Skutočnosť, že v predajnej sieti Škoda je kvalita služieb a tým aj spokojnosť zákazníka vždy prvoradá, dokazuje neustále preverovanie obchodníkov zo strany importéra Škoda Auto Slovensko s.r.o. prostredníctvom nezávislej spoločnosti InterScreen. Systém, ktorým sa ukazovatele kvality preverujú a vyhodnocujú, sa volá LEX.
Systém hodnotenia kvality predaja a servisu je rozdelený do niekoľkých modulov, ktoré obsahujú niekoľko desiatok kritérií, za splnenie ktorých môže každý predajca Škoda v priebehu roka získať určitý počet bodov. Na konci roka sa body sčítavajú a zostaví sa "rebríček kvality" obchodníkov.
Ako príklad na kritériá kvality možno uviesť napríklad nasledovné kontrolované činnosti:
predajný rozhovor - aktívna ponuka predvádzacej jazdy,
Ak počas predvádzacej jazdy bude záujemca o vozidlo spokojný, je veľmi pravdepodobné, že sa rozhodne pre dané vozidlo. Z toho vyplýva, že predvádzacia jazda patrí medzi veľmi silné predajné argumenty, preto je potrebné v maximálne možnej miere využívať tento nástroj predaja.
usporiadanie akcií na podporu predaja,
Všetci poznáme silu reklamy, vieme, že kvalitná reklama a komunikácia so zákazníkmi silne ovplyvňuje predajné výsledky spoločnosti. Medzi tieto aktivity patria aj rôzne akcie na podporu predaja. Ako zaujímavý príklad možno uviesť nedávnu akciu na podporu predaja v réžii bratislavského ŠkodaClubu s názvom "Vyhraj Juniora pre svojho juniora".
mystery shopping,
Toto slovné spojenie znamená to, že každého predajcu minimálne raz v danom roku navštívi a preverí "inkognito návšteva". Táto osoba sa predstaví ako záujemca o kúpu vozidla a sleduje predajné a komunikačné schopnosti pracovníkov v oblasti predaja a servisu.
Medzi ďalšie kritériá patria napríklad práca so záujemcami o ojazdené vozidlá, úroveň vybavenia servisu, možnosť poskytnutia náhradného vozidla a podobne.
Na popredných pozíciách sa v roku 2001 umiestnili Autoprofit Galanta, Autotechnika Dunajská Streda a Autocomodex Trnava.
Získať dobré umiestnenie v hodnotení LEX je prestížnou záležitosťou každého predajcu Škoda. Keďže toto umiestnenie predajcu úzko súvisí s celkovou kvalitou ním poskytovaných služieb, zákazník má istotu, že v prípade, ak osloví obchodníka, ten sa mu bude snažiť vždy vyjsť v ústrety.