Japonská automobilka Honda ako prvá na svete podrobila vozidlo poháňané palivovými článkami crash testom.
Bližšie neuvedený počet vozidiel bol použitý na testy čelnej zrážky a zrážky na zadnú časť vozidla.
Honda použila na crash testy prototyp FCX – V5 . Testy boli vykonané pri rýchlosti 55 km/h. Výsledky boli prekvapivé, potvrdili vysokú úroveň ochrany pasažierov počas čelnej zrážky, pričom nedošlo k unikaniu vodíka z vysoko tlakovej nádrže.
Testy sú ďalším nezvratným dôkazom blízkej sériovej výroby vozidiel poháňaných palivovými článkami a taktiež potvrdili, že vodík je dostatočne bezpečný aj pri kolízii. Test mal taktiež poslúžiť na prekonanie strachu z použitia vodíka v bežnej premávke a zároveň presvedčiť pochybovačov o tom, že vodík môže byť a bude palivom budúcnosti.
Honda taktiež uviedla plán pokračovať v testovaní FCX-V5 prototypov na verejných komunikáciách od Mája 2002. Taktiež budú vykonané crash testy pri zrážke z boku a pri čelnej zrážke pri čiastočnom prekrytí.
V roku 2003 Honda plánuje predať limitovaný počet vozidiel poháňaných palivovými článkami a podrobiť vozidlo crash testom čelnej zrážky pri čiastočnom prekrytí v rýchlosti 64 km/hod, hoci ten