V Turíne sa dňa 19. februára 2002 konala výročná schôdza vedenia spoločnosti Fiat Auto, kde výkonný riaditeľ spoločnosti Fiat Auto Giancarlo Boschetti predstavil novú organizačnú štruktúru.
Nová organizačná štruktúra je rozdelená do štyroch obchodných jednotiek:
Fiat/Lancia/ ľahké úžitkové vozidlá
Alfa Romeo
Medzinárodný rozvoj (International Development)
Služby
Popredajný servis bude organizovaný ako obchodná jednotka a bude hrať v rámci novej organizácie dôležitú úlohu, vypovedajúcu o význame, aký Fiat Auto prisudzuje tejto oblasti. Finančné výsledky získané z tejto činnosti budú mať pozitívny dopad na všetky štyri obchodné jednotky.
Hlavnými cieľmi reorganizácie sú: rozvoj značiek spoločnosti, zvýšenie predaja a zvýšenie popredajných aktivít, konsolidácia medzinárodných aktivít a rast v oblasti finančných služieb.
Hlavným cieľom tejto novej organizačnej štruktúry bude pozdvihnúť špecifickosť značiek spoločnosti, ktoré pre Fiat Auto predstavujú významné dedičstvo.
Značka „Fiat“ bude i naďalej s vysoko inovačnými produktami určená širokej verejnosti. Lancia upevní svoju pozíciu elitnej a exkluzívnej značky. Alfa Romeo posiľní svoje miesto v prvej línii značiek štýlových športových automobilov prostredníctvom zvýšenia objemu predaja a vstupu na nové trhy.
Každá obchodná jednotka bude plne zodpovedná za svoje prevádzkové a finančné výsledky. Bude mať individuálne riadenie výroby, marketing, predaj a manažment kvality a personálnych zdrojov.
Táto nová organizácia má zefektívniť procesy rozhodovania a zdôrazniť spokojnosť zákazníka, čo zostáva hlavným cieľom spoločnosti Fiat Auto.
Tradičné funkcie zamestnancov a funkcie potrebné k zaisteniu spolupráce v rámci obchodnej jednotky budú zachované na centrálnej úrovni. Zodpovednosť za aktivity spojené s kooperáciou s General Motors prevezme rovnako centrálne oddelenie, pokiaľ obchodné jednotky budú zodpovedné za prevádzkové aktivity.