Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Volkswagen Caddy 1.9 TDI s prevodovkou DSG (01/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 08.02.2011;

Tentokrát sme sa v rámci testovania automobilov rozhodli podeliť sa o jazdné a úžitkové vlastnosti ľahkého nákladného automobilu od koncernu Volkswagen. Automobil sme si nemuseli požičiavať od importéra, pretože vám predstavíme našu ročnú 2-miestnu dodávku Caddy Kasten 1.9 TDI s mechanickou 6-stupňovou prevodovkou s automatickým radením DSG.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Tieto ľahké nákladné automobily s celkovou hmotnosťou do 3.500 kg (slangovo - úžitkové dodávky), Volkswagen dodáva na slovenský trh od roku 1997. Dvojmiestna dodávka s typovým označením 9K sa volala "Kasten" - skriňa, asi preto, lebo nadstavba nákladného priestoru nebola presklenná a s kabínou vodiča netvorila kompaktný celok. Kompaktnú karosériu dostal až nový typový rad 2K v roku 2004. Kompaktný vzhľad aj pomenovanie si Caddy zachovala do dnes. V roku 2010 Caddy (2C) prešla vzhľadovou úpravou, no principiálne sa nezmenila. My sme testovali model pred faceliftom vo výbave nie bežnej pre úžitkovú verziu automobilu. Týmto testom chceme poukázať na to, že pracovisko profesionálneho vodiča, ktorý za volantom strávi veľa pracovného času, môže byť rovnako komfortné ako v osobnej verzii automobilu.
______________________________________________________________________________________________





Keď výrobca ponúka model vo viacerých variantoch karosérií, motorizácií a ešte aj s množstvom voliteľnej výbavy, kupujúci je postavený pred ťažkú úlohu, správne sa rozhodnúť. Aj my sme museli kalkulovať, no napokon sme sa rozhodli pre krátku, 2-sedadlovú dodávku s posuvnými dverami na pravej strane nákladného priestoru a dvomi krídlovými presklennými dverami vzadu. S automobilom sme najazdili 5.600 kilometrov, čo je dosť na to, aby sme ocenili alebo oľutovali naše rozhodnutie.

testoval šéfredaktor Peter Mauer









Peter Mauer, šéfredaktor aaD
Aj dizajn je dôležitý

Nielen objem skrine nákladného priestoru ale aj jej dizajn zohráva dôležitú úlohu. Veľké hladké plochy karosérie s jemne zaoblenými hranami pôsobia čisto a elegantne. Dokonca ani oceľová vodiaca koľajnica posuvných dverí na pravom boku nepôsobí rušivo. Klinovitý predok (maska, blatníky a kapota) nadväzuje na veľké predné sklo a strechu kabíny vodiča, ktorá so strechou skrine nákladného priestoru tvorí jeden kompaktný aerodynamický celok ukončený zaobleným rámom okna krídlových dverí. S takýmto tvarom karosérie má Caddy predpoklady na dosahovanie priaznivej ekonomickej prevádzky.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Kompaktný predný plastový nárazník s integrovanou mriežkou chladiča a otvormi pre prívod vzduchu, prekrýva celú prednú časť. Spolu so širokými svetlometmi pôsobí mohutne. V čiernej matnej farebne ladí s čiernym lakom karosérie. Uhol sklonu predného skla optimalizuje aerodynamické obtekanie vzduchu okolo karosérie a súčasne zaručuje dobrý výhľad dopredu. Vďaka trojuholníkovému oknu v spodnej časti A-stĺpika aj výhľad do strán. Výhľad za vozidlo zas zabezpečujú sklopné spätné zrkadlá s elektrickým nastavovaním a vyhrievaním. Pravé je o niečo užšie ako ľavé, ale obidve sú dostatočne veľké na to, aby cez ne bolo dobre vidieť vedľa a zároveň aj za vozidlo. Pri pohľade na zadnú časť sa nedá prehliadnuť nerovný pomer medzi šírkou ľavých a pravých krídlových dverí. Tu muselo pravidlo symetrie ustúpiť účelovosti, nakoľko ide o pracovnú verziu automobilu.

