Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štúdie a prototypy: V Los Angeles sa predstavil koncept Honda Fit EV
24. november 2010 @ 08:15:58 CET, poslal k.zechmeister

HONDA Spoločnosť Honda na autosalóne v Los Angeles predstavila úplne nový koncept elektromobilu Fit EV Concept a platformu pre plug-in hybridné vozidlo strednej veľkosti. Obe vozidlá sú súčasťou siete Honda Electric Mobility Network, ktorá predstavuje komplexný prístup značky Honda k znižovaniu emisií CO2, prostredníctvom inovatívnych produktov a technológií pre riadenie spotreby a výroby energie.

Svojim vzhľadom sa koncept Fit EV Concept veľmi blíži charakteru a štýlu pripravovaného produkčného elektromobilu Honda Fit EV, ktorý bude na japonský a americký trh uvedený v roku 2012. Úplne nová platforma pre plug-in hybridný automobil, predstavuje novú generáciu dvojmotorovej hybridnej technológie značky Honda, ktorá bude predstavená v roku 2012.

„Dlhoročné skúsenosti značky Honda s využitím elektromotorov v automobiloch, nám umožnili porozumieť požiadavkám zákazníkov,“ uviedol Takanobu Ito, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Honda Motor Co., Ltd. „Podľa názoru zástupcov spoločnosti Honda, musí elektromobil ponúkať vysokú úžitkovú hodnotu a jazda s ním musí byť zábavná. Schopnosti modelu Fit EV, pokiaľ ide o každodenné dochádzanie do zamestnania, budú vynikajúcim doplnkom k plne funkčným riešeniam v podobe plug-in hybridu a modelu FCX Clarity poháňaného elektrinou vyrábanou palivovými článkami.“

Honda Fit EV
Honda Fit EV Model Fit EV bol skonštruovaný tak, aby spĺňal bežné požiadavky priemerného užívateľa, ktorý denne dochádza do zamestnania. Vozidlo využíva rovnaké priestorové usporiadanie pre 5 cestujúcich ako obľúbený hatchback Fit (v Európe známy pod názvom Jazz. V dobe svojho uvedenia na trh bude produkčný model Fit EV poháňaný lithium-iontovými batériami a koaxiálnym elektromotorom.

Motor s vysokou hustotou vinutia, ktorý vychádza z agregátu použitého u vodíkového modelu FCX Clarity, sa vyznačuje vynikajúcou účinnosťou a výkonom. Pritom zostáva tichý i pri vysokých rýchlostiach. Maximálna rýchlosť modelu Fit EV bude 144 km/h.

Dojazd modelu Fit EV sa bude pohybovať okolo 160 km na jedno nabitie v mestskom cykle US EPA LA4 (Skúšobný režim EPA LA4 je štandardný skúšobný režim stanovený vládou USA určený pre elektromobily, ktorý väčšina automobiliek využíva pre účely porovnania. Výpočty podľa podmienok nového európskeho cyklu New European Drive Cycle nie sú zatiaľ k dispozícii.). Dojazd je možné maximalizovať pomocou inovatívneho elektrického pohonného systému s tromi režimami vychádzajúceho z technológie použitej u športového hybridného kupé Honda CR-Z pre modelový rok 2011. Systém umožňuje vodičovi vyberať medzi režimami ECON, NORMAL a SPORT, čím dochádza k okamžitej zmene spôsobu jazdy s ohľadom na maximálnu úsporu energie alebo na lepšiu akceleráciu.

Elektrický pohonný systém s tromi režimami je založený na rovnakom princípe ako obdobný systém v hybridnom modeli CR-Z, vďaka čomu si vodič môže vozidlo prispôsobiť svojim požiadavkám, alebo dopravnej situácii. Pri jazde v režime ECON je možné reálny dojazd vozidla predĺžiť až o 17 percent v porovnaní s jazdou v režime NORMAL a až o 25 percent oproti režimu SPORT. V režime SPORT dochádza k výraznému zlepšeniu akcelerácie, a to až na úroveň porovnateľnú s vozidlom vybaveným dvojlitrovým benzínovým motorom.

