Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ (09/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 31.10.2011;

Spoločnosť GM Southeast Europe Kft., organizačná zložka, importér vozidiel Opel a Chevrolet pre Slovenskú republiku, nám na test poskytol novinku, faceliftované SUV Chevrolet Captiva vybavené najsilnejším naftovým motorom 2.2 D s pohonom všetkých kolies 4x4 v najvyššom stupni výbavy LTZ.
testoval Jaroslav Čík




Mestské SUV

Chevrolet Captiva bola na trh uvedená v roku 2006 ako prvé SUV európskej divízie značky Chevrolet. Do tohto segmentu vstúpila veľmi sebavedomo a rozhodne v ničom nezaostávala voči svojim konkurentom. Okrem bohatej výbavy a 7-mich miest na sedenie jej nechýba pohon všetkých kolies 4x4, dieselový motor či automatická prevodovka. Počas 5-tich rokov si získala veľa priaznivcov aj svojim vonkajším vzhľadom. Dovolím si tvrdiť, že bol krajší ako mala jeho nemecká dvojička Opel Antara. V tomto roku prišla na trh vynovená Captiva s výraznejším faceliftom, ktorá je podľa môjho názoru ešte vydarenejšia. Poďme sa teda na ňu pozrieť trošku detailnejšie.

Exteriér
zväčšiť obrázok Hlavné zmeny na zovňajšku nastali v prednej časti. Tá dostala novú veľkú prednú masku s typickým dvojitým otvorom a logom „motýlika“ uprostred, ktorá odkazuje na príbuznosť s americkými SUV a pickup-mi značky Chevrolet. Zmenená bola aj predná kapota, predné reflektory a predné hmlovky boli posunuté o niečo nižšie. Prekvapilo ma aj umiestnenie bočných smeroviek v spätných zrkadlách, vzhľadom na nižšie položenú cenu modelu oproti konkurencii. Naopak xenónové reflektory alebo denné LED svetlá nie sú k dispozícii ani za príplatok.

Pri bočnom pohľade zisťujem, že tu sa veľa zmien neudialo. Ale na čo meniť to, čo je dobré. Športový charakter zvýrazňujú aj zmenené bočné vetracie otvory v predných blatníkoch. Z nich plynulo vychádza jemne stúpajúca línia smerom dozadu. Nechýbajú ani svalnaté blatníky s plastovým olemovaním prechádzajúcim cez predné a zadné dvere, ktoré k vozidlám SUV nepochybne patria. K elegancii prispieva chrómovaná spodná lišta okien, strieborné vonkajšie kľučky dverí a strieborný pozdĺžny strešný nosič.

zväčšiť obrázok Rovnako ani v zadnej časti nenastali žiadne výrazné zmeny, naďalej sú použité "tuningové" koncové svetlomety. Poteší samostatne otváracie zadné okno, ktorého spodná hrana je však dosť vysoko a menšie postavy môžu mať problém pri nakladaní alebo vyberaní vecí z batožinového priestoru. Dostatok výkonu dávajú tušiť chrómované koncovky výfuku na oboch stranách a efektne pôsobí aj strieborný spodný kryt nárazníka.

Vonkajšie rozmery Captivy sa zmenili len minimálne. Dlhá je 4673 mm, široká 1849 mm a vysoká 1756 mm. Rázvor náprav predstavuje hodnotu 2707 mm.

Zmeny dodali novej Captive ešte výraznejší a silnejší charakter a rýchlejšiu rozoznateľnosť k príslušnosti značky Chevrolet. Dizajn hodnotím ako vydarený a nemám mu v podstate čo vytknúť.

Interiér
zväčšiť obrázok Po usadnutí na sedadlo vodiča ma privítal priestranný interiér s modernou palubnou doskou. Tvorí ju celkom príjemne zladená kombinácia tvrdých tmavých plastov a doplnkov v podobe strieborne lakovaných plastov a lakovanej stredovej lišty v imitácii tmavého dreva prechádzajúcej do predných dverí. Môžem povedať, že spracovanie je na slušnej úrovni. Zamrzel ma iba nedoliehajúci chrómovaný rámik okolo radiacej páky a odstávajúci plast okolo horného odkladacieho priečinku na palubnej doske.
4-ramenný volant s koženým čalúnením a veľkým priemerom prezrádza, že mám dočinenia s poriadnym kusom auta. Osobne by som však prijal o niečo hrubší veniec. Medzi jeho ramenami po stranách vykukujú naľavo ovládače audio systému a handsfree systému s Bluetooth a napravo tempomatu. Priznám sa, že ma svojou ergonómiou a spracovaním veľmi nepresvedčili. Napr. taký Cruze ich má priamo na volante a s oveľa lepším spracovaním. Nový dizajn dostali "budíky" na prístrojovom paneli, teraz sú jednoduchšie a prehľadnejšie.