Malá kabína s množstvom úložného priestoru

Malá preto, že sa do nej zmestí len jeden rad sedadiel. Na vnútornú výšku si však nemôže sťažovať nikto. Od podlahy po strop má 130 cm. Tomu je prispôsobené aj vyššie sedenie, vďaka čomu sa na sedadlá dobre nastupuje a vystupuje. Výplň sedadiel nie je príliš mäkká ani tvrdá, skrátka je akurát. Uhol sklápania operadiel deliacou stenou nie je príliš obmedzovaný, aj preto sa v nich sedí pohodlne. Lakťová opierka na madle dverí má ideálnu výšku aj šírku. Škoda, že Caddy nemá stredovú opierku. DSG prevodovka ruku vodiča takmer nezamestnáva a ona nemá kde oddychovať.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Menšie predmety ako lekárničku, trojuholník, reflexné vesty ale aj snehové reťaze sa zmestia na plastovú poličku nad hlavou vodiča a spolujazdca. Na odkladanie drobných predmetov je v kabíne miesta viac než treba. Úložné boxy a priehradky rôznych veľkostí a tvarov sú vo dverách, medzi sedadlami, v prístrojovej doske pred spolujazdcom ale aj na jej hornom plate. Predmety, najmä biele, uložené v otvorených priehradkách sa v skle okna nepríjemne odrážajú a pri neočakávanom náraze sa môžu zmeniť na nekontrolované strely, preto odporúčame alternatívu s vekom (príplatková výbava). Volant, páčky prepínania smeroviek, svetiel, stieračov a palubného počítača sú nám dobre známe z 5. generácie Golfu. Panel prístrojov s kruhovými ukazovateľmi a displejom palubného počítača je tiež veľmi podobný. Vľavo je otáčkomer a teplomer, vpravo palivomer a rýchlomer. Medzi nimi je displej palubného počítača s výstražnými prevádzkovými kontrolkami. Rozdielne sú len ovládače pre nastavenie denného počítadla kilometrov a aktuálneho času. Panel prístrojovej dosky je však úplne iný a dovolím si tvrdiť, že aj krajší. V úžitkovom automobile by len málo kto čakal takú dokonalú úroveň dielenského spracovania interiéru, akú má táto Caddy. Materiály sú rovnako kvalitné a na hmat príjemné, ako u ktoréhokoľvek modelu osobného automobilu koncernu VW.

Komfort a obsluha

Každý, kto aspoň raz musel riadiť auto v rozpálenej kabíne, iste bude súhlasiť s tým, že vodič-profesionál si zaslúži trochu komfortu v podobe klimatizácie, elektrického ovládania vonkajších zrkadiel a okien dverí. Nič nie je dôležitejšie ako vyhrievané zrkadlá, rozmrazené okná a dokonalé kúrenie a vetranie. To všetko v našej Caddy funguje výborne. Klimatizáciu síce nemá automatickú ani dvojzónovú, ale aj poloautomatická v lete vychladí a v zime prehreje, dokonca aj nákladný priestor. Ovládače vetrania, kúrenia, rádia, výstražného svetla, tlačidla ASR sú prehľadné a z miesta vodiča dobre dosiahnuteľné, vrátane páky ručnej brzdy a 12 V elektrickej zásuvky. Funkcia, minimálne troch bliknutí smeroviek, je v tomto modeli už samozrejmosťou. Nejako si však nemôžem zvyknúť na umiestnenie spínačov elektrického ovládania okien na lakťovej opierke vodičových dverí, sú príliš vzadu.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Pri pohľade na pracovisko vodiča pozornosti neunikne absencia spojkového pedála. Neprehliadnuteľná je aj krátka radiaca páka a pochromovaný panel robotronickej prevodovky DSG. Táto prevodovka počas jazdy nevyžaduje zmenu polohy, nakoľko prevody preraďuje sama. Nebiť označenia "DSG" na prstenci pod hlavicou páky, nezainteresovaný si ju ľahko zamení za automatickú prevodovku (obsluha je rovnaká). Hlavica páky dobre padne do dlane a má dobrú dosažiteľnosť aj v najvzdialenejšej polohe (P). Výhľad z vozidla je do všetkých strán dobrý. Cez vnútorné zrkadlo, mriežku v deliacej stene a okná krídlových dverí dokonca aj dozadu, pokiaľ mu v tom nebráni prepravovaný náklad. Stĺpiky dvojdielnej deliacej steny predelenej v pomere 2/3 (ľavá) a 1/3 (pravá) sa v spätnom zrkadle vzájomne prekrývajú so stĺpikmi krídlových dverí delených v rovnakom pomere, takže výhľad obmedzujú len minimálne. Pri prvom snehu som zistil, že vzhľadom na moju výšku sneh z veľkého predného skla škrabkou odpratať nedočiahnem. Vďaka krátkemu predku však dočiahnem sneh odpratať z pod dlhých stieračov, a tie potom zvyšnú prácu spoľahlivo za mňa odvedú. Škoda, že dvierka nalievacieho hrdla palivovej nádrže nie sú napojené na centrálne otváranie a uzamykanie. Ešte, že do zámku uzáveru nalievacieho hrdla pasuje kľuč zo zapaľovania a vodič pri tankovaní nemusí obchádzať auto (hrdlo je na strane vodiča). Keď som zistil, že Caddy má uložené rezervné koleso pod podlahou, uvedomil som si, že výmena pichnutého kolesa nebude čistá práca, preto v nákladnom priestore pohľadám vhodnejšie miesto. Je bežné, že v stroho čalúnenom nákladnom priestore býva zvýšený hluk, takže ma vôbec neprekvapuje, že cez mriežku deliacej steny do kabíny preniká šum z odvaľovania zadných kolies (len ak je prázdny). Aerodynamické obtekanie vzduchu okolo karosérie ani vibrácie od motora a prevodovky však v kabíne vôbec nepočuť.

