Značka Audi sa presadila v štúdii AutoMarxX, ktorú uskutočnil nemecký autoklub ADAC. Štúdia sa zaoberala imidžom a pozíciou značiek a Audi sa v nej umiestnilo na prvom mieste.
Vyznamenanie “Žltý anjel” prevzal v Mníchove predseda predstavenstva Audi AG, Rupert Stadler.
„Naša produktová a kvalitatívna ofenzíva prináša neustále zaslúžené ovocie. Toto dôležité ocenenie patrí celému tímu Audi, bez ich pracovného nasadenia by sme tento úspech nemohli dosiahnuť“, povedal Stadler pri preberaní ceny.
Podľa ADAC-u základom tohto úspechu sú technický pokrok, ohromujúci počet nových modelov, svedomitá propagácia značky a jednoznačne nadčasový dizajn. Audi sa dostalo na pozíciu značky s vysokou prestížou.
Značka so štyrmi kruhmi obsadila najvyššie pozície v takmer všetkých hodnotiacich kritériách. Pri hodnotení imidžu a techniky sa Audi v konkurencii ostatných značiek usadilo na špici. Úplne vpredu je aj v oblasti hospodárnosti a kvality.
Pri odovzdávaní ocenenia „Žltý anjel“ si spoločnosť Audi pripísala na svoje konto ďalšie významné úspechy. Model Audi A2 obsadil v rámci hodnotenia najmenšieho výskytu porúch druhé miesto. Audi A5 sa u nemeckých motoristov
v súťaži o najobľúbenejšie vozidlo roka 2008 dostalo taktiež na druhé miesto, tesne za ním nasledujú nové Audi A4 (štvrté miesto) a R8 (piate miesto).
AutoMarxX je najrozsiahlejším nástrojom na posudzovanie výkonnosti a imidžu automobilových značiek. Štúdia, ktorá sa spoločnosťami ADAC a FH Gelsenkirchen uskutočňuje viackrát počas roka, zahŕňa hodnotenie 33 výrobcov. Prieskum zahŕňa tieto kriteriá: imidž značky, pozíciu značky, spokojnosť zákazníkov, štatistiku výskytu nehôd, ohľaduplnosť voči životnému prostrediu a kvalitu výrobkov. Štúdia AutoMarxX sa uskutočňuje od septembra roku 2001. Audi sa od tohto dátumu ocitlo na najvyššej pozícii trikrát.
Zdroj: Ing. Marta Kučerová, Porsche Slovakia spol. s. r. o.