zväčšiť obrázok V hornej časti stredovej konzoly je medzi vertikálne uloženými prieduchmi s chrómovaným orámovaním umiestnený veľký viacúčelový LCD displej. Ten slúži pre potreby automatickej klimatizácie, palubného počítača, rôznych nastavení, navigácie či parkovacej kamery. Pochváliť sa môže aj dotykovým ovládaním a celkom slušnou čitateľnosťou aj počas slnečného dňa. Parkovacia kamera sa aktivuje automaticky po zaradení spiatočky a jej optika je umiestnená nad zadným evidenčným číslom naľavo. Disponuje aj nočným videním a navádzacími čiarami, ktoré sú však dosť hrubé. Ich poloha navyše nezodpovedá úplne realite a ani sa nenatáčajú. Všimol som si to napr. pri parkovaní vedľa obrubníka. Parkovaciu kameru ale pri veľkosti auta a každodennom parkovaní v meste hodnotím veľmi kladne. K displeju mám ešte jednu výhradu. Pri zmene intenzity alebo teploty klimatizácie sa automaticky na displeji v spodnom riadku zobrazia nastavenia klimatizácie, no tie mohli byť o niečo väčšie resp. vo viacerých riadkoch, nakoľko sú horšie čitateľné.
Zmeny sa dotkli aj panelu s tlačidlami pod spomínaným displejom. Vedľa digitálnych hodín s oválnym orámovaním, ktorých dizajn je podľa mňa dizajnérsky prešľap, sú tlačidlá na ovládanie výstražných smeroviek, stabilizačného systému, systému bezpečného zjazdu svahu DCS a kontrolka nezapnutých bezpečnostných pásov. Pod ním má miesto panel audiosystému s CD a MP3 prehrávačom s možnosťou pripojenia externého audiozariadenia a ovládače automatickej jednozónovej klimatizácie. Všetky tieto ovládače sú kvalitne spracované bez náznaku vôle a po ruke vodičovi či spolujazdcovi vpredu.

Ďalšia zmena sa dotkla parkovacej brzdy, ktorá je teraz elektricky ovládaná a jej ovládač sa nachádza pred radiacou pákou, medzi ovládačmi vyhrievania sedadiel, ktorých miesto bolo tiež zmenené oproti predchádzajúcej verzii. Tým sa uvoľnil priestor medzi sedačkami, ktorý teraz ponúka okrem odkladacej konzoly s držiakmi na poháre či malé fľaše aj mimoriadne objemné dvojité dno po odsunutí. To je však dostupné iba pokiaľ nevyčnievajú uložené predmety v držiakoch alebo vedľa nich. Odkladacích priestorov je tu ale oveľa viac a sú silnou stránkou novej Captivy. Ďalšia zatváracia schránka sa nachádza v hornej časti uprostred palubnej dosky, pred spolujazdcom vpredu, pred vodičom naľavo a okrem odkladacieho priestoru vo dverách nechýba ani úložný priestor v lakťovej opierke. Tej ale musím vytknúť vŕzganie až nepríjemné prenosy nárazov po prejazde väčšími nerovnosťami. Príjemne poteší aj odkladacia schránka na okuliare v strope pred panelom osvetlenia.

zväčšiť obrázok Kožené sedadlá sú spracované na slušnej úrovni a poskytujú dostatok komfortu. Nedisponujú zvýšeným bočným vedením, ale to v triede SUV ani nie je nevyhnutné. Sedadlo vodiča je elektricky ovládané s manuálnou bedernou opierkou s páčkovým ovládaním. Predné sedadlá sú naviac aj vyhrievané.
zväčšiť obrázok Zadné sedadlá poskytujú výbornú variabilitu a dostatok pohodlia. Druhá rada je delená a operadlá sú polohovateľné vo viacerých polohách. Zároveň sú sklopné do podlahy a v spolupráci so sklopeným tretím radom vytvoria takmer rovnú podlahu batožinového priestoru. Pri dlhších presunoch je k dispozícii lakťová opierka s držiakmi na poháre.
Prístup k tretiemu radu sedadiel je rovnako ako v nedávno testovanom Orlande ukážkový. Sklopenie a vyklopenie samostatného sedadla na jednej alebo dvojsedadla na druhej strane v druhom rade je veľmi jednoduché bez nutnosti vynaloženia väčšej námahy. Sedenie v poslednom rade je však ako obvykle len núdzové, miesta na nohy a hlavu tu nie je na rozdávanie.