Okrem elektrického pohonného systému s tromi režimami bude model Fit EV vybavený niekoľkými interaktívnymi systémami vedenia vodiča, ktoré mu umožnia maximalizovať dojazd na každé nabitie.

Špeciálny ukazovateľ vodičovi poradí, kedy vypnúť klimatizáciu alebo ďalšie príslušenstvo, aby ušetril energiu zostávajúcu v batériách.

Honda Fit EV Aby vlastníctvo elektromobilu prinieslo vodičom čo najväčšie potešenie, bude model Fit EV štandardne vybavený systémom, ktorý vodičovi umožní zostať prostredníctvom inteligentného telefónu, osobného počítača alebo exkluzívneho interaktívneho diaľkového ovládača Honda, s vozidlom v spojení i v čase, kedy vozidlo nepoužíva. Kompaktný interaktívny diaľkový ovládač umožňuje komunikáciu s vozidlom bez nutnosti internetového pripojenia alebo dosahu mobilnej siete. Prostredníctvom tohto komunikačného systému môže vodič na diaľku sledovať úroveň nabitia batérie vozidla, môže spustiť nabíjanie, či zapnúť klimatizáciu aj vtedy, keď je vozidlo pripojené k elektrickej sieti – tým sa znižuje odber energie z batérie po rozjazde. Mobilné aplikácie a webová stránka umožňujú vodičovi nastaviť zasielanie informácií o úrovni nabitia batérií vozidla, s cieľom maximalizovať mieru jeho využitia; slúži taktiež ako 24-hodinová cestná asistenčná služba a ako zariadenie pre vyhľadávanie verejných dobíjacích staníc. Vozidlo Fit EV bude vybavené štandardným satelitným navigačným systémom Honda Satellite Linked Navigation System™, ktorý ponúkne funkciu pre vyhľadávanie verejných nabíjacích staníc.

Pri konštrukcii modelu Fit EV bol kladený dôraz na jednoduché a pohodlné dobíjanie. Nabitie batérie z bežnej 120 V zásuvky trvá necelých 12 hodín. Pri použití zásuvky s napätím 240 V sa táto doba skracuje na menej než šesť hodín.

Honda Fit EV Karoséria konceptu Fit EV vystaveného na autosalóne v Los Angeles bude mať modrú perleťovú farbu Deep Clear Blue Pearl a špeciálne päťlúčové kolesá z ľahkých zliatin s modrými prvkami. Koncept sa vyznačuje unikátnymi svetlometmi z LED diód, chrómovanou prednou mriežkou, aerodynamickým nárazníkom, čírymi zadnými svietidlami, zloženými z LED diód a štítkami s označením EV. Interiéru prototypu Fit EV Concept dominujú sedadlá čalúnené ekologickou šedou bio tkaninou.

Vedľa modelu Fit EV Concept bude na autosalóne vystavený taktiež prototyp dobíjacieho stojanu, vyvinutý spoločnosťou Honda. K nabitiu vozidla musí vodič len priložiť k obrazovke zvláštnu kartu a potom už stačí iba pripojiť nabíjačku k vozidlu. Nabíjací stojan Honda ukazuje, ako by v budúcnosti mohla vyzerať intuitívna a ľahko použiteľná infraštruktúra pre nabíjanie elektromobilov.

Plug-in hybrid Honda
Spoločnosť Honda rovnako predstavila novú platformu pre plug-in hybridný automobil, ktorá predstavuje novú generáciu dvojmotorovej hybridnej technológie. Plug-in hybridná technológia integrovaná do platformy sedanu strednej veľkosti bola navrhnutá tak, aby čo najviac vyhovovala každodenným zvykom – umožňovala krátke časté jazdy v plne elektrickom režime a súčasne podľa potreby umožňovala jazdy na dlhé vzdialenosti. Riešenie spoločnosti Honda s dvomi motormi nepretržite pracuje v niektorom z nasledujúcich troch režimov, medzi ktorými môže plynule prechádzať: pohon len elektromotorom, pohon elektromotorom spoločne s benzínovým motorom, či priamy pohon len benzínovým motorom, čo je v tomto segmente unikátne riešenie. Pre nabíjanie batérií (spätné získavanie energie) plug-in hybrid využíva rekuperačné brzdenie.

