Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Úspešný prvý štvrťrok 2012 pre Škodu
13. apríl 2012 @ 09:43:39 CEST, poslal k.zechmeister

SKODA Škoda si naďalej udržuje na svetových trhoch vysoké tempo rastu. Česká automobilka hlási po uplynutí prvých troch mesiacov roku 2012 hneď dva nové rekordy v počte predaných vozidiel.

S 95 200 predanými vozidlami dosiahla Škoda v marci 2012 najlepší mesačný predajný výsledok všetkých čias. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka to zodpovedá nárastu o 12,1 %. V celom prvom štvrťroku vzrástol predaj českej automobilky o 11,8 % na viac ako 242 700 vozidiel. Popri marcovom rekorde tak Škoda dosiahla ďalší rekord v 117-ročnej histórii aj v prvom štvrťroku 2012. Podiel značky Škoda na svetovom trhu vzrástol takmer na 1,5 % (v uplynulom roku: 1,4 %). Dynamický rast zaznamenali trhy ako Čína a India, kde predaj dosiahol rekordnú úroveň. V Rusku, vo východnej Európe a na dôležitých trhoch západnej Európy dosiahol rast dvojciferné hodnoty.

„Škoda pokračovala v marci a v prvom štvrťroku vo svojom rastovom kurze,“ hovorí Jürgen Stackmann, člen predstavenstva spoločnosti Škoda pre oblasť predaja a marketingu. „V ťažkých podmienkach celosvetového trhu sa nám napriek trendu podarilo náš predaj ešte zvýšiť. Tento výsledok len potvrdzuje našu Rastovú stratégiu 2018 a odráža výkon všetkých zamestnancov, importérov a dílerov spoločnosti,“ uzatvára Stackmann. „V nadchádzajúcich mesiacoch budeme pokračovať v modelovej ofenzíve a rozšírime našu modelovú paletu o ďalšie nové, atraktívne modely.“

Škoda Octavia RS Na silne konkurenčných trhoch západnej Európy sa značke Škoda podarilo napriek všeobecnému trendu dosiahnuť rast. Zatiaľ čo celý trh ľahko strácal, predaj českej značky vzrástol v marci mierne o 1 % na necelých 41 500 vozidiel (marec 2011: 41 100). V prvých troch mesiacoch roka 2012 dosiahla značka Škoda v západnej Európe s počtom necelých 98 500 predaných vozidiel nárast o 3,7 % voči rovnakému obdobiu uplynulého roka (1. štvrťrok 2011: 95 000 vozidiel). Najväčšiu dynamiku zaznamenal predaj v marci 2012 v Rakúsku (+23,6 %), vo Veľkej Británii (+22,8 %), Francúzsku (+19,3 %), Švédsku (+17,8 %), Fínsku (+17 %), Španielsku (+12 %) a vo Švajčiarsku (+9,1 %). Aj na najväčšom európskom trhu, ktorým je Nemecko, pokračovala Škoda vo svojom úspešnom ťažení a mierne posilnila svoju pozíciu s viac ako 14 500 predanými vozidlami. V západnej Európe boli v marci najžiadanejšie modely Škoda Fabia a Octavia. Najvyšší nárast v západnej Európe v tomto mesiaci zaznamenala značka pri modelových radoch Yeti (+10,3 %) a Roomster (+4,7 %). Dobre si viedol aj Superb s prírastkom 3,3 %.

Ďalší vysoký percentuálny nárast predaja dosiahla Škoda v marci 2012 vo východnej Európe. Počty vozidiel dodaných zákazníkom vzrástli o 41,4 % na takmer 11 600 kusov (marec 2011: 8 200 vozidiel). V prvom štvrťroku 2012 sa spoločnosti Škoda vo východnej Európe darilo rásť o 38,7 % na cca 28 300 predaných vozidiel (1. štvrťrok 2011: 20 400 vozidiel). Hnacím motorom odbytu v regióne bolo opäť Rusko: aj v marci tu automobilka dosiahla úspech, keď zvýšila predaj o 47 % na viac ako 8 100 vozidiel (marec 2011: 5 500 vozidiel). Škoda dodala v Rusku v prvých troch mesiacoch 19 200 vozidiel, čo bolo približne o 42,9 % viac ako v 1. štvrťroku 2011 (13 400 vozidiel). Najžiadanejším modelom automobilky Škoda na ruskom trhu bola v marci opäť Octavia, pre ktorú sa rozhodlo viac ako 4 100 zákazníkov (+39,3 %, marec 2011: 3 000). Predajné čísla kompaktného SUV Yeti sa zdvojnásobili z necelých 700 na takmer 1 400 vozidiel. Roomster dosiahol nárast o 126 % na takmer 170 vozidiel, Superb o 51,7 % na necelých 500 vozidiel. Výrazný nárast predaja zaznamenala s viac ako 1 700 vozidlami (+92,1 %) Škoda v marci 2012 aj na Ukrajine.

