Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

správy
pneumatiky: Možný vstup korejského výrobcu HANKOOK na Slovensko
26. apríl 2005 @ 07:39:07 CEST, poslal m.solárik

MATADOR Informácie o aktivitách popredných výrobcov pneumatík smerujúcich k výstavbe pneumatikárskej továrne v regióne strednej Európy nie sú pre vedenie spoločnosti Matador a.s. nové a prekvapujúce.

Nová v tomto okamihu je iba informácia o rozhodnutí korejského výrobcu - spoločnosti Hankook - smerovať svoju investíciu priamo na Slovensko. Túto informáciu, ktorú zverejnilo niekoľko médií však doteraz oficiálne nepotvrdilo ani Ministerstvo hospodárstva SR a ani agentúra SARIO. K informácii môžeme však uviesť, že Matador a.s. sa na takéto kroky dlhodobo strategicky pripravuje a neznamenajú pre spoločnosť žiadne neprekonateľné riziká. Podiel na trhu Slovenska v predaji pneumatík je už niekoľko rokov stabilný a podiel Matadoru sa pohybuje dlhodobo v rozmedzí 30 – 40% a vo výrobnom programe je napĺňanie tohoto podielu len približne 15% z celkovej produkcie pneumatík. Aktivity Matadoru strategicky už dlhší čas smerujú do zahraničia nielen obchodne, ale aj vo výrobe samotných pneumatík.

Pripravenosť na túto situáciu dokazujú aj priame rozhovory prezidenta spoločnosti Matador a.s. Ing. Štefana Rosinu s prezidentom korejskej spoločnosti Hankook spred dvoch mesiacov priamo v Kórei. Na spoločnom stretnutí rozoberali možnosti kooperácie v prípade takéhoto rozhodnutia nielen v oblasti výroby, ale aj obchodných zámerov.

Do tretice ešte jeden argument, ktorý v tejto súvislosti dokumentuje pripravernosť Matadoru a.s. na zosilnenie konkurencie. Strategické rozhodnutie diverzifikovať busines Matadoru do strojárskej výroby v segmente Automotive a vytvoriť z tejto aktivity druhú základnú líniu hospodárskych aktivít spoločnosti Matador a.s.. Na záver teda jasné vyjadrenie v prípade, že sa informácia potvrdí: Matador je na vstup nového výrobcu pneumatík na Slovensko prípadne do okolitých štátov či už Maďarska alebo Poľska pripravený a neprekvapuje ho takýto krok. Aktívny marketing je totiž pri príprave stratégie spoločnosti základnou pracovnou metódou.

Zdroj: Dušan Koblišek
hovorca spoločnosti


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MATADOR/