Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Fiat na 64. Medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte
23. september 2011 @ 11:07:27 CEST, poslal p.hron

FIAT Fiat sa do Frankfurtu vrátil s originálnou expozíciou. Dominujú tu dizajn a technológie a novinky sa miesia s osvedčenými modelmi. Fiat znovu potvrdzuje svoje jedinečné postavenie na medzinárodnej motoristickej scéne.

Hviezdou výstavy je nová Panda, obľúbené mestské auto, ktorému je expozícia venovaná z veľkej časti. Predstaví sa tu celkom v siedmich rôznych verziách, ktoré by mali vystihnúť možnosti tohto radu, najmä čo sa týka farieb a voliteľného príslušenstva. Poukázané je aj na logickú evolúciu Pandy, ako synonyma pre funkčný dizajn, ovládateľnosť, priestor, spoľahlivosť a pohodlie, a to už celých 31 rokov. Legendárna predchodkyňa prvej generácie sa na tomto mieste totiž predstavila už v roku 1980.

zväčšiť obrázok Počas prvého dňa výstavy, ktorý je tradične venovaný pre novinárov z celého sveta, budú odhalené aj ďalšie svetové novinky, napríklad Fiat Freemont s pohonom všetkých kolies (AWD) či exkluzívny kabriolet Fiat 500C by Gucci navrhnutý kreatívnou riaditeľkou Gucci Fridou Giannini v spolupráci s Centro Style Fiat. Táto dvojica automobilov symbolizuje novú cestu, ktorou sa Fiat vydal spojením s koncernom Chrysler. Je to cesta plná rôznorodosti, jednoduchosti a dômyselných riešení, ktorá spája dve veľmi vzdialené priemyselné kultúry. Na týchto dvoch modeloch je veľmi názorne vidieť, ako sa môžu aj vzdialené protiklady dopĺňať a vytvoriť pôsobivú zmes: malý / veľký, estetický / praktický, emocionálny / racionálny ... to sú Fiat 500 a Fiat Freemont.

Fiat 500 prekonal oceán z Európy do Ameriky a stal sa štýlovou ikonou a jedným zo symbolov novej priemyselnej aliancie. Fiat Freemont prekonal oceán v opačnom smere a vďaka technológiám a štýlu značky Fiat získal právoplatné európske občianstvo. Kým päťstovka je stelesnením talianskej DNA obsahujúcej štýl, šarm a dôvtip, Fiat Freemont má DNA globálnu. Narodil sa v USA, vyrástol v Taliansku a úspešný je v celej Európe.

Fiat uvíta verejnosť aj ďalšími svetovými premiérami. Týkajú sa Fiatu Punto 2012 a Fiatu TwinAir Qubo Trekking. Všetky zmienené vozidlá tejto automobilky sú pritom vyslancami značky Air Technologies, ktorá vytvára a kombinuje technológie s nízkym vplyvom na životné prostredie a súčasne poskytujúce nezameniteľný pôžitok z jazdy. Medzi tohtoročné novinky patrí aj systém eco:Drive Mobile, ktorý vyhodnocuje jazdné parametre a prostredníctvom Smartphonu dáva vodičovi spätnú väzbu o jeho jazdnom štýle s ohľadom na hospodárnosť prevádzky. Výsledky je možné ostatným vodičom prezentovať cez Facebook alebo Twitter a súťažiť tak s nimi. eco:Drive tak nie je len nástrojom pre ekologickejšiu a ekonomickejšiu jazdu, ale tiež prostriedkom pre zábavu. eco:Drive je dnes jediným systémom, ktorý je schopný ponúknuť vodičom reálne údaje o jazde a tipy na zlepšenie ich jazdného štýlu.

Fiat Freemont AWD, medzinárodná premiéra
Horúcou novinkou je Fiat Freemont s pohonom všetkých kolies. Hoci sa tu svetu predstaví vôbec po prvýkrát, v predaji sa na európskych trhoch objaví už v októbri tohto roku. Verzia s pohonom všetkých kolies bude kombinovaná so vznetovým motorom 2.0 Multijet 170 k alebo so zážihovým agregátom 3,6 V6 280 k, v oboch prípadoch v spojení so šesťstupňovou prevodovkou.