Na trhoch strednej Európy sa spoločnosti Škoda podarilo v marci ďalej zvýšiť predaj o 6,3 % na takmer 11 500 vozidiel (marec 2011: 10 800 vozidiel). V prvých troch mesiacoch dosiahla Škoda vďaka viac ako 32 600 predaným vozidlám nárast o 5,5 % (1. štvrťrok 2011: 30 900 vozidiel). Na českom trhu vzrástli dodávky zákazníkom v marci 2012 o 3,3 % na 5 300 vozidiel (marec 2011: 5 100). Aj napriek celkovo klesajúcom dopyte na poľskom trhu sa automobilke v marci podarilo predať takmer 3 600 vozidiel, čo je o 9,8 % viac.

Škoda transport Na Slovensku predala v marci značka Škoda celkovo 1 354 automobilov a od začiatku roka viac než 4 tisíc vozidiel. V medziročnom porovnaní vzrástol predaj značky za prvý kvartál o viac než 25 % než za rovnaké obdobie minulého roka. Najžiadanejším modelom Slovákov sa v marci stala Fabia so 474 predanými kusmi. V Maďarsku a Chorvátsku si značka pripísala dvojciferný nárast predajných čísel (+11,5 % resp. +55,9 %). Najobľúbenejším modelom značky Škoda v strednej Európe zostáva Octavia (5 400 vozidiel; +17,2 %). Najvyšší prírastok zaznamenali modely Yeti (+24,4 %) a Superb (+10,1 %).

V rastovom kurze úspešne pokračovala v marci Škoda aj v Číne. Počty vozidiel dodaných zákazníkom vzrástli o 9,6 % na viac ako 21 300 (marec 2011: necelých 19 500 vozidiel). V prvom štvrťroku 2012 dosiahla Škoda na čínskom trhu nárast o 8,9 % na viac ako 59 200 predaných vozidiel (1. štvrťrok 2011: 54 400 vozidiel). Tým zostáva Čína pre značku Škoda stále najväčším samostatným trhom. Obzvlášť obľúbené modely boli v marci u čínskych zákazníkov Octavia (13 300 vozidiel; +18,3 %) a Fabia (4 900 vozidiel, +32,2 %).

Vysoké prírastky zaznamenala automobilka opäť v Indii: v marci vzrástol predaj o 64,5 % na takmer 5 000 vozidiel (marec 2011: 3 000) a v prvých troch mesiacoch roka 2012 o 40 % na viac ako 11 500 vozidiel (1. štvrťrok 2011: 8 200 vozidiel). Predovšetkým kompaktná limuzína Rapid, ponúkaná v Indii od konca roku 2011, má u indických zákazníkov vynikajúce meno. Predaj modelu Rapid vzrástol v marci 2012 na viac ako 2 700 vozidiel z 2 000 vozidiel predaných vo februári 2012. Rapid má pre rast značky v tejto krajine kľúčový význam - bol vyvinutý špeciálne pre potreby indických zákazníkov. Rastúci predaj a ocenenie „Rodinný automobil roka v Indii“ udelený koncom roka 2011 úspech nového vozidla na subkontinente len potvrdzuje.

Aj na ďalších trhoch sa Škoda v marci 2012 ukázala v dobrej kondícii a výrazne upevnila svoje postavenie. V Izraeli dodala automobilka zákazníkom 1 200 vozidiel (+47,9 %), v Egypte takmer 800 vozidiel (+500%) a v Austrálii približne 400 vozidiel (+145,6 %).

Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SKODA/