Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily nákladné: Iniciatívy bezpečnosti na cestách
02. august 2002 @ 14:55:08 CEST, poslal i.pivoluska

SCANIA Scania predstavila prednedávnom nové iniciatívy na podporu bezpečnosti na cestách. Ambície spoločnosti, ktoré sú v súlade s ambíciami EÚ, predstavujú zníženie počtu smrteľných úrazov na cestách z 40 000 na 20 000 do roku 2010.

Spoločnosť Scania je známa tým, že vo vývoji i vo výrobe vlastných vozidiel kladie vysoký dôraz na bezpečnosť. Každé vozidlo Scania spĺňa tie najprísnejšie bezpečnostné nároky, nech už sa predáva kdekoľvek na svete. V tom sa líši prístup firmy Scania od ostatných výrobcov nákladných vozidiel, ktorí musia napr. kabíny svojich vozidiel špeciálne upravovať a prispôsobovať bezpečnostným predpisom niektorých krajín. Scania sa taktiež podieľa na všetkých významných projektoch v oblasti technického vývoja bezpečnostných systémov vozidiel a niekoľkokrát sa stala iniciátorom nových bezpečnostných opatrení, ktoré viedli k zvýšeniu náročnosti bezpečnostných testov a boli prijaté ako štandard pre všetkých ostatných výrobcov.

Mladý vodič kamiónu v Európe: Nedostatok vodičov kamiónov v Európe v súčasnosti znamená, že na cestách je stále menej skúsených vodičov. Cieľom projektu je preto podporiť bezpečnosť, zvýšiť schopnosti a ovplyvniť postoj vodičov k jazdeniu na kamiónoch. Scania plánuje realizovať tento projekt v spolupráci so sekciou Európskej komisie pre dopravu a energiu.

Databáza ciest s dátami hgv: Dobre fungujúca digitálna infraštruktúra ciest na celoeurópskej úrovni je kľúčovým prvkom pre ďalší vývoj v rámci inteligentných dopravných systémov (ITS). Administrácia ciest, monitorovacie agentúry a súkromné spoločnosti vo viacerých krajinách EÚ spolupracujú na vypracovaní projektu „Harmonické riešenie cestných dát v Európe“ (HERDS). Cieľom je pripraviť pôdu na vytvorenie digitálnej cestnej infraštruktúry v Európe.

Špeciálne požiadavky na nákladné vozidlá zahŕňajú obmedzenia v oblasti hmotnosti nákladu, výšky, dĺžky a šírky vozidla, rovnako ako aj v množstve produkovaného hluku a dopadu na životné prostredie. Pre operátorov vozidiel by bolo výhodné mať k dispozícii informácie o najrýchlejšej, najbezpečnejšej a najkratšej trase pre ťažké vozidlá, aby dosiahli maximálnu výkonnosť a mali minimálny dopad na životné prostredie. Naviac, toto riešenie by obmedzilo stres a zablokovanie premávky.

História bezpečnosti nákladných automobilov je už od roku 1950 pevne spätá so značkou Scania. Jedným z najdôležitejších medzníkov bolo zavedenie dvojkruhovej brzdovej sústavy s automatickým napínačom a pružinovou brzdou. V roku 1970 sa stal základnou súčasťou výbavy nákladného vozidla Scania bezpečnostný pás. V osemdesiatych rokoch bol predstavený revolučný systém ABS. V roku 1984 spoločnosť uviedla na trh prvý automatický prevodový systém a v roku 1995 bol predstavený už plne automatizovaný prevodový systém Opticruise, ktorý vodičovi umožňuje úplne sa sústrediť na jazdu. Od roku 1988 je samozrejmosťou inštalácia bezpečnostného pásu do sedadla vodiča a o dva roky neskôr boli nové bezpečnostné pásy doplnené o napínač. V roku 1993 Scania predstavila integrovaný retardér, ktorý je stále považovaný za najlepší systém svojho druhu na trhu.

Bezpečnosť delí Scania do dvoch hlavných kategórií - aktívna a pasívna. Aktívna bezpečnosť predstavuje prevenciu nehôd v podobe rôznych stabilizačných systémov, okrem iného je to ABS, systém Opticruise, EBS a retardér. V tejto kategórii zohráva významnú úlohu taktiež systém Scania Alert, ktorý pri aktivácii udržuje vodiča v plnej bdelosti vďaka nepravidelným zvukom z reproduktorov umiestnenými na palubnej doske.

Pasívna bezpečnosť zahŕňa konštrukciu kabíny, bezpečnostné pásy, airbagy, ale rovnako systém krytov proti vklineniu malých vozidiel. Od roku 1995, keď boli na trh uvedené vozidlá 4. vývojového radu, je čelný kryt súčasťou predného nárazníka všetkých modelov. Význam týchto bezpečnostných prvkov potvrdzuje i povinné zavedenie krytov proti vklineniu malých vozidiel u všetkých nákladných automobilov v Európskej únii od roku 2002.

Kabíny nákladných automobilov Scania sú konštruované výhradne z vysokokvalitnej ocele a s dostatočnou rezervou vyhovujú všetkým normám pre pevnosť materiálu, čo dokazujú i výsledky bezpečnostných testov, ktoré sú vo Švédsku prísnejšie ako v iných krajinách. Jedným z testov, ktorými musia kabíny prejsť je napr. nárazová skúška simulujúca prevrátenie kabíny na strechu. Najprv je podporný stĺpec čelného skla vystavený nárazu jednotonového závažia pohybujúceho sa ako kyvadlo z výšky troch metrov, potom nasleduje náraz zozadu a nakoniec zhora. Aby kabína splnila požiadavky testov musia po náraze zostať oboje dvere zatvorené, aj po deformácii musí zostať vnútri dostačujúci priestor pre prežitie vodiča a musí zostať zachované mechanické spojenie kabíny s rámom. Napriek tomu, že sa testy veľakrát najprv simulujú na počítačoch, praktické skúšky sú zatiaľ pri testovaní bezpečnosti kabín nenahraditeľné.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SCANIA/