zväčšiť obrázok Systém pohonu všetkých kolies (AWD) je technicky veľmi sofistikovaný, z hľadiska používania je však veľmi jednoduchý. Srdcom systému je elektronická riadiaca jednotka, ktorá na základe dát z mnohých senzorov monitoruje preklzávanie kolies a rozhoduje o prenose krútiaceho momentu na kolesá zadnej nápravy. Systém zasahuje na povrchu s horšou priľnavosťou, ako sú blato, sneh alebo ľad, ale dôležitú úlohu zohráva aj pri trakcii v zákrutách na bežných asfaltových komunikáciách. Tento elektronický systém, rozdeľujúci krútiaci moment na nápravy pomocou elektronicky ovládanej spojky ECC, prispieva súčasne k zníženiu spotreby paliva, pretože pracuje iba v prípade potreby. Mimo to je ECC flexibilnejšia, presnejšia a lacnejšia ako obdobná viskózna spojka či medzinápravový diferenciál Torsen.

Fiat Punto 2012, medzinárodná premiéra
zväčšiť obrázok Medzinárodný autosalón bude príležitosťou aj pre odhalenie nového Punta 2012, ktoré sa v predaji objaví už začiatkom budúceho roka. Spolu s estetickými zmenami, novými farbami karosérie a čalúnením sedadiel sa v tomto modeli predstaví aj významný technický prvok, a síce dvojvalec TwinAir 85 k - motor, ktorý získal prestížny titul Medzinárodný motor roka 2011. Nové Punto 2012 charakterizujú zmeny na prednej aj zadnej časti. V interiéri ide predovšetkým o nové čalúnenie sedadiel a originálne prvky prístrojovej dosky, ktoré zdôrazňujú štýlovosť a eleganciu. Nový štýl dopĺňajú 15palcové kolesá. Z hľadiska technológií ide napríklad o rozšírenie o systém Start&Stop s indikátorom radenia alebo motory s duálnym palivovým systémom benzín/zemný plyn a benzín/LPG. Kombinácia motora 0,9 TwinAir 85 a 6stupňovej prevodovky poskytuje vozidlu rovnováhu medzi ekologickou prevádzkou (98 g CO2/km) a potešením z jazdy (výkon 85 HP pri 5500 ot./min a krútiaci moment 145 Nm pri 2000 ot./min). Punto 2012 bude ponúkané v troch stupňoch výbavy (Pop, Easy a Lounge)

Fiat TwinAir 500, nový paket od Abarth
Na tri v Európe predané „päťstovky“ pripadá dnes jedna verzia s motorom 0,9 TwinAir. Úspech tohto motora dokladá tiež celý rad ocenení vrátane prestížneho titulu Medzinárodný motor roka 2011. Výkon 85 koní zaručuje maximálne potešenie za volantom pri súčasne veľmi nízkej spotrebe paliva a najnižších emisiách CO2 na svete u benzínového motora (92 g/km). Zabudnúť nemožno ani na veľmi uspokojujúci retro zvuk pripomínajúci prvý legendárny model 500S.
Pre zdôraznenie športovej a dynamickej duše TwinAir 500 vytvoril Fiat v úzkej spolupráci so značkou Abarth nový paket Abarth Pack. Tento kit bude k dispozícii od októbra tohto roku. Na vonkajšom vzhľade sa odrážajú prvky súťažného Fiatu 500 z roku 1970. Na prvý pohľad zaujmú špeciálne leštené prvky Antracite, strecha v prevedení Piano Black a matne čierne 16palcové kolesá. Nechýbajú ani nástavce bočných prahov, zadný spojler, pretekárska grafika na kapote, či športové pedále. Nový Abarth Pack bude ponúkaný ako voliteľná výbava v kombinácii červenej farby Pasodoble a čiernej Crossover.

Fiat Qubo Trekking a nový kit Nitro
zväčšiť obrázok Vo Frakfurte má premiéru aj nový Fiat Qubo Trekking, ktorý je charakteristický outdoorovým poňatím exteriéru - leštené svetlomety, nové dvojfarebné spracovanie bokov v odtieňoch Black / aluminium a nový ochranný prvok na zadnom nárazníku. K týmto prvkom sa pridávajú kozmetické a funkčné doplnky predchádzajúcej verzie: špeciálny predný nárazník s ochranným krytom, systém kontroly trakcie Traction+, zvýšený podvozok kombinovaný s ochranným krytom motora, pozdĺžne strešné lyžiny či zliatinové kolesá s pneumatikami 185/65 R15 M + S.

