Divízia Toyota Motor Europe Marketing and Engeneering (TMME) prevzala ocenenie na tradičnom slávnostnom ceremoniále renomovaného odborného časopisu Engine Technology, ktorý sa uskutočnil 15. mája 2002 v Stuttgarte. V kategórii motorov s objemom 1.4 až 1.8 l zvolila odborná porota jasného víťaza: štvorvalec 1.8 l VVTL-i s výkonom 192 k, ktorý sa montuje do vozidiel Toyota Corolla a Celica vo verziách T-Sport.
V tejto kategórii pritom motor Toyota musel poraziť mimoriadne silnú konkurenciu v podobe pohonných jednotiek predných svetových značiek. Úspech inžinierov Toyoty ešte zvýraznilo štvrté miesto v rovnakej kategórii, ktoré získal špičkový motor 1.5 l VVT-i, použitý v hybridnom modeli Toyota Prius. Tento rok tak iba potvrdil kvality motorov Toyota, ktoré v rokoch 1999 a 2000 získali hlavnú cenu v kategórii najekologickejších pohonných jednotiek. Široké spektrum ocenení dokladá jedinečnosť značky Toyota v mnohých oblastiach – od minimálnej hladiny emisií až po špičkový výkon.
Motor VVTL-i je najlepším dôkazom špičkovej technológie, použitej u motorov Toyota – pri výnimočnom špecifickom výkone 107 koní na liter objemu dokáže byť prekvapivo hospodárny (Corolla T-Sport má kombinovanú spotrebu paliva len 8,3 l/100 km). Porota pritom ocenila i ekologickú prijateľnosť motoru, ktorého najväčšie otáčky dosahujú hranice 7800 ot./min.
Vyspelý systém VVTL-i konštrukčne vychádza z Toyotou široko rozšířeného systému VVT-i (Variable Valve Timing – intelligent) a naviac využíva väčšieho otvorenia sacích a výfukových ventilov v pásme otáčok vyšších ako 6000 ot./min. Motor tak disponuje premennou charakteristikou, keď pri vyšších otáčkach je k dispozícii obzvlášť veľký výkon i krútiaci moment.
Porota pozitívne ohodnotila i fakt, že tento technologicky veľmi prepracovaný motor ponúka Toyota i vo svojom najpredávanejšom modeli na svete – Corolle, a tým približuje najmodernejšie trendy v konštrukcii motorov i najširšej verejnosti.