Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
ocenenia: Scania Opticruise najlepší v teste
10. máj 2011 @ 07:31:40 CEST, poslal j.cvopa

SCANIA Nemecký odborný magazín Trucker nedávno zorganizoval medzinárodný test automatických prevodoviek. Scania Opticruise sa umiestnil na prvom mieste.

zväčšiť obrázok Štyria novinári z Nemecka, Talianska a Španielska absolvovali testovacie jazdy s piatimi nákladnými vozidlami s automatickými prevodovkami na trase dlhej 120 km.

Testovacia trasa zahŕňala diaľnice, vedľajšie komunikácie s množstvom zákrut, kopcovité úseky, kruhové objazdy a križovatky - dokonalé podmienky na hodnotenie automatických prevodoviek, keďže každá etapa si vyžadovala časté radenie. Automatické prevodovky sa hodnotili podľa týchto kritérií: jednoduchosť ovládania, automatické funkcie, prídavné funkcie a výnimočnosť konštrukcie. zväčšiť obrázok Päť testovaných nákladných vozidiel bolo vybraných z produkcie značiek: DAF, Iveco, Mercedes, Scania a Volvo. To znamená, že sa analyzovali štyri rôzne systémy: ZF AS-Tronic (DAF a Iveco), Powershift (Mercedes), Opticruise (Scania) a I-shift (Volvo).

S výnimkou Opticruise to boli všetko cielene navrhnuté automatické prevodovky. Nižšie uvedená tabuľka obsahuje pozitívne a negatívne komentáre testovacieho tímu týkajúce sa každej z testovaných automatických prevodoviek.

Výrobca Klady Zápory
DAF (ZF AS-Tronic) Nastavenie celkovo podporuje aktívne radenie, dobrá stratégia zrýchlenia, radenie nadol pre udržanie vhodných otáčok motora pre efektívny brzdiaci výkon. Nedostatočné ovládanie spojky na začiatku jazdy hore kopcom a počas manévrovania, radenie nadol v stúpaní oneskorené; oneskorené radenie nahor po horizontoch; pomalé zmeny prevodového stupňa.
Iveco (ZF AS-Tronic) Dobrá integrácia ovládania rýchlosti pri klesaní, prijateľná rýchlosť radenia. Ergonomické/ovládacie prvky nie sú optimálne, predčasné radenie nadol v stúpaniach bez ohľadu na výkon motora; nie vždy dobré manévrovanie bez ohľadu na manévrovací modus.
Mercedes (Powershift) Veľmi dobrá stratégia radenia (preskočenie prevodu vždy, keď je to možné), vylepšená rýchlosť radenia, jednoduché radenie pomocou pedálu. Niekedy nepríjemná akcia spojky v zaťažení, zbytočný silový režim, veľa dômyselných prídavných funkcií, ktoré by však bolo lepšie integrovať, ako ovládať individuálne, niekedy zbytočné "bezpečnostné zmeny prevodu" pri stúpaní.
Scania (Opticruise) Veľmi dobrá stratégia radenia, dokonalá integrácia radenia rýchlosti pri klesaní, vhodné na aktívne radenie, programovateľný rozjazdový prevod, výborné ovládanie spojky. Výkonový režim nepotrebný, rýchlosť radenia je len priemerná.
Volvo (I-shift) Najvyššia rýchlosť radenia v teste, vynikajúce ovládanie spojky, jednoduché radenie s akcelerátorom. Zbytočný silový režim, všetky funkcie sú k dispozícii len vo verzii softvéru „Premium“, obmedzené možnosti manuálneho radenia zmien. Nakoľko chýba retardér, ovládanie rýchlosti a integrácia pri klesaní nie sú optimálne.


Výsledky
funkcie/bodovanie Počet max. bodov DAF Iveco Mercedes Scania Volvo
Ovládanie 50 39 37.5 41 40.05 35.75
Automatické funkcie 70 51.33 54.17 58.42 60 57.92
Prídavné funkcie 70 46.25 45.5 49.91 51.08 47.41
Špeciálne stupne (fázy) 80 52.5 58 66.5 70 65
Spolu 270 189 195 216 221 206


Zdroj: Scania Slovakia, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SCANIA/