V septembri sa v predaji objaví aj paket Nitro, ktorý bol vyvinutý americkou spoločnosťou rovnakého mena vyrábajúcou snowboardy, a ktorý nadväzuje na štúdiu Fiat Qubo-Nitro predstavenou na autosalóne v Bologni v roku 2010. Tento rad je určený pre zákazníkov, ktorí chcú praktické vozidlo, ktoré im umožní venovať sa najrôznejším športom. Kit Nitro obsahuje mimo iné strešný box, 15palcové leštené zliatinové kolesá, nálepky Nitro či snowboard Nitro Haze.

Nový Fiat Panda
Hlavnou hviezdou expozície Fiatu na 64. Medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte bude nová Panda - model, ktorý priniesla evolúcia úspešného mestského automobilu, ktorý je už vyše 31 rokov doslova synonymom funkčného dizajnu, priestornosti, spoľahlivosti a pohodlia.

zväčšiť obrázok Panda je ale ešte oveľa viac: je to model so silnou emocionálnou hodnotou, ktorý si vďaka jednoduchému, ale inteligentnému riešeniu každodenných potrieb dokázal doteraz získať cez 6,5 miliónov vodičov. Na palube Pandy je všetko jednoduchšie. Ľahšie sa s ňou jazdí, parkuje a jej veľkorysý vnútorný priestor sa dá ľahko prispôsobiť konkrétnym potrebám. Fiat Panda nezapadá do žiadnej konkrétnej klasifikácie niektorej z automobilových tried. Dalo by sa povedať, že Panda je veľmi netradičný automobil, ktorý od svojho prvého uvedenia na trh neustále prekvapuje svojím jednoduchým dizajnom. V skutočnosti, je to práve konštrukčná jednoduchosť, ktorá umožnila ďalšie rozvíjanie Pandy, bez narušenia jej pravej podstaty. Mimochodom, Panda bola prvým automobilom svojho segmentu, ktorý získal prestížny titul Car of the Year 2004, bola prvým kompaktom (pod štyri metre dĺžky) vybaveným dieselovým motorom (1986) a tiež prvým kompaktom s pohonom všetkých kolies (1983).

Hoci si tretia generácia Pandy zachováva základnú charakteristiku svojich predchodkýň, v mnohých ohľadoch dospela. Ide predovšetkým o komfort, použité technológie, výbavu bezpečnostných prvkov a v neposlednom rade veľmi moderný harmonický vzhľad. To však neznamená, že by stratila svoju dušu a šibalský vzhľad. Nová Panda je navrhnutá tak, aby poskytovala maximálny vnútorný priestor na čo najmenšej pôdorysnej ploche. Vďaka svojim minimálnym vonkajším rozmerom tak naďalej zostáva rýdzim kompaktným automobilom. Narástla totiž len o pár centimetrov, ktoré boli potrebné na dosiahnutie vysokých štandardov bezpečnosti a vyššej úrovne komfortu. Pri dĺžke len 365 cm, šírke 164 cm a výške 155 cm, dokáže Panda pohodlne pojať až päť cestujúcich a súčasne disponuje jedným z najpriestrannejších batožinových priestorov vo svojej triede. Modularita vozidla je zlepšená množstvom odkladacích plôch a schránok, či širokými možnosťami konfigurácie predných a zadných sedadiel.

Ponuku pohonných jednotiek Pandy rozširujú dvojvalcové motory radu TwinAir - Medzinárodný motor roka 2011 0,9 TwinAir 85 k Turbo a nepreplňovaný motor 0,9 TwinAir 65 k - oba vybavené systémom Start&Stop, ktorý dočasne vypína a opäť reštartuje motor, čím znižuje spotrebu paliva aj produkciu emisií CO2. Paletu zážihových motorov doplní aj známy agregát 1,2 Fire 69 k. Škálu motorizácií uzatvárá dieselový preplňovaný motor 1.3 Multijet II s výkonom 75 k, tiež so systémom Start&Stop. Motory s duálnym palivovým systémom 0,9 Turbo TwinAir 80 k Natural Power (benzín / zemný plyn) a 1,2 EasyPower 69 k (benzín / LPG), ktoré sa v ponuke objavia neskôr sú dôkazom, že Fiat sa otázke životného prostredia venuje naplno. Prostredníctvom výskumu a vývoja stále prichádza s reálnymi a dostupnými riešeniami.
V harmónii s ekologickými motormi je aj indikátor radenia (GSI), ktorý nenápadne vyzve vodiča, aby preradil na iný stupeň a tak efektívnejšie využil výkon motora a znížil tým spotrebu paliva.