Captiva disponuje objemným batožinovým priestorom. V základom prevedení má kapacitu 97 litrov, po sklopení 3. radu 477 litrov (po strechu 769 litrov) a maximálny objem so sklopenými zadnými sedadlami po strechu je až 1577 litrov. Rovnako ani tu nechýba množstvo úložných priestorov. Pri prevoze batožiny so sklopeným tretím radom sedadiel do podlahy by sa hodil kryt batožinového priestoru.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok Testovaná Captiva bola vybavená novým naftovým agregátom 2.2 D s výkonom 135 kW (184 koní), ktorý dosahuje pri 3800 ot./min. Maximálny krútiaci moment 400 Nm prezrádza viac než dostatočný záťah motora a dosahuje ho už od 2000 ot./min. Reálne ho cítiť v rozmedzí 2000 otáčok, konkrétne už od približne 1500 do 3500 ot./min.

Tento moderný 4-valcový agretát z dielne GM je vybavený dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave valcov (DOHC), preplňovaním turbom s variabilnou geometriou VGT, medzichladičom a vysokotlakým priamym vstrekovaním paliva common rail. Motor spĺňa aktuálne emisné limity Euro 5 a je vybavený filtrom pevných častíc.

Celkovo som za týždeň testovania s novou Captivou prebrázdil 1230 km po cestách v meste, mimo neho a samozrejme som nevynechal ani diaľnicu. Nakoľko palubný počítač nezobrazuje aktuálnu spotrebu (iba priemernú), pre zistenie priemernej spotreby v rôznych podmienkach som musel údaje resetovať. Pri odovzdávaní vozidla mi však palubný počítač ukázal celkovú priemernú spotrebu 7,9 l na 100 km, čo je slušný údaj vzhľadom na robustnosť vozidla a vysokú pohotovostnú hmotnosť. Plynulou jazdou po bratislavskom diaľničnom obchvate pri dodržaní maximálnej 90-tky sa s Captivou dá jazdiť celkom úsporne, keď palubný počítač ukázal spotrebu 6,1 l / 100 km. V meste pri častom rozbiehaní si však vypýta o niečo viac 9-10 litrov v závislosti od hustoty premávky. Na ceste do Budapešti a späť po diaľnici pri dodržiavaní maximálnej povolenej rýchlosti 130 km/h mi palubný počítač ukázal priemernú spotrebu 8,9 litra. Hluk v kabíne od motora a obtekajúceho vzduchu pri tejto rýchlosti nebol nejako výrazne obťažujúci. Rovnako tak v prípade potreby nechýba dostatočný výkon a po zošliapnutí plynového pedálu aj zo 130-tky Captiva ihneď akceleruje.

zväčšiť obrázok Captiva bola vybavená 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Rovnako ako aj v posledne testovaných modeloch od Chevroletu, aj táto prevodovka sa vyznačuje tuhším radením s väčším odporom, dráhy sú však celkom presné.
Myslím si, že s takto výkonným motorom s mohutným krútiacim momentom by si pri jazde v meste rozumela skôr 6-stupňová automatická prevodovka. Pri dynamickejšom rozbiehaní mi prekážala nutnosť radenia rýchlostí hneď po sebe z dôvodu prudkého zrýchlenia. Naopak v hustej premávke pri náhlom spomalení, poklese otáčok motora a následnom rozbiehaní som sa častému podraďovaniu nevyhol. Jazdu v meste 50-tkou pri zaradenom 5-tom prevodom stupni Captiva nezvláda, motor je podtočený a na 4-ke to je tiež takmer na hrane, pri ďaľšom poklese rýchlosti je nutné podradiť na 3-ku.

V nasledujúcej tabuľke sú uvedené údaje otáčok motora z otáčkomera pri rôznych rýchlostiach (podľa rýchlomera):

50 km/h 4. stupeň 1350 ot./min.
50 km/h 5. stupeň 1050 ot./min.
90 km/h 5. stupeň 2000 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 1600 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 2000 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2300 ot./min.

