Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
ekológia: Toyota a Mazda uzatvorili dohodu na technológiu hybridov
30. marec 2010 @ 15:14:22 CEST, poslal j.čík

MAZDA Toyota Motor Corporation (TMC) a Mazda Motor Corporation sa dohodli, že Toyota dodá značke Mazda licenčné práva na využitie hybridnej technológie, ktorú používa Toyota Prius.

Automobila Mazda využije túto dohodu skombinovaním hybridného systému s vlastnými SKY motormi budúcej generácie, na ktorých v súčasnosti pracuje. V pláne je aj vývoj a výroba hybridného automobilu v Japonsku. Spoločnosť chce predaj hybridného modelu odštartovať najskôr v Japonsku, a to v roku 2013.

Hybrid Synergy Drive Pretože značka Toyota považuje zodpovednosť za stav životného prostredia za svoju prioritu, začala predávať Prius, prvý sériový hybrid na svete, už v roku 1997. Do dnešného dňa sa predalo vyše 2,3 milióna hybridných modelov Toyota - a to vo vyše 70 krajinách a regiónoch sveta.

TMC si uvedomuje svoju zodpovednosť k životného prostrediu a to priamou podporou a popularizáciou vlastných eco-friendly technológií, ktoré v tomto prípade reprezentujú hybridné systémy. Zároveň TMC oznámila, že bude zvažovať žiadosti aj ďalších spoločností o dodanie hybridných technológií.

Na základe dlhodobej stratégie spoločnosti Mazda, nazvanej „Udržateľné Zoom-Zoom“, má automobilka v úmysle znížiť priemernú spotrebu modelov Mazda predávaných na celom svete a to o 30 % do roku 2015 v porovnaní s rokom 2008. Pretože chce naďalej svojim zákazníkom zároveň poskytovať aj povestnú radosť z jazdy a skvelé výsledky v spotrebe i bezpečnosti, zavádza novú stratégiu pod názvom „Building Block Strategy“. Táto stratégie znamená, že Mazda sa naďalej sústredí na základné aspekty svojich modelov – vrátane motorov, prevodoviek a redukcie ich hmotnosti – neskôr progresívne začne dodávať elektrické systémy, ako napr. start-stop systém, rekuperačné brzdenie a hybridné systémy.

Vďaka tomuto partnerstvu budú mať obe automobilové spoločnosti v ponuke technológie a produkty šetrné k životnému prostrediu, ktoré sú tak teraz bližšie maximálnemu počtu zákazníkov.

Zdroj: Mazda Motor Slovensko


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MAZDA/