Nákladný priestor

Nákladný priestor má objem 3,2 m3 (udáva výrobca), z pravej strany je prístupný cez 70 cm široký a 110 cm vysoký otvor posuvných dverí, vzadu cez 100 cm široký a 110 cm vysoký otvor dvojkrídlových dverí (otvárajú sa do uhla 90°). Aj keď výrobca udáva vnútorné rozmery nákladného priestoru o pár centimetrov väčšie, cez otvor zadných dverí sa do nákladného priestoru zmestí najväčší "krabicový" tovar 100 x 110 x 150 centimetrov (šírka x výška x dĺžka). Po odmontovaní pravého dielu ochrannej deliacej steny (11 skrutiek) a odložení sedadla spolujazdca sa časť vnútorného úložného priestoru predĺži na rozmer 52 x 60 x 240 cm (po prístrojovú dosku). V novšej verzii Caddy Kasten 2C už nie je potrebné stenu demontovať, stačí sklopiť sedadlo spolujazdca a pravý diel steny pootočí dopredu. Pri jazde s otvoreným krídlom pravých dverí možno prepraviť predmety ešte o niečo dlhšie.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Bočné posuvné dvere majú hneď niekoľko predností. Pri nakladaní tovaru cez chodník neobmedzujú chodcov, auto sa dá pristaviť k nakladacej rampe z boku, prístup do priestoru z dvoch, resp. pri posuvných dverách na obidvoch stranách až z troch strán, umožňuje výbornú manipuláciu pri ukladaní tovaru. Krídlové aj posuvné dvere sa ovládajú ľahko. Centrálne zamykanie a odomykanie je dvojstupňové, pri prvom stlačení ovládača sa odomknú len dvere vodiča, ostatné zostanú uzamknuté. Otvoria sa až po dvojnásobnom stlačení diaľkového ovládača. Podlaha nákladného priestoru má ideálnu výšku cca 58 cm, čo je asi po kolená dospelej osoby. Nastupovanie do nákladného priestoru uľahčuje nástupný schodík - prah posuvných dverí. Na zadnej nakladacej hrane je asi 3 cm vysoký plastový prah, ktorý svojím prevýšením počas jazdy bráni posunutiu nezaisteného nákladu do zadných dverí. Takéto riešenie má však aj nevýhodu, náklad treba cez prah zdvíhať. Plechová podlaha je prekrytá pryžovou krytinou (voliteľná výbava). Na každej strane má po dve oceľové kotviace oká na uviazanie upínacích popruhov. Obklady stien v nákladnom priestore sú skromnejšie, siahajú len do polovice a tvoria ich drevovláknité (umakartové) dosky. Jedine strecha nákladného priestoru je obložená celá, aby veľkú plochu vystužila a súčasne aj odhlučnila. Keby boli plastový ochranný kryt zadnej nakladacej hrany a prahu posuvných dverí z čierneho, nie zo šedého tvrdeného plastu, možno by sa menej špinili. Nákladný priestor, rovnako ako kabínu vodiča, stráži pohybový senzor prepojený na vypínateľný zvukový alarm (pri preprave zvierat).