Podvozok a pohon
zväčšiť obrázok Prednú nápravu tvorí bežne používaný systém McPherson s priečnym stabilizátorom, vzadu je použité sofistikovanejšie nezávislé 4-prvkové zavesenie kolies doplnené taktiež o stabilizátor. Naladenie podvozku napriek tomu, že sa jedná o SUV, nie je úplne najmäkšie. Na kvalitnej ceste je odpruženie na slušnej úrovni, no pri prejazde väčšími nerovnosťami sa do interiéru prenášajú tupé nárazy. Nepochybne tomu prispievajú aj veľké 19" disky s pneumatikami s nižším profilom, ktoré nie sú úplne ideálne na naše "kvalitné" cesty. Nehovoriac už o teréne, kde by mu bránil aj dosť nízko umiestnený spodný spojler predného nárazníka.

zväčšiť obrázok O ubrzdenie skoro 2-tonovej Captivy sa starajú kotúčové brzdy na oboch nápravách (priemer kotúčov 296 mm vpredu a 303 mm vzadu), a nechýba ani brzdový asistent. Nástup bŕzd je trochu pomalší. Vysokú hmotnosť cítiť najmä pri brzdení z vyšších rýchlostí alebo pri rýchlejších prejazdoch zákrutami. Naštastie sa o všetko postará už v základnej výbave dodávaný stabilizačný systém ESC.

Menej komunikatívne riadenie je vybavené variabilným elektrickým posilňovačom v závislosti od rýchlosti vozidla. Rýchle vytočenie volantu do maximálnych polôh - dorazov bolo sprevádzané tupými nárazmi.

Základné verzie Captivy sa dajú objednať iba s pohonom predných kolies, tie s vyšším stupňom výbavy vrátane testovanej výbavy LTZ zasa iba s pohonom všetkých kolies 4x4. Vo vozidle nie je žiadny prepínač režimov ani medzinápravovej uzávierky. Pri dobrých podmienkach je poháňaná iba predná náprava a v prípade potreby sa pripojí aj zadná. V prípade aktivácie pohonu všetkých kolies sa výkon medzi predné a zadné kolesá distribuuje automaticky cez elektricky ovládanú spojku, až do pomeru 50:50. Okrem otáčania kolies systém vyhodnocuje aj otáčky motora, rýchlosť jazdy, odchýlku a natočenie riadenia.

Bezpečnosť
Nová Captiva už navonok prezrádza vyššiu mieru bezpečnosti a ochrany pasažierov vďaka svojej robustnej karosérii a vyššiemu posedu. Už prvý stupeň výbavy obsahuje systémy ako ABS s rozdeľovačom brzdnej sily EBD, protipreklzový systém TCS a stabilizačný systém ESC. Na ochranu pasažierov sú v prípade nárazu k dispozícii predné, bočné a okenné airbagy vpredu aj vzadu. Nechýbajú ani úchyty pre detské sedačky ISOFIX na zadných sedadlách.
Pri ťahaní prívesu je k dispozícii systém stabilizácie prívesu TSA a nechýba ani ochrana proti prevráteniu ARP.

otvoriť test Euro NCAP Prvýkrát podstúpila Captiva skúšku v testoch bezpečnosti Euro NCAP ešte v roku 2007 vo verzii pred faceliftom, kde dopadla celkom slušne. A práve v týchto dňoch bola testovaná aj nová Captiva s vynikajúcim výsledkom, keď získala plný počet päť hviezdičiek.


Obstarávacia cena (spracované dňa 29.09.2011)

Najnižšia cena:
Captiva 2.4 LS
18.490 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Captiva 2.2 D LTZ
28.390 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Captiva 2.2 D LTZ
29.640 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, stabilizačný systém ESC s protipreklzovým systémom TCS, brzdový asistent HBA, asistent rozjazdu do kopca HSA, zariadenie pre bezpečný zjazd svahu DCS, systém stabilizácie prívesu TSA, ochrana proti prevráteniu ARP, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, aktívne predné opierky hlavy, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, sedadlá poťah koža, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, el. nastaviteľné v 8 smeroch, vyhrievané predné sedadlá, bederná opierka sedadla vodiča, 7x hlavová opierka, predná lakťová opierka, delené a sklopné zadné sedadlá, sklopná lakťová opierka vzadu v 2. rade, 2 samostatné sedadlá v 3. rade sklopné do podlahy, volant potiahnutý kožou s ovládaním rádia a tempomatu, radiaca páka potiahnutá kožou, automatická klimatizácia so senzorom kvality vzduchu, palubný počítač, tempomat, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný farebný LCD displej, autorádio s CD a MP3 prehrávačom, 8 reproduktorov, USB a AUX port, Bluetooth pripojenie, dažďový senzor, vnútorné spätné zrkadlo s aut. tmavnutím, elektronická parkovacia brzda
Exteriér:
nárazníky vo farbe karosérie, el. nastaviteľné, sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá vo farbe karosérie, kľučky dverí chrómované, hmlovky, disky z ľahkých zliatin 19“, pneumatiky 235/50 R 19, parkovací asistent vzadu, zatmavené zadné okná, sklo zadných (piatych) dverí otvárateľné, ostrekovače predných svetlometov, strešný nosič strieborný, strieborný kryt predného a zadného nárazníka
Výbava za príplatok k základnej cene: lak - metalíza = 500 €
navigačný systém s dotykovou obrazovkou a zadnou parkovaciou kamerou = 750 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 29.09.2011 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

