Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Škoda Auto rástla v januári o 26,4 %
11. február 2011 @ 13:23:30 CET, poslal k.zechmeister

SKODA Sľubný začiatok roka pre Škoda Auto: s 68 400 predanými vozidlami sa výsledky českej automobilky v porovnaní s predchádzajúcim rokom v januári 2011 zlepšili o 26,4 % (január 2010: 54 100 predaných vozidiel). Značka tak aj v novom roku jasne nasleduje rastový trend.

Mimoriadnemu záujmu sa na začiatku roka tešili modelové rady Fabia (+30,9 %) a Superb (+80,3 %). Vysoké dvojciferné prírastky dosiahol podnik v rastových regiónoch – v Číne, Indii a Rusku.

 Škoda Transport „Škoda aj v roku 2011 dôsledne udržuje svoj kurz,“ vyhlásil Jürgen Stackmann, člen predstavenstva spoločnosti Škoda pre oblasť predaja a marketingu. „Máme pred očami jasný cieľ, do roku 2018 chceme naše predajné výsledky najmenej zdvojnásobiť. Prvý mesiac roka jasne ukazuje, že sme i v roku 2011 na dobrej ceste. Náš výkon v rastových regiónoch je naďalej nadpriemerný. Pozitívna je najmä úspešnosť modelu Fabia, ktorý si na celom svete získal mnoho nových zákazníkov. Každý druhý automobil Škoda predaný v Indii, bola Fabia.“

Na Slovensku dodala spoločnosť zákazníkom v januári tohto roka 989 vozidiel, čo je o 535 automobilov kategórie M1 viac ako v porovnateľnom období roka 2010. ŠKODA AUTO Slovensko dosiahla v uvedenom mesiaci rekordný 22,41-percentný trhový podiel a potvrdila tak pozíciu výrazného lídra na trhu osobných automobilov. Najobľúbenejším vozidlom sa v januári stal model Škoda Fabia s počtom 328 predaných vozidiel. Nasledovala Octavia (299 kusov) a stále obľúbený model Octavia Tour (181 kusov).

V strednej a východnej Európe zaznamenala Škoda miestami až dvojciferný nárast. V Maďarsku narástli predaje značky o 71,1 %, v Chorvátsku o 59,1 %. Na českom trhu značka dodala zákazníkom 4 200 vozidiel, čo predstavuje nárast o 1,2 % v porovnaní s januárom 2010.

Výrazný rast dosiahla Škoda aj na silne konkurenčnom západoeurópskom trhu (bez Nemecka). Predaje tu vzrástli o 22,4 % na 19 200 automobilov (január 2010: 15 700 vozidiel). V Holandsku značka predala viac než 3 000 vozidiel a zvýšila tak svoj predaj takmer na šesťnásobok (január 2010: 600 automobilov). Značných prírastkov sa Škoda dočkala aj v Belgicku (+120,2 %), Švédsku (+35,6 %), Írsku (+31,4 %) a Rakúsku (+15,4 %).

Najsilnejšie rastové impulzy prišli v januári z trhov v Číne, Indii a Rusku. V Číne, najväčšom zahraničnom trhu značky, sa predaj zvýšil o 40,0 % a dosiahol počet 20 500 vozidiel. V Rusku sa automobilke podarilo s 3 400 predanými automobilmi odbyt takmer zdvojnásobiť (január 2010: 1 800 vozidiel; +83,6 %). V Indii dosiahla Škoda nárast o 60,8 %, zákazníkom bolo dodaných 2 800 vozidiel.

Ďalšími trhmi s veľmi pozitívnym vývojom v januári 2011 boli napríklad Turecko s nárastom o viac než 300 %, Izrael s +75,7 % a Austrália s rastom o 25,0 %.

Dodávky zákazníkom v januári 2011 (v porovnaní s januárom 2010): Octavia (29 800 vozidiel / +22,2 %), Fabia ( 20 000 vozidiel / +30,9 %), Superb (10 700 vozidiel / +80,3 %), Yeti (4 600 vozidiel / + 27,3 %), Roomster (2 100 vozidiel / -8,5 %), Octavia Tour (1 100 vozidiel / -56,6 %).

Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SKODA/