Tlačidlá Soft-Auto-Fast pre pokročilú, inovatívnu trojmódovú klimatizáciu sa intuitívne ovládajú a sú umiestnené pokope medzi výduchmi, zatiaľ čo automatické funkcie tohto systému môžu byť prispôsobené individuálnym požiadavkám. Funkcie jedinečného "Auto" režimu sú inšpirované najlepšími systémami na trhu, aby zaistili optimálny kompromis medzi tepelným a akustickým komfortom, ako aj rýchle spustenie. Režim "Soft" uprednostňuje tichšiu, ukľudňujúcejšiu atmosféru, najmä pre vodiča a spolujazdca. Režim "Fast" sa zase snaží čo najrýchlejšie zohriať alebo ochladiť kabínu.

Manažment kvality vzduchu
zväčšiť obrázok Nová Laguna ťaží zo špeciálneho vývoja v oblastiach tepelného komfortu a kvality vzduchu v interiéri. Atermické čelné sklo redukuje slnečné žiarenie vnútri o 30%. Senzor slnečného žiarenia umiestnený v hornej časti predného skla spolu so svetelným a dažďovým senzorom pokrýva dve samostatné zóny. Pre optimalizovanie teploty v kabíne monitorujú jeho dve bunky intenzitu slnečného žiarenia na obidvoch stranách automobilu. Ďalší senzor vlhkosti vzduchu umiestnený v nožičke spätného zrkadla spolupracuje s pokročilým systémom navrhnutým tak, aby zabraňoval zahmlievaniu okien.

Hlavnou inováciou Novej Laguny je systém, ktorý automaticky chráni pasažierov pred škodlivými plynmi. Len čo senzor znečistenia vzduchu zistí prítomnosť škodlivých látok, automaticky zatvorí vonkajšie otvory ventilácie. Znečistený vzduch sa tak do auta nemôže dostať, zatiaľ čo filter s aktívnym dreveným uhlím recykluje a prečisťuje vzduch, zbavujúc ho peľov, plynov, pachov a prachových častíc.

Kvalita a bezpečnosť - základné princípy Laguny

Laguna je všetkými velebená pre jej kvalitu spracovania a spoľahlivosť (umiestnenie v TOP3), jej dynamické schopnosti (vďaka podvozku 4Control) a najlepšiu bezpečnosť v segmente (päť hviezdičiek EuroNCAP so skóre 36 bodov z možných 37).

Kvalita zkódovaná v DNA
zväčšiť obrázok Pri jej predstavení v roku 2007 bol jeden z hlavných cieľov Laguny III zmeniť pozíciu Renaultu medzi svojimi súpermi na etalón v rámci kvality produktu a služieb. Aj keď výsledky niektorých prieskumov ešte len čakajú na svoje zverejnenie, všetky poukazujú na rovnaké skutočnosti. Tie nezávislé prieskumy, ktoré už boli zverejnené (JD Power, ADAC, atď) a interné výsledky a testy špecializovaných médií naznačujú, že Laguna uspela v dosiahnutí umiestnenia v TOP3.

Laguna všetkých uistila, že kvalita bez kompromisov je hlboko zakorenená v DNA Renaultu, v každej fáze vývojového cyklu. Od vývoja a produkcie až po predaj a popredajné služby. Úsilie, roky vynakladané Renaultom na kvalitu produktov, sa vyplatilo v podobe výhod pre všetky modely Skupiny, kde sa každé nové vozidlo ukazuje byť spoľahlivejšie, než jeho predchodca.

V absolútnom bezpečí
Nový Renault Laguna umožňuje všetkým pasažierom vychutnávať si upokojujúcu jazdu vďaka výnimočnému pohodliu a bezpečnosti na svoju triedu (36 z možných 37 bodov v EuroNCAP). Keď ide o ochranu pasažierov, Laguna ťaží zo všetkých najnovších inovácií, ako aj rozsiahleho uznávaného know-how Renaultu v oblasti skúmania nehôd z reálneho sveta.

