Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Výskumné centrum FIATu získalo cenu za inováciu
04. október 2002 @ 10:58:33 CEST, poslal j.čík

FIAT Časopis „The Economist“ udelil v priebehu slávnostného večera v San Franciscu v Kalifornii pánovi Rinaldovi Rinolfimu – výkonnému viceprezidentovi výskumného centra FIAT - cenu za inováciu v kategórii „Energia a životné prostredie“ za vývojovú prácu technológie naftového motora Common Rail.

História Common Rail začala na konci 80. rokov spoluprácou výskumného centra s ostatnými dcérskymi spoločnosťami Fiatu. Ich cieľom bolo dokončenie výskumu a vývoja za účelom technického a priemyselného prevedenia konceptu Common Rail (UNIJET). Na začiatku 90. rokov boli úspešne prekonané hlavné technologické brány systému.

V priebehu rokov 1992 a 1993 úspešne prebehli všetky predbežné testy spoľahlivosti a stálosti parametrov ako u motorov, tak i vozidiel a na konci roku 1993 boli vzorky systému Common Rail (UNIJET) v dobre osvedčenom predpriemyselnom štádiu.

V poslednom štvrťroku roku 1997 sa FIAT GROUP ešte jeden krát stala pionierom v komercionalizácii prvého dieselového motora s priamym vstrekovaním vybaveným systémom vstrekovania paliva Common Rail u vozidla ALFA ROMEO 156 (toto vozidlo získalo titul „Európsky automobil roka“).

V priebehu roku 1998 bol systém Common Rail prevzatý všetkými hlavnými európskymi výrobcami automobilov a v nasledujúcom roku začala technológia Common Rail nachádzať využitie v ľahkých a stredných úžitkových vozidlách. Fiat Group bola opäť pionierom aplikácie v tomto segmente zásluhou prvého zavedenia tejto technológie na svete u ľahkého nákladného vozidla Iveco Daily.

Medzitým výskumné centrum Fiat vyvíjalo už druhú generáciu systému Common Rail (Multijet). Systém Multijet používa riadenie elektronického vstrekovania za účelom prevedenia viac vstrekov ako je súčasný počet dvoch vstrekov v priebehu každého cyklu motora. Týmto spôsobom sa spaľuje rovnaké množstvo nafty vo vnútri valca, ale po menších dávkach, aby sa dosiahlo hladšieho priebehu spaľovania.

Prvým motorom tohto druhu je 1.9 JTD 16v s viacnásobným vstrekovaním. Tento motor bol predvedený v svetovej premiére na 75. ročníku parížskeho autosalónu a bude montovaný do modelov Alfa 156 a 147. V roku 2003 bude na rade malá jednotka 1.3 JTD 16v Multijet: produkt s nesmierne kompaktnými rozmermi, ktoré umožňujú montáž do malých vozidiel Fiat Group.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /FIAT/