Plug-in hybrid platforma V plne elektrickom režime vozidlo používa lithium-iontovú batériu s kapacitou 6 kWh a elektromotor s vysokým výkonom 120 kW. V rýdzo elektrickom režime má vozidlo v mestskej prevádzke dojazd približne 16-24 km a dosahuje maximálnu rýchlosť 100 km/h. Nabitie batérie z bežnej 120 V zásuvky trvá 2 až 2,5 hodiny. Pri použití zásuvky s napätím 240 V sa táto doba skracuje na 1 až 1,5 hodiny.

Vozidlo je možné prevádzkovať i v hybridnom režime, keď súčasne pracuje benzínový motor i elektromotor. Súčasťou platformy je úsporný štvorvalcový benzínový motor i-VTEC® s objemom 2.0 litra s Atkinsonovým obehom, ktorý je spojený s elektronicky riadenou prevodovkou s plynule meniteľným prevodom (E-CVT). Generátor, ktorý je týmto motorom poháňaný, dodáva energiu do batérií, ktorá následne slúži na pohon elektromotora.

Pre úspornú jazdu s vyššou rýchlosťou ponúka vozidlo režim priameho pohonu spaľovacím motorom, v ktorom benzínový motor poháňa predné kolesá.

Program ukážok najmodernejších technológií
Americká pobočka spoločnosti Honda v tomto roku zahajuje program ukážok najmodernejších technológií, nazvaný Advanced Technology Demonstration Program, ktorého súčasťou je testovanie nových vozidiel v bežnej prevádzke, výskum správania a používania týchto technológií zákazníkmi, plánovanie infraštruktúry verejných dobíjacích staníc a ďalšej iniciatívy v oblasti trvalo udržateľného rozvoja. Partnermi tohto programu sú Stanford University, kalifornské mesto Torrance a spoločnosť Google, Inc.

Sieť Honda Electric Mobility Network a systémy pre riadenie spotreby energie
Spoločne s vodíkovým automobilom Honda FCX Clarity, sú model Fit EV a budúci plug-in hybrid súčasťou komplexného prístupu značky k znižovaniu emisií CO2. Spoločnosť Honda zaujíma úplne ojedinelú pozíciu, pokiaľ ide o jej úsilie o vytváranie ekologicky šetrných produktov a obnoviteľných zdrojov energie pre ich pohon. Honda už v Japonsku vyrába a predáva tenko vrstvové solárne panely, ktoré boli nedávno inštalované taktiež v stredisku Honda Akadémia v Nemecku.

Okrem toho spoločnosť Honda využíva inovatívne spôsoby výroby a distribúcie energie ekologicky šetrnými spôsobmi, ako sú napríklad využitie solárnej energie pre výrobu vodíku z vody. Okrem toho Honda vyvíja systémy pre riadenie spotreby energie v domácnostiach, ktoré využívajú miniatúrne kogeneračné technológie a solárne panely slúžiace na zásobovanie domácností elektrickou energiou a teplom a na nabíjanie elektromobilov. Sieť Honda Electric Mobility Network zahŕňa technológiu čistých vozidiel, výrobu energie z obnoviteľných zdrojov a riešenia pre riadenie spotreby energie, ktorých cieľom je priniesť prospech nielen jej zákazníkom, ale celej ľudskej spoločnosti.

Vedúce pozície značky Honda v oblasti ekológie
Model Fit EV a sedan s technológiou plug-in hybrid budú na americký a japonský trh uvedené v roku 2012, aby rozšírili už tak obsiahlu ponuku ekologicky šetrných vozidiel značky Honda, ktorá zahŕňa vodíkový automobil FCX Clarity poháňaný palivovými článkami, sedan Civic GX poháňaný stlačeným zemným plynom (len v USA) a štyri súčasné modely s hybridným pohonom - Civic Hybrid (len USA a Japonsko), športový hybrid CR-Z, Insight hybrid a Jazz hybrid (len Japonsko a Európa).

Zdroj: Honda Slovakia, spol. s r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HONDA/