Štýl v duchu funkcionality
Nová Panda prichádza s elegantnými hladkými a zaoblenými líniami, inak veľmi pravidelnej a priestorovo efektívnej karosérie. Jej predná časť vyjadruje veľmi silnú osobnosť. Mierne konvexná kapota prechádza do elegantnej horizontálnej mriežky chladiča, ktorú zo strán obklopujú nové zaoblené svetlomety špeciálne vytvorené s ohľadom na denné svietenie. Restyling je zrejmý aj pri pohľade z boku, kde si nemožno nevšimnúť niekoľkých zásadných charakteristických rysov druhej generácie Pandy, napríklad tretieho bočného okna, ktoré je však zjemnenie v súlade s celkovo mäkším tvarom karosérie. Hladké a zaoblené tvary lišty nárazníka a na bokoch,. vzdávajú hold prvej generácii Pandy a súčasne zdôrazňujú terénny vzhľad, čo podčiarkujú aj výrazné blatníky.

Interiér dôsledne nadväzuje na štýl exteriéru a svojou priestrannosťou, funkčnosťou a pohodlím pre cestujúcich znesie porovnanie s vozidlami vyššej kategórie. Flexibilita, ktorá bola vždy silnou stránkou Pandy, je tu reprezentovaná oddelenými a posuvnými zadnými sedadlami ako aj sklopným operadlom spolujazdca. Vďaka tomu ponúka Panda takmer rovnú ložnú plochu a dovoľuje využiť prakticky celú dĺžku interiéru. Veľmi silnou pripomienkou prvej generácie Fiatu Panda je prístrojový panel.

Panda pre každého
Panda bude na trh uvedená v prevedení s pohonom predných kolies (verzia 4x4 doplní ponuku neskôr) a štyrmi motormi (0,9 TwinAir Turbo 85 k; atmosférický 0,9 TwinAir 65 k; 1,2 Fire 69 ka 1,3 Multijet II 75 k). K dispozícii budú 3 úrovne výbavy, 10 farieb karosérie, 4 prevedenia interiéru, 2 kryty kolies alebo 14 resp. 15palcové zliatinové kolesá. Celkom bude možné vytvoriť cez 600 rôznych kombinácií. Pri vývoji novej Pandy bola veľká pozornosť venovaná tiež bezpečnosti. Základná výbava tak obsahuje 4 airbagy (čelné a okenné), ABS s BAS (Brake Assist System), predné bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi, uchytenie detských sedačiek Isofix, opierky hláv na všetkých sedadlách či svetlomety s funkciou denného svietenia.

Nová Panda ponúka rad prvkov, ktoré sú v danej kategórii úplne exkluzívne: od nového infotelematického systému Blue&Me TomTom LIVE cez veľké elektricky ovládané strešné okno po audio sústavu s CD/MP3 prehrávačom, či elektrický posilňovač riadenia Dualdrive s funkciou City.

Nový infotelematický systém Blue&Me TomTom LIVE, ktorý kombinuje výhody informačného systému a integrovanej prenosnej navigácie umožňuje používať mobilné telefóny a prehrávače médií bez toho, aby vodič musel pustiť ruku z volantu. Unikátna navigácia je vstavaná do prístrojovej dosky a ponúka informácie aktualizované v reálnom čase.

Po spustení predaja bude v kombinácii s motorom TwinAir k dispozícii aj automatizovaná prevodovka Dualogic a počas prvého roka sa objaví aj inovatívny brzdový systém, ktorý dokáže pri rýchlostiach do 30 km/h detekovať prekážky na krátku vzdialenosť a automaticky zastaviť.

Už základná škála prevedení umožňuje vybrať si Pandu, ktorá bude šitá doslova na mieru. Výberom z dlhého zoznamu doplnkov Lineaccessori potom bude možné dodať Pande veľmi individualistický a výrazný vzhľad a štýl.

Všetky tieto novinky sú len ochutnávkou toho, čo Fiat predstaví v nadchádzajúcom roku. Máme sa na čo tešiť.

Zdroj: FIAT SR


Súvisiace správy

Najčítanejšie /FIAT/