Motor a prevodovka

V čase, keď sme o kúpe dodávky uvažovali, výrobca do nich montoval tri benzínové motory, 1.4 (59kW), 1.6 (75kW) a 80 kW dvojliter spaľujúci benzín alebo alternatívne palivo CNG. Z ponuky naftových motorov to boli hladký diesel 2.0 SDI (51kW) a dva preplňované 1.9 TDI (77kW) a 2.0 TDI (103kW). Nie len cena, ale aj výkonové parametre rozhodli o tom, že sme si vybrali preplňovaný diesel 1.9 TDI s výkonom 77kW (zobraziť) v kombinácii s komfortnou mechanickou 6-stupňovou prevodovkou s automatickým radením DSG (Direct Shift Gear). Takýto komfort radenia síce nie je zadarmo, ale prečo nezveriť prácu technike, obzvlášť keď jazdíme prevažne v mestskom cykle s častým preraďovaním.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Základom prevodovky DSG (zobraziť rez prevodovkou) je dvojica paralelne usporiadaných prevodoviek s dvomi viac lamelovými hydraulickými spojkami, ktoré pomocou dvoch do seba vložených hnacích hriadeľov ovládajú 1., 3., 5. rýchlostný stupeň a spätný chod (spojka 1) alebo 2., 4. a 6. rýchlostný stupeň (spojka 2). Funguje to tak, že počas radenia je predvolený už ďalší rýchlostný stupeň, ale ešte nie je zaradený. V priebehu troch až štyroch stotín sekundy sa jedna spojka otvára, kým druhá sa spína. Rýchlostné stupne sú preraďované bez prerušenia hnacej sily, čo znamená, že motor ťahá aj počas radenia. Prevodovka DSG má dva režimy ovládania: automatický alebo manuálny. Automatický mód má okrem komfortnej charakteristiky aj športový program. Manuálne radenie sa ovláda pákou automatického radenia pohybom dopredu alebo dozadu (pozri označenie: + a -). Zmeny prevodov v automatickom režime prebiehajú jemne, takmer nepozorovane a v porovnaní s plne automatickou prevodovkou aj rýchlejšie.

Podvozok a jazdné vlastnosti

Caddy má zavesenie kolies vpredu typu McPherson so stabilizátorom. Zadná náprava je tuhá s jedno-listovou pružinou, tlmičom a stabilizátorom na každej strane. Na 15" oceľových diskoch má obuté plášte 195/65 R15. Kotúčové brzdy na všetkých kolesách kontroluje antiblokovací systém zabraňujúci zablokovaniu kolies pri plnom brzdení alebo na klzkom povrchu. Systém ABS je doplnený vypínatelným systémom protipreklzovej regulácie ASR na rovnomerný rozjazd alebo zrýchlenie v celom rozsahu rýchlostí bez pretočenia kolies.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Takýto podvozok môže byť zaťažovaný maximálnou prípustnou hmotnosťou 2230 kg z toho predná náprava maximálne 1090 kilogramami a zadná 1230 kg. Caddy môže prepravovať náklad do hmotnosti maximálne 750 kg. S dĺžkou 4405 mm a rázvorom kolies 2682 mm má priemer otáčania 11,1 metrov. S touto dodávkou vysokou niečo cez 1,8 m sa jazdí rovnako dobre či je naložená alebo prázdna. Ustojí aj vyhýbací manéver a napriek veľkej bočnej ploche sa vyrovná aj s bočným vetrom.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Spotreba paliva je závislá od spôsobu jazdy. Dynamickou jazdou na pravidelnej trase (2/3 diaľničný obchvat a 1/3 mesto) sa priemerná spotreba paliva pohybuje tesne nad hranicou 7 litrov na 100 kilometrov. Ľahšou nohou na akceleračnom pedáli sa na rovnakej trase dá dosiahnuť spotreba do 5,5 litrov/100 km. Priemerne vykazujeme spotrebu paliva 6,2 l/100 km. Vďaka 6-stupňovej prevodovke s automatickým radením DSG je rozjazd natoľko pružný, že manuálne ovládané prevodovky jej jednoducho nestačia. Keď sa vyžaduje ešte väčšie zrýchlenie, stačí presunúť páku DSG do športového režimu a prevodovka bude preraďovať pri vyšších otáčkach. Takáto jazda však priemernú spotrebu okamžite pokazí. Samozrejme, že Caddy nie je auto na závody, ale vo svojej kategórii by malo šancu dosiahnuť dobrý výsledok.