CHEVROLET Captiva
Značka / model Chevrolet Captiva Opel Antara Mitsubishi Outlander Fiat Freemont
Motor 2.2 D 2.2 CDTI 2.2 DI-D MIVEC 2.0 MultiJet
Stupeň výbavy LTZ Cosmo Instyle Urban
Zdvihový objem motora 2231 2231 2268 1956
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 135/3800 135/3800 130/3500 125/4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 400/2000 400/2000 380/2000 350/1750
Prevodovka manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
automatická
6-stupňová
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 200 200 200 184
Zrýchlenie (s) 9,6 9,6 9,8 11,1
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,6 6,6 6,3 7,3
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1953 ? 1705 ?
Dĺžka (mm) 4673 4596 4665 4888
Šírka (mm) 1849 1850 1800 1878
Výška (mm) 1756 1761 1720 1745
Rázvor (mm) 2707 2707 2670 2890
Počet dverí/miest 5/7 5/7 5/7 5/7
Objem batožinového priestoru 7m/5m/sklopená 2. a 3. rada (l/VDA) 97/477/1577 ?/420/1420 ?/774-882/1691 145/758/1461
Záruka 5 rokov alebo 120.000 km 6 rokov alebo 80.000 km (vzťahuje sa na motor, prevodvku a rozvody) 3 roky 2 roky bez obmedzenia km
Cena modelu bez príplatkov (€) 28.390 30.100 33.900 29.800
Akčná cena (€) - 28.100 - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 29.640 32.250 34.500 32.350


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • OPEL Antara
    nemá (výrobca neponúka)
    -
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    xenónové svetlomety s ostrekovačmi, systém kontroly tlaku v pneumatikách

  • MITSUBISHI Outlander
    nemá (výrobca neponúka)
    19" kolesá (má 18")
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    hudobný server 40 GB, 9 reproduktorov, posuvné sedadlá v druhom rade (80 mm) a el. ovládanie sklápania sedadiel druhého radu, inteligentný systém bezkľúčového ovládania centrálneho zamykania, bi-xenónové svetlomety s aut. nastavovaním sklonu

  • FIAT Freemont
    nemá (výrobca neponúka)
    -
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    automatickú prevodovku, bezkľúčové štartovanie KEYLESS GO, posuvné sedadlá v druhom rade, integrované detské sedačky v druhom rade, alarm, automatická trojzónová klimatizácia (Captiva má jednozónovú), el. ovládaná bedrová opierka sedadla vodiča (4 smery)

    Záverečné hodnotenie
    Chevrolet Captiva s výkonným naftovým motorom 2.2 D a manuálnou prevodovkou je SUV stvorené skôr na dlhšie presuny mimo mesta, ale nestratí sa ani v ňom. No v meste by sa mu kvôli pomerne častému radeniu hodila skôr automatická prevodovka. Na naše "kvalitné" cesty alebo ľahší terén by sa jej hodili aj menšie pneumatiky s vyšším profilom, ktoré by dokázali lepšie odfiltrovať nerovnosti. Mínusom je aj vyššia hmotnosť vozidla, ktorú je cítiť pri brzdení alebo rýchlejšom prejazde zákrutami. Trieda SUV nie je moja šálka kávy, ale viem si predstaviť, že urobí radosť vodičom alebo vodičkám, ktorí chcú veľké a bezpečné auto s vyšším posedom s výborným výhľadom na vozovku. To všetko s mimoriadne bohatou výbavou a predĺženou zárukou za viac než rozumnú cenu. Porovnávacia tabuľka hovorí sama za seba.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Redakčný test: Chevrolet Orlando 2.0 VCDi LTZ (06/2011)
    Redakčný test: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi LT (01/2010)

    Dňa: 31.10.2011
    Redaktor: Jaroslav Čík
    Foto: Jaroslav Čík

  •   

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]