Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily nákladné: Scania testuje spojler, ktorý môže znížiť spotrebu paliva o 2%
04. október 2010 @ 09:18:07 CEST, poslal j.cvopa

SCANIA Scania zahájila prevádzkové testy zadného deflektora, ktorý môže znížiť spotrebu paliva až od dve percentá, čo predstavuje ročnú úsporu až 1200 litrov nafty a tri tony emisií CO2 u úžitkového vozidla, ktoré najazdí na 200.000 km za rok.

Zadný spojler
„Verím, že európski výrobcovia prípojných vozidiel toto riešenie zaujme natoľko, že začnú spojlere vyvíjať a inštalovat“, hovorí Anders Gustavsson, riaditeľ Scania Transport Laboratory.

zväčšiť obrázok Deflektor je inštalovaný na štandardný trojnápravový náves užívaný v európskej ťažkej diaľkovej preprave. Dĺžka súpravy sa úpravou zväčší o 30 cm, čo je ekvivalent mimoriadnej dĺžky povolenej pre zadnú inštaláciu zdvíhacích zariadení alebo prevoz nakladacích zariadení v súlade s direktívou Európskej únie 97/27 EC.

„Testy sú obmedzené na Švédsko a Dánsko, ale očakávame rozhodujúce slovo príslušných orgánov Nemecka a Holandska pre formuláciu a začlenenie schvaľovacej položky do noriem EU,“ konštatuje Anders Gustavsson, výkonný riaditeľ Scania Transport Laboratory (Scania Transportlaboratorium AB).

Dvojpercentné zníženie spotreby neprináša len zníženie nákladov dopravného priemyslu, ale má tiež pozitívny vplyv na životné prostredie.

„Pri vozidlách slúžiacich spoločnosti Transport Laboratory, ktorá najazdí okolo 360.000 km ročne a spotrebujú priemerne 26 l/100 km, to predstavuje ročnú úsporu 1900 litrov a 5000 kg CO2 na vozidlo a rok. Táto aerodynamická úprava je pozitívom ako pre ziskovosť dopravného priemyslu, tak aj pre životné prostredie a je rovnocenná výsledkom niekoľkých rokov vývoja motorov a podvozkov vozidiel,“ dodáva Gustavsson.

zväčšiť obrázok Posledné návrhy predložené úniou môžu zdokonaliť v súčasnosti platnú direktívu 97/24 EC pripustením prevádzky návesov vybavených zadnými deflektormi, ktoré sú o 30 cm dlhšie.

„Tieto riešenia nezasahujú neoprávnene do formátu nákladového priestoru a môžu byť inštalované tiež dodatočne na budúce vozidlá. Vo svetle toho dúfam, že výrobcovia prípojných vozidiel toto riešenie zaujme natoľko, že ich začnú vyvíjať a inštalovať. Tvoria ich veľmi jednoduché technické riešenia, ktoré môže rýchlo a jednoducho znížiť prevádzkové náklady dopravcov a dopad na životné prostredie,“ konštatuje Gustavsson.

Spoločnosť Transport Laboratory je pobočkou v úplnom vlastníctve automobilky Scania, ktorá testuje a posudzuje charakteristiky vozidiel a výkony v cestnej doprave. Jej povinnosti zahŕňajú tiež prípravu a zdokonaľovanie vodičov v technike jázd s dôrazom na bezpečnosť a efektívnosť. Spoločnosť zodpovedá tiež za časť dopravy komponentov Scania medzi výrobnými a montážnymi závodmi. Jej flotilu tvorí dvadsať ťahačov a sedemdesiat návesov.

Zdroj: Scania Slovakia, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SCANIA/