Porovnanie s konkurenciou

Do porovnávacej tabuľky som zaradil modely, ktorých parametre sa najviac približujú parametrom testovaného modelu Caddy (2K) z roku 2009. Obstarávacia cena zodpovedá poslednej známej cene v roku 2010.

Ilustračný obrázok
Model VW Caddy Kasten 1.9 TDI DSG Opel Combo 1.7 CDTI ecoFLEX Profi Fiat Dobló Cargo Van 1.9 Multijet SX Citroen Berlingo 1.6 HDi Standard Renault KangooExpress 1.5 dCi Confort
Rok výroby 2009 2009 2009 2009 2009
Vyhotovenie dodávka dodávka dodávka dodávka dodávka
Počet dverí/počet miest 5/2 4/2 5/2 5/2 5/2
Palivo nafta nafta nafta nafta nafta
Motor 1.9 TDI 1.7 CDTI 1.9 1.6 HDi 1.5 dCi
Zdvihový objem motora (ccm) 1896 1686 1910 1560 1461
Max. výkon kW(k)/ pri ot./min-1 77(105)/4000 74(101)/4400 77(105)/4000 66(90)/4000 63(86)/4000
Krút.moment v Nm pri ot./min-1 250/1900 240/2300 200/1750 215/1750 200/1750
Prevodovka/počet prevod.st. mechanická/6 DSG mechanická/5 mechanická/5 mechanická/5 mechanická/5
Pohon predný predný predný predný predný
Dĺžka (mm) 4405 4322 4253 4628 4213
Šírka (mm) 1794 1684 1722 1810 1829
Výška (mm) 1833 1801 1831 1828 1805
Rázvor (mm) 2682 2716 2583 2728 2697
Objem batož. priestoru (m3) 3,2 - 3,2 3,7 3,0
Celková hmotnosť (kg) 2230 1840 2010 2134 1918
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1506 1320 1355 1384 1251
Užitočné zaťaženie (kg) 754 520 655 750 667
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,2 5,2 5,8 5,7 5,2
Max.rýchlosť (km/hod.) 186 170 - 160 -
Zoznam obsahuje len rozdiely v štandardnej výbave (+ áno, - nie), zhodnú štandardnú výbavu zoznam neobsahuje (bočné posuvné dvere na pravej strane a stenu oddeľujúcu kabínu od nákladného priestoru majú všetky modely).
ABS + + - - -
ABS + elektron. rozdeľovanie brzdnej sily - - + + +
protipreklzový systém kolies (ASR,ASC+T,ETS,TCS,..) + - - - -
brzový asistent (BAS, EBA, BA...) - - - + +
protipožiarne zariadenie (FPS) - - + - -
centrálne uzamykanie vozidla/diaľkové ovládanie -/+ -/+ +/- +/- -/+
výškovo nastavitelné sedadlo vodiča - + - - +
lakťová opierka vpredu - - - - +
odkladací priestor nad vodičom + - - - -
tónované /determálne zasklenie -/+ +/- +/- +/- -/-
príprava na inštaláciu rádia + + + + -
anténa - + + + -
počet reproduktorov 2 2 0 0 0
hmlovky - - + - -
el. nastav /vyhrievané spätné zrkadlá -/- - /- -/- -/- +/+
el. spúšťanie okien predných - + + - +
klimatizácia - + - - -
peľový filter privádzaného vzduchu + + - - -
kryty zrkadiel vo farbe karosérie - - + - -
ukazovateľ vonkajšej teploty + - - - +
multifunkčný displej - + - - -
zadné dvere dvojkrídlové + - + + +
Prižová podlaha v nákladnom priestore - + - - -
Posledná známa cena modelu v EUR (zaokrúhlene) (16.394 bez DPH)
19.509 s DPH
(11.164 bez DPH)
13.397 s DPH
(13.978 bez DPH)
16.774 s DPH
(14.577 bez DPH)
17.493 s DPH
(13.690 bez DPH)
16.291 s DPH
Hodnota jazdeného modelu v EUR
(01/2011 - počet km 6.000)
(14.550 s DPH) (10.190 s DPH) (10.770 s DPH) (11.480 s DPH) (13.040 s DPH)

