Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily nákladné: Stavebné nákladné vozidlá Scania
16. marec 2007 @ 07:58:20 CET, poslal j.cvopa

SCANIA Stavebný sektor v posledných rokoch neustále rastie. Ruku v ruke s týmto trendom ide i potreba nových vozidiel pre stavebníctvo. Švédska automobilka Scania sa v tomto roku prezentuje veľmi širokou ponukou vozidiel pre stavebné odvetvie.

Scania pre stavebníctvo
Stavebné vozidlá Scania charakterizuje robustná konštrukcia, vysoké užitočné zaťaženie, nízka spotreba a skvelá ovládateľnosť. Vysoká kvalita podvozkov a hnacích sústav garantuje odolnosť a dlhodobú životnosť. Skupinu stavebných vozidiel Scania tvoria dvoj- až trojnápravové ťahače alebo dvoj- až štvornápravové podvozky. Kvôli veľmi rozmanitým cestným podmienkam je nutné, aby bol k dispozícii dostatočný počet kombinácií hlavných komponentov, z ktorých možno vyberať. To umožňuje flexibilný modulárny systém. Vďaka nemu je ľahké špecifikovať hnacie reťazce, typy rámov, odpruženie a konfiguráciu náprav tak, aby boli dosiahnuté optimálne kombinácie pre konkrétne prepravné účely, terény a cestné podmienky.

Kabíny
Stavebné nákladné vozidlá je možné špecifikovať so všetkými typmi kabín rady P a R, výber závisí na požiadavkách na priestrannosť interiéru a výkon motora. Pre kabíny typu R je možné použiť motory od 230 do 620 k (169 – 456 kW), pre rad P prichádzajú do úvahy motory s výkonom 230 – 420 k (169 – 309 kW). Rad kabín P je naviac k dispozícii v rôznych dĺžkach, aby mohli optimalizovať rozloženie nákladu a získať čo najviac priestoru. Všetky kabíny majú systém viacbodového vzduchového alebo mechanického odpruženia.

Vozidlá Scania, a to vrátane stavebných patria k najbezpečnejším na trhu, pretože musia spĺňať veľmi prísne švédske bezpečnostné predpisy. Každá kabína je vyrobená z vysoko pevnej ocele a strecha je navrhnutá tak, aby vydržala statické zaťaženie 15 ton. Predné stĺpy a zadná stena sú podrobené nárazovým skúškam spustením 1t závažia z výšky 3 m. Každá kabína zaisťuje bezpečný priestor pre vodiča v každej situácii.

Motory a prevodovky
Podľa nákladu, jazdných podmienok a typu vozidla možno zvoliť motory s výkonom od 230 do 620 k (169 – 456 kW). V ponuke sú motory Euro 4 (so systémami EGR či SCR) i Euro 5 (s technológiou SCR).

Radové motory sú k dispozícii 9 či 12litrové s výkonmi od 230 do 480 k (169 – 353 kW). Pre ťažké náklady možno odporučiť motory V8 s výkonom od 500 do 620 k (368 – 456 kW) a dostatočným krútiacim momentom pre zvládnutie tých najobtiažnejších podmienok. V porovnaní s veľkými šesťvalcovými motormi sú V8 kompaktnejšie, plynulejšie a plný krútiaci moment sa prejavuje už od nízkych otáčok. Všetky motory zdieľajú spoločnú modulárnu koncepciu spaľovania. Už od nízkych otáčok dosahujú vysoký krútiaci moment, ktorého široká a plochá krivka zaisťuje dobré cestovné vlastnosti a vysokú mieru hospodárnosti.

V ponuke je spolu 5 typov prevodoviek od 8 stupňových až 12+2 stupňové vrátane 12-stupňovej prevodovky s rýchlobehom pre použitie u náprav s kolesovou redukciou. Väčšinu hnacích sústav je možné na požiadavku doplniť automatickým systémom radenia Scania Opticruise. Všetky prevodovky môžu byť rovnako použité v kombinácii s retardérom Scania. U vozidiel s konvenčnou manuálnou prevodovkou je voliteľne v ponuke taktiež systém monitorovania spojky, ktorý predlžuje životnosť a zaisťuje hladký a precízny priebeh. Pre motory a prevodovky je k dispozícii rozmanitý výber typov pomocných pohonov.

Podvozky
Rámy a podvozky sú dostupné v troch záťažových triedach: pre strednú záťaž, pre vysokú záťaž a pre extrémne terénne podmienky. Výška podvozku môže byť normálna alebo zvýšená. Nechránené časti podvozku sú inštalované dostatočne vysoko, napriek tomu majú stavebné vozidlá Scania veľmi nízke ťažisko. V prípade potreby je možné objednať podvozok s vyššou výškou, aby sa zaistila ochrana palivových nádrží, brzdových valcov a tlmičov. Väčšia výška vozidla a strmý predný a zadný uhol nájazdu umožní prekonať najťažšie terénne nerovnosti. Pre všetky modely je dostupné úplné mechanické odpruženie. Pre niektoré aplikácie najmä pre zvlášť ťažkú prevádzku je možné použiť parabolické alebo poleliptické viaclistové pružiny.

Usporiadanie náprav zahŕňa pohon všetkých kolies, samostatné a tandemovo hnané nápravy (bez alebo s kolesovými redukciami). Jednotlivé nápravy majú uzávierky diferenciálov, tandemové zostavy majú rovnako uzávierky medzinápravových diferenciálov. U všetkých modelov je štandardom systém kontroly preklzu kolies.

Pre optimalizovanú kombináciu odolnosti v teréne, živého výkonu na diaľnici a nízkej spotreby možno odporučiť kombináciu hnacích náprav s kolesovou redukciou a 12+2 rýchlostnej prevodovky s rýchlobehom (pre rozsah výkonu 310 až 620 k, tj. 228 až 456 kW). Vozidlá určené pre menej náročné aplikácie môžu mať nápravy bez kolesových redukcií, čo znamená výhodu nižšej váhy a nižších strát trením.

Nadstavby
Vozidlá sú z výroby pripravené pre montáž nadstavby, čo výrazne skracuje celkové dodacie lehoty. Prispôsobenie vozidla požiadavkám prevádzky vo včasnom stupni výrobného procesu pripraví cestu pre rýchlejšiu, jednoduchšiu a kvalitnejšie vykonanú prácu. Pretože sú vozidlá vyrobené na základe modulárneho systému, je možné sa spoľahnúť na maximálnu flexibilitu a presné technické dáta. Tri samostatné konektory na zadnej strane kabíny obsahujú celkom 21 napájacích liniek, ktoré môžu byť predĺžené k akejkoľvek časti vozidla. Všetkých 21 elektrických pólov majú pripájací bod v kabíne pre ovládanie funkcií ako je napr. monitorovanie otáčok pomocných pohonov, výstražný maják, poruchové kódy a pod. Pomocné pohony je možné nainštalovať na motore, zotrvačníku alebo prevodovke v závislosti na type nadstavby. V prípade potreby môžu byť otáčky motora riadené tiež mimo kabíny, čo je užitočné napr. pri funkcii pomocného pohonu.

Plná technická podpora pre osadzovanie nadstavbami je dostupná pre širokú škálu aplikácií.

Pokyny pre inštaláciu nadstavby s technickými údajmi sú k dispozícii i na webových stránkach Scania.

Zdroj: Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SCANIA/