Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Mazda investuje do budúcnosti
18. apríl 2002 @ 14:35:39 CEST, poslal j.čík

MAZDA Spoločnosť Mazda Motor Corporation zaviedla začiatkokm apríla nový program osobného rozvoja v rámci nového tréningového centra rozvoja budúcich vedúcich pracovníkov spoločnosti. „Leading Mazda 21“ sa skladá z dvoch tréningových programov: „MX21“, ktorý je zameraný na výchovu manažérov a „ME21“ na prípravu generálnych manažérov.

Práve „ľudia“ sú jedným zo základných pilierov Millennium Plan (strednodobého obchodného plánu) a uvedený program sa snaží vychovať novú generáciu vedúcich pracovníkov Mazda, ktorí tak môžu získať globálny náhľad na činnosť spoločnosti, aby neskôr mohli prijímať strategické rozhodnutia. Nové tréningové centrum zamerané na tento program bolo vytvorené v budove centrály značky Mazda v Hirošime. Na základe dôkladných znalostí programov osobného rozvoja, využívaných spoločnosťami po celom svete, Mazda vytvorila plne integrované tréningové miestnosti vybavené IT technikou, tele-prenosmi a prekladateľskými zariadeniami, aby zaistila skutočne produktívnu a konštruktívnu výuku.

Od manažérov, ktorí sú do programu MX21 zapojení, sa očakáva, že si prehĺbia znalosti z riadenia spoločnosti, a rovnako tak rozvinú i svoje obchodné perspektívy a obchodnú bystrosť. Program je zameraný na prehĺbenie znalostí obchodu spoločnosti, na vzájomné pôsobenie v rámci ostatných vedúcich japonských spoločností i tím, že sa budú zúčastňovať i ich tréningových programov, skupinových diskusií o kľúčových obchodných otázkach a pracovať na projektoch, z ktorých vzejdou doporučenia pre riaditeľov, atd. Prezident Mark Fields a ďalší vedúci pracovníci sa budou na programu priamo podielať ako lektori jednotlivých kurzov. Prednášať budú i externý lektori. Kurzu sa bude zúčastňovať 20 zamestnancov po dobu 3-4 mesiacov. Vo fiškálnom roku 2002 Mazda plánuje zorganizovať dva takéto kurzy.

Od generálnych manažérov, ktorí budú navštevovať kurz ME21 sa očakáva, že si prehĺbia dovednosti v rámci svojich vedúcich pozícií a zodpovednosť z týchto pozíc vyplývajúcich. A rovnako tak, že sa naučia strategickému prístupu pri rozhodovaní obchodných problémov. Účastníci tohto druhého kurzu si rozšíria svoj globálny pohľad a budúce vízie a interaktívne sa budú spolu s Mazda North American Operations a Mazda Motor Europe podielať na projektoch zameraných na budúcu stratégiu značky Mazda. Program samozrejme zahŕňa významnú spoluúčasť senior manažerov. V kurze bude 20 účastníkov po dobu 4-5 mesiacov. Mazda plánuje zatiaľ iba jeden kurz pre fiškálny rok 2002.

Mazda v rámci strednodobého plánu Millennium Plan už realizovala radu iniciatív, ktoré urýchlili reformu v personálnom zaradení. V roku 1999 zrevidovala pracovné podmienky žien, čo malo okamžitý odraz na výsledkoch. V októbri roku 2000 bol zavedený program pre stredný manažment, ktorý mal posilniť základné manažérske znalosti a výkonnosť. V apríli roku 2001 bol predstavený program „360-stupňov spätnej väzby na kompetencie“, v ktorého rámci bola výkonnosť manažérov hodnotená širokou skupinou zamestnancov na rôznych pozíciach. Výsledkom tohoto programu bol dnešný systém hodnotenia manažérov. Vo februári tohto roku spoločnosť predstavila ďalšie vzdelávacie programy, vrátane kurzu angličtiny v pracovnej dobe, a „e-kursy“, ktoré poskytujú rôzne kurzy po Internete.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MAZDA/