Líder v oblasti aktívnej bezpečnosti...
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Nová Laguna ťaží z uznávaného know-how Renaultu v oblastiach aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. V spojení s vynikajúcimi dynamickými schopnosťami jej podvozka podáva tento model na svoju triedu aj výnimočné brzdné výkony, najmä po opakovanom brzdení (brzdná dráha necelých 40 metrov - so 16 palcovými kolesami - po desaťnásobnom, krátko po sebe opakovanom zastavení zo 100 km/h na nulu). Veľké brzdy obsahujú vpredu ventilované kotúče s priemerom 280 - 296 mm, zadné brzdy majú priemer 300 mm.

Riadiaca/hydraulická jednotka obsahuje precíznejší elektronicky spustený brzdový asistent, ktorý je nezávislý od mechanických premenných. Kvalita podvozku, kombinovaná s precíznou a autoadaptívnou digitálnou simuláciou dynamiky vozidla umožňuje dôslednejšie predvídanie núdzových situácií. ABS a ESP patria k základnej výbave, a sú výkonnejšie vďaka predpríprave bŕzd (kvôli eliminácii trasenia). Príplatkové bi-xenónové svetlomety sa zatiaľ natáčajú do zákrut na základe rýchlosti a uhlu natočenia volantu. Táto technológia poskytuje v zákrutách až o 90% viac svetla než bežné halogénové svetlomety. Takisto je možné si objednať príplatkový systém monitorovania tlaku v pneumatikách.

...ako aj v oblasti pasívnej bezpečnosti
zväčšiť obrázok Rôzne pasívne bezpečnostné systémy vyvinuté Renaultom sú založené na poznatkoch získaných výskumom nehôd a správania sa vodičov v reálnom svete, ktoré poskytujú holistickejší a efektívnejší náhľad na bezpečnosť pasažierov. Na zabezpečenie ešte väčšej ochrany bola elektronika na palube Novej Laguny vyvinutá tak, aby mohli byť všetky najnovšie ochranné systémy spustené skôr. Na zabezpečenie ich výkonu v rôznych nárazových situáciách (komplexný predný náraz, šikmý zadný náraz) pokrýva všetky možné konfigurácie trojcestný algoritmus.

Náraz zboku zvyčajne vedie k radu fatálnych zranení, keďže bok automobilu obvykle poskytuje menšiu ochranu. Napriek tomu prinieslo špecifické úsilie v tejto oblasti úžasné výsledky. Na dvakrát rýchlejšiu detekciu a odpoveď na náraz využíva Nová Laguna jedinečný systém, ktorý obsahuje dvojité senzory bočného nárazu, ktoré sa nachádzajú v predných dverách a B-stĺpikoch. Špecifický algoritmus prispôsobí odpoveď sile nárazu a zaistí spustenie novej generácie dvojkomorových, dvojtlakových, bočných hrudníkovo-krčných airbagov. Zákony určujú, že takáto ochrana musí byť efektívna do rýchlosti 50 km/h, avšak v Novej Lagune tento systém efektívne funguje až do 70 km/h. Toto usporiadanie je v Novej Lagune založené na šiestich, alebo ôsmych airbagoch (vrátane príplatkových zadných bočných airbagov), ktorými sú pasažieri obklopení.

zväčšiť obrázok Dvojitý predpínač bezpečnostných pásov na prednom sedadle teraz operuje na oboch koncoch bezpečnostného pásu (vonkajšie upevnenie pásu aj navijak). Toto riešenie, kombinované s airbagom proti podšmyknutiu zabudovaným do sedáka, zabezpečuje, že pasažieri sú pevne držaní v ich sedadle počas čelného nárazu a nepodšmyknú sa pri náraze popod bezpečnostný pás. Fixná centrálna pracka uľahčuje zapínanie pásu. Samotné trojbodové bezpečnostné pásy sú vybavené obmedzovačmi ťahu. Nová Laguna je vybavená piatimi kontrolkami zapnutia pásu, pričom predné majú aj zvukovú signalizáciu.

Sedadlám ako takým bola tiež venovaná zvlášť pozornosť, aby boli ešte lepšie a pohodlnejšie. Napriek užším predným a zadným opierkam môže chrbát pasažierov pohodlne vkĺznuť do sedadla, zatiaľ čo ochrana krku v prípade zadného nárazu je zabezpečená vďaka novej generácii hlavových opierok, do ktorých sú integrované upevňovacie tyčky.

Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]