Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
technika: Scania rozširuje ponuku najmodernejších motorov
21. október 2008 @ 14:18:10 CEST, poslal j.cvopa

SCANIA Švédska automobilka Scania rozširuje najmodernejší rad motorov, ktoré spĺňajú náročné emisné limity Euro 5 bez dodatočnej úpravy výfukových plynov.

Novú platformu motorov s revolučnou technológiou systému vstrekovania predstavila na medzinárodnom veľtrhu úžitkových vozidiel v Hannoveri na konci septembra. V rámci neho zákazníkom prezentovala aj rad noviniek, ktoré zvýšia pohodlie samotných vodičov a predovšetkým prevádzkovú efektivitu vozidiel.

Nové motory s revolučnou technológiou
zväčšiť Švédsky výrobca nákladných automobilov dlhodobo patrí k lídrom v oblasti nových technológií a riešení. Nový rad motorov prináša zásadné technologické novinky. Ide predovšetkým o nový vstrekovací systém Scania XPI, ktorý funguje na báze systému common rail. Prostredníctvom neho za pomoci vysokého tlaku vstrekovania znižuje objem pevných častíc nachádzajúcich sa v palive. „V spaľovacom priestore sa zároveň znižuje teplota spaľovania vďaka recirkulácii výfukových plynov. Tým dochádza k významnej redukcii emisií oxidu dusíka. Niektoré modely sú vybavené dvojfázovým chladiacim okruhom,“ hovorí Martina Benda, marketingový riaditeľ Scania SR a ČR. Turbomiešadlo s premenlivou geometriou lopatiek potom do nasávania dodáva presný objem EGR. Celý tento proces riadi kontrolný systém samotného motora Scania.

Nové 5- a 6-valcové motory majú výkon od 230 k s točivým momentom 1060 Nm až po 480 k a 2500 Nm. Práve vysoké točivé momenty výrazne prispievajú k lepšej ovládateľnosti vozidla. Vzhľadom na to, že umožňujú zaraďovať aj pri nízkych otáčkach, zvyšujú ekonomickosť prevádzky. „Nové motory sú teraz zavádzané do všetkých typov nákladných vozidiel Scania (P, G, R), ale aj do modelových radov mestských a diaľkových autobusov,“ dopĺňa Martin Benda.

Motory presne podľa požiadaviek a budúceho využitia
Švédska automobilka Scania zároveň reaguje na najnovší a najprísnejší európsky štandard EEV (enhanced evironmentally friendly vehicle) a ponúka pre nákladné vozidlá i autobusy 9-litrové motory s výkonom 230, 280 a 320 hp. Každý zákazník má tak možnosť vybrať si motor presne podľa vlastných požiadaviek. So vzrastajúcimi ekologickými požiadavkami sa skvalitňujú aj technológie znižovania emisií. EGR, technológia recirkulácie výfukových plynov, sa využíva najmä pri autobusoch. Prevádzkovatelia nákladných vozidiel si môžu vybrať medzi EGR a SCR (selektívnou katalytickou redukciou).

Novinky v kabíne a v oblasti podvozku zvýšia efektivitu prevádzky
zväčšiť Dôležitou charakteristikou pri výbere vozidla je komfort samotného vodiča a tiež efektivita vozidiel. Scania sa v rámci vlastného výskumu zameriava aj na tieto oblasti. Vyhodnocuje a reaguje tak na nové požiadavky a nároky svojich zákazníkov. Aktuálnymi novinkami, ktoré boli na veľtrhu v Hannoveri predstavené, sú napríklad pohodlnejšie lôžka, rozšírená funkčnosť palubnej dosky a nové zadné vzduchové pérovanie s dvoma mechmi. Dôležitou funkciou sa stal rozjazdový asistent. „V našich vozidlách je táto funkcia už súčasťou štandardnej ponuky. Šoférom pomáha predovšetkým v situáciách, kedy musí vozidlo prekonávať výrazný odpor,“ hovorí Martin Benda a dodáva: „Prostredníctvom tejto funkcie si motor udrží požadované otáčky bez zbytočného namáhania spojky. Rozjazdový asistent navyše poskytne vodičovi presnejšiu kontrolu nad otáčkami pri zaradení neutrálu alebo púšťaní spojky.“

Novinky

Kabína
Nová konštrukcia lôžka
• 35mm hrubšie matrace (155mm) a lepšie pruženie (rad R)
• Vďaka novému dizajnu lôžka nie je potrebné posúvať sedadlá (platí pre všetky kabíny upravené na spanie)
• Nové horné lôžko s hrubším matracom, lepším odpružením a novým čalúnením (kabíny R-series Topline)

Nová polička pod strechou (P, G, a R Highline)
• Nanovo usporiadaný úložný priestor nad hlavou, vrátane veka a osvetlenia
• 25% väčší úložný priestor
• Príprava pre zabudované mikrovlnné rúry
• Uzamykateľná priehradka na strane vodiča

Nové odkladacie priestory za dverami, dostupné na oboch stranách kabíny, nová roleta upevnená na dverách (R-Series Highline, Topline), lavica pre spolujazdca (G-series – krátke kabíny, denné kabíny), nový vysokotlakový systém čistenia reflektorov.

Nový informačný panel
Fakty: Nový informačný panel s vylepšenou grafikou u všetkých modelov. Je možné zobraziť informácie z digitálneho tachografu. Vďaka integrácii s karosériou vrátane varovných svetelných a zvukových znamení nie je nutné inštalovať množstvo doplnkov: vypínače sú dostupné ako príslušenstvo. Dodávané sú tri varianty informačných panelov : Basic, Colour a Colour Plus, kde u posledných dvoch uvedených je možnosť programovateľných polí.

Podvozok
Nový odľahčený systém zavesenia zadných náprav s dvoma vzduchovými mechmi
• Nové priečky, ľahší rám a závesné komponenty
• Oproti predchádzajúcim modelom s dvoma mechmi ľahší až o 120 kg
• Postupné zavádzanie do výroby pre jednotlivé modely
• Variant so 4 pružinami pre úsporu váhy, vyšší komfort a pohodlnejšiu prácu s nákladom

EBS v kombinácii s bubnovými brzdami
• Dostupné u modelov 4x2 s pneumatickým pérovaním
• Hlavne pre využitie v stavebníctve
• Citlivejšie brzdy
• Lepšia funkčnosť pri interakcii s inými systémami, napríklad retardérom, využitie energie z brzdenia, ESP

Prevodovky
Manuálne prevodovky – pre možnosť špecifikácie pomocných náhonov (PTO)
• Nová, na strane umiestnená prevodovka PTO
• Nová, vzadu umiestnená, dvojprírubová, vysokorýchlostný PTO

Automatické prevodovky
• Automaticky zaradia neutrál pri zastavení, napríklad na semaforoch
• Asistent pre rozjazd do kopca
• Vypnutý obmedzovač rýchlosti (30km/h) a spiatočka, pokiaľ je stúpadlo obsadené (smetiarske vozidlá)

Zdroj: Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SCANIA/