Úžitkové autá v štandardnej výbave moc komfortu neponúkajú, preto sme si Caddy obohatili opčnou výbavou z ponuky výrobcu. Bez automatického denného svietenia, vyhrievaných vonkajších spätných zrkadiel, airbagu pre spolujazdca, parkovacieho asistenta vzadu, alarmu kontrolujúceho vnútorný priestor, klimatizácie a rádia si dnes prevádzkovať automobil neviem predstaviť. Za užitočnú sme považovali aj gumenú krytinu na podlahu nákladného priestoru, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, zosilnené poťahy, elektrické ovládanie okien s poistkou a palubný počítač. Aby naša dodávka nepôsobila na ceste tuctovo, tak sme si ju vybrali v čiernej metalíze. Za všetko toto dovybavenie sme však museli doplatiť k základnej cene sumu 4.509 € s DPH (3.789 € bez DPH).

Hodnotenie na záver

Už na prvý pohľad je zrejmé, že Caddy Kasten 1.9 TDI DSG v porovnávacej tabuľke je najdrahšia, ale ani jeden z porovnávaných modelov namá 6-stupňovú mechanickú prevodovkou s automatickým radením prevodových stupňov v hodnote cca 2272 €. Takúto sumu totiž predstavuje rozdiel nákupných cien medzi rovnako vybavenou Caddy s rovnakou motorizáciou, ale s mechanickou 5-stupňovou prevodovkou. Ak by som zohľadnil túto skutočnosť, tak by sa Caddy s cenou 17.237 € zaradila na druhú priečku v rebríčku obstarávacích cien. Samozrejme, že nie len obstarávacia cena je pri kúpe automobilu rozhodujúca, oveľa dôležitejšie sú úžitkové vlastnosti, prevádzkové náklady a predpokladaná zostatková hodnota pri odpredaji. Z takéhoto pohľadu má testovaná Caddy Kasten 1.9 TDI DSG viac než dobré predpoklady obstáť na konkurenčnom trhu. Ide totiž o automobil s dobrými jazdnými vlastnosťami, dostatočným prepravným priestorom, dokonalým dielenským spracovaním, elegantným dizajnom, komfortom osobného automobilu a to všetko za prijateľnú obstarávaciu cenu. Caddy, ako všetky nemecké autá koncernu Volkswagen, si na slovenskom trhu dlhodobo udržuje vyššiu zostatkovú hodnotu ako konkurencia a aj to bol jeden z dôvodov, prečo sme sa rozhodli pre kúpu tejto dodávky a vôbec to neľutujeme.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

otvoriť test Euro NCAP Spoločnosť Euro NCAP v roku 2007 podrobila osobnú verziu VW Caddy barierovým skúškam, po ktorých jej udelila 4 z 5 hviezdičiek za bezpečnosť posádky. Priestor pre posádku zostal po čelnom náraze zachovaný. Plný počet bodov nedosta Caddy za riziko poranenia kolien a stehenných kostí vodiča a spolujazdca o prístrojovú dosku. Pri simulovanej zrážke s chodcom Caddy získala 2 zo 4 bodov. Do figuríny predstavujúcej chodca Caddy narazila predným nárazníkom. Chodec pri tom utrpel vážnejšie poranenie nôh, ale zranenie hlavy po náraze do prednej kapoty sa ukázalo ako menej závažné. Pre viac informácii kliknite na logo Euro NCAP.

Otvoriť stránku importéra úžitkových vozidiel Volkswagen.

Testoval: Peter Mauer
Foto: Oliver Mauer; Peter Mauer

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]