Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Euro NCAP zverejnil ďalšie výsledky testov
24. máj 2012 @ 13:14:15 CEST, poslal p.mauer

Euro NCAP V poslednom súbore Euro NCAP hodnotení dosiahli automobily BMW radu 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 a rodený Slovák - Peugeot 208 maximálne päťhviezdičkové hodnotenie Euro NCAP. Všetky štyri vozidlá preukázali, že výrobcovia automobilov sa zamerali na náročné 5-hviezdičkové požiadavky Euro NCAP 2012. Najmä v oblasti ochrany chodcov sú prahové hodnoty v tomto roku výrazne vyššie.

Ďalší výrobcovia automobilov dosiahli krok k vyšším štandardom pre bezpečnosť chodcov.

zväčšiť obrázok BMW radu 3, dosiahlo chvályhodných 78% v oblasti ochrany chodcov, čo je dobrý výsledok pre kompaktné výkonné auto bez aktívnej kapotou. Peugeot 208 získal 61% za ochranu chodcov, až v roku 2012 zrušením 5 hviezdy za hranicu 60 percent. Mazda CX-5 zaznamenala 64% a Hyundai i30 67%. V oboch bočných nárazových testoch - s polovičnou bariérou Mazda CX-5, ako jediné auto, zaznamenala maximálny počet bodov. Naopak, Hyunday i30 ukázal slabú ochranu hrudníka pri náraze do stĺpu, aj keď jeho hodnotenie za ochranu detských pasažierov bol najvyšší v tomto kole skúšok.

Mazda CX-5 s piatimi hviezdičkami spolu s BMW radu 3, ponúka autonómne systémy núdzového brzdenia (AEBS). Takéto systémy nezávisle na vodičovi zastavia vozidlo alebo znížia jeho rýchlosť, ak je zrážka nevyhnutná. Dr. Michiel van Ratingen, generálny tajomník Euro NCAP hovorí: "Ak by boli všetky automobily na európskych cestách vybavené systémami AEB, veľa zrážok by bolo možné zmierniť, alebo sa im úplne vyhnúť. Mazda CX-5, ktorá v Európe ponúka AEB v štandardnom vybavení, je dobrým príkladom pre ostatných výrobcov. Euro NCAP má v úmysle v budúcich skúšobných postupov posudzovať absenciu AEB."

Pri príležitosti svojho 15. výročia (dňa 13. júna) Euro NCAP ukáže ďalšie fázy svojho programu s ohľadom na budúcnosť technológií, ako je AEB pre ešte väčšiu podporu bezpečnosti pre európskych spotrebiteľov.

Okrem toho, Audi získalo prestížne Euro NCAP Advanced ocenenie za svoje "Pre Sense front plus technology", je to druhé takéto ocenenie pre nemeckú automobilku. Takúto technológiu má aj Audi A6, ktoré dosiahlo 5 hviezdičiek v roku 2011. Dva radary so širokým záberom, umiestnené v prednej časti vozidla, snímajú priestor pred ním, aby zmiernili náraz do zadnej časti vpredu idúceho auta, alebo náraz aspoň zmiernili. Systém je k dispozícii ako voliteľná výbava v celej Európskej únii, môžu detekovať vozidlá vpredu, ktoré zrejme dobehne, a konanie vodiča. Úlohou Euro NCAP je naďalej zvyšovať povedomie spotrebiteľov o systémoch, ktoré ponúkajú významné bezpečnostné výhody.

Ďalšie podrobnosti o výsledkoch a oceneniach môžete nájsť na www.euroncap.com

Staršie články:
Jeep Compass sklamal, Honda Civic dojíma
Najbezpečnejšie autá roka 2011 vo svojej triede
Čínski výrobcovia investujú do bezpečnosti
Euro NCAP - prvé ocenenie 5 hviezdičiek pre pick-up
Viac 5 hviezd, ale blížiace sa prísnejšie požiadavky
Euro NCAP uverejňuje hodnotenie prvého čínskeho automobilu
Pozor na motocyklistov, následky dopravnej nehody varujú
_______________________________________________________________________

Zdroj: Márie Brasseur, manažérka komunikácie. TS: Brusel, 23. mája 2012

Euro NCAP Euro NCAP poskytuje motoristom reálne a nezávislé hodnotenie bezpečnosti automobilov predaných v Európe. Euro NCAP, založená v roku 1997, podporovaná vládami siedmich európskych krajín, Európskou komisiou a spotrebiteľskými organizáciami, sa stala katalyzátorom pre podporu významných zlepšení v oblasti automobilovej bezpečnosti a dizajnu.